Tänään heräsin puol seittemän herättelemään veljeä joka vielä nukuskeli vaikka käski eilen illalla nousemaan "puolelta". No, sit kun ei reagoinu mitenkään kuiskailuihin menin itse takaisin nukkumaan (loogista!) Havahduin 15 minuutin kuluttua veljen ääniin keittiössä ja menin sinne kortin kanssa. asetin piirtämäni kortin isän tarjottimelle ja seurasin veljen valmistautumista isän synttäreihin. Sitten laulettiin.
Menin takaisin nukkumaan.
Vaivuin uneen ja saavuin bussipysäkille unessa. Olin esikouluiän kaverini kanssa vähän vanhempana ihmettelemässä tyhjää bussia pysäkillä. Ajattelin että se tukkii liikenteen siinä, kun oli pikkutiellä ainoan ajokaistan päällä ja oikeastikin tukki liikenteen. Mentiin sitten sisään bussiin ja ajettiin sitä pidemmälle isomman tien varteen, johon yritimme pysäyttää sen huonolla menestyksellä. Bussin ohjaamo oli jotenkin outo ja käsijarrua ei löytyny mistään oikein ja piti moottorijarrutuksella pitää paikallaan mikä tietenkin toimi huonosti. Bussi ajettiin lopulta mäkeen isomman tien varrella kävelytielle, mutta sen moottorijarrutus ei toiminut ollenkaan.
Lopulta saatiin se poikittain mahtumaan leveälle kävelytielle bussi kaverin ajamana jotenkin maagisesti! Bussi lähti kuitenkni ylittämään isoa tietä moottorin ollessa päällä ja se putosi ruohikkoiseen rotkoon niin että keskikohdan lävisti korkea puun kanto rotkon pohjalla ja olin ihan OH SHIT!! Siinä vaiheessa vasta tajuttiin soittaa johonkin tievirastoon tai tiehallintoon josta luvattiin lähettää joku tjms. ja sen jälkeen yhdistin poliisille. Selitin että me siirsimme linja-autoa pois tukkimasta liikennettä. Poliisi kysyi että mitä tästä seurasi, ja selitin hänelle että onnistuimme varioittamaan linja-autoa pahoin. Tässä vaiheessa poliisi alkoi nauraa ja sanoi ettei tällaisia poliisi oikein hommaile. Lisäsin vähän hädissäni että "mitä jos saamme bussifirmalta syytteen." Sitten tuli sellainen kuulematon piip. Ja tajusin että koko uni oli erinomaisesti kudottu vitsi. Miksei vaan soitettu poliisille tyhjästä bussista alusta alkaen? Näen melkein aina unta siitä, ettei jokin toimi halutulla tavalla.
Että hyvää huomenta vaan : )