Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Iso, paha, Facebook - 6

Colourflower

• Vieras
Vs: Iso, paha, Facebook
« Vastaus #75 : 08. Lokakuuta 2012 klo 11:05 »

^ Juu, muttei pelkästään näin, vaan ihmisistä ihan oikeasti tulee FB:n kaltaisten some-palvelujen myötä sovinnaisempia ja yhdenmukaisempia. Jos emme tietäisi, mitä kanssaihmisemme ajattelevat tavallisista arkitilanteista tavallisina arkipäivinä, voisimme pitää heitä pohjimmiltaan ihan toisenlaisina ihmisinä. Nyt ihmiset huomaavat: "Ai, Lassi ajattelee tuolla lailla. Ja Eevakin ajattelee samalla lailla! Minä en ole ajatellut millään lailla, mutta kai se niin on, ja Pete on takuulla tosi outo, kun ajattelee ihan eri lailla."
Kirjattu

Taika-Kim

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 01. Marraskuuta 2012 klo 22:46 »
  • Tykkää (0)

• Pari päivää sitten tili kiinni, heihei natsilonkerot!

Eniten mua vaivaa just se, että viidessä vuodessa tuollainen liki kaikkien kansalaisten keskitetyn kyttäyksen mahdollistava vakoiluisivusto on nielaissut ihan tosi ison osan ihmisten henkisestä tilasta...
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #77 : 01. Marraskuuta 2012 klo 23:40 »
  • Tykkää (0)

• Näen asian tällä hetkellä niin että tulevaisuudessa facebook tai jokin sen kaltainen tulee olemaan entistä isompi osa ihmisten välistä kommunikointia. En näe oikeastaan mitään järkeä sitä vastaan taistelemisessa kun idea on jo levinnyt ja iso osa ihmisistä käyttää sitä. Totta kai se mahdollistaa myös ihmisten valvonnan ja tietojen levittämisen vastuuttomasti, mutta ei eroaminen facebookista auta mitään. Facebook on ja pysyy. Ja jos ei pysy, niin joku samanlainen tulee tilalle. Kyseessä on kommuninkoinnin uusi väline ja sen käytön välttäminen johtaa eristäytymiseen. Ajat muuttuvat, tykkäsimme siitä tai emme. Ihmisten välinen kommunikointi siirtyy väistämättä yhä enemmän internettiin.

Ja valvonnasta sen verran että sillä että kuulutko facebookkiin tai et, ei ole kovinkaan suurta merkitystä. Kuka tahansa voi saada muutenkin selville mitä teet netissä. Lisäksi puheluita, tekstiviestejä, sähköpostia ja vaikka bussikorttia voidaan salakuunnella ja valvoa ihan helposti nykyään. Jos haluaa oikeaa yksityisyyttä 100% varmasti, niin sitten ei pidä käyttää edes puhelinta. Siihen maailma on mennyt; isoveli valvoo jo.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #78 : 02. Marraskuuta 2012 klo 15:54 »
  • Tykkää (0)

• Somet on ihan sama juttu kuin mikä tahansa muukin asia, niitä voi käyttää joko hyvään tai pahaan. Sama kuin vasaran kanssa; voit naulata sillä nauloja tai sitten voit lyödä jotakuta päähän. Kyse on siitä miten ihmiset käyttävät internetiä ja sen tuomia innovaatioita.

Ja kyllähän jo alkeellisimpia kameroita voi pitää säännöstään pahoina, sillä niilllä voi salakuvata ja valvoa ihmisiä. Ei facebook ole loppujen lopuksi niinkään erilainen kuin muutkaan. Se on vain nettisivusto minne ihmiset voivat laittaa tietojaan. Kyllä mun mielestä on jokaisen omalla vastuulla se mitä sinne laittaa. Jos netissä julkistaa itsestään jotain arkaluontoista/haitallista tietoa, niin on sillä huonoja vaikutuksia ihan ilman facebookia. Ihmettelen itse miksi ihmiset laittavat itsestään vaikka facebookiin mitä älyttömimpiä kuvia tai todella yksityisiä tietoja. Itse en esimerkiksi koskaan antaisi Facebookille puhelinnumeroani, osoitettani tai kertoisi omaan terveydentilaan liittyviä juttuja. Netissä ei ole todellista yksityisyyttä ollenkaan ja se tulee muistaa aina.

Internetissä on se hyvä puoli että se on toistaiseksi hyvin vapaa ja ihmiset voivat muokata sitä. Melko pienellä vaivalla voi perustaa omat nettisivut ilmaiseksi. Uskon että tulevaisuudessa facebookin voi syrjäyttää jokin palvelu millä on parempi yksityisyydensuoja. Tai sitten Facebook muuttaa tapojaan jahka tarpeeksi monet kritisoivat sen toimintaa julkisuudessa. Facebook on hyvä keksintö ja mahdollistaa monia hyviäkin juttuja. Sen avulla voi helposti ja maksuttomasti pitää yhteyttä muihin. Facebookista löytää ihmisiä helposti, itsekin olen löytänyt sen avulla jotain vanhoja kavereita ja tuttuja. Ei mun mielestä sitä pidä demonisoida. Itse olen iloinen että facebook on olemassa, helpottaa omaa netinkäyttöäni kun en mikään nettivelho ole.

