Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 103

Colourflower

• Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #1530 : 31. Tammikuuta 2013 klo 12:28 »

^ En muistaakseni puhunut poliisista yleensä vaan suposta...
Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1531 : 31. Tammikuuta 2013 klo 13:08 »
  • Tykkää (0)

• ^ En muistaakseni puhunut poliisista yleensä vaan suposta...

Joo, mun kyllä pitäisi lukea vähän tarkemmin...

Mutta mikä ajatus tuli myös mieleen, on se, että miksi poliisi on vaiennut niin täysin äärioikeistosta Suomessa? Kytät puhuu jostain "anarkisteista" tai fundamentalistimuslimeista, muttei äärioikeistosta. Vaikka Suomessa on paljon äärioikeistoryhmiä joilla on yhteyksiä väkivaltaisiin järjestöihin ympäri Eurooppaa. Ettei vaan olisi vähän sama tilanne kuin Kreikassa, missä äärioikeisto on soluttautunut poliisivoimiin? Toivottavasti ei.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1532 : 31. Tammikuuta 2013 klo 13:17 »

^ Yksittäiset poliisit tekevät usein käytännössä työtään ihan asiallisesti, mutta on eri asia, millaista koulutusta ja varsinkin piilokoulutusta poliisit saavat pitkin uraansa – poliisikoulun ensivuodesta kaikenlaisiin täydennyskursseihin ja tietysti vanhemmilta ja ylempiarvoisilta poliisiviranomaisilta työpaikoillaan. Vaikka lähes kaikenlaisissa yhteiskunnissa tarvitaan poliisia, Suomessa poliisitoimi samastuu (ts. sekä samastetaan että itse aktiivisesti samastuu) autoritaariseen oikeistoon. En usko sen kummempaa soluttautumista tarvittavan. Vasemmistolaisesta uhasta puhutaan mieluummin kuin oikeistolaisesta. Se tullee poliisi-ihmisillä jostain alitajunnasta, selkäytimestä tai häntäluusta.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1533 : 31. Tammikuuta 2013 klo 18:46 »
  • Tykkää (0)

• Kuinka syvälliseen kokemukseen poliiseista ja todellisesta poliisityöstä nämä analyysit mahtavat perustua?
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1534 : 31. Tammikuuta 2013 klo 19:06 »
  • Tykkää (0)

• Kuinka syvälliseen kokemukseen poliiseista ja todellisesta poliisityöstä nämä analyysit mahtavat perustua?

Kyse ei ole nyt mistään syvällisestä ja omakohtaisesta kokemuksesta poliisista, vaan siitä minkä käsityksen kyseiset sinipukuiset antavat itsestään meille kansalaisille. Ei minua kiinnosta tietää mitä joku satunnainen passipoliisi teki tänään klo 17:43.

Olen enemmänkin kiinnostunut siitä isosta linjasta minkä mukaan poliisi Suomessa työskentelee. Ja sen kaiken perusteella mitä olen lukenut esimerkiksi KRP:n ja julkisuudessa puhuneiden poliisien lausunnoista ym. on mielestäni poliisi suhtautunut vähätellen äärioikeistoon Suomessa. Toki kyseessä on myös poliittisten päättäjien vika. Lausunnossaan Jyväskylän tapauksesta poliisijohtaja Paaterokin suhtautui yhä vähätellen ja tyyliin "sellaista sattuu".

Mutta siitä olen samaa mieltä Colourflowerin kanssa, että poliisi samaistuu todennäköisesti autoritäärisyyteen ja poliittiseen oikeistoon. Tietynlaiset ihmiset hakeutuvat poliiseiksi. Ei poliisi ole ihmisenä mitenkään vapaa ideologioista ja täysin objektiivinen. Ja useassa maassa on todisteita siitä että oikeistolaiset ääriryhmät ovat hyvissä väleissä poliisivoimien kanssa tai soluttautuneet niihin. En nyt sano että näin on Suomessa. Mutta eivät poliisit ole niitä tv-sarjojen sankareita jotka puolustavat aina oikeutta.
    « Viimeksi muokattu: 31. Tammikuuta 2013 klo 19:10 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

annika

• Vieras
    « Vastaus #1535 : 31. Tammikuuta 2013 klo 19:26 »

johan tässä meni melkein liiankin hyvin niin pakostahan sitä takapakkia piti tänään tulla   :(
    Mutta asioilla on tapana järjestyä suuntaan tai toiseen.. eli eiköhän tämäkin tästä johonkin suuntaan ratkea...
    harmistus vaan oli kova  :'(
    Kirjattu

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #1536 : 31. Tammikuuta 2013 klo 23:17 »
  • Tykkää (0)

• Kaunista ja ihanaa kevään alkua kaikille, tänään alkaa kevään tulo.
    Maa herää horroksesta jälleen henkiin. Puut alkavat pian vihertämään ja pimeä
    juoksee kaukaisille maille.
    Sytytämme tulet kevään alkajaisiksi.

