Mulla kiinnostaa ihan oikeasti miksi niin moni "hippi" tuntuu kokevan sen oman kansalaisuutensa mainostamisen jotenki hirvijänä vääryytenä. Ymmärrän että jotku tekkee vähän rumia tekoja isänmaallisuuden varjolla mutta en ymmärrä miks jokanen suomalaisuudestaan vähänkin ylpeä ihminen pitää heti rinnastaa uusnatsiin. Tuossa on kyseessä ennakkoluuloisuus, tismalleen sama ilmiö minkä pohjalle toiset rakentavat oman rasistisuutensa, kun yhdistävät turbaaniin välittömästi vaikkapa pommi-iskuun. Se tuntuu musta tosi vihamieliseltä että hipit haukkuu mua natsiksi ja kaikki muut haukkuu mua hipiksi, missä mun paikka oikein on? Yksinäisyydessä?
On ilmeistä että ollaan eri mieltä asiasta. Joten turha siitä on enää vääntää. Joskus tulee väärinymmärretyksi, etenkin jos sanoo mielipiteitä kovin kärkevästi (usko, tiedän tämän kokemuksesta). Pahoittelen jos omat puheeni on jotenkin sua loukanneet, se ei ollut tarkoitus. Mutta kyllä sullakin on kirjoitustyyli hiukan aggressiivista...
Ikävä kyllä asia on niin että ihmiset rinnastaa mielissään usein asioita. Kansallismielisyyden korostus liitetään usein suvaitsemattomuuteen ja natsismiin. Hippeys taas liitetään huumeidenkäyttöön ja naiiviuteen. Kumpikin väite perustuu sinänsä äärimielipiteisiin.
Mutta mun puolesta voit kyllä olla ihan sitä mieltä mitä olet ja sulla on kaikki oikeus olla sitä mieltä. Mutta ota huomioon myös se, että jotkut on ratkaisevasti eri mieltä asioista.