Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Ior Bock - 1

Markku

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Ior Bock
« : 05. Helmikuuta 2013 klo 20:58 »
  • Tykkää (0)

• Onko kukaan kiinnostunut edesmenneen Ior Bockin filosofiasta ja nautintoaineiden käytöstä ? Yleensäkin uuspakanuudesta ? Olen näitä 70-luvun pitkätukkahippejä, on ne minulla vieläkin, tosin harmaat. Haluaisin tehdä pyhiinvaellusmatkan Sipooseen ja nähdä Lemminkäisen temppeli. Ennen 1000-lukua sinne suljettiin Suomen pakanakuninkaiden aarteet. Kristinuskovaisten toimesta on hävitetty pakanuuteen liittyviä esineitä täällä ja muualla maailmassa. Mitä mieltä muuten olette, voiko olla tosihippi jos ei välillä pössyttele ?
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    Vs: Ior Bock
    « Vastaus #1 : 05. Helmikuuta 2013 klo 22:54 »

Jos on hippi ja ei pössyttele välillä ei ole hippi ollenkaan vaan pasifisti. Aika pateettista. Itse olen.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #2 : 06. Helmikuuta 2013 klo 00:47 »

Ior Bock oli ihan mielenkiintoinen heppuli. Osa hänen väittämistään ei kestä minkäänlaista päivänvaloa, mutta toisaalta, asioita jotka eivät kestä päivänvaloa on nykymaailma pullollaan ja Bockin väittämät ovat niistä harmittomimpia.

Itse en ole pössytellyt käytännössä lainkaan vuoden 2006 jälkeen.
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #3 : 06. Helmikuuta 2013 klo 09:11 »
  • Tykkää (0)

• Ior-sedän etymologiat varsinkin kiinnostavat :). Ovat ihkuja, mm. se miten täällä Suomessa ollaan joko aasojen jälkeläisiä tai vaanereita (minä vaan, sinä vaan, no se vaan), kuinka Uudenmaan on saanut nimensä Odinista (Odin ääntyy toki uudin), muinaisten suomalaisten noitataustasta kertoo se, että vieläkin kerrotaan tar-i-noita  :sydamia
    ...Tuovat mulle iloa ja piristystä ja hymyn huulille.  Akateemista vertailua bockin etymologiat (tai muukaan) ei oikein kestä, mutta tarvitseeko kaiken kestääkään? Kauhean hyvä ja lahjakas tarinankertoja oli kyseessä ja hyvistä tarinoista voi ihan hyvin nauttia vaikka pitäisikin sit ne faktat ohittaa.

En kyllä menis itteäni tosihipiksi väittämään (mikä se sellainen ylipäätään on?), mut aika surkiasti menee jos hippeyden ytimeen pääsy edellyttää pilven polttelua.
    Kirjattu

Markku

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 06. Helmikuuta 2013 klo 20:00 »
  • Tykkää (0)

• Onkohan noin ? Käsittääkseni alkoholi on myrkky, ganja on luotu ihmistä varten. Holi aiheuttaa voimakasta riippuvuutta, sairauksia ja väkivaltaa.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #5 : 06. Helmikuuta 2013 klo 20:12 »

Holi aiheuttaa voimakasta riippuvuutta, sairauksia ja väkivaltaa.

Ei ainakaan minussa. Yst. terv. nimim. "Viinipullo silloin tällöin, aiemmin 15 v siiderin- ja lonkerontissuttelua, välillä kuukausitolkulla kokonaan ilman alkoholia kun ei ole tehnyt mieli. En hyökkää kimppuusi kadulla, enkä tapa talossa enkä puutarhassa".

Käymisprosessi muuten on hyvin luonnollinen prosessi, jota tapahtuu luonnossa siellä-täällä. Olisi epäluonnollisempaa välttää käyneitä tuotteita kuin... käyttää niitä.
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #6 : 17. Maaliskuuta 2013 klo 20:33 »
  • Tykkää (0)

• Ei ainakaan minussa. Yst. terv. nimim. "Viinipullo silloin tällöin, aiemmin 15 v siiderin- ja lonkerontissuttelua, välillä kuukausitolkulla kokonaan ilman alkoholia kun ei ole tehnyt mieli. En hyökkää kimppuusi kadulla, enkä tapa talossa enkä puutarhassa".

Niin, kohtuus kaikessa. Kyllä nyt kaikki tietävät mitä se ääritapauksissa aiheuttaa. Pajari tuskin tekee samaa. Siis kohtuus kaikessa :)
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.