Valoisaa Imbolc:ia tai Kynttiläpäivää kaikille.
    Vaikka suomessa taitaa edelleen olla lumet ja routa ^^
    Kirjattu
    We lay in bed day after yesterday

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1537 : 01. Helmikuuta 2013 klo 10:44 »
  • Tykkää (0)

• Kaunista ja ihanaa kevään alkua kaikille, tänään alkaa kevään tulo.
    Maa herää horroksesta jälleen henkiin. Puut alkavat pian vihertämään ja pimeä
    juoksee kaukaisille maille.
    Sytytämme tulet kevään alkajaisiksi.

Valoisaa Imbolc:ia tai Kynttiläpäivää kaikille.
    Vaikka suomessa taitaa edelleen olla lumet ja routa ^^

Mä en ole vielä aistinut kevättä. Mutta enköhän minäkin sen kohta tunne luissani  :sydamia2
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #1538 : 01. Helmikuuta 2013 klo 13:30 »

Minä juuri mietiskelin, että tammikuun vaihtuminen helmikuuksi kääntää jonkin nappulan päässä eri asentoon. Kun lauha plussakeli tammikuussa vielä muistuttaa, että "on kuin olisi vielä syksy", helmikuun puolella se saa jo ajattelemaan "on kuin olisi jo vähän kevät!". :)

Joka vuosi on muuten jokin yksittäinen päivä, jolloin kevään alkamisen jotenkin konkreettisesti huomaa. Vielä tähän vuodenaikaan se ei sijoitu. Eräänä vuonna se esimerkiksi oli noin neljäs maaliskuuta. Katsoin sisällä asunnossani, että onpa harmaa ilma, mutta täytynee lähteä ulkoilemaan. Kun vääntäydyin ulos, olikin yhtäkkiä yllättävän leudon tuntuinen leppeä tuuli, linnut lauloivat ja päivä oli pilvisyydestään huolimatta yllättävän valoisa. Kevät!
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #1539 : 03. Helmikuuta 2013 klo 18:45 »
  • Tykkää (0)

• Ärsyttää kun flunssa vaan jatkuu ja jatkuu  >:(. Tiiänhän minä aika paljon vakavampia tauteja voisi olla, tai muutoin asiat olla paaaaaljon huonommin, mutta hitto kun ei meinais hermo enää kestää jatkuvaa puolikuntoisuutta. Jospa se tästä ees ensiviikonloppuun menessä menisi ohi  ::)
    Kirjattu

annika

• Vieras
    « Vastaus #1540 : 04. Helmikuuta 2013 klo 20:38 »

tänään tänne saarelle tuli calima... eli hiekkamyrsky saharasta  :-\
    Elikkäs nyt on sand in the air ja varoitus annettu täksi ja huomiseksi.
    Ei sitten päästykään rannalle, jonne piti mennä ystäväni kanssa joka tuli Suomesta tänne viikoksi. Mutta onneksi on muutama päivä vielä jäljellä hänellä täällä oloa ja hiekkamyrskyn pitäisi laantua jo keskiviikkona  :)
    Kirjattu

kaller

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1541 : 07. Helmikuuta 2013 klo 20:22 »
  • Tykkää (0)

• Tänään (ja viimepäivinä ylipäätään) olen yrittänyt perehtyä taolaisuuteen ja Taoon. Olen varsin innostunut lukemastani, enkä edes näe mitään ylen suuria ristiriitoja ja ongelmia taolaisuuden ja aika ateistisen maailmankuvani välillä.

Hienoja ja kauniita ajatuksia, jee!  :)

(Ja huomenna saan kelloni kellosepältä korjauksesta; kylläpä elämä hymyilee!)
    Kirjattu
    Master Builder, tell me how you make a temple?
    Tools and moon stones, you don't really need them, you know...
    Master Builder, tell me what the temple is made of?
    Deep inside you, you can build an invisible temple in your own imagination if you will!

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1542 : 09. Helmikuuta 2013 klo 01:21 »
  • Tykkää (0)

• Tapasin illalla erään henkilön täältä foorumilta :) Oikein mukava tutustua uusiin hippeihin :)
    Kirjattu

pilke

• höpsö
    • Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1543 : 09. Helmikuuta 2013 klo 09:51 »
  • Tykkää (0)

• Ihanaa lauantaita kaikille. Tänäänkin perhosia vatsassa ja kova ikävä vaikka just äsken nähtiin. Onneks kohta taas. Terveisin yks korviaan myöten ihastunut  ;D
    Kirjattu

keltainen

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1544 : 09. Helmikuuta 2013 klo 10:27 »
  • Tykkää (0)

• ^Ihanaa kun ihmiset on rakastuneita ja onnellisia  ^-^

Mua jännittää mennä tutustumaan uuteen ihmiseen ja koiraan! Jos meidän juttu luistaa, saan elämääni koiraystävän. En ole kaivannut mitään niin paljon kuin eläinystäviä.
    Kirjattu