Mutta Facebookissa on  vikoja ja ne tulee korjata. Ja korjaamisen aikaansaaminen on juuri käyttäjien vastuulla kun ei FB:n ylläpitäjiä kiinnosta se mitä ne sanovat jotka eivät käytä sitä. Facebook on ideana niin hyvä, ettei siitä tule luopua.

Toki yksi vaihtoehto on perustaa jokin vaihtoehtoinen ja samankaltainen sivusto kuin Facebook, mutta se on vaikeaa ja menestys olisi hyvin epävarmaa.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

odonata

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Hui hai Hippi!
    « Vastaus #79 : 03. Marraskuuta 2012 klo 22:37 »
  • Tykkää (0)

• Välillä on aikoja kun ei tee fb:ssä mieli olla ollenkaan... Jokainen voi toki itse harkita miten ja missä siellä viihtyy.

FB on kirous joillekin, vaan on se myös mahdollistanut valoverkon joka yhdistää samanhenkiset ihmiset toisiinsa.
    Kuulun useisiin kansainvälisiin henkisiin ryhmiin, emmekä mitenkään muutoin olisi toisiamme löytäneet. Nyt se mahdollistaa yhteiset meditaatiot ja parannussessiot muutaman tunnin varoitusajalla. Sadat, jopa tuhannet ihmiset ympäri maailman voivat sopia asioista keskenään helposti. Yhteistyössä on voimaa. Uskon että FB on työkalu jonka avulla muutamme maailmaa koko ajan...

Samoin luontoaktivistit maailman eri kolkilta! Informaatio kulkee ja pystymme vaikuttamaan joukolla asioihin.

FB on loistava paikka verkostoitua ja tehdä hyvää! Ryhmät ovat parasta siellä, vertaistukea, oppia ja yhteistyötä <3 Itse pyrin omilla sivuilla julkaisemaan positiivisuutta, iloa ja valoa. Omia henk.koht. asioita ei siellä tarvitse raportoida.

Toki luontoaktivistina minunkin sivujani ja tekstejäni ajoittain sensuroidaan, onhan se isoveli siellä valvomassa  ;D Mutta entä sitten? Tiedän mitä ajattelen ja sananvapauteen vedoten kerron mielipiteeni. (Aina kun saan vaan ujutettua sensuurin läpi ;) )
    Kirjattu
    Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
    en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
    En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
    Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara

Aarrematkailija

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Maailma on kaunis
    « Vastaus #80 : 05. Marraskuuta 2012 klo 17:53 »
  • Tykkää (0)

• Olin facebookissa, mutta lähdin sieltä. Palasin sinne ja lähdin taas pois... Nyt en ole käynyt sivustolla yli puoleen vuoteen. Enkä aio palata.

Aikaa jää paljon enemmän kun ei ole "velvollisuutta" käydä lukemassa muiden päivityksiä. Myös ne ihmiset, joiden kanssa haluan olla yhteyksissä, pysyvät elämässäni ilman fb:täkin. Minusta on paljon mukavampaa kuulla mitä ihmisille kuuluu, ilman että olisin lukenut puheenaiheet jo etukäteen internetistä. Puhelin minulla on, joten voin soittaa. Tai ainahan sitä voi mennä vaikka ovelle kolkuttamaan.  :) Oikeat ystävät ovat vain iloisia yllätysvierailuista.
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #81 : 28. Marraskuuta 2012 klo 16:46 »
  • Tykkää (0)

• En myöskään aio palata fb:iin. Ajattelin että saan nyt rauhassa dissailla koko naamakirjaa, mutta kävikin niin ettei koko logo enää hetkauta millään tavalla. Siellä jokainen näyttää sen silotellun kuvan itsestään; väkisin ja huomaamatta kuva itsestä ja toisesta vääristyy -enemmän tai vähemmän...

Ja poistui siinä samalla "hei mulla on melkein 400 kaveria"-harha(joista tusinan kanssa tekemisissä). :D
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #82 : 28. Marraskuuta 2012 klo 17:58 »
  • Tykkää (0)

• En aio minäkään palata naamakirjaan, mutta kuunnelkaa Jope Ruonansuun naamakirja.
    Kirjattu

annika

• Vieras
    « Vastaus #83 : 28. Marraskuuta 2012 klo 21:36 »

facebookin kautta olen löytänyt vanhoja ystäviäni, jotka vuosien saatoissa oli päässeet "hukkumaan". Ja sitä kautta on helppo pitää yhteyttä kavereihin/tuttuihin jotka ovat kaukana.
    Ei facebook mielestäni ole sen pahempi kuin moni muukaan asia. Sitä vaan osaa pitää käyttää ja lukea. Ei kaikkea pidä ottaa niin vakavasti mitä muut siellä teke tai sanoo... sama pätee ihan normielämäänkin. Ja itsehän sä päätät mitä siellä jaat... 
    Mutta se on jokaisen oma asia onko fb:ssa vai ei. Maailmassa on paljon pahaa eikä fb ole niissä kyllä kärkisijoilla  ;)
    Kirjattu