Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 86

Daniel

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #1275 : 30. Marraskuuta 2012 klo 15:50 »
  • Tykkää (0)

• Tänään taidan vaan lepäillä, vähän flunssainen olo kun on.
    Kirjattu

Kari Luoto

• Vieras
    « Vastaus #1276 : 30. Marraskuuta 2012 klo 19:39 »

Eilen potilaskäynnillä. Yö autossa kovalla makuualustalla 10 asteen pakkasessa ja aamulla taas potilaan luo. Kiva olla kotona taas :)

Suomea ei muuten enää ole olemassa, tämä oli aivan erilainen maa ennen. Suomalaisesta yhteiskunnasta on tullut amerikkalaisen kopio, ja siinä samassa suomalaisista on tullut selkeästi amerikkalaismaisia. Minä lähden täältä heti kun pääsen ja luovun kansalaisuudesta heti kun siihen tarjoutuu hyväksyttävä tilaisuus.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1277 : 30. Marraskuuta 2012 klo 19:44 »
  • Tykkää (0)

• Suomea ei muuten enää ole olemassa, tämä oli aivan erilainen maa ennen. Suomalaisesta yhteiskunnasta on tullut amerikkalaisen kopio, ja siinä samassa suomalaisista on tullut selkeästi amerikkalaismaisia. Minä lähden täältä heti kun pääsen ja luovun kansalaisuudesta heti kun siihen tarjoutuu hyväksyttävä tilaisuus.

Minne ajattelit paeta? Oletko ajatellut että saatat joutua silloinkin vaan johonkin toiseen pikku-Amerikkaan?

Jos aikoo paeta amerikkalaisen kulttuurin maailmaa, niin täytyy mennä jonnekin todella kauas.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

2tails

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1278 : 01. Joulukuuta 2012 klo 00:41 »
  • Tykkää (0)

• Suomea ei muuten enää ole olemassa, tämä oli aivan erilainen maa ennen. Suomalaisesta yhteiskunnasta on tullut amerikkalaisen kopio, ja siinä samassa suomalaisista on tullut selkeästi amerikkalaismaisia. Minä lähden täältä heti kun pääsen ja luovun kansalaisuudesta heti kun siihen tarjoutuu hyväksyttävä tilaisuus.
    Toi munkin mieleen tuli. kaikkien ilmiöiden juuret, sillonkin kun ne on suomalaisia näyttää kapitalismin ryöstämiltä, raiskaamilta ja tyhjentämiltä. Ei sillain et suomalaisuus itsessään ois mikään arvo, mut jotain kaunista aidosti monikulttuurisen ja monikansallisen maailman mukana on tuhoutumassa. teollistumisen myötä amerikkalainen ydinperhekulttuuri syntyi ja levisi kuin syöpä ympäri maailman ja lapset laitettiin päivähoitoon ja vanhukset vanhainkotiin, suomalainen suurperhe oli menetetty iäks. Opiskele täyttämään joku kapitalististisen mallin lokero, yritä manestyä siinä, kuluta ja kuole. Elämän suuri seikkailu. Pelkkää itsekkyyteen perustuvaa omaneduntavoittelua, vailla yhteisöllisiä arvoja. suomalainen tapa olla yhdessä ja elää on kadonnut. Nyt ei oo jäljellä muuta kun kuluttaminen, tuotteistaminen ja kuluttaminen. Ehkä jotain tribaalikulttuurien jäänteitä joissain chad-järven takana tummassa afrikassa, mut minnes pakenet?

globalisaation pitkät kynnet repi kansalliset identiteetit euroopasta viimeistään natsien avulla. Kaikki kansallismielisyys joutui täällä samanlaisen vainon kohteeks kun kommunismi amerikassa. Kaunista katsoa kun ylikansalliset riistäjät korjaa sadon kaikkialta. Rumat pyrkyrit ylläpitää sitä hesburgerhelvettiä millä amerikkalaisuus suomalaistettiin ja kansallisuudesta tehtiin alkoholistinen markkinarako juudaan valloittaville leijonapaidoille.
    Soromnoo, mä lähden kohta pohjoiskoreaan täältä.
    Kirjattu
    tr-tr-tr

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1279 : 01. Joulukuuta 2012 klo 01:06 »
  • Tykkää (0)

• Tässä muuten kiinnostava dokumentti(sarja) siitä miten Sigmund Freudin oppien pohjalta on Amerikasta käsin luotu nykyinen kulutuskeskeinen individualistinen kulttuuri:

The Century Of The Self Small | Large
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1280 : 01. Joulukuuta 2012 klo 01:18 »

Tärkeää keskustelua amerikkalaisuudesta täällä nyt. Juuri tänään tuumasin rakkaalle, että on ihan pyllystä, kun suomalaiseen ajankohtaiskeskusteluun on tullut hyviin ja pahoihin jakamisen pakkomielle ihan kuin USA:ssa. Moni muukin asia on kyllä amerikkalaistunut, eipä siinä.

