Ihmettelin muistaakseni viime kesänä kylässä ollessani, että miten niitä kaupustelupuheluita tulee eräille, kun mulle on viiden vuoden aikana tullut varmaan yhden kerran. No sitten muistin tehneeni mainontakiellon maistraattiin ja totesin, että sehän taisikin olla hyvä teko. Oon ollut aivan onnellisen tietämätön noista kaupustelijoista. =) Sen kerran, kun joku lehtimyyjätäti soitti, niin se lateli hirvittävän listan mahtavia lehtiä, joita nyt voisin tilata ihan erityisen hyvällä hinnalla. Se täti kuulosti kokeneemmalta myyjältä ja jo itse nolostuneena totesin, että en taida osata sanoa EI, kun se niin taidokkaasti asiansa ilmaisi.

No sitten se pääsi ison lehtiluettelonsa loppuun asti ja minä sain suunvuoron ja totesin, että "ainut lehti, joka mua kiinnostaa, on Tieteen Kuvalehti. Sitten sen naisen ääni menikin ihan vaikeeks ja se alkoi änkyttää, että ei sillä ole Tieteen Kuvalehteä ja että kävisikö joku muu lehti.. No vastasin että ei muut käy kun ei mikään muu kiinnosta.. joten sitten selvittiin sujuvasti siitä myyjästä.

Kiitos ja kuulemiin!
Pari hyväntekeväisyysjärjestön tyyppiä on kadulla saanu mut "lumottua".. Eka sellainen saartoi mut kun siemailin kahvia kadun varressa istuen. Se oli selkeesti sen näkönen, että se ei poistu, ennenkuin on saanu mulle sopimuksen tyrkytettyä. Nuori, opiskelijatyttö, mutta se vaan oli päättänyt ahistaa mut nurkkaan.

Että onko sekään nyt sitten eettistä? Pakottaa joku maksamaan, että joku tuntematon, kärsivä henkilö x, maassa x, saisi kenties apua.. ? Vai onko se sittenkin joku armeija, joka sen rahan saa sinkojensa ostamiseen?
No.. hetken sitten 10 euron summalla rahoitin noita, kunnes katkaisin homman ja sanoin, että hyvä kun omiks tarpeiks nykyään sitä kymppiä enää löytyy. =S