Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 35

Anu-akka

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #510 : 22. Heinäkuuta 2011 klo 21:17 »
  • Tykkää (0)

• Tänään söin jäätelöä rantakahvilassa, poimin ja söin mustikoita, uin Saimaassa, opetin kuopustani uimaan ja saunoin. Niin ja hikoilin myös. Suunnittelin ystävän kanssa Rainbowhun siirtymistä ensi viikolla. Ah, elämä. :)

Tää toki sopisi tällaisenaankin onnellisuusosioon.
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #511 : 24. Heinäkuuta 2011 klo 10:08 »
  • Tykkää (0)

• Sattui tuosta etusivulta tämä silmiin:

"Eläkäämme siten, että kuolemamme hetkellä hautausurakoitsijakin on surullinen.
    - Mark Twain"

Lähiaikojen tapahtumien valossa, olen menossa oikeaan suuntaan.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #512 : 24. Heinäkuuta 2011 klo 10:43 »

Lähiaikojen tapahtumien valossa, olen menossa oikeaan suuntaan.

Hautaan?
    Kirjattu

odonata

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Hui hai Hippi!
    « Vastaus #513 : 24. Heinäkuuta 2011 klo 11:24 »
  • Tykkää (0)

• Tänään on alakuloinen päivä. Suruliputus muistuttaa Norjan tapahtumista, niitä on vaikea ymmärtää.

Itse suren rakasta vanhaa Tuomea. Kellarinkupeella se on kasvanut vuosikymmenet, nähnyt sukupolvien ja talon asukkaiden vaihtuvan. Keväisin sen huumaava valkoinen kukkahuntu näkyi ja tuoksui satojen metrien päähän. Sen oksat kaartuivat maahan asti, suojaten lintuja sadekuuroilta ja ikiunta nukkui sen varjossa vanhat ystävät.

Syöksyvirtaus tuli ja sekunnissa, kahdessa, katkoi sylin paksun rungon ja kaatoi vanhuksen. Saa nähdä milloin pystyn ottamaan sahan ja pienimään sen. Oon varmaan hullu, mutta aina tuo puu on tuntunut tontin suojelushengen asuinsijalta.

Ja huono omatuntokin kolkuttaa - onko väärin surra puuta enemmän kuin tapettuja ihmisiä?
    Kirjattu
    Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
    en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
    En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
    Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #514 : 24. Heinäkuuta 2011 klo 12:06 »
  • Tykkää (0)

• Lähiaikojen tapahtumien valossa, olen menossa oikeaan suuntaan.

Hautaan?

Se suunta on ollut hallussa jo pitkään.

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #515 : 24. Heinäkuuta 2011 klo 18:18 »
  • Tykkää (0)

Hautaan?

Se on ainakin yksi asia, jossa kukaan meistä ei voi epäonnistua.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Liljankukka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #516 : 26. Heinäkuuta 2011 klo 10:50 »
  • Tykkää (0)

Hautaan?

Se on ainakin yksi asia, jossa kukaan meistä ei voi epäonnistua.

Wouldn't count on it  ::)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #517 : 27. Heinäkuuta 2011 klo 11:49 »

Ärsyttää. Olen pitänyt jonkinlaista blogia – itse asiassa useampaakin, mutta tämä yksi on vähemmän "asiallinen", sellainen johon voi kirjoittaa vähän omakohtaisia avautumisjuttuja. No, nyt kyseinen blogisivusto ei anna tehdä merkintää. Maanantaina koko sivustolle ei päässyt ollenkaan, eilen ja tänään kyllä pääsee, mutta merkintä ei vain mene perille. Aloin jo epäillä, että kyse on selaimestani (Safari), mutta ei se mokoma onnistunut Firefoxillakaan. Auts... :(
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #518 : 30. Heinäkuuta 2011 klo 21:20 »
  • Tykkää (0)

• tänään minulla ei mene kovin hyvin.
     KOSKA
    Eilen ensin sovin yhen mun kaverin kanssa että mennääm juomaan mutta mun piti saada joku paikka minne menisin yöks. Siks mun piti saada mun toinen kaveri mukaa. Mutta sitten ku ooteltiin hakijaa ni se mun kaveri kyllästy kaikkiin muihin ihmisii ketä siel oli ja haukku ne pystyy joten sanoin että voi painua vittuun, ja se lähtiki pois. Joten mulla ei ollu enää paikkaa minne menisin yöks. En kuitenkaa jaksanu vielä soittaa mammalle että en meekkää sinne yöks. Mutta tottakai se mun kaveri käski äitiään soitta mun äitiille ja se myös kerto keitten kanssa mä oon ja minne menossa. Siksipä äiti sitten ilmesty vesitornin juurelle juuri ku me meinattii alottaa juomaa ja pakotti mut mukaansa. Ja ei sekään vielä ois niin paljoa haitannu mutta ku sen piti ottaa mun kavereittenki kaljat mukaansa. Siinä vaiheessa kilahdin sille kun se ei ees antanu mun kävellä kotiin vaan pakotti mut sen kyytiin.
    Sitte kotona isä katkas liittymän ja tänä aamuna mamma hommas nuorisotyöntekijät meille.
    Nyt mun pitää mennä jonnekki psykiatri hommaan mielenterveys tutkimukseen ja joku perhe neuvottelija tulee meille sopimaan perheen säännöistä.