Itse en kuitenkaan aio paeta, vaan muuttaa maailmaa.
    Kirjattu

Saabisti

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1281 : 01. Joulukuuta 2012 klo 01:53 »
  • Tykkää (0)

• Olen pohtinut, että Neuvostoliitto saatiin pysäytettyä sodassa, mutta Amerikkaa ei.
    On oikeesti aika ikävää todeta se, että joka puolella maailmaa tuntuu nykyään olevan aivan samanlaista. Mihin on kadonnut kulttuurit. Onko niitä enää muualla kuin perinnepäivillä?
    Samanlaista kulttuuria on jo Iranissa, Venäjällä, Kiinassa. Onko tosiaan Pohjois-Korea ainut jossa ei ole?
    Kirjattu
    Joutilaisuus ei ole sitä, ettet tee mitään.
    Joutilaisuus on sitä, että voit tehdä mitä tahansa.
    -Floyd Dell

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1282 : 01. Joulukuuta 2012 klo 12:30 »
  • Tykkää (0)

• On oikeesti aika ikävää todeta se, että joka puolella maailmaa tuntuu nykyään olevan aivan samanlaista. Mihin on kadonnut kulttuurit. Onko niitä enää muualla kuin perinnepäivillä?
    Samanlaista kulttuuria on jo Iranissa, Venäjällä, Kiinassa. Onko tosiaan Pohjois-Korea ainut jossa ei ole?

Ikävä kyllä vaikuttaa siltä että maailma on kulkemassa kohti lännen määrittelemää yhtenäiskulttuuria. Alkuperäiskulttuurit ovat kaikki ahdingossa kun perinteisest elämäntavat ja kielet katoavat. Mutta en sanoisi että Pohjois-Korea on mitenkään parempi, sen kulttuurin määrittelee yksittäinen diktaattori (nykyään Kim Jong-Un) joka on opiskellut Euroopassa ja ihailee Hollywood-elokuvia...
    « Viimeksi muokattu: 01. Joulukuuta 2012 klo 12:37 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1283 : 01. Joulukuuta 2012 klo 13:10 »

Pieni muistutus yllä olevaan keskusteluun: meillä on yhä avaimet käsissämme. Maailmaa ei ole menetetty. :peukku
    Kirjattu

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1284 : 01. Joulukuuta 2012 klo 16:18 »
  • Tykkää (0)

• Tajusin, että on pakko luopua rakkasta kissastani.. Sydän särkyy jo pelkästään siitä, etten ollut sille se ketä siitä tulee huolehtimaan vanhuuteen asti.. Luulin, että olisin ollut valmis ottamaan vastuun mutta toisin kävi..
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1285 : 01. Joulukuuta 2012 klo 18:07 »
  • Tykkää (0)

• Antti-tuisku tuli näköjään tännekin. :)

Pitäisiköhän olla imarreltu siitä, että on oman etunimen mukaan nimetty luonnonilmiö, jota saatetaan muistella vielä joitakin vuosia myöhemminkin?

Mitä kulttuureihin tulee, niin on syytä muistaa, että ne ovat aina olleet muutoksessa.

Ns. yhtenäiskulttuureita on Euroopassakin ollut aikojen kuluessa useita: esimerkiksi hellenistinen, roomalainen, katolinen ...

Itse asiassa kehitys on vääjäämättä kulkenut yhtenäiskulttuureista kohti moniarvoisuutta ja yksilöllisyyttä. Olen siitä enemmän kuin kiitollinen.

Tosin itse kuulun siihen sukupolveen, jonka toimintaa elähdytti eräänlainen yhteishyvän ideaali. Nykyisinhän etenkin nuorempien ikäpolvien toimintaa leimaa äärimmilleen viety individualismi silloinkin, kun toimitaan vaikkapa ympäristön tai yhteiskunnallisen muutoksen hyväksi: ajatuksena on, että jokaisen pitää päästä vapaasti toteuttamaan omia arvojaan ja tavoitteitaan ja etsimään sitä kautta henkilökohtaista mielihyvää. Oma sukupolveni tapasi ajatella niin, että toimittiin osana laajempaa yhteisöä - esimerkiksi työväenliikettä - ja että toiminta koitui laajemman kokonaisuuden tai ainakin jälkipuolvien hyväksi, vaikka itse olisi jouduttu tekemään suuriakin uhrauksia. Mutta toisaalta - juuri se aiempien sukupolvien toiminta on mahdollistanut nykyisen moniarvoisuuden, monikulttuurisuuden ja vapauden, joten eipä tässä itselläni ole mitään valittamista.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1286 : 01. Joulukuuta 2012 klo 18:13 »

Tosin itse kuulun siihen sukupolveen, jonka toimintaa elähdytti eräänlainen yhteishyvän ideaali.

