Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kuningas alkoholi - 1

AuroraBorealis

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Kuningas alkoholi
« : 16. Elokuuta 2014 klo 22:57 »
  • Tykkää (0)

• Kysely alkoholista ja sen käyttämisestä  :o
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    Vs: Kuningas alkoholi
    « Vastaus #1 : 16. Elokuuta 2014 klo 23:48 »
  • Tykkää (1)

• Nyt on tässä kesän ajan mennyt yksi tai kaksi iltaolutta silloin tällöin. Ei sen enempää, paitsi kerran hieman enemmän, mutta se jäikin sitten kertaan.

Olot on olleet hyvät ja en koe jääneeni mistään paitsi - elämäni on vain ollut jonkin verran erilaista silloin, kun tuli juotua enemmän. Olen edelleen käynyt mestoilla, tavannut ihmisiä yms. Kaljakuppilat olen enimmäkseen skipannut, mutta päivisin/alkuillasta voi niissäkin olla ihan kiva käydä.

Kertaakaan minulle ei ole yritetty tuputtaa alkoholia.

Koen, että en ole aivan valmis täysraittiuteen vielä, mutta voi olla että sekin aika tulee.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 17. Elokuuta 2014 klo 00:30 »
  • Tykkää (1)

• Viskiä tai olutta silloin tällöin kohtuudella :)
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 17. Elokuuta 2014 klo 12:12 »
  • Tykkää (0)

• Aloitin alkoholinkäytön 13v. Parikymppisenä käytin melko paljon, ainakin kerran-kaksi viikossa, aika usein vahvaan humalaan asti. 30 nurkilla käyttö alkoi vähentyä, mutta jos join, vedin ns. lärvit, ehkä n. kerran kuussa-kahdessa. 4-5 vuotta sitten aloin saada tosissani tarpeeksi alkoholista ja humaltumisesta ja keräsin voimia vuoden-pari, kunnes koettuani isomman mittakaavan henkisen heräämien koin juomisen mahdottomaksi, sillä se katkaisi aina yhteyden Jumalaan minussa. En edes usko, että kukaan todella henkinen ihminen voi harrastaa humaltumista ainakaan ilman, että se vaikuttaa subjektin värähtelytaajuuteen.

Olen nyt ollut kolme vuotta absolutisti, enkä vaihtaisi takaisin mistään hinnasta. Hyväksyn maailman sellaisena kuin se on, ja jos haluan asioiden olevan paremmin, teen niille jotain, enkä pakene humalaan.

En muuten ole koskaan sietänyt humalaisia paitsi humalassa (ehkä koska isälläni on alkoholiongelma), enkä siksi käy vapaaehtoisesti missään, missä juopotellaan. Ja vaikka olenkin melko sosiaalinen , niin bileet, pikkujoulut ja muut bakkanaalit jätän suosiolla väliin.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #4 : 17. Elokuuta 2014 klo 15:06 »
  • Tykkää (0)

• Yksi frendi sanoi juovansa, koska hän kokee, että alkoholilla on enemmän positiivisia vaikutuksia kuin negatiivisia.

Positiiviset vaikutukset eivät kuitenkaan mitenkään poista tai "neutralisoi" niitä negatiivisia vaikutuksia.

Itelle yksi tärkeä syy alkoholin hyvin minimaaliselle käytölle on juuri nuo haittavaikutukset. Toinen on tietysti raha - varsinkin jos juo baarissa, niin kyllä sitä pätäkkää sinne menee...

Nyt kun rahaa ei ole mennyt baareihin, on saanut esim. syötyä paremmin ja ostettua joitakin musiikkilaitteita. Osan rahoista lahjoitan eteenpäin ja osan säästän.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 17. Elokuuta 2014 klo 17:15 »
  • Tykkää (0)

• Toinen on tietysti raha - varsinkin jos juo baarissa, niin kyllä sitä pätäkkää sinne menee...

Nyt kun rahaa ei ole mennyt baareihin, on saanut esim. syötyä paremmin ja ostettua joitakin musiikkilaitteita. Osan rahoista lahjoitan eteenpäin ja osan säästän.

Suomessa juominen on sairaan kallista. Esimerkiksi Helsingin keskustasta et yleensä saa alle 6 eurolla tuoppia. Muutenkin alkoholi on hintavaa, toisin kuin esim. Lontoossa missä sai 5 punnalla (n. 7 e) kaksi isoa pulloa viiniä.

Vähän kyllä ihmetyttää Suomen alkoholilait muutenkin. Baareissa saa myydä vaan 2 asti yöllä ja kaupossa yhdeksään illalla. Ja ovatko nämä säännöt jotenkin vähentäneet suomalaisten juomista?
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #6 : 17. Elokuuta 2014 klo 19:07 »
  • Tykkää (0)

• Baareissa saa myydä vaan 2 asti yöllä

Monet baarit on edelleen 03-04 asti auki. Vai onko tullut jokin muutos, jota en ole huomannut?
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 17. Elokuuta 2014 klo 19:27 »
  • Tykkää (0)

• En koe olevani absolutisti, kun voisin ihan hyvin juodakkin, mutta en vaan viitsi  ;D muutamastakin syystä : kallista, aiheuttaa kumminkin ongelmia (jos ei muuta niin terveydellisiä pidemmän päälle), en oikeestaan koe menettäväni mitään kun en juo. Tai no joo, ehkä olen menettänyt sen, että juuri kukaan "kaveri" ei pyydä iltaa istumaan. Ehkä seurani vaan on sitten tylsää selvinpäin. Toisaalta en kylläkään jaksaisi selitellä, miksi en juo. Ja ovatko tälläiset sitten hyviä kavereita onkin jo toinen juttu...
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 17. Elokuuta 2014 klo 22:21 »
  • Tykkää (0)

• Monet baarit on edelleen 03-04 asti auki. Vai onko tullut jokin muutos, jota en ole huomannut?

