Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Iso, paha, Facebook - 3

Mombie

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • aka Maria
Vs: Iso, paha, Facebook
« Vastaus #30 : 26. Heinäkuuta 2010 klo 20:24 »
  • Tykkää (0)

• Niin muakin! Kerrankin olisi ollut Suomessa, niin tietenkin kaikki asiat menee niin ettei voinut edes kuvitella pääsevänsä liikenteeseen. Elämän epäreiluus.  :(

Mut hei, hienoa on että tämä foorumi on olemassa! Tämän avulla tietää tulevista tapahtumista ajoissa! Ja seuraavaa me ei missata. Eihän. Oli se missä oli niin järkätään matkat ja muut ja mennään!
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #31 : 27. Heinäkuuta 2010 klo 10:54 »
  • Tykkää (0)

• Niin muakin! Kerrankin olisi ollut Suomessa, niin tietenkin kaikki asiat menee niin ettei voinut edes kuvitella pääsevänsä liikenteeseen. Elämän epäreiluus.  :(

Mut hei, hienoa on että tämä foorumi on olemassa! Tämän avulla tietää tulevista tapahtumista ajoissa! Ja seuraavaa me ei missata. Eihän. Oli se missä oli niin järkätään matkat ja muut ja mennään!

Oikea asenne! Ei pidä lannistua :)

Itse kirjoitin feissariin menostani Gatheringiin. Yllättävän vähän sitä oli kommentoitu, joko ihmiset eivät olleet nähneet sitä tai sitten eivät tienneet mitä sanoa. Ehkä leimaudun nyt höpöksi nudistihipiksi mutta EVVK. Pahemmaksikin voisi leimautua, niinkuin vaikka suvaitsemattomaksi rasistiksi. Hippinä on hyvä olla. :)
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #32 : 27. Heinäkuuta 2010 klo 11:11 »

Ai että sehän vasta oliskin mahtavaa, että kerättäis täältä oma porukka seuraavaan gatheringiin ja eikun matkaan!
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #33 : 27. Heinäkuuta 2010 klo 11:26 »
  • Tykkää (0)

• Ai että sehän vasta oliskin mahtavaa, että kerättäis täältä oma porukka seuraavaan gatheringiin ja eikun matkaan!

Niin olisi ja ainakin itse aion olla sitä edesauttamassa. :) mutta eiköhän jatketa sitä keskustelua Rainbow Gathering -osiossa ja pyhitetään tää thread facebook-keskustelulle niin pysytään aiheessa. ;)
    Kirjattu

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #34 : 27. Heinäkuuta 2010 klo 21:11 »
  • Tykkää (0)

• Ens vuonna Norjaan koko hipit.fi. :)
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Error

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #35 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 10:23 »
  • Tykkää (0)

• Lärvikirjassa ihan kiva olla kuvat ja nimet, löytäähän sieltä paljon kauan kadoksissa olleita halinalleja joiden kaveria on joskus ollut.  Itse olen ainakin löytänyt monta monta monituista ystävää uudelleen ja sen kautta on ollut helppo pitää yhteyttä. Itse kun en ole mikään soittelija ja viestittelijätyyppiä.
    Jokainen tietää varmasti mahdolliset haitat ja muut selekkaukset, itseppä ovat hyväksyneet käyttöehdot.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #36 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 10:34 »

löytäähän sieltä paljon kauan kadoksissa olleita halinalleja joiden kaveria on joskus ollut. Itse olen ainakin löytänyt monta monta monituista ystävää uudelleen

Olin vähällä ottaa tämän tekijän tarkasteluun jo aiemmassa kirjoituksessani – mutta kielteisessä mielessä.

