Minun luonani käy harma kissa vieraisilla. Sanon sitä "kulkukissaksi" vaikka se näyttää kyllä siltä, että sillä on koti, mutta jossa se ei ehkä viihdy (?). Se on kuitenkin aina nälkäinen ja vähän hellyydenkipeäkin, mutta samalla hurjan arka. Se kurkistelee sisälle jä käykin joskus, mutta ovea ei saa laittaa kiinni, tule pakokauhu! Tänään se puri ja otti kynsillä kiinni kun silitin sitä! Kynsistä jäi kolot pienet nahkaan!
Mutta siis, olen kyllä kuullut, että kissoisa voisi olla tauteja, mutta kai ne lähinnä on kirppuja, jos jotain on! Siis jos on terveennäköinen kissa. Kyllähän sen sitten näkee päällekin päin, jos on jotain iho-infektioita. Niin, että ollaanko me yleensä ottaen liian arkoja tautien suhteen? 16 vuotta sitten Kreetalla en olisi halunnut lasten koskevan paikallisiin "villikissoihin" vaan hoitihan ne silti niitä! Ja nyt kun tytär on aikuinen, niin sehän oli ruokkinu ja paijannu niitä kisuja taas siellä, kun kävi kesällä!
Siis sitä vaan meinaan, että tietty varovaisuus on aina paikallaan, mutta ei aina ensimmäisenä kannata pöpöjä ajatella! (Kokemuksesta puhun, koska olin itse aikoinaan ihan vauhko, mutta olen tehny paljon "itsekasvatusta")