Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 195

faråd

• Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #2910 : 07. Joulukuuta 2016 klo 16:11 »

Tänään oli tarkoitus viedä muksu päivähoitoon, mutta se suunnitelma vesittyi jo siinä kun en löytänyt pyöränavainta. Huomenna uus yritys,, hän vain niin kovasti haluis jäädä kotiin :/ enkä oikein kestä sitä että pitäis pakottaa toista jonnekin minne ei halua, mutta toisaalta tarvitsen välillä aikaa muuhunkin. Kuitenkin sitten kun haen, niin hän useimmiten on iloinen ja leikkinyt kavereiden kanssa jne.. Meneminen on kaikista vaikeinta, muutos ja ero ja ikävä...ollaan kuitenkin oltu niin tiiviisti yhdessä nää vuodet. Olis kiva voida delegoida tuommosiis tehtävii välillä "sille toiselle osapuolelle" mutta ei vain ole sitä mahdollisuutta...
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #2911 : 07. Joulukuuta 2016 klo 20:02 »

Oioi,kuulostaa hyvälle,, mul on tästä 24. päivään kaikenlaista tenttii ja palautteluu, mut sitten!!  :D junaliput kuiteskin jo varattu aatoksi, että pääsee vähän vaihtamaan maisemii ja pystyy kerätä voimia,,,ehkäpä täst nyt sinne viel jaksaa.
Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2912 : 08. Joulukuuta 2016 klo 18:07 »
  • Tykkää (0)

• Tänään on  :sydamia
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2913 : 10. Joulukuuta 2016 klo 04:45 »
  • Tykkää (0)

• Tänään tähdet tähdet taivaalla. :)

Ajattelin kuka tykkää nukkua kylmässä. Skidinkanssa nukutaan kylmässä. Korvat "soi" kylmässä nukkuessa. Ikkuna on jäässä. Koska napero haluaa pitää käsiä peiton ulkopuolella jota melko usein laitan takaisin ja vähän korvillekin, olen polttanut myös porinmattia. Tietty villatumput tippuu välillä naperolla käsistä. Lämmin-vesi- ja jyväsäkki on kanssa ihan kiva. Samalla tuli nyt mieleen kun lapsena oppi, kylmällä kivilattialla voi nukkua esim rappukäytävässä kun laittaa toisen kämmenen olkapään ja toisen lonkan alle.  :tutimaan
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2914 : 10. Joulukuuta 2016 klo 20:48 »
  • Tykkää (0)

• Menetimmekö farådin? Harmittaa kyllä välillä kun jotkut postaajat täältä lähtevät pysyvästi. En ole itse ollut kovinkaan aktiivinen kirjoittelija, mutta mielellään sitä ainakin tiettyjen henkilöiden juttuja aina välillä lukisi ja sitten heidän lähtemisensä myötä katoaa aina jotain. Noh, sellaista se on. Ihmisiä tulee ja menee niin elämässä kuin foorumeillakin.
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #2915 : 10. Joulukuuta 2016 klo 22:43 »

Mäkin tykkäsin farådin kirjoitteluista, toivottavasti kuullaan hänestä vielä joskus :)
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2916 : 11. Joulukuuta 2016 klo 04:37 »
  • Tykkää (0)

• Voi surkujensurku! Voisi käyttää vanhankansan sanontaa "voihan kauhistusten kanahäkit" - ei ne ennenkään ole olleet kai ihan tyhmiä. Ne jotka on muutaman viikon aikana seuraileet juttua niin voi varmaan ymmärtää että olen järkyttynyt ja tunnen itseni myös hylkiöksi.

Farådin kanssa oli kiva keskustella vaikka ei keskustelu ehtinyt oikein alkaakaan. Harminpaikka.  :ow Hänellä oli kyllä isoja juttuja kuten juuret ja merioliot esim. olisin kyllä mielelläni jutellut niistä joskus.  :tutimaan Tenttiähän hänellä oli jouluun joten stressi varmaan helpottaa nyt näin miten hän ajatteli. Mä olen pahoillani siitä että hän lähti toisaalta olen huomannut että ajatteleva ihminen ei oikein näppäimistön takana varmaankaan saa oloaan levolliseksi. Tosi harmi hänkin älyämäni suhteen oli pakeneva ihminen herkkä kokonaisuus etsien minuuttaan. Tahtoisin antaa hänelle voimia ja tarjosinhan ainakin lanttua.  :ruokaa
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #2917 : 14. Joulukuuta 2016 klo 08:41 »