Minunlaiselleni, jolle lapsuus ja nuoruus – etenkin 11–14 vuoden ikä – merkitsi jatkuvaa kiusattuna ja negatiivisena silmätikkuna oloa, ei ole yhtään kiva olla kenen tahansa ex-tuttavan löydettävänä. Koska meitä ex-kiusattuja on loppujen lopuksi aika paljon (itse ainakin törmään heihin ihan joka paikassa), välillä tuntuu että Facebookin kaltaisten palveluiden vaikutus vain korostaa eroa meidän ja "ongelmattoman" valtaryhmän välillä. Toki pitää todeta, että valtaosaa kouluaikaisista tutuista ei takuulla kiinnosta pölyhiukkasenkaan vertaa, mitä minulle kuuluu nykyisin.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #37 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 10:40 »
  • Tykkää (0)

• löytäähän sieltä paljon kauan kadoksissa olleita halinalleja joiden kaveria on joskus ollut. Itse olen ainakin löytänyt monta monta monituista ystävää uudelleen

Olin vähällä ottaa tämän tekijän tarkasteluun jo aiemmassa kirjoituksessani – mutta kielteisessä mielessä.

Minunlaiselleni, jolle lapsuus ja nuoruus – etenkin 11–14 vuoden ikä – merkitsi jatkuvaa kiusattuna ja negatiivisena silmätikkuna oloa, ei ole yhtään kiva olla kenen tahansa ex-tuttavan löydettävänä. Koska meitä ex-kiusattuja on loppujen lopuksi aika paljon (itse ainakin törmään heihin ihan joka paikassa), välillä tuntuu että Facebookin kaltaisten palveluiden vaikutus vain korostaa eroa meidän ja "ongelmattoman" valtaryhmän välillä. Toki pitää todeta, että valtaosaa kouluaikaisista tutuista ei takuulla kiinnosta pölyhiukkasenkaan vertaa, mitä minulle kuuluu nykyisin.

Tätä oon itsekin miettinyt. Kuitenkaan kun feissarissa oon ollut, niin ei mua ole kukaan niistä kiusaajista pyytänytkään kaveriksi (eli niitä ei kiinnosta pölyhiukkasenkaan vertaa mitä mulle kuuluu ;) ). Enkä heitä itsekään ole kaveriksi pyytänyt, kaverilistallani on vain ne henkilöt tuolta ajalta, jotka kavereitani olivatkin. Helposti kyllä eksyy kaverilistalle sellaisia henkilöitä, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Silloin kaverilista vaan osoittaa että keitä ihmisiä nyt sattuu syystä tai toisesta tuntemaan.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #38 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 11:17 »

Jees. Itselläni vähän vaikuttaa sekin, että sen kamala säätely, kuka voi nähdä profiilistani mitäkin, tuntuu minusta pelleilyltä ja vie ihan turhaa energiaa (niin kuin ne tietyt energiasyöppö-"kaveritkin"). Jos jossain vaikutan, olen avoin, jos jossain en halua olla avoin niin en vaikuta siellä. Niinpä päätin, että mieluiten en ole siellä ollenkaan. On paljon antoisampaa "sosiaalistua" tällaisella hippifoorumilla, tai esimerkiksi blogiyhteisössä, kuin roikkua niissä ihmisissä jotka merkitsivät jotain silloin, kun ei ollut muitakaan. 8)
    Kirjattu

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #39 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 11:23 »
  • Tykkää (0)

• Mä myös feissailun alkuinnostuksessa bongasin lapsuudenaikaisia kavereita, olin kovin ilahtunut kun heistä ei ole sen koommin mitään kuulunut ja lisäilin niitä kavereihin. Ajattelin että voisi sillointällöin vaikka vaihtaa kuulumisia...

Kaunis ajatus... Mutta kun vuodet tekevät tehtävänsä... Se Annu jonka kanssa olimme bestiksiä onkin nykyään ihan eri Annu, jonka kanssa minulla ei olekaan mitään yhteistä. Niinpä sitten olen vaivihkaa poistellut näitä "turhia" kavereita ja yrittänyt pitäytyä vain niissä joiden kanssa ihan oikeastikin olen tekemisissä.
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #40 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 11:59 »
  • Tykkää (0)

• Jotenkin koko tuo ystävä, ei ystävä jaottelukin on kamalaa. Itse koko touhusta poistuttuani olen muutamalle ihmiselle joutunut selittämään että ei, en ole poistanut ystävälistalta yhtään ketään, poistuin itse.
    Joillekin ihmisille toiset ihmiset kun ovat vain niitä numeroita, "palkintoja" joita kerätään mutta joilla ei muuta virkaa ole.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #41 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 12:05 »
  • Tykkää (0)