Joo, saahan ne olla auki, mutta juomia ei saa myydä kahden jälkeen.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 18. Elokuuta 2014 klo 20:37 »
  • Tykkää (0)

• Ja ovatko tälläiset sitten hyviä kavereita onkin jo toinen juttu...
    Kun lopetin dokaamisen, menetin n. 80% sosiaalisista suhteistani. Tosin verkoston purkautuminen aiheutui jo aiemmin kun olin vähentänyt juomista. Tuntuu siltä, että varsinkaan miehillä ei ole juuri muuta yhteistä kuin kaljanjuonti. Mä pystyn puhumaan mistä tahansa selvinpäin, ja puhunkin, valtaosalle se tuntuu olevan kovin vaikeaa ja kuuntelukin lähes mahdotonta. Noh, ei tuo minua haittaa. Mulle riittää muutava ystävä, joista vaimoni on paras ja läsnä joka päivä. :)
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 18. Elokuuta 2014 klo 22:57 »
  • Tykkää (1)

• Kun lopetin dokaamisen, menetin n. 80% sosiaalisista suhteistani. Tosin verkoston purkautuminen aiheutui jo aiemmin kun olin vähentänyt juomista. Tuntuu siltä, että varsinkaan miehillä ei ole juuri muuta yhteistä kuin kaljanjuonti. Mä pystyn puhumaan mistä tahansa selvinpäin, ja puhunkin, valtaosalle se tuntuu olevan kovin vaikeaa ja kuuntelukin lähes mahdotonta. Noh, ei tuo minua haittaa. Mulle riittää muutava ystävä, joista vaimoni on paras ja läsnä joka päivä. :)

Mä jätin yhdessä vaiheessa tietyn kaveriporukan taakseni ihan vaan sen takia kun en tehnyt heidän kanssaan muuta kuin dokasin. En muistanut milloin viimeksi olisin ollut selvänä heidän seurassaan. Sellaiset "kaverit" on kyllä mun mielestä vaan hyvä jättää taakseen, joi tai ei.

Tuli vähän tästä mieleen taannoinen Hesarin juttu siitä kuinka suomalaisnaiset päätyvät usein yhteen ulkomaalaisten miesten kanssa. Yksi syy on takuulla se että ulkomaalaiset jätkät lähestyvät naisia muutenkin kuin yli 2 promillen kännissä! Mutta yksi mun suomalainen, miespuolinen kaveri on viime aikoina saanut aika paljon naisseuraa ja hänen "salaisuutensa" taitaa olla se ettei koskaan ole kännissä kun lähestyy naista. Kyllä monilla suomalaisilla miehillä menisi seuraelämässäkin paremmin jos jättäisivät sen viinanjuonnin vähemmälle ja keskittyisivät sosiaalisten taitojen kehittämiseen!
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #11 : 21. Elokuuta 2014 klo 22:50 »
  • Tykkää (1)

• Kun jättää dokauskuviot ja baarimeiningit, saattaa elämästä lähteä pois suuri määrä draamaa. Jotkut voivat kokea draamattomuuden "tylsyytenä", mutta tilanteessa on mahdollisuus myös kokea syvää rauhaa. Riippuu ihan omasta suhtautumisesta.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

kirkasmieli

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 22. Elokuuta 2014 klo 09:32 »
  • Tykkää (0)

• Kun jättää dokauskuviot ja baarimeiningit, saattaa elämästä lähteä pois suuri määrä draamaa. Jotkut voivat kokea draamattomuuden "tylsyytenä", mutta tilanteessa on mahdollisuus myös kokea syvää rauhaa. Riippuu ihan omasta suhtautumisesta.

Helposti vaan käy sitten niin että vanhat dokausporukat ja baarikaverit ei pidäkään enää yhteyttä - miksipä pitäisivät kun hyvin tietävät itsekin ettei känniporukoissa jaksa kukaan olla selvinpäin.. Eli kannattaa olla jotain muuta tekemistä mietittynä (ja/tai selväpäisiä kavereita) ettei syvä rauha muutu yksinäisyydeksi.
    Kirjattu

muukorento

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 22. Elokuuta 2014 klo 11:40 »
  • Tykkää (0)

• Tuota. Uskaltaako sitä tunnustaa, et oon kyllä vähän tissuttelija. Kesäaikaan varsinkin tuli juotua se muutama aikas monena päivänä. On mulla välillä pidempiäkin aikoja kokonaan ilmankin ja välillä tulee juotua enemmän samana iltana iltaa istuessa. Baareissa ei tuu juurikaan enää käytyä, mitä joskus lähdetään jollekin keikalle. Niitä hyötyjä ja haittoja sekä tarpeellisuutta tulee välillä mietittyä.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 22. Elokuuta 2014 klo 11:54 »
  • Tykkää (0)

• Toki sitä uskaltaa, ei tää kai mikään tuomiokapituli ole? :D

Mutta kannattaa olla tarkkana, sillä varsinkin jos alkaa peittämään pahaa fyysistä ja/tai psyykkistä oloa viinalla, alkaa riski alkoholismiin sairastumisen kanssa kasvaa. Tai jos tylsyyttä pakenee alkoholilla, on sekin imo aika vaarallinen tie. Koska silloin lakkaa oikeasti keksimästä rakentavaa ja kehittävää tekemistä.
    Kirjattu