Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 85

Colourflower

• Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #1260 : 27. Marraskuuta 2012 klo 15:32 »

Etkö sä jo olekkin, ja minä ja muut?

En sinusta ja muista tiedä, mutta minä en.
Kirjattu

Miracselad

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1261 : 27. Marraskuuta 2012 klo 18:29 »
  • Tykkää (0)

• Äh, älkää nyt kaikki hyvät tyypit häipykö täältä Suomesta ja jättäkö minua ja kaltaisiani kärsimään joidenkin hälvetin suomidemokraattien vallasta... :o

Samaa mieltä, tosin rakastan Suomea sellaisena kuin se on. Itse en muuta koskaan pois, jos näin vuodeksi kokeilun puitteissa. :)
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1262 : 27. Marraskuuta 2012 klo 18:34 »
  • Tykkää (0)

• Suomi on kiva maa!
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1263 : 27. Marraskuuta 2012 klo 22:03 »
  • Tykkää (0)

• Suomi on kiva maa!

Eikä ole...

vai oletko sarkastinen?
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1264 : 27. Marraskuuta 2012 klo 22:15 »
  • Tykkää (0)

• Suomi on huono maa ainakin koirien oikeuksien suhteen. Koiria ei saa ottaa kauppoihin, ravintoloihin, talvella ulkoilureiteille (!!!!) läheskään kaikkiin asuntoihin ja sataan muuhun paikkaan. Kaikki koiriin liittyvät kiellot on täysin turhia ja lähinnä naurettavia. Hieman eri meininki muualla euroopassa...  ;D

Olen kyllä eri mieltä tästä asiasta, esimerkiksi tuntemieni allergikkojen vuoksi. Jos esimerkiksi ravintolassa on sisällä yksikin koira, he eivät voi olla siellä kuin hetken. Käsittääkseni nuo säännöt on juuri säädetty allergikkojen suojelemiseksi. Allergiaa ja sen tuomia rajoiteitta on vaikea ymmärtää jos ei niistä tiedä.

Ja lisäksihän on sitten ne ihmiset jotka todella pelkäävät koiria kuollakseen. Itsellä oli lapsena sellainen pelko. En olisi silloin pystynyt olemaan samassa huoneessa koiran kanssa. Pelon syynä on tosin usein ihmiset jotka eivät osaa kouluttaa koiriaan. Omalla kohdallani pelko syntyi siitä kun joskus about 10 vuotiaana kaverin perheen iso dobermanni kävi kimppuuni. Oli kyllä pitkään sen jälkeen sellainen "f*ck the animals"-vaihe.

Kaikkien mielestä koirat eivät ole ihania ja hellyyttäviä otuksia joista vaan tykätään. Monet koiranomistajat tuntuvat unohtavan täysin sen että jotkin ihmiset eivät yksinkertaisesti siedä koiria.

Itse suhtaudun nykyään melko väliinpitämättömästi koiriin, ihanhan kivoja ne ovat jos ovat hyvin koulutettuja.
    « Viimeksi muokattu: 27. Marraskuuta 2012 klo 22:17 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1265 : 27. Marraskuuta 2012 klo 22:37 »
  • Tykkää (0)

• Suomi on huono maa ainakin koirien oikeuksien suhteen. Koiria ei saa ottaa kauppoihin, ravintoloihin, talvella ulkoilureiteille (!!!!) läheskään kaikkiin asuntoihin ja sataan muuhun paikkaan. Kaikki koiriin liittyvät kiellot on täysin turhia ja lähinnä naurettavia. Hieman eri meininki muualla euroopassa...  ;D

Niin kaikilla koirilla (ja kissoilla) on sydän. Mikään eläin ei ole sydämmetön. Suomessa kaltoinkohdellut: nuoriso, eläimet, vanhukset, kehitysvammaiset, venäläiset, ja monet afrikkalaiset ja aasialaiset. :-\
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1266 : 27. Marraskuuta 2012 klo 22:44 »

Suomi on kiva maa!
    Eikä ole...

vai oletko sarkastinen?

Itse viime vuosisadan Suomessa kasvaneena ja eläneenä omistan aika lämpimän suhteen kotimaahani. Tykkäsin aika monesta asiasta lapsuuteni Suomessa ja uudelleen myös 90-luvun loppupuolen ja ihan 2000-luvun alun Suomessa (siinä välissä ollut juppiaika taas oli melkoista shittiä). Eivät ne mitään autuutta tai onnelaa olleet, mutta kokonaisuutena viihdyin niissä verraten hyvin.

2000-luvun ongelmana on ollut, että yhteiskunta on mennyt melkein kaikilla tasoilla jatkuvasti kehnompaan suuntaan. Vihanpito ja katkeruus ihmisten kesken yleistyvät, hyvinvointiyhteiskunta on jo pitkälle romutettu, kaikenlainen typeryys ja tyhmyys leviävät eikä viisaudella ja sivistyksellä ole enää mitään arvoa, jo lapsena suomalaisessa kulttuurissa inhoamistani asioista tehdään suomalaisen kulttuurin arvossapidettyjä peruspilareita... jne. Ei tätä aina oikein jaksa.

