Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Asuntoja - 1

Mombie

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • aka Maria
Asuntoja
« : 30. Elokuuta 2010 klo 21:01 »
  • Tykkää (0)

• Listatkaas kaikki paikat mistä voi katsella koteja?

Etuovi, oikotie, nettiasunto.... mitä muita?

Mä yritän nyt apinan raivolla löytää uutta sen menetetyn tilalle. PAKKO päästä täältä pois. Ihan pakko.
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Asuntoja
    « Vastaus #1 : 30. Elokuuta 2010 klo 21:12 »
  • Tykkää (0)

• Sunnuntain lehdistä löytyy "herkut"---> suoraan välittäjien sivuille. Kahlattavaa löytyy.

Mombie, luultavasti nyt kun apinan raivolla etsit ja on PAKKO päästä muualle, et löydä etsimääsi. Mielentila on tietynlainen ja se pakko sumentaa ajattelun. Sitä on vähän niin kuin itse itsensä tiellä. Sitten kun annat itsesi päästää asiasta irti, se tuleekin sinun luo.  En ajatellut lannistaa, en ollenkaan, puhun vain siitä kokemuksesta mikä itsellä on vastaavasta asiasta.

Siispä: tyyneyttä, päättäväisyyttä, paljon hyviä ajatuksia sinne 
    Kirjattu

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #2 : 30. Elokuuta 2010 klo 21:48 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos. Mä vaan OLEN niin kärsimätön luonne. Järki sanoo että kyllä se koti sieltä löytyy mut tunne sanoo että sen pitää löytyä HETI tai se ei löydy ikinä. ;D  huoh....
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 30. Elokuuta 2010 klo 21:58 »
  • Tykkää (0)

• Vilkuilet vaikka sen sunnuntain lehden läpi, ja keskustassa käydessäs tsiigaat asunnonvälittäjien ikkunat. Mee vaan sellaisiin esittelyihin, jotka sua oikeesti kiinnostaa. Komppaan v-i-p:tä tossa, älä ressaa niin se asunto löytyy kuin itsestään. :)
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #4 : 30. Elokuuta 2010 klo 22:21 »
  • Tykkää (0)

• Niinnno.... yksi ongelma on se, että mä asun Oulun lähellä ja haluan kodin Tampereen läheltä...... >.>
    Kirjattu

---

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 30. Elokuuta 2010 klo 22:25 »
  • Tykkää (0)

• No sit vilkuilet sitä nettiä..mutta vaan joka toinen päivä. ;)
    Kirjattu

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #6 : 30. Elokuuta 2010 klo 23:02 »
  • Tykkää (0)

• hih kun pystyiskin .... vaan joka toinen päivä... tai edes vain kerran päivässä.... ;D
    Kirjattu

---

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #7 : 30. Elokuuta 2010 klo 23:16 »

Ai, joku muukin on katselemassa itselleen uutta asuntoa. :) Minulla kyse on tietysti vuokra-sellaisesta, en voisi kerta kaikkiaan kuvitellakaan olevani asunnonomistaja, saati että sellaiseen olisi rahnaa. Joka toinen päivä olen ottanut tavakseni katsoa parit tietyt nettipaikat. Asunnonetsintää hiukan vaikeuttaa se, etten oikein tiedä, minnepäin haluaisin muuttaa... ::) :)
    Kirjattu

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #8 : 31. Elokuuta 2010 klo 07:38 »
  • Tykkää (0)

• Mun on PAKKO muuttaa pois. Pakko päästä pois exän läheltä. Se myrkyttää mun elämää edelleen. :(
    Kirjattu

---

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #9 : 31. Elokuuta 2010 klo 10:59 »

Mun on PAKKO muuttaa pois. Pakko päästä pois exän läheltä. Se myrkyttää mun elämää edelleen.

Yhtyisin v-i-p:n ja guaarwan näkemykseen sillä lisäyksellä, että minusta sellaista sanaa kuin pakko ei tarvitse olla olemassakaan. Samaan sarjaan voi sijoittaa myös täytyä-verbin. Minäkin olen turhan taipuvainen sellaiseen epätoivo-meininkiin, että nyt apinan raivolla jokin tapahtumaan tai sitten vaikka kuollaan. Hyvää ei kyseisestä käyttäytymisestä ole seurannut.

