Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Cityhippeys - 1

Zoe

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Cityhippeys
« : 07. Elokuuta 2012 klo 21:35 »
  • Tykkää (0)

• Niin sellanen juttu tuli vaan mieleen, että kun hippeys usein liitetään luontoon ja maalla asumiseen tai ainakin siitä haaveilemiseen. Itse oon enemmän meri-ihmisiä kuin esim. metsässä viihtyvä. Muutenkin rakastan kaupunkia, ihmisiä, sen valoja, virikkeitä ja muuta. Viihdyn kuitenkin itse asiassa hyvin kotona, että en suinkaan ole aina "menossa". Olin vastikään lontoossa reissussa ja tuli sellainen olo, että metropolissa asuminen vasta mukavaa saattaisiki olla. Onko teitä muita cityhippejä?

« Viimeksi muokattu: 07. Elokuuta 2012 klo 21:38 kirjoittanut Zoe »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Cityhippeys
    « Vastaus #1 : 07. Elokuuta 2012 klo 22:46 »
  • Tykkää (0)

• Itseltäni löytyy sama piirre. Olen hippi, mutta myös paljasjalkainen Stadin kundi, joka viihtyy kaupungissa oikein hyvin. Tai no olen koko ikäni asunut Helsingissä. Mun mielestä luonnossa ja kaupungeissa on omat hyvät puolensa. Viihdyin kyllä ajoittain luonnon helmassa ja tykkään käydä kesämökillä, mikä on todella kaukana kaupungista. Luonto ja ympäristön säilyminen ovat tärkeitä asioita minulle.

Mutta kaupungeissa minua eniten ilahduttavat sen valot, kadut, ravintolat, baarit, levykaupat ja mahdollinen hieno arkitehtuuri.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #2 : 08. Elokuuta 2012 klo 12:19 »

Kävisikö suburbaani hippi? :) Itse en tunne kaupunkien keskustoja tai ylipäänsä "kantakaupungin" alueita kotoisiksi, lukuun ottamatta puutalokaupunkeja ja -kaupunginosia sekä tietysti puistoja. Oma hippivallankumoukseni on aina alkanut esikaupunkivyöhykkeeltä – maisemista, joissa on omakoti- ja rivitaloja, lasten leikkipuistoja, lähikirjastoja, pieniä metsiköitä joissa lapset leikkivät seikkailuleikkejä ja teinit ja pultsarit kokoontuvat kähisemään. Koiran ulkoiluttajien polkuja, joiden reitit syöpyvät karttana mieleen talvisin. Paljon nurmikkoa ja puistikkoa, jossa olisi aivan erinomaista olla piknikillä ja istuskella kesäiltaa, mutta toistaiseksi sellainen kulttuuri ei oikein kuulu sinne.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 08. Elokuuta 2012 klo 19:51 »
  • Tykkää (0)

• Niin sellanen juttu tuli vaan mieleen, että kun hippeys usein liitetään luontoon ja maalla asumiseen tai ainakin siitä haaveilemiseen.

Johtuu kai siitä, että nykyään monet vaihtoehtoihmiset ovat vihreitä ja ympäristönsuojelijoita, ja aika usein näiden ja hippien välille vedetään yhtäläisyysmerkit.

Alkuperäinen hippiliike oli kuitenkin aika urbaani, vaikka luonnon ja alkuperäiskansojen romantisointi siihen toki kuului.

Itse rakastan luontoa ja vietän siellä paljon aikaa. Mutta on myönnettävä, että onhan maalla talvisaikaan aika tylsää. Minulle sopii hyvin, että on kaupungissa asunto ja maalla paikka, jossa voi oleilla niin paljon kuin haluaa.

En yhtään ihmettele ihastumistasi Lontooseen. Kun liikkuu ulkomaisissa kaupungeissa, tulee vähän väliä ajatus, että täällähän olisi hienoa asua.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Li

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 08. Elokuuta 2012 klo 20:18 »
  • Tykkää (0)