Minäkin koen vielä joltain osin kuuluvani siihen sukupolveen. Omaa toimintaani se yhteishyvän ideaali tosin elähdyttää yhä edelleen.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1287 : 01. Joulukuuta 2012 klo 18:25 »
  • Tykkää (0)

• Sukupolvien idealismista olen sitä mieltä että historian perusteella juuri suuret ikäluokat mitä yleensä pidetään jollakin tavalla ihanne-esimerkkeinä yhteisöllisyydestä sekä tasa-arvosta, ovat niitä jotka oikeastaan rakensivat nykyisen individualistisen kulttuurin. Juuri 60-luvun nuoret rakensivat nykyisen globaalin kapitalismin. Eivät he rakentaneet sosialismiin tai hippiaatteeseen perustuvaa utopiaa, vaan kylmän, itsekkään kapitalismin. Syytä tälle en toki tiedä, mutta siltä asia vaan näyttää. Kenties he 60-luvun kukkaisajan ja radikalismin jälkeen käänsivät vallankumouksen epäonnistuttua kelkkansa.

Ja Suomenkin hyvinvointivaltion rakensivat oikeastaan jo ennen sotia syntyneet sukupolvet ja suuret ikäluokat alkoivat nuoruutensa jälkeen ajaa sitä alas 80-luvulla.

Omassa ikäluokassani (90-luvun alussa syntyneet) näen paljon huonoa, mutta myös hyvääkin. On totta että monet nuoret ovat kulutuskeskeisiä ja tyhjän hedonistisia, mutta tämä on vain osa totuudesta. Suomessa tilanne on erittäin huono mutta muualla maailmassa tilanne on parempi. Nimittäin juuri nuoret aloittivat Occupy-mielenosoitukset ympäri USA:ta ja Eurooppaa. Tämä on mielestäni hyvin merkittävä asia mikä on vasta leviämässä. Ja ketkä tekivät arabikevään vallankumoukset? Nuoret!

Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #1288 : 01. Joulukuuta 2012 klo 21:25 »
  • Tykkää (0)

• Tajusin, että on pakko luopua rakkasta kissastani.. Sydän särkyy jo pelkästään siitä, etten ollut sille se ketä siitä tulee huolehtimaan vanhuuteen asti.. Luulin, että olisin ollut valmis ottamaan vastuun mutta toisin kävi..

Se että pystyy luopumaan, voi toisaalta osoittaa suurta rakkautta niin kissaasi kuin itseäsi kohtaan.

Olen kiitollinen siitä millaisia olotiloja olen viime päivinä saanut kokea. Hyvät olotilat vievät helposti mennessään, mutta ne helposti houkuttavat myös unohtamaan kaiken muun ja heittäytymään täysin niiden vietäväksi. Epämiellyttävämmät ja intensiiviset olotilat taasen ovat pysäyttäneet minut. Olen halunnut kohdata ne tänään, ja huomannut että olen ehkä huomaamattani pyrkinyt tarjoamaan mielelleni viihdettä, joka peittää alleen olot joita en halua kohdata. Nyt tunteitani tyynesti katselemalla, olen ensimmäistä kertaa kokenut itse sen, että myös tunteet ovat väliaikaisia, eivätkä ne ole minä. Ne tuntuvat tulevan ja menevän yllättävän nopeasti. Ilman tällaisia olotiloja, en usko että tällainen sisäistäminen olisi ollut mahdollista. Ja kiitos ihmisille joiden kanssa asiasta on voinut keskustella, on suureksi avuksi että voi saada sellaista keskusteluseuraa.
    « Viimeksi muokattu: 01. Joulukuuta 2012 klo 21:27 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1289 : 04. Joulukuuta 2012 klo 21:20 »
  • Tykkää (0)

• Ehti vihdoin tänne. Olin kolmena ensimmäisenä päivänä täällä 10 tuntia. sitten tuli kiireitä, eikä ollut aikas eikä nettiä... Nyt oli helpotus päästä käväsemään.
    Kirjattu