Itsekin kyllä muutin aikanani pääasiassa päästäkseni pois muutaman tietyn ihmisen vaikutuspiiristä. Muuton suunnittelun alkamisesta lopulliseen muuttopäivään vierähti puolitoista vuotta. Sinä aikana kyllä asettui kohdilleen sekin, mihinpäin maata olin muuttamassa. Ymmärrän, että sinun tilanteesi M on kestämättömämpi. Mutta toisaalta, miksei pakonomaisen asunnonhakuvimman sijaan voisi antaa tilaa pohdinnalle, miten tähän tilanteeseen on päädytty ja mikä olisi oikeasti hyvä tie ulos.
    Kirjattu

Mimosa

• Vieras
    « Vastaus #10 : 03. Syyskuuta 2010 klo 09:20 »

Mäkin haaveilen muuttamisesta vanhaan omakotitaloon, mutta ei taida olla varaa, ja harvemmin on tarjolla vuokrattavia sellaisia. Useamman vuoden olen jo katsellut paikallislehtiä ja nettisivuja, mutta täällä Nummelan suunnalla on suhteellisen korkeat vuokrat.
    Siksi ei kannata muuttaa, koska tämänhetkisessä asunnossani on alhaisempi vuokra kokoon nähden kuin ,issään muualla. :P
    Kirjattu

Arska

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 03. Syyskuuta 2010 klo 11:22 »
  • Tykkää (0)

• Minulla kyse on tietysti vuokra-sellaisesta, en voisi kerta kaikkiaan kuvitellakaan olevani asunnonomistaja, saati että sellaiseen olisi rahnaa.

Samis! Mä en edes haluaisi omistaa mitään asuntoa. Mulle se olis kuin pallo jalassa. Mulla on kauhean vahva vapaudenkaipuu ja liika omistaminen tuntuisi rajoitteena. En kestäisi sitä.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #12 : 03. Syyskuuta 2010 klo 12:22 »

Mä en edes haluaisi omistaa mitään asuntoa. Mulle se olis kuin pallo jalassa. Mulla on kauhean vahva vapaudenkaipuu ja liika omistaminen tuntuisi rajoitteena. En kestäisi sitä.

Ihan samoin. Jotenkin se, että minun kaikkeni ei ole kiinni tässä kämpässä, on helpottava ajatus. Lisäksi näin yhteiskunnallisessa mielessä en oikein diilaa sen ajatuksen kanssa että kuuluisin "omistavaan luokkaan".

Olen kyllä miettinyt, että jos joskus voin suunnitella kaiken alusta loppuun itse (tai yhdessä rakkaan ihmisen kanssa), paikanvalinnasta pohjapiirrokseen ja materiaalivalinnoista energiaratkaisuun, sellaisessa omistustalossa asun ihan mielelläni. Silloinkaan en haluaisi joutua pelleilemään ylivelkaantumisen kanssa niin kuin valtaosa nykysuomalaisesta ihan "luonnollisena (!) valintana" tekee.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 03. Syyskuuta 2010 klo 16:29 »
  • Tykkää (0)

• Mulle sillä ei oikeastaan ole tällä hetkellä väliä että onko kämppäni oma vai vuokrattu. Voisin kyllä omistaakin asunnon mutta siihen liittyy iso mutta. Mutta on se, että pitäisi olla rahaa ostaa asunto ja sitä saisin vain pankkilainalla (jos silläkään). Lainan ottaminen tässä on se juttu, minkä takia en lähde asuntokaupoille. Sen kokisin palloksi jalassa.
    Kirjattu

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #14 : 03. Syyskuuta 2010 klo 17:37 »
  • Tykkää (0)

• Mulle oma asunto luo turvallisuuden tunteen. Lainan maksua en ajattele sen ihmeellisempänä toimenpiteenä kuin vuokranmaksun. Sama summa pitää joka kuukausi löytyä ja mielummin sitä itselleen maksaa kuin toiselle.
    Kirjattu

---