• Jotenkin koko tuo ystävä, ei ystävä jaottelukin on kamalaa. Itse koko touhusta poistuttuani olen muutamalle ihmiselle joutunut selittämään että ei, en ole poistanut ystävälistalta yhtään ketään, poistuin itse.
    Joillekin ihmisille toiset ihmiset kun ovat vain niitä numeroita, "palkintoja" joita kerätään mutta joilla ei muuta virkaa ole.

Niinpä.. Mitä enemmän löytyy nimiä kaverilistasta, sitä sosiaalisempi osoitat muille olevas. Mitä suurempi numeromäärä kavereita siis on, sitä enemmän on ikäänkuin sosiaalisuuskrediittiä. Tietääkseni monet ihmiset jopa asettavat tavoitteita tyyliin: "pakko saada feissariin hankittua 200 kaveria, VÄHINTÄÄN." Huaah. :(
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #42 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 12:14 »
  • Tykkää (0)

• Oman lyhyen kokemukseni mukaan ne ihmiset, jotka pyysivät kaveriksi, sellaiset ns. vanhat kaverit, eivät kyllä osoittaneet millään muulla lailla haluavansa olla tekemisissä.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #43 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 12:21 »

Oman lyhyen kokemukseni mukaan ne ihmiset, jotka pyysivät kaveriksi, sellaiset ns. vanhat kaverit, eivät kyllä osoittaneet millään muulla lailla haluavansa olla tekemisissä.

Nii-in. Tuleekin mieleen, että jos ihmiset näkevät toistensa statukset Facebookissa, mutteivät muuten ole millään lailla yhteydessä, eikö se ole kaveruuden illuusio eikä kaveruutta – ja eikö sellainen illuusio ole huono asia?

Minullakin on ollut 10 vuotta sama puhelinnumero, ja ihan muutamaa yksittäistä poikkeusta lukuun ottamatta kaikki ne, jotka olivat "kavereita" tilapäisen FB-kirjautumiseni aikana, ovat tunteneet sen numeron. Jos numero on hukkunut, tai muuten vain kiinnostaa, sen saa 118:sta, 16400:sta jne (minunnimisiäni on vieläpä tietääkseni vain yksi). Eikä kukaan heistä ole kertaakaan lähtöni jälkeen viestittänyt tai soittanut.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #44 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 12:25 »
  • Tykkää (0)

• Oman lyhyen kokemukseni mukaan ne ihmiset, jotka pyysivät kaveriksi, sellaiset ns. vanhat kaverit, eivät kyllä osoittaneet millään muulla lailla haluavansa olla tekemisissä.

Nii-in. Tuleekin mieleen, että jos ihmiset näkevät toistensa statukset Facebookissa, mutteivät muuten ole millään lailla yhteydessä, eikö se ole kaveruuden illuusio eikä kaveruutta – ja eikö sellainen illuusio ole huono asia?

Minullakin on ollut 10 vuotta sama puhelinnumero, ja ihan muutamaa yksittäistä poikkeusta lukuun ottamatta kaikki ne, jotka olivat "kavereita" tilapäisen FB-kirjautumiseni aikana, ovat tunteneet sen numeron. Jos numero on hukkunut, tai muuten vain kiinnostaa, sen saa 118:sta, 16400:sta jne (minunnimisiäni on vieläpä tietääkseni vain yksi). Eikä kukaan heistä ole kertaakaan lähtöni jälkeen viestittänyt tai soittanut.

Toisaalta, aina tulee ihmissuhteissa kysymys siitä, että kumpi tekee aloitteen. Jollekin ihmiselle jo se, että pyytää vanhaa ystävää facebook-kaveriksi, voi olla aika iso askel. Herää kysymys, miksi ei olisi itse se, joka soittaa vuosien päästä ystävälleen, jota kuitenkin on tullut ajateltua ja ehkä kaivattuakin. :)
    Kirjattu