Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)


Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Mikä teijän uskonnollinen vakaumus on tai siis uskotteks te johonkin? - 1

ras_taa

  • Vieras

Moi
Mietin täs et ku tänään mul tapahtus joku mystisen outo valaituminen taas...ni uskotteks te tääl johonki? Tai siiis oon mäki kristitty, mut en mä oo siiis sillee x) siiis tarkotan vaan et onks teil joku uskonto/vakaumus? (:
Kirjattu

Newbie

  • Kukkaishippi
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 469

eikös tästä oo joku keskustelu jossakin?  ???  ite oon ainakin jossain ketjussa puhunu tästä :]

edit. http://hipit.fi/foorumi/kynttilan-valossa/uskontonne/
Kirjattu
''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

ras_taa

  • Vieras

aah kiitti, mäki miettisin et näin tollasen keskustelun jo joskus, mut een sit jaksanu ettii... xd
Kirjattu

Sammakko

  • Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 61

Monta vuotta olin ateisti, sitten tulin uskoon. Se ei kuitenkaan (sittenkään) tuntunut oikealta, joten annoin asian olla. Halusin kuitenkin jostain syystä, että mulla olis uskonto, joten etsin tietoa uskonnoista. Mun ajatusmaailmaan sopi buddhalaisuus. Eli olen buddhalainen. :) Tosin en meditoi... olen vähän laiska buddhalainen. No, kyllä mä olen kerran meditoinut :D Kyllä mulla on vielä aikaa...
Kirjattu

Johnnyboy92

  • Hippi
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1583

En katso olevani minkään uskontokunnan edustaja. Tai jos johonkin uskon, niin omaan kokemukseen. En pidä kovin todennäköisenä sitä että on olemassa jokin absoluuttinen totuus. On vaan eri näkökulmia jotka tekevät maailmasta sellaisen kuin se on. Kyseessä on ikäänkuin miljardien tietoisuuksien verkko joka luo illuusion maailmasta.
Kirjattu
"Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Sirgeliner

  • Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 13

Kiva vastailla ku kaikki on jotai viikko sitte laitettuja :D Ite en usko mihinkään, oo uskonu moneen vuoteen. Pakollinen osuus kirkon jäsenenä olis nyt suoritettu (rippikoulu), että ku saan aikaseks ni haen "eropaperit".
Kirjattu

Viljakaisla

  • Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 68

Olen päätynyt siihen, että tiede on uskonto muiden joukossa, joten se sitten. Ja sitten kaikkea randomia kaikki ollaan yhtä ja rinnakkaisuniversumeja on ja amerikkaa ei.

Mäkin joskus etsin itselleni uskontoa, ja päädyin Wiccaan, mutta en mä jaksa seurata mitään jokun toisen kirjoittamia oppeja ja harjoitella jotain ennaltamäärättyä.

My religion is kindness. Sanoo näköjään Dalali Lama. Joku muukin sanoi jotain vastaavaa.
Kirjattu

Midori

  • Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 33

Periaatteessa oon hindu, mutta enemmänkin elämäntavoiltani.. Uskon omiin kokemuksiini, omaan mieleeni sekä luonnollisuuteen. Uskonnot kyllä kiehtoo ja luen paljon kaikenlaista filosofiaa, mutta käytän omaa päätäni niitä lukiessani :P
« Viimeksi muokattu: 11. Syyskuuta 2013 klo 19:25 kirjoittanut Midori »
Kirjattu

melan-collie

  • Vieras

Uskon että maailmankaikkeus jossa elämme tällä hetkellä, ja tähdet ja maa ja kuu luotiin aikoinaan vankilaksi taivaan valtakunnasta karkotetulla olennolle, jota virheellisesti joskus kutsutaan luciferiksi tai saatanaksi tai paholaiseksi. Näistä viimeinen saattaisi olla oikein nimitys ihmisen näkökulmasta, omalta nimeltään tämä karkoitettu olisi kuolema tai tuho. Tämän jälkeen ihmiset karkoitettiin samaan holografiseen tyhjyyteen, jossa hammurabin ja karman lakien mukaan he syntyvät uudelleen niin kauan kunnes he oppivat armon, anteeksiannon ja rakkauden kuolemalta. Tämän opittuaan he eivät enää synny uudelleen maailmaan vaan heidät otetaan taivasten valtakuntaan. Ulos Samsarasta, kuten tiibetin buddhalaiset asian ilmaisevat.
Pyhä henki on kulkenut kaikki nämä polut ja opastaa sinua. Jeesus kristus toi armon ja tien.
Kirjattu

