Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

kirppari vai jokin muu? - 1

hippityttö

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
kirppari vai jokin muu?
« : 25. Kesäkuuta 2012 klo 18:46 »
  • Tykkää (0)

• mistä ostatte vaatteitanne?

Tän keskustelun idea on kerätä ideoita minne menisin ostoksille seuraavan kerran.

Kaikki voivat ilmotella ympäri suomea mutta vielä parempi jos olet turku-helsinki alueelta :)
    Kirjattu

Aarrematkailija

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Maailma on kaunis
    Vs: kirppari vai jokin muu?
    « Vastaus #1 : 25. Kesäkuuta 2012 klo 19:26 »
  • Tykkää (0)

• eiköhän ne oo ne kirpparit pääasiassa. Myös ystäviltä saadut lahjoitukset ovat hyvä tapa säästää ja kierrättää, mutta myös päinvastoin - annan ylimääräiset vaatekappaleeni eteenpäin, jos ne eivät minulle enää jostain syystä sovi  :) Käytän usein kuitenkin vaatteeni niin loppuun kuin mahdollista, en haluaisi heittää tavaraa roskiin. Ja aina vanhasta voi keksiä jotain uutta.  :)
    Kirjattu

Auroravalon

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 25. Kesäkuuta 2012 klo 20:27 »
  • Tykkää (0)

• Tehtaan myymälät, joskin ite en oo niitä paljoa löytäny, kun ovat usein etelässä ja hankalasti vielä löydettävissä. Ystävämyynnit tai miksi niitä nyt sanotaankaan.... olen tehny löytöjä.
    En sano että alet, koska sieltä tulee yleensä ostettua tarpeetonta!
    Mutta huuto.netti. Mullakin on siellä jotain myynnissä ja lisää pitäis laittaa, ja ostanu oon myös jotain, ainakin yhen tunikan, jota oon pitäny tosi paljon. Se ei kyllä ollut hirmuisen halpa, mutta hyvä kuitenkin! ;)

Mutta kirpparit on paras, joskin sieltä löytää joskus vaikka mitä ja joskus ei mitään!

Tänne vois kyllä laittaa tuunausosion! :D
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 25. Kesäkuuta 2012 klo 20:53 »
  • Tykkää (0)

• Miehen näkökulmasta varmimmin saa huuto.netistä sekä SPR:n, Fidan jne tyyppisistä paikoista. Tavalliset kirpparit ovat halvempia, mutta sieltä löytää harvemmin sitä mitä on hakemassa.
    Joitain vaatteita olen veljen kanssa vaihdellut, ja kaverilta sain joku aika sitten housut.
    Helsingin alueella varmaan alkaa olla jo valintaa noissa vintage second hand -liikkeissä, missä on hyväkuntoista, käytettyä merkkitavaraa.

Ei siinä, omistan kyllä ihan kauppavaatettakin, suurinta osaa kuitenkin edustaa käytetyt vermeet.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #4 : 25. Kesäkuuta 2012 klo 22:20 »

Itse löydän hiton huonosti vaatteita kirpputorilta. Ensiksikin olen sukupuoliryhmääni nähden pienikokoinen. XL-osastoa ja ihan normaalikokoisia on joka paikassa, mutta pieniä ei miltei ollenkaan. Lisäksi olen nirso etenkin värien suhteen. Olen varsin tarkka siitä, millaisia viboja haluan vaatteiden värien kautta heijastaa maailmaan. Kirppikseltä löytyisi valtaosin sellaista mustaa, harmaata, beigeä, vaaleaa ja enintään murrettua vihreää. Surullinen totuus kuuluu, että useimmin käyttämäni vaateliike on H&M, koska siellä on niitä värejä. Kylläpä Uffilta ja Fidastakin joskus tarttuu jotain mukaan, mutta toisaalta, niin tarttuu Anttilasta ja Cittaristakin.
    Kirjattu

Ankkadaami

• Vieras
    « Vastaus #5 : 25. Kesäkuuta 2012 klo 22:57 »

Kirpparilta minäkin pääosin. Halvalla olen löytänyt paljon käyttökelpoisempia vaatteita, kuin monista vaatekaupoista. Tykkään myös, jos vaatteista näkee, että ne ovat eläneet siinä missä käyttäjänsäkin, jonka takia uudet vaatteet tuppaavat vain näyttämään silmiini niin liian kuolleilta. Käyttämäni vaatteet muuttuvat monesti kaltaisiksini nopeassa ajassa: homssuisiksi ja eläviksi. Tämän takia on turha mitään uutta ostaa, kun kuitenkin saattaa jo seuraavana päivänä olla vihertynyt ruohosta, ja paikasta jos toisesta kasvaa reikää.
    Kirppareilta löytyy myös sen verta paljon käsintehtyä vaatetusta, että niidenkin perään siellä aina katselen. Liiviobsessionikin takia olen kirppareihin mieltynyt; sieltä kun löytyy monesti niin erihienoja liivejä.
    Eikä sitä katsota kirppareilla ollessa niin pahasti kieroon, jos lähden kaksi kokoa liian ison miesten paidan kanssa pois. Vaatekaupoissa kun on selkeä jako naisten ja miesten vaatteisiin, ja ikäväkseni herätän huomiota monesti, jos miesten puolelle eksyn. Ei se miinusta näille kaupoille tuo, vaan kirpputori saa vain vähän enemmän plussaa, kun siellä sellaiseen ei kiinnitetä huomiota.
    Välillä vaatekaupoistakin saattaa vaatteita lähteä mukaani, jos on vain jokin liian hieno päällepantava, jota ei millään haluaisi kaupan hyllylle jättää. Ja tietenkin tietyt vaatteet ovat paljon mieleisempiä pukea päälle, jos eivät ole kertaalleen jonkun toisen käyttämiä.
    Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 25. Kesäkuuta 2012 klo 23:28 »
  • Tykkää (0)

