Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Hyvä tehosekoitin tai blenderi - 1

ArtikkeliApuri

• Valvojahippi
  • Hippiäinen
  • Poissa Poissa
Hyvä tehosekoitin tai blenderi
« : 23. Syyskuuta 2013 klo 17:40 »
  • Tykkää (0)

• Lainaus
    Jokainen tehosekoitin (kutsutaan myös nimellä blenderi) pilkkoo ja sekoittaa vihannekset, hedelmät ja marjat smoothieksi. Tehosekoittimien välillä on kuitenkin paljon eroja, joten tässä opas jolla löydät sinulle parhaan tehosekoittimen.

Lue koko artikkeli: http://hipit.fi/hyva-tehosekoitin-blenderi
    Kirjattu

Cumulus1

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    Vs: Hyvä tehosekoitin tai blenderi
    « Vastaus #1 : 29. Lokakuuta 2014 klo 22:05 »
  • Tykkää (0)

• Luin tuon jutun blenderistä ja ostinkin Electrolux-sellaisen  :-* nyt se on melkein joka päivä meillä käytössä. Teen mangosta,banaanista ja vaniljajogurtista ja vedestä smoothiet jonka juomme, äitinikin ja minä suurella halulla :sydamia. Se korvaa tavallisen jogurtin ja ei ole niin hapan kuin tavallisesti jogurtti tuppaavat olemaan. Se on hauskaakin meidän melko yksitoikkoisessa elämässä. Teiltä saa hyviä ideoita parantaa arkeaan :sydamia2. Oletteko kokeilleet vihreää kahvia, mitä mieltä kahvista noin yleensä te olette? :)
    « Viimeksi muokattu: 29. Lokakuuta 2014 klo 22:06 kirjoittanut Cumulus1 »
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2 : 30. Lokakuuta 2014 klo 00:36 »
  • Tykkää (0)

• Miusta kahvi on ihan ok juoma. Luomuna mieluusti. Pirkka-luomukahvi maksaa miun vakiokaupassa ~1 € enemmän kuin tavallinen kahvi, joten hintakin on siedettävä. Kahviin syntyvä riippuvuus on vähän kiusallinen, mutta kahvi on halpaa ja sitä saa melken joka paikasta... Kahvi voi olla hyvä "lääke", jos on taipumusta väsymykseen, mutta voihan itseään piristää muutenkin, esim. joogan (tai muun liikunnan) avulla ja syömällä puhtaasti.

Vihreä kahvi on minulle uusi juttu, pitäisikin tutustua.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Kalamalja

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 04. Huhtikuuta 2021 klo 12:51 »
  • Tykkää (0)

• Oon miettiny et alkais smoothieita tekee. Täs oliki vähä juttua. Jos hipeiltä löytyy käytännön kokemusta mikä olis hyvä vekotin niitten valmistamiseen, otan ilolla vastaan.
    Merkkiä yms. Tehoa sais olla riittävästi ettei hyydy, ja helppo puhdistaa. En tiedä niistä härpäkkeistä vielä mitään, täytyy myös vähän kuukletella mitä tarjolla.

Wilfa Xplode Energy tehosekoitin BLSP1200S. Tommosta vähä kattelin nyt olis 69 egee hinta tarjouksessa. Jos kokemusta moisesta, olis kiva kuulla. Miettiny tekeekö alle huntin vehkeillä sit oikein mitään? Maximissaan 150 egee pystyis varmaan kärsii hinnassa. Joo ja tiedän, vähä vaikeitahan on suositella, mut stedataan nyt kuitenkin :)
    « Viimeksi muokattu: 04. Huhtikuuta 2021 klo 14:02 kirjoittanut Kalamalja »
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #4 : 04. Huhtikuuta 2021 klo 18:31 »

Wilfa on semmone merkki mikä ainakin on pyörinyt tuol netin blenderikeskusteluissa, että luulisin hyväksi.

Mul itsellä on ollut vaan halpoja ja max 20e surkeita koneita :D. Sauvasekoittimeen(600W) oon ollut kyllä tyytyväinen, ja musta se on iisimpi pestä,, maksoi n 40e. Sillä saa smoothiet ja paputahnat tehtyä paremmin mitä niillä halpisblendereillä koskaan. Blendereissä on tosiaan se vaatimus että on tarpeeks tehoja, että se koko massa pyörii siellä koneessa. Sauvasekoittimeen voi itse vähän vaikuttaa siihen että saa massan surautettua.
    Kirjattu

Kalamalja

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 04. Huhtikuuta 2021 klo 20:20 »
  • Tykkää (0)

• Jep, kiitti vinkkauksesta. Ollu vähä hakusessa blenderin & sauvasekottimen ero. Alkaa vähä valjeta. Täs kelannu kumpi sit ois itelle tarpeellisempi. Taidan taipuu blenderiin, jos alkais ekana noita smoothieita vähä koklaa. Kun joskus taas saan aikaseks tehä perunamuusia/laatikoita, niin diggaan survoo ne perinteisesti sattumien kautta  :D
    Sauvasekoitin olis varmaan monipuolisempi noin muuten kai, ja varmasti helpompi pestä.

Pyöriny jonkun aikaa päässä omat koktailit, varmaan aika mielenkiintoisia makuja voi saada. Se on sit eri asia miltä ne käytännössä maistuu, olen suht luottavainen. Kokeilemallahan sitä oppii. Tulis vähä saatua jotain terveellistäkin sisuksiin.
    Täytyy mennä vaklaan tonne kauppakeskuksiin mitä ne sinne myllyyn oikein laittaa, oon tehny jo vähän pohjatyötä viime vuonna, bansku on aika kova sana  ;D
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #6 : 05. Huhtikuuta 2021 klo 10:16 »

Ainakin mun halpisbendereissä on ollut kutakuinkin samanlainen terä mitä tossa sauvasekoittimessa. Ongelmaksi muodostui blendereissä että jos oli joku tahna tekeillä, tai jäistä ainesta smoothieainesten mukana, niin se massa jumiutui ja sit se terä pyörittää vaan sitä yhtä paikkaa eikä koko massa pyöri. Sauvasekoittimessa sä itse käytät ja ohjaat sen terän kulkua siellä astiassa ja pyörre tulee ylhäältä alhaalle, joten ei tarvitse temppuilla painovoiman ja massan olomuodon kans niin paljoa.

Silti varmaan joku laadukas blenderi on monen mieleen, onhan sinne iisi ladata kaikki ainekset ja antaa koneen surrata.  :peukku
    Kerro sit millaseen päädyit ja miten hyväksi valinta koitui  :)
    Kirjattu

Kalamalja

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 11. Heinäkuuta 2021 klo 10:29 »
  • Tykkää (0)

• Mulla hyyty blenderit & sauvasekottimet mielikuviin, en ostanut kumpaakaan :)
    Jäin kelaan liikaa, noh, täytyy kattoo jos pistäs uudestaan tulille syksyllä. Eri asia,
    mikä on sit rahatilanne. Sauvasekottimeen olen hissun kissun taipumassa syvän mietinnön jälkeen :D
    Kirjattu