Ksri

  • Vieras

Jos jotain on olemassa, voi siitä myös tietää, ja tosi uskomus on aina jollain tavalla liittyvä tietoon. En usko uskontoon, tiedän että olen.
Kirjattu

melan-collie

  • Vieras

Jos jotain on olemassa, voi siitä myös tietää, ja tosi uskomus on aina jollain tavalla liittyvä tietoon. En usko uskontoon, tiedän että olen.
Toisaalta joitain omia kokemuksia on helppo kyseenalaistaa. Sillon kun puhutaan esim. vaikka rakkaudesta tai elämästä tai onnellisuudesta. Se on onnellinen joka uskoo/tietää olevansa onnellinen. Ja kun usko onnellisuuteen alkaa luhistua, myös onnellisuus katoaa. Kaikki valhe kuolee, ja kaikki valheeseen takertunut sen mukana.
Kuolema opettaa meille rakkauden, siis maallinen kuolema. Tämä maailma ympärillämme on todellinen kuolema, ja kuolema täältä on elämä. Sen tähden kuoleman kohtaaminen on rakkauden kohtaamista. Häpeä, siis ylpeys pitää meidät kuoleman kourissa ja pelko. Tai ei pidä, mutta yrittää. Elämä täällä on julkinen häväistys.
Uskon että tämän kaiken voi tietää.
Uskon että kaikki maailmalliset jumalat ovat kuoleman jumalia. Jokainen herra ja kuningas, ja kaikki maailmallinen valta on kuoleman valtaa.
Kärsi, kärsi ja rukoile. If any man has ears to hear, let him hear!
Kirjattu

melan-collie

  • Vieras

Disclaimerina kirjoittamaani voin vielä tähdentää että kristinusko sisältää sekä jeesuksen "opetukset" että mustan henkilökultin joka on kuolemaksi. Suurin osa kristinuskosta näyttää olevan tätä mustaa kulttia.
Kun Jeesus opetti ihmisiä kääntymään jumalan puoleen rukoillen "Isä meidän...etc" hän hyvin selkeästi, joskin impliittisesti esittää että me kaikki olemme yhdenveroisesti kaikkeuden isän lapsia, ei vain Jeesus.
Kirjattu

Hariel

  • Hippi
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1870
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion

Kun Jeesus opetti ihmisiä kääntymään jumalan puoleen rukoillen "Isä meidän...etc" hän hyvin selkeästi, joskin impliittisesti esittää että me kaikki olemme yhdenveroisesti kaikkeuden isän lapsia, ei vain Jeesus.

Juu. Minä olen Jumalan inkarnaatio, sinä olet Jumalan inkarnaatio. Jeesusta sanottiin Jumalan pojaksi, koska hän on alkulähteen ensimmäinen kipinä.
Kirjattu
<3 Follow your bliss. <3

Hariel

  • Hippi
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1870
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion

Hieman edellisiin postauksiin liittyen.

Olemme kotoisin Toiselta puolelta, valon maailmasta. Olemme omasta tahdostamme inkarnoituneet tänne fyysiseen ulottuvuuteen oppimaan ja kokemaan asioita. Elämä on ennalta suunniteltu, mutta ei ennalta määrätty. Edellisiä elämiä on olemassa, kukaan meistä ei ole täällä ensimmäistä kertaa. Kuoltuamme palaamme takaisin valon maailmaan (ellei jotain mene mönkään, mutta esimerkkinä kerrottakoon, että Hitler pääsi valoon). Saatanaa ei ole olemassa, saatana on metafora ihmisen pahuudesta maan päällä. Myöskään helvettiä ei ole olemassa. Maapallo on yksi raskaimmista ja haasteellisimmista sijainneista, joten tänne ei yleensä inkarnoiduta kovinkaan monta kertaa (poikkeuksena ns. Gaialaiset, joita on planeetan väestöstä n. 30%). Elämää on myös muilla planeetoilla ja galakseissa, meistä enemmän kehittyeitä ja myös vähemmän kehittyneitä. Maapallolla eletään tällä hetkellä mielenkiintoista siirtymän aikakautta, joten tänne on inkarnoitunut suuri määrä sieluja samaan aikaan.
Kirjattu
<3 Follow your bliss. <3

melan-collie

  • Vieras
Vs: Mikä teijän uskonnollinen vakaumus on tai siis uskotteks te johonkin?
« Vastaus #14 : 01. Marraskuuta 2013 klo 20:02 »

Olen kuvitellut että maapallon väestön suuri koko johtuu ajan puuroutumisesta tai pakkaantumisesta ikuisen tyhjyyden venymiskapasiteetin rajamailla.
Kirjattu