Siitä huolimatta suhteeni nyky-Suomeen on edelleen aika lämmin. Olen kiintynyt ja uusiutuvasti rakastunut suomalaisiin maisemiin. Pidän myös Suomen vuodenajoista, vaikken kuluneen syksyn harmaudesta olekaan sanottavasti voinut nauttia. Eikä se mukava maa, jossa kasvoin, ole vielä täysin hävinnyt kaikesta uudesta kielteisestä huolimatta. Taidanpa siteerata itse kirjoittamaani enkunkielistä biisilyriikkaa: Just don't get drowned in your pains, just enjoy what still remains.

EDIT:
    Suomessa kaltoinkohdellut: nuoriso, eläimet, vanhukset, kehitysvammaiset, venäläiset, ja monet afrikkalaiset ja aasialaiset.

Allekirjoitan.
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1267 : 28. Marraskuuta 2012 klo 14:46 »
  • Tykkää (0)

• Eikä ole...

vai oletko sarkastinen?

Suomessa on monia kivoja asioita. Mutta kin tarkemmin ajattelee niin ei millään keksi. Tai no nokia. Nokia ja Rovio. Ilman niitä yrityksiä suomi on vain joku erämaa keskellä eurooppaa. Kun nokia kaatuu koko sumi kärsi, eikä Angry Birds peli kauaa kestä
    Kirjattu

Aarrematkailija

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Maailma on kaunis
    « Vastaus #1268 : 28. Marraskuuta 2012 klo 16:29 »
  • Tykkää (0)

• Suomessa on monia kivoja asioita. Mutta kin tarkemmin ajattelee niin ei millään keksi. Tai no nokia. Nokia ja Rovio. Ilman niitä yrityksiä suomi on vain joku erämaa keskellä eurooppaa. Kun nokia kaatuu koko sumi kärsi, eikä Angry Birds peli kauaa kestä

Ja miten tuo liittyi mitenkään siihen että Suomi on tai ei ole kiva maa?
    ....ja Suomi ei ole erämaa eikä keskellä Eurooppaa
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1269 : 28. Marraskuuta 2012 klo 16:30 »

^^ Harvinaisen alkeellinen näkemys. :P
    Kirjattu

Hypocrite

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1270 : 28. Marraskuuta 2012 klo 19:37 »
  • Tykkää (0)

• Tänään tajusin olevani pikkuisen ihastunut.

Inhottavaa, koska olemme kumpikin tahoillamme varattuja. Aiemmin syksyllä etsiydyimme juhlissa toistemme syleihin ja suuteloimme hieman, eikä kumpikaan kertonut kumppanilleen, koska siinä ei ollut mitään suurempia tunteita eikä haluttu aiheuttaa pahaa mieltä kenellekään.

Nyt, kun omassa parisuhteessani on mennyt vähän kehnommin, olen monesti löytänyt itseni ajattelemassa tuota henkilöä. Tänään, kun olin pitkän aikaa miettinyt miten saisin huomiota häneltä Facebookissa, totesin että kyllä tässä, minun tunteissani, on nyt jotain mätää.

Hävettää ihan.
    Kirjattu
    Herää ja kukoista, ulkona venaa psykedeelisen kaunis maailma.

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1271 : 28. Marraskuuta 2012 klo 21:59 »
  • Tykkää (0)

• Ja miten tuo liittyi mitenkään siihen että Suomi on tai ei ole kiva maa?
    ....ja Suomi ei ole erämaa eikä keskellä Eurooppaa

Ei mitenkään. Se vain oli se ainut hyvä puoli että voi ylpeä suomen kännyköistä, joka ei tee suomesta kivaa.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1272 : 28. Marraskuuta 2012 klo 23:14 »
  • Tykkää (0)

• Minua ärsyttää se että ihminen kokee olevansa jonkinlainen yliolento ja näkee muut oliot jotenkin alhaisempina. Ja toivon kovasti että Johnnyboy92 on päässyt eroon tuosta kurjasta asenteesta eläimiä kohtaan. Kun ihminenkin on eläin ja niissäkin on niitä pelottavia ja vihaisia yksilöitä jotka ovat mielestäni sata kertaa vielä vaarallisempia kuin mikään koira.
    Anteeksi avautuminen mutta tämä vaan on itselle tärkeä ja tunteita herättävä asia.  ;D

Ei mulla nykyään ole mitään ongelmia koirien (tai muidenkaan eläinten) kanssa. Tai no tarkemmin ajateltuna ongelma oli ne koiranomistajat jotka eivät osanneet mitenkään kouluttaa koiraansa tai kohtelivat sitä kaltoin, milloin tuloksena on aggressiivinen ja arvaamaton eläin. Koira on jalostettu sudesta ja kyllä on kykeneväinen vihamieliseen käytökseen. Toki useimmat koirat ovat ihan kilttejä. Samoin kuin useimmat tuntemani ihmiset.

Siinä olet oikeassa että ihminen on kyllä vaarallisempi kuin koira. Enkä näe itse ihmistä lajina mitenkään ylempiarvoisena . Mutta en myöskään pidä mitä eläinlajia erityisenä. Ihminen ja eläimet on kumpikin evoluution tuotteita ja osa Maapallon elämää. Loppujen lopuksi kummallakaan ei ole juuri mitään merkitystä. Nihilististä? Ehkäpä.
    « Viimeksi muokattu: 28. Marraskuuta 2012 klo 23:16 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1273 : 29. Marraskuuta 2012 klo 00:23 »
  • Tykkää (0)

• Eikö koira voi olla allerginen ihmiselle      :o
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1274 : 30. Marraskuuta 2012 klo 13:47 »