Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Syyskisa, kaikkien vastanneiden kesken arvotaan 2 lahjakorttia - 1

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi

Nyt kun syksy on tuloillaan, voi hetken mietiskellä äskeistä kesää ja palauttaa mieliin kesän muistettavin, hauskin, jännittävin tai mukavin kokemus tai oivallus. Kerro siis jokin viime kesän kokemus tai oivallus, jonka haluaisit jakaa, ja jolla haluaisit ilahduttaa meitä kaikkia foorumilaisia. Voit liittää myös mukaan kuvia jos haluat. :)

Ja jos syksyn kylmyys tuntuu nyt kylmältä ja tulee aikaa mielummin vietettyä sisällä, voi kotia vaikkapa hieman sisustaa. :) Nimittäin palkintoina kaikkien vastanneiden kesken arvotaan sisutuskauppa Willa Ilonan kaksi 20 euron arvoista lahjakorttia! Kortin voi käyttää mihin tahansa tuotteeseen, eikä aikarajaa käyttämiselle ole.

Willa Ilonan kotisivut ja tuotevalikoiman löydät osoitteesta: http://kauppa.willailona.fi/

Osallistumisaikaa on kuukausi, eli aikaa on vastata 6.10.2010 kello 8:00 (aamulla) saakka. Arvonnassa voittaneet ilmoittavat yhteystietonsa minulle yksityisviestillä tai sähköpostilla kisan päätyttyä. Voittajien nimimerkit (siis ei nimet) julkistetaan parin päivän sisällä kisan päättymisestä.

Kaikki saavat osallistua, eli uudet ja vanhat jäsenet, myös moderaattorit. Minä en osallistu arvontaan koska arvon voittajat, mutta kirjoitan silti kesämuiston tänne aiheesta.

Eli eikun kirjoittelemaan! ;)
« Viimeksi muokattu: 11. Lokakuuta 2010 klo 09:21 kirjoittanut vihreäkaupunki »
Kirjattu

nepeta

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa

Yksi kesän mieleenpainuvimmista hetkistä oli juhannussauna ja erityisesti siihen liittynyt uimakokemus maalaismaisemissa luonnon rauhassa.
Olimme perheeni kanssa saunomassa paksuista pyöreistä hirsistä rakennetussa rantasaunassa ja minä pitkän ja hartaan saunomisen ystävänä jäin vielä yksinäni saunomaan. Lopuksi halusin toki vielä pulahtaa järveen vilvoittelemaan, sateisesta säästä huolimatta. Seisoin pitkän järven ainoalla laiturilla pitkään ja vain nautin mahtavasta tunnelmasta. Satoi hiukan ja tuuli lämpimästi, olin kääriytynyt pyyhkeeseen ja hymy kareili huulillani. Luonnon voimat ja niiden raikkaus ja lempeys tekivät minuun lähtemättömän vaikutuksen tuona hetkenä.
Aluksi vettä sateli hiljalleen ja tuuli oli lempeätä. Kohta sade voimistui hiukan ja hetkeä myöhemmin pyyhkeeni helmoja löyhytteli hieman kovempi tuuli. Sade yltyi asteittain ja jokaista yltymisaskelta seurasi aina järven pintaa pitkin lähestyvä tuulenpuuska. Lopulta satoi jo aivan kaatamalla ja tuuli oli muuttunut viileäksi. Heitin pyyhkeeni laiturille ja pulahdin alasti järven lempeään syleilyyn. Uin silmät sirrillään, jottei järven pinnasta roiskuvat sadepisarat olisi sokaisseet minua.
Onneksi ei ollut ukkonen, koska sellaisesta huolehtiminen ei tullut kaiken sen kauneuden ja tunnemylläkän keskellä mieleenkään...

Juhannusyön kruunasi vielä tunnelmallinen kesäyö kauniin hirsisen luhtiaitan uumenissa.
Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi

Yksi parhaimmista kesämuistoistani liittyy Suomen Rainbow Gatheringiin. Se, että ylipäätään Gatheringiin osallistuin, johtui toisen henkilön tapaamisesta, ketä ilman en olisi varmaan koskaan kokoontumiseen osallistunut. Minulle jäi unenomainen kuva niityllä kävelemisestä paljan jaloin, mukavista, lämpimistä ihmisistä. Nyt moni siellä tapaamani ihminen tuntuu kuin he olisivat osa perheestäni. Näin kuinka ihmiset olivat kauniita ilman suurta meikkimäärää ja muodin muokaisia, ihonmyötäisiä, seksuaalisuutta korostavia vaatteita. Luonnon helmassa luonnollisuus toi jokaisesta esiin kauneuden, joka hämmästytti minut. Mieleen jäivät ruokailuhetket, ja kuumuus, ja nyt tuntuu kuin olisi ollut jossakin Afrikassa, eikä Euroopassa. Toisinaan mietin, olinko siellä. Kyllä olin, vaikka nyt sitä onkin vaikea käsittää, kun katsoo ikkunasta pihalle ja näkee syksyisen haikean ilman.