HAUSKAA PÄIVÄÄ KAIKILLE ! (: toivottavasti teillä menee vähän paremmin (:

Kannattaapa oikeasti valistaa vanhempia että tuossa voi käydä huonosti. Mulla on omakohtaista kokemusta lastensuojelun toiminnasta, ja olen nähnyt vierestä ihan uskomattoman pahoja tapauksia. Sosiaalityöntekijät - vaikka varmasti tarkottavat hyvää - saattavat monesti katsoa perheen tilannetta kuin vääristävien silmälasien läpi, etsivät vain ongelmista kertovia yksityiskohtia ja rakentavat niiden perusteella aivan erilaisen kuvan tilanteesta kuin se oikeasti on. Lastensuojelu ja huostaanotot ovat nykyisin käsittämättömän iso bisnes jossa liikkuu miljoonia; yhdestä ainoasta sijoitusvuorokaudesta sijoituslaitos saa enemmän rahaa kuin vanhemmat kuukaudessa lapsilisää. Toisinaan lasten ja nuorten olot sijoituspaikoissa ovat sellaisia mistä pitäisi välittömästi ottaa huostaan, mutta sijoituksen jälkeen yhteys sosiaalityöntekijöihin saattaa katketa täysin eikä ketään kiinnosta kuinka huonosti lapsi/nuori voi. Toivon sydämestäni ettei sulla käy huonosti. Eräs lähisukulainen pistettiin koulusta lintsaamisen takia laitokseen ja lääkittiin neurolepteillä hiljaiseksi kun ei suostunut sopeutumaan vankina olemiseen...
    Sinänsä kyllä ymmärrän vanhempiakin, koska he tuntevat varmasti itsensä avuttomaksi ja turvautuvat siihen instanssiin, joka itse kertoo olevansa oikea taho. Toisinaan näin onkin, mutta riski on suuri sillä kerran tehtyä yhteydenottoa ei voi perua, ja sosiaalityöntekijöiden lausunnot jyräävät sen jälkeen ylitse aivan kaikesta mitä yksikään perheenjäsenistä sanoo.

Mun mielestä tossa sun tilanteessa on joka tapauksessa ammuttu kärpäsiä singolla. Ei kannata aiheuttaa enempää vahinkoa kuin on tarpeen, ja jokaisen vanhemman on hyvä muistaa minkälaista oli itse olla teini-ikäinen ja juoda niitä ensimmäisiä salakännejään. Varmasti suurin osa nykyisistä hysteerisesti suhtautuvista konservatiivivanhemmista sun muista kasvattajista on tehnyt itse aikoinaan aivan samaa, ja niin on joka ainoa sukupolvi siitä taaksepäinkin.

Älä käsitä väärin; mun mielestä juominen on tosi tyhmää eikä se sovi minkään ikäiselle ihmiselle. Itse toimintaa en puolustele. Joka ikisen on kuitenkin tehtävä itse riittävästi virheitä oppiakseen, eikä ketään voi pakottaa oppimaan toisen virheistä. Itse muistan aivan riittävän elävästi ne järjettömät krapulat ja lähes tiedottomassa tilassa itsensä nolaamiset, ettei mun tarvitse enää toistaa niitä.
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #519 : 30. Heinäkuuta 2011 klo 21:28 »
  • Tykkää (0)

• Ja huono omatuntokin kolkuttaa - onko väärin surra puuta enemmän kuin tapettuja ihmisiä?

Ei kai se väärin ole. Sä tunsit sen puun, mut et niitä ihmisiä. Se oli sulle läheisempi ja siksi menetys on henkilökohtaisesti paljon koskettavampi.
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #520 : 30. Heinäkuuta 2011 klo 21:32 »
  • Tykkää (0)

• Lainaus
    Lastensuojelu ja huostaanotot ovat nykyisin käsittämättömän iso bisnes jossa liikkuu miljoonia; yhdestä ainoasta sijoitusvuorokaudesta sijoituslaitos saa enemmän rahaa kuin vanhemmat kuukaudessa lapsilisää.