• Juu, miellän itseni cityvihreäksi / cityhipiksi niin hyvässä kuin pahassa. Kyllähän sitä usein haluaisi pois kaupungista, metelistä, autoista, saasteista, mutta samalla tiedän, että tulisin hulluksi, jos mun pitäisi asua talvella jossain, missä ei ole katuvaloja enkä voisi lähteä yhtäkkiä kirjastoon, elokuviin tai teatteriin. Yritän löytää kaupungeista niiden ilot, puistot, rannat, pihakoivut ja mahdollisuudet ohjattuihin hippiharrastuksiin muiden cityhippien kanssa. Eikä siinäkään oikein mitään järkeä olisi, että asuisi jossain maalla, joutuisi ehkä ostamaan auton ja sitten tulisi kaupunkiin autolla itsekkäästi ajelemaan toisten kotikaduilla. Kaikkein eniten mua ärsyttää keskiluokkaiset ihmiset, jotka haluavat sitä omaa rauhaa poissa liikenteen melusta jossain Pirkkalan perällä ja ajelevat sitten kuitenkin joka päivä keskustaan omalla autolla, parhaassa tapauksessa useamman kerran päivässä. Ärmur.

Isoissa metropoleissa viehättää vaihtoehtojutut, museot, kulttuuri, se että kaikille löytyy kaikkea eikä tarvitse tyytyä mihinkään.
    Kirjattu

Zoe

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 09. Elokuuta 2012 klo 08:04 »
  • Tykkää (0)

• Juu, mökkeilyhän on ihanaa, ei siinä mitään.. tosin itikoista en niin välitä. Mua ahdistaa esim. talvella jos on pilkkopimeää, kun ei ole katuvaloja. Saasteet on ällöjä, mutta esim. kairon kaltaisessa todella saastuneessa kaupungissa käyneenä, suomessa on vielä toistaiseksi melko puhdasta. Toki juuri nämä Li:n kuvailemat pendelöijät (Espoosta Länsiväylää ajavat porvarit prkl  :-\ ärsyttää.

Esimerkiks Helsingissä Kumpulan ja Käpylän puutaloalueet on aivan ihania ja idyllisiä hippiperheelle. Jos olisin perheellinen (mitä en ole enkä aiokaan olla) niin muuttaisin heti sinne (jos ois varaa).

Kyllä täälläkin jos menee esim. meren äärelle pois keskustasta niin on tosi rauhallista ja mieli lepää.

Isoissa metropoleissa on ihanaa, kun siellä on niin kaikenlaista, että sinne mahtuu sekaan. Ahdistaa pikkukaupunkien ahdasmielisyys, just huomasin kun juttelin parin vanhan kaverini kanssa, jotka on jääny sinne kotipaikkakunnalle, niin esim. seksuaalivähemmistöt on näköjään vieläkin vähän ihmetystä aiheuttava juttu. Haloo, 2012!!! Myös se, että isossa metropolissa on aina nähtävää, uusia katuja ja paikkoja mihin mennä. Ja tosiaan arkkitehtuuri on kans siistiä.
    Kirjattu

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #6 : 09. Elokuuta 2012 klo 19:21 »
  • Tykkää (0)

• Henk. koht en pidä pienistä kaupungeista, Ikävästi suomessa tähän sisältyy suurin osa kaupungeista.
    Toisaalta suomessa tuntuu ahdistavan muutenkin. 
    Eli Hyvin ääripäät miellyttää, joko maaseutu/kylä jossa on ihmisten kanssa omat haasteensa.
    Taikka Iso metropoli esim: Rotterdam,Berlin,Pariisi,Bilbao.

Metropoleissa Voi hukkua väkeen, kukaan ei huomaa ketään, kaikki ovat samanlaisia kun lopulta erillaisia ihmisä on hyvin paljon.
    On kuvattavaa aina,Uusia ihmisiä on aina,pieniä katuja ja nurkkia,puroja kadulla vesisateessa,valoja tai vaikka ihmisten muistilappuja kaupassa.
    Saa olla rauhassa, mutta saa myös seuraa aina jos haluaa.
    Maaseutu taas Samoja asioita, mutta vähemmän hälinää, yleensä mukavia ihmisiä mitä erikoisimmissa paikoissa, eläimiä, latoja, peltoja, metsiä.

Eli ääripäät jälleen kerran,pikku kaupungeissa voi olla hetken, mutta pysyvästi on hankalaa  ;D
    Kirjattu
    We lay in bed day after yesterday

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 09. Elokuuta 2012 klo 22:37 »
  • Tykkää (0)

• Näin histoorikon näkökulmasta kaikki kaupungit ovat mielenkiintoisia, koska jokaisessa on havaittavissa erilaisia aikakerrostumia. Toki sitä enemmän, mitä vanhempi kaupunki. Pidän myös rumuuden estetiikasta, eli päällisin puolin ruma ja ränsistynytkin kaupunki voi olla kiehtova ja omalla tavallaan kaunis.