• Kirppari. Toki niitä vaatteita vaan löytääkin vähä joka paikasta tai saa joltain.. Alusvaatteet ja sukkahousut on sellaset jotka tulee ostettua ''tavan'' kaupoista,usein H&M:ltä ja Lindex:ltä koska halpaa ja viimeks mainitulla myös hyviä alusvaatteita (ja näin naisena tämä on aika tärkeää) ^^
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 26. Kesäkuuta 2012 klo 06:23 »
  • Tykkää (0)

• Olen 180 &hieman harteikas, lihaskaulainen (ainakin kurnuttaessani), eikä perse ole ihan kaponen, joten kirpparit on aika vaikea vaihtoehto. Toiseksi käytän monet vaatteet kuntoon, jossa voi mietin viitsiikö niitä laittaa UFF:ille, joten ei 2 nd hand toimi sixikään. Aleräkit &poistomyynnit sen sijaan toimii jopa loistavasti, koska niissä on usein XL:ää &xs:ää :D. Ulkoiluvaatteista ostan melkein kaikki Budget Sportista (nytkin ajattelin mennä katsomaan kenkiä &housuja)
    Kirjattu

kynteli

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 20. Heinäkuuta 2012 klo 18:32 »
  • Tykkää (0)

• Kirpputorit on saanut täysin uuden merkityksen itselleni muutamassa vuodessa. Itse tykkään käydä melko paljon kirpputoreilla. En silti ihan kaikkia vaatteita ole kirpputoreilta löytänyt, koska kirppiksiä ei tässä lähellä ihan niin paljon ole. Olisi joskus kiva lähteä vaikka päiväksi Helsinkiin ja koluta kaikki suurimmat kirppikset läpi.. No ehkä joskus :)
    Kirjattu

Nyyti

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 31. Heinäkuuta 2012 klo 23:05 »
  • Tykkää (0)

• Ostelen vaatteita ihan perus vaatekaupoista ja mahdollisuuksien mukaan kirppareilta. Tykkään kyllä kierrellä kirppareilla, mutta niiden tarjonta ei ole täällä päin kovin monipuolinen kokojen suhteen. Xs-kokoisena likkana on vähän haastavaa löytää sieltä mitään sopivaa, kun lähes kaikki vaatteet tuntuvat olevan kokoa L. Nyt olen kyllä lähi viikkoina tehnyt muutamia hyviä löytöjä, toivottavasti näin käy vielä jatkossakin, sillä tarvitsisin tosissaan syys-vaatteita.
    Kirjattu

luna

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 01. Elokuuta 2012 klo 15:22 »
  • Tykkää (0)

• Kyllä niitä kirppareita tulee kaiveltua, yleensä vähintään kerran viikkoon :D Löytyy parhaimmat arteet! Toisaalta yksikin hipahtava ystäväni hamstraa kirppiksilä kauheasti kivoja vaatteita ja riepuja, joita ei lopulta tule edes pitäneeksi, ja vie sitten myytäväksi.. No, ainakin tavara kiertää.

Olen kyllä aika kriittinen vaatteitten suhteen. Ja rehellisesti, löydän kyllä aika harvoin peruskaupoista yhtään mitään mikä silmää miellyttää, mitä nyt jotain mekkosia joskus. Mielummin suunnittelisin omani. Koulu kun jatkuu, alkaa mulla vaatesuunnittelu kurssi. Ideoita on pää täynnä ja kun en osaa niitä käytännössä toteuttaa, olen kyseisestä mahdollisuudesta tosi innoissani. Ehkä voisin mekkoja ja muita ruveta vapaa-ajallakin tekemään, kun konetta opin käsittelemään, jey!
    Kirjattu

kookoo11

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 03. Elokuuta 2012 klo 12:11 »
  • Tykkää (0)

• Itse löydän hiton huonosti vaatteita kirpputorilta. Ensiksikin olen sukupuoliryhmääni nähden pienikokoinen. XL-osastoa ja ihan normaalikokoisia on joka paikassa, mutta pieniä ei miltei ollenkaan. Lisäksi olen nirso etenkin värien suhteen. Olen varsin tarkka siitä, millaisia viboja haluan vaatteiden värien kautta heijastaa maailmaan. Kirppikseltä löytyisi valtaosin sellaista mustaa, harmaata, beigeä, vaaleaa ja enintään murrettua vihreää. Surullinen totuus kuuluu, että useimmin käyttämäni vaateliike on H&M, koska siellä on niitä värejä. Kylläpä Uffilta ja Fidastakin joskus tarttuu jotain mukaan, mutta toisaalta, niin tarttuu Anttilasta ja Cittaristakin.

Hei ootko koskaan katellut vaatteita intian basaarista tms tai helsingissä on esim aurinko (tai joku vastaava) itse suosin kirppareita (tosin en paljoa ostele vaatteita enää, kun aloin minimoimaan kaiken kulutuksen) mulla on esim nyt jalassa tosi värikkäät haaremi housut ja tosi ihanat :)
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 07. Maaliskuuta 2021 klo 15:02 »
  • Tykkää (0)

• Kuvasin juuri jotain parisenkymmentä vaatetta ym. nettikirpparille (vahankaytetty.fi  ;) ). Se on kiva nettikirppari siinä mielessä, että voi rajata hakutoiveita esim. tiettyyn kokoon tai tuoteryhmään, mikä on kätevää etenkin lastenvaatteiden osalta. Tuotteita voi myös palauttaa postimaksujen hinnalla, jos ei ihan istunutkaan.

Etenkin näin korona-aikaan sopivaa kirppistelyä  ;D
    Kirjattu