Ja joka ikisestä huostaanotetusta lapsesta / nuoresta kunta saa valtiolta tukirahan, joka on kaksi kertaa niin suuri kuin sijoittamisen kustannukset ovat.  :o Miffyn pointti väärinkäsityksistä ja hyvistä lähtökohdista saattaa olla valitettavaa tosielämää joissakin tapauksissa; byrokraattisessa paperien pyörittelyssä kun käy helposti juoruakkailmiö; mitä enemmän välikäsiä, sitä enemmän relevanttia tietoa jää unholaan, kun huomio kiinnittyy "johonkin". Näin yhdestä ryyppyillasta saattaa muodostua alkoholoriippuvainen ja rappiollinen nuori kun muutaman ihmisen läpi tieto on kulkenut.. Mutta se ei olekaan enää tänään-ketjun asiaa.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #521 : 30. Heinäkuuta 2011 klo 21:33 »
  • Tykkää (0)

• Vielä muuten sellainen huomio tältä päivältä, että oli kiva huomata Miffyn tehneen paluun. Luulin että häippäsit johonkin. Itsekin olin melkein kaksi viikkoa pimennossa foorumilta  :D
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #522 : 30. Heinäkuuta 2011 klo 22:12 »
  • Tykkää (0)

• Olen huomannut viime aikoina innostukseni vanhoja pelejä kohtaan hiipuneen. Ehkä kyse on siitä että olen pelannut niitä niin paljon. Mutta toinen asia on, että nyt tunnun tiedostavan paremmin mitä olen tekemässä. Kun avaan väkivaltaisen pelin, laitan sen monesti kiinni saman tien. Ja jos sitä pelaan, en unohdu sen maailmaan yleensä enää tuntikausiksi. Jossain vaiheessa tiedostan ettei itse pelaaminen ole kivaa, joten lopetan.

Jännää nähdä tällaista muutosta, koska tämä asia on ollut mielessäni jo monta vuotta. Mutta en ole halunnut pakottaa itseäni lopettamaan pelailua jos se ei tunnu luontevalta.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #523 : 30. Heinäkuuta 2011 klo 22:17 »
  • Tykkää (0)

• ^ Itsellä sama juttu. Viimeisten muutaman vuoden aikana olen useasti yrittänyt pelailla niitä tiettyjä pelejä, mitä kavereiden kanssa tuli hakatuksi. Aina vain uudestaan on osoittautunut että muistot itse pelihetkistä kavereiden kanssa ovat olleet parempia kuin itse pelit. Kirppareilta olen ostanut varmaan viisi kertaa x-boxin tai vastaavan, mutta nopeasti laittanut pois koska yksin pelaamisessa ei olekaan ollut mieltä. On kivempi muistella Silent Hill- tai Resident Evil -pelisarjojen pelailuja porukassa, kun nyt pelata niitä itse  ;D
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #524 : 30. Heinäkuuta 2011 klo 22:29 »
  • Tykkää (0)

• ^ Itsellä sama juttu. Viimeisten muutaman vuoden aikana olen useasti yrittänyt pelailla niitä tiettyjä pelejä, mitä kavereiden kanssa tuli hakatuksi. Aina vain uudestaan on osoittautunut että muistot itse pelihetkistä kavereiden kanssa ovat olleet parempia kuin itse pelit. Kirppareilta olen ostanut varmaan viisi kertaa x-boxin tai vastaavan, mutta nopeasti laittanut pois koska yksin pelaamisessa ei olekaan ollut mieltä. On kivempi muistella Silent Hill- tai Resident Evil -pelisarjojen pelailuja porukassa, kun nyt pelata niitä itse  ;D

Totta. Kavereiden kanssa pelaaminen on ollut se, mikä on kullannut muistot... Muistan aikoinaan kun pelattiin kaverin kanssa Microsoft Flight Simulatoria, minä käytin näppistä ja kaveri joystickia. Minulla ei ollut mitään hajua mitä nappuloista tapahtui, joten painelin niitä arvalla. Sitten tulikin eteen todella vekkuleita tilanteita kun moottoreita sammui koneesta, enkä tiennyt miten pistää niitä päälle. :))

Toinen juttu on, että olen huomannut etten halua hankkia pelejä maksamatta niistä. Tietty ilmaiset pelit ovat erikseen, mutta eivät nekään oikein innosta. Pelit eivät kiinnosta enää. Olen miettinyt monesti, olivatko vanhat pelit oikeasti niin paljon parempia vai onko aika kullannut muistot. Todellisuus taitaa olla näiden välimaastossa.

Nuorempana kun en ymmärtänyt englantia, minulle neuvottiin mitä seikkailupelissä pitää tehdä. Eräs ihminen katsoi vierestä pelaamistani ja luki samalla läpipeluuohjeita itsekseen, muttei kertonut minulle suoraan mitä pitää tehdä. Samaan tapaan oli huikeaa kun isoveikka joskus asensi jonkun uuden pelin wanhaan koneeseen. Tai entäpä ne pleikkarilla pelatut pelit kaverin kanssa, jossa pelattiin vuorotellen kenttiä lävitse? Ja voi sitä riemua kun kaveri oli saanut suosikkipelisarjan jatko-osan! Toisaalta vanhoissa seikkailupeleissä tunnelma oli vertaansa vailla, eikä samanlaista tunnelmaa tahdo löytyä nykypäivän peleistä. Koska konetehot ja grafiikat olivat niin pieniä, oli panostettava kaikkeen muuhun. Vanhat pelit jättivät varaa mielikuvitukselle, sekä lapsuuden muistot yhdistettynä näihin peleihin ovat tehneet pelihetkistä unohtumattomia.