Minulle parasta olisi asuttaa kattohuoneistoa jossakin vanhassa kaupungissa Keski- tai Etelä-Euroopassa. Esimerkiksi jossakin italialaisessa kukkulakaupungissa, jossa asuisi vanhassa kaupungissa ja ympärillä olisi modernimpi kaupunki. Tai vaikkapa Berliinin Kreutzbergissa tai Krakovan vanhassa kaupungissa. Toisaalta pienoinen alppikaupunkikin sopisi, samoin provencelainen pikkukaupunki. Olisihan näitä.

Toisaalta luonto on minulle kuitenkin ehkä se kaikkein tärkein juttu. Tänäänkin näin lähietäisyydeltä muhkean ketun.

Mutta onneksemme tässä paljon parjatussa länsimaisessa elämäntavassa sen ei tarvitse olla joko-tai. Meillä on mahdollisuus nauttia molemmista. Miksi siis kulkea takaperin, kun voimme mennä eteenpäinkin, kohti parempaa huomista, kohti parempaa maailmaa ja kohti parempaa elämää.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Zoe

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 12. Elokuuta 2012 klo 19:55 »
  • Tykkää (0)

• Suvisaaristo on kyl huikee paikka! Puolen tunnin päässä (max?) hgistä ja ihan maaseutua tavallaan ja siellä meren rannalla! Jos voittasin lotossa niin sieltä ainakin kesäresidenssi  ;)

Mun lempipaikkoja hgissä on uusi ihana kahvila kalasatamassa, josta näkee koko keskustan siluetin, mutta se on yllättävän rauhallinen paikka. Kaivopuiston ranta ja lauttasaari on myös kivoja. Kauppatorista en pidä, liikaa porukkaa ja liikaa jättikokoisia lokkeja. Pariisissa en pitänyt pariisilaisista, mutta kaupungin arkkitehtuurista ja kauneudesta; lontoossa päinvastoin. LA on kammottava paikka (ei juuri minkäänlaista julkista liikennettä!!!! sairasta!), mutta san fransiscoon haluaisin vielä joskus..

Sitä kaupungin "filiistä" on vaikea kuvata, sellainen vain mun mielestä aina on joka paikassa omanlaisensa ja siitä joko pitää tai ei..
    Kirjattu

harkanen76

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 15. Elokuuta 2012 klo 15:28 »
  • Tykkää (0)

• Ei kai hippeyden tarvi näkyä niin päällepäin, se voi olla myös ajatusmaailma ja ajattelutapa. Suhtautuminen maailmaan ylipäätänsä...
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 15. Elokuuta 2012 klo 17:08 »
  • Tykkää (0)

• Ei kai hippeyden tarvi näkyä niin päällepäin, se voi olla myös ajatusmaailma ja ajattelutapa. Suhtautuminen maailmaan ylipäätänsä...

Mä en itse näytä juuri perinteiseltä "hipiltä". Ei löydy rastoja tai hippivaatteita. Mutta ajattelultani olen monessa asiassa pesunkestävä hippi :D
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Hipisteliä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • meno menee villiksi, ota slungisti
    « Vastaus #11 : 20. Elokuuta 2012 klo 10:07 »
  • Tykkää (0)

• Itsekin olen lättäjalkainen helsinkiläinen ja aatteellinen hippi, joka diggaa kaupungista kuin  citystäkin (kunhan löytyy joku puisto lähelt). Yksi mainittava idyllinen juttu metropoleissa ja kaupungeissa on katutaide. Maalta ei ihan joka päivä löydä puuhun maalattua taideteosta  :D
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #12 : 19. Maaliskuuta 2015 klo 16:14 »

En viihdy kovin pitkään kerrallaan "ei missään", mutta mulle kelpaa täydellisesti hiljainen pieni nurkka kaupungin laidalta jossa on vihreetä ja edes joku kauppa. Nyt ku tääki nurkka ahdistaa, ni mua ahdistaa. En haluis tänne yhtää lisää metelii ja liikettä.
    Kirjattu