Eiköhän ole paras jättää, selvyyden vuoksi, kasvatus- ym ohjeet hamppufoorumin ja asiantuntijasaittien asiaksi. Netistä löytyy pilvin pimein kasvatusohjetta joka kasvatustavalle ja samoin myös jalostamiselle. Esimerkiksi ohjeet kannabiksen uuttamiseksi voidaan hautessa tukita kehoituksksi huumausaineen valmistamiseksi. Itse sain joskus 70-luvulla tuomion vamistamisesta kun lämmitin oopiumitinktuurasta lusikassa alkoholin pois.
Oma kantani huumeisiin on ehdottoman kielteinen, mutta se koskee vain minua. Asiallisen informaation antaminen aineista, niiden vaikutuksista, sekä turvallisista käyttötavoista on, ainakin minun logiikkani mukaan, ennalta ehkäisevää, huumeiden käytön haittoja vähentävää, yleishyödyllistä työtä.
ps. Kannabis ei ole huume, vaan lääke. Kannabisriippuvuudeksi väitettyä ilmiötä ei ole olemassa. Olen kirjoittanut asiasta muistiinpanon, joka perustuu tieteelliseen tietoon kannabiksen vaikutuksesta hippokampuksen toimintaan, ja sen merkityksestä käyttäytymiseen. Blogista löytyy muutakin tätä asiaa sivuavaa materiaalia.
http://brainlaunderette.blogspot.com/2011/05/mechanism-of-cannabis-dependence-and.html