Joo, sori, oli vähän pakko lähtee.
    Pahoittelut jos aiheutti ihmetystä yhtäkkinen poistuminen,  semmost tulee tehtyy,,aika usein:  maailmasen+aiunkor+faråd = fårad. Yhtä usein näköjään tulee palailtua. Mulla on varmaan tääl paljon opittavaa, tai jotain -.-

Ja Auringon, et oo hylkiö, sori siitä fiiliksestä. Pakko myöntää että tein katoamistempun osaks siitä syystä että jotenkin tuntu kuormittavalta välil lukee jonkinmoist tulvaa, kun halusin jotenkin ymmärtää ja tuntu että synty väärinkäsityksiä ja sisäisiä ristiriitoja ja toisaalt meillä on ehkä eroa ajattelussa yms. mutta toisaalt tunnistan paljon yhteistäkin ja arvostan sitä että jaat sun juttui ja tykkään tosi paljon että olet täällä.

Ja kiitti Omppu ja kiitti Kurre, kiva että tykkäätte, kiva lukee teitäkin aina <3 ja kaikkii,, kyllä tää must on tosi kiva foorumi,, kunhan vaan osaan pitää välil etäisyyttä,, välillä tuntuu vähän jotenkin hankalalta foorumilta, mistä johtuneekin, mutta yleensä ihan sydämen paikka.

Mutjoo, nyt pitää keskittyy taas ekotoksikologiaan, joka on aika hurjan kurja aihe, mutta tärkeä.
    Kirjattu

Kirjaton hylly

• Vieras
    « Vastaus #2918 : 14. Joulukuuta 2016 klo 10:11 »

Hei, mustakin ollu kiva lukea sun juttuja. Ja olen pitänyt sun runoistakin tosi paljon  :) Älä välitä, tulee noita katoamisiakin muillakin  ;D
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2919 : 14. Joulukuuta 2016 klo 11:18 »
  • Tykkää (0)

• Hyvä :)
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2920 : 20. Joulukuuta 2016 klo 13:11 »

Kohtasin yömyöhällä melkoisen järkytyksen. Sosiaalisen median tietojen mukaan yksi tuttavani oli kuollut. En tiedä vielä yksityiskohtia, mutta hänen elämänsä viimeaikaisen tilan tuntien ymmärrän mahdollisuuksia olevan kaksi: joko hän on tehnyt itsemurhan tai kuolema liittyy päihteisiin. Tiedän myös hänen tehneen Facebook-päivityksiä, joissa on esimerkiksi lukenut vain "apua", kunnes hän on deletoinut koko päivityksen ja kaikki on ollut niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Itse olen joskus tällaisessa tilanteessa kysellyt asiasta yksityisviestillä ja toivottanut jaksamista, mihin hän on myöhemmin kommentoinut, että kiitos välittämisestä. On kuitenkin tuntunut vaikealta tunkeutua pidemmälle hänen asioihinsa, koska emme olleet varsinaisia ystäviä ja hänellä (naispuolinen henkilö siis) on ollut myös miesystävä, jonka olen tavannut kerran enkä mitenkään positiivisissa merkeissä (itse asiassa hän oli umpikännissä ja esitti pari minuun kohdistuvaa epämiellyttävää huomiota). Tällaisessa tilanteessa ihminen tekee liian usein sen johtopäätöksen, että asiahan ei minulle kuulu ja täytyy vain toivoa että asiat kehittyvät parempaan suuntaan. Nyt kuitenkin kävi näin.

Ehkä meidän täytyy sittenkin välittää toisistamme enemmän, vaikka puoliväkisin? Vaikka saisimme ensi alkuun osaksemme haukkuja ja vihanpuuskia, kenties meitä vuosien kuluttua kiitettäisiin kädestä pitäen?
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2921 : 20. Joulukuuta 2016 klo 15:18 »
  • Tykkää (0)

• Tähän se syömis juttu tavallaan perustuu - syötäs yhdessä, ravittuna pahimma ääliömäisyydet usen ei viehätä ja on voimia ottaa toisia huomioon. Tietty jos on syönyt veristä saalista voi peto hiipiä vaikka alakertaan niin mielummin pysyisi kasvisvoittoisena.