Nyt näen mihin kaikkeen pienetkin ratkaisut johtavat elämässä. Ja olen onnellinen siitä, että teen sellaisia ratkaisuja, vaikka pienellä aikavälillä ne joskus sattuvat.
« Viimeksi muokattu: 15. Syyskuuta 2010 klo 10:44 kirjoittanut vihreäkaupunki »
Kirjattu

Aliisa

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa

Kesällä oli pienet sukujuhlat mökillä. Päivä oli kaunis ja aurinkoinen. Päivä taittui illan hämärään, nuotiolla juteltiin, syötiin ja naurettiin. Rakkaani kanssa hiivimme polkua pitkin rantaan juhlistamaan omaa merkkipäiväämme. Oli jo pilkkopimeää muuta kuu valaisi juuri sopivasti. Makasimme sylikkäin laiturilla katsellen tähtiä ja kuunnellen hiljaisuutta. Mitään muuta ei tarvinnut, minulla oli kaikki mitä tarvitsin ja enemmänkin. Pitäisi aina muistaa nauttia niistä pienistä hetkistä joita rahalla ei voi ostaa.
Kirjattu
"I am the master of my fate:
 I am the captain of my soul."

tiina

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa

Olin eräillä pienimuotoisilla rantafestareilla katselemassa ja kuuntelemassa kavereideni kokoonpanoja. Oli lämmin kesäilta, ja mieli oli korkealla (myös viinin avustamana). Tapasin ihmisiä, joita en ollut nähnyt moneen vuoteen ja tanssin lavan edessä. Illan huippuhetki oli se, kun päätimme lähteä extempore-uinnille lämpimään järveen. Uimme yhden pojan kanssa (hihi) pitkälle (ranta oli tosi matala) ja sitten pysähdyimme kauas ihmisistä ja suutelimme. Vaikka poika olikin vain kaveri, oli hetki silti kuin kameralla otettu tunnelmakuva koko kesästä. Aurinko paistoi, musiikki soi ja ihmiset olivat iloisia. Toivon että muistan tuon hetken vielä seniorinakin!
Kirjattu
Elämä on vain yksinkertaisuuksien monimutkaistamista.

Anu-akka

• Hippi
  • Poissa Poissa

"Mother I'm giving my praise to you
for the healing of the nations.
Mother I'm giving my praise to you
for the healing of the Earth.
Healing the tribes,
healing the Earth."

lauloimme ja tanssimme pyhän tulen ympärillä Rainbow Gatheringissa naisten kanssa Full moon celebrationin alkajaisiksi.
Ylistystä kesti tuntikausia. Tuleen lisättiin puita ja heitettiin yrttejä. Aurojamme puhdistettiin suitsukkeilla ja
palavilla yrttikimpuilla.

Tunsin suurta yhteyttä Kaikkeuteen. Parhaaseen ystävääni, tyttäriini, uusiin
ja vanhoihin tuttavuuksiin, koko maailmaan ja Äiti Maahan. Kauniit naiset paljain jaloin tanssimassa ja laulamassa.
Itkimme ja nauroimme olemassaolon riemua ja Maan kauneutta.

Ehdottomasti viime kesän hienoin hetki, liikutuskyyneleet nousevat silmiin vieläkin muistellessa.
Tapahtuma joka muutti minua.
Kirjattu
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

satua

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Minun suurin kesämuistoni liittyy erittäin henkilökohtaiseen ja elämääni suuresti muuttaneeseen oivallukseen. Oivalsin nimittäin, että elämä on todellakin taistelemisen arvoista ja kaikella kokemallani on varmasti jonkin tarkoitus. Ymmärsin (liian) monen vuoden syömishäiriöhelvettiä sairastettuani, että tahdon parantua ja minä pystyn tervehtymään. Tuo uskon kipinä, joka oivalluksesta seurasi kannattelee minua yhä. tänä päivänä. Tällä kertaa olen päättänyt olla itselleni armollinen, sillä minä ansaitsen parempaa - jokainen ansaitsee mahdollisuuden elää.

Kesä '1o jää varmasti ikuisesti mieleeni, sillä se on kesä, jona minä annoin itselleni mahdollisuuden  :)
Kirjattu

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Kesä ´10 oli elämäntilanteelta erilainen kesä kuin ennen. Ja muutenkin. Mieleen jää monta koskettavaa tilannetta tai tapahtumaa. Oikeastaan koko tuo aika on yhtä, yhteennivoutuvaa kokemusta, jota en voi eritellä sillä niin moni seikka liittyy niin moneen muuhun seikkaan että tähän pitäisi kirjoittaa PALJON .
Oivalluksia on tapahtunut monessa asiassa. Kesä oli nöyrtymisen, hyväksymisen, antamisen ja vastaanottamisen, ilon ja uuden kasvun sekä kokemusten aikaa. Luottamuksen vahvistumista itse Elämään. Pyhä kesä.
Kirjattu