Väkisin auttaminen kuuluu biologiselle suvulle tai aitettavan kanssa tehtyyn sopimukseen. Auttajat on ikäväkyllä minusta itse yleensä "roistoja" - oikeaa auttamista on olemassa vain jos molemmat saavat jotakin itse auttamisesta niin että pystyvät elämään tämän suhteen ilman kolmansia, eli kaikki yhdessä yhden murehtiminen vain vaikeuttaa avunsaajan suhdetta todellisuuteen eikä tuota useinkaan kun sekopäisen.

Sen voin itse sanoa että vaikea on tästäkin porukasta ollut yrittää löytää jengiä keittää edes yks kasvissoppa vaikka olen luvannut tarjota ainekset ainakin ja tetkikeittovälineetkin löytyy niin puuttuu vaan valmistajia ja ruokailijoita ilmaiseen ateriaan.

Palaan asiaan!
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #2922 : 20. Joulukuuta 2016 klo 16:14 »

Voi että Epilä Phoenix, oon pahoillani ystäväsi puolesta :(
    Joulunaika on kaiketi vuodenaika, jolloin eniten itsemurhia tehdään.

Berliinistä päin myös oma surunsa.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2923 : 21. Joulukuuta 2016 klo 06:23 »
  • Tykkää (0)

• En unohtanut blauer planetin tilausta -10 pros 21.12. asti.

Elämä jatkuu...

Sillonkun elämällä ja elämällä on eriarvo voi olla hiljanen hetki miettiä. Joskus olen ottanut ajatusleikin äitisi ja kaverisi äiti putoa jäihin ja molemmat on upota - omasi on paljon kauempana kumman pelastat. Omasi molemmat upposi. Jos on lapsia saman ajatuspiinan voi toistaa heillä. Otetaan sitten vaikka ministeri tai joku muu itsensä tilalle ja mietitään ....

Ihminen on, olen huomannut, erityisesti vanhetessa ja perheellistyessä melko kylmä omaan pesään hamuava mikä musta on aika surullista. Musta meidän pitäisi ihmisinä olla isompia joka ei tarkoita mitään, mutta kuitenkin sillätavalla että hyväksytään jutut ilman hyvätuttusiteitä.

Asemalta puuttuu hipit - tietääks kukaan missä he on? Olisin pyytänyt vaan kaveriks syömään.
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #2924 : 21. Joulukuuta 2016 klo 11:18 »

Joo, tuttusi. (Epilä Phoenixille tarkoitettu juttu (edittii.))

Eksän kohtasin sitä kautta että aloin sille jotain juttelee, kun hän oli laittanut itsetuhoon viittaavia viestejä foorumille.. jotkut ihmiset ovat joskus hyvin hyvin syvällä ja pimeessä. Oltiin oltu jo eros pitkään, mutta itelle oli vähän kuin viimenen niitti siinä, että hän kertoi että oli alle vuotiaalle lapselle(mme) laulanu queenin bohemian rhapsodyy siinä mielessä että yritti jotain itsemurhajuttuu viestii siinä, niin mul kertakaikkiaan meni hermo siinä ja suutuin hänelle aikalaill, kun muutenkin olin yksin lapsen kanssa, niin en tarvinnut henkilöö joka ei tuntunut ottavan silloin vastuuta itestään. Sen jälkeen hän löysi kivasti siinä sitten uuden parisuhteen ja töitä ja on saanut elämänsä ilmeisesti kuntoon.

En mä tiedä, ei ehkä kukaan halua sitäkään että joku pakolla kaveeraa?

Noh tänään laittelen edes vähän jotain joulua, askartelen lapsen kanssa ja yritän saada ekotoksikologian työtä eteenpäin. Ihan hitoksen kamala aihe, tietentahtoen kiduttaa eliöitä ja tsekata että missähän kohti nää myrkyt alkaa vaikuttaa, niin vähän heikot joulufiilikset.
    « Viimeksi muokattu: 23. Joulukuuta 2016 klo 09:31 kirjoittanut fårad »
    Kirjattu