Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tekeekö mielesi piirtää tai maalata? - 1

Cumulus1

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Tekeekö mielesi piirtää tai maalata?
« : 01. Maaliskuuta 2015 klo 18:40 »
  • Tykkää (0)

•  :)Miten on tekeekö mielesi maalata tai piirtää ja mitä aiheita teet? Mikä taiteilija on tehnyt sinuun vaikutuksen ennen ja nyt?
    Kirjattu

Marge

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    Vs: Tekeekö mielesi piirtää tai maalata?
    « Vastaus #1 : 01. Maaliskuuta 2015 klo 20:56 »
  • Tykkää (0)

• Minun tekee kovasti mieli piirtää! Pidän siitä todella paljon, kun voi tuoda omia ajatuksia paperille. Yleensä piirrän musiikkia kuunnellessani ja piirrän, mitä silloinen musiikki tuo mieleeni. Yleensä työt ovat aika abstraktisia. :D Sen lisäksi olen piirtänyt kaikista kavereistani muotokuvat sekä jotain lempiartisteja /-bändejä lyijykynätöinä. :) En ole hirveämmin perehtynyt kenenkään taiteilijan töihin, joten en osaa sanoa kuka minuun on tehnyt vaikutuksen, minun pitäisi tutustua taiteen saloihin syvemmin. :)
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 01. Maaliskuuta 2015 klo 21:56 »
  • Tykkää (0)

• Tuolla Kulttuuri-osiossa onkin jo aihetta käsittelevä ketju, mutta voinen omalta osaltani vastata tässäkin.

Piirtäminen ja maalaaminen ovat pienestä pitäen kuuluneet rakkaimpiin harrastuksiini. Perheemme ei ollut varakas, mutta onneksi minä ja veljeni saimme vapaasti toteuttaa itseämme.

Varsinkin nuorempana piirtelin paljon myös sarjakuvia. Ideoita olisi ollut aikuisenakin, muttei oikein aikaa.

Pitkään maalasin vesiväreillä, koska olen allerginen tärpätille. Viime vuosina, kun markkinoille on tullut vesiohenteisia öljyvärejä, olen ottanut myös sen puolen haltuun.

Tyyliäni voisi kai luonnehtia realistiseksi ja pikkutarkaksi, mutta toisaalta pystyn kyllä maalaamaan millaisia teoksia tahansa. Viimeisten noin 15 vuoden aikana olenkin ehtinyt tehdä pääasiassa vain tilaustöitä.

Kaikkein eniten pidän barokin maalaustaiteesta, etenkin alankomaalaisista laatukuvataiteilijoista. Jan Vermeer on suurin suosikkini.

Maalaustaiteen suhteen olen kaiketikin esteetikko. Minuun tekee yhtä suuren vaikutuksen, jos katson jotakin hienoa maalausta kuin katsellessani kaunista maisemaa tai rakennusta.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 02. Maaliskuuta 2015 klo 17:49 »
  • Tykkää (0)

• Kun olin lapsi niin tykkäsin piirtää ja maalata, nautin siitä hyvin paljon vielä teini-ikäiseksi. Nykyään en ole jostain syystä saanut itseäni piirtämään. Olen kai aivan liian itsekriittinen ja turhaudun omaan työhöni ja olen myös sitten siinä mielessä laiska että teen sitten aivan muita turhia asioita. Saan silti aivan valtavasti nautintoa siitä kun voin ihailla muiden ihmisten upeita piirrustuksia ja taidetta ihmetellen samalla, että mistä he ovat voineet saada noin upean taidon. Mielestäni taide ja musiikki on hyvin henkistä, se vaan kertoo niin paljon ihmisestä ja tästä maailmasta.
    Kirjattu

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #4 : 03. Maaliskuuta 2015 klo 00:08 »

^ minulla on vähän samoin kuin Ompulla. Lapsena piirsin todella paljon, minut suorastaan tunnettiin siitä että aina olen kynä kädessä.  :) Teini-iässä se sitten jäi, ja aikuisempana olen koko ajan tuntenut niin hyvin ihmisiä, jotka ovat niin paljon parempia piirtämään ja maalaamaan kuin minä, että olen mieluummin keskittynyt muihin luomisen muotoihin.....  ??? ;)
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 03. Maaliskuuta 2015 klo 17:43 »
  • Tykkää (0)

• Olen aina piirtänyt ja maalannut. Erityisesti minua kiehtoo miehen anatomia, koska miesten särmikkäät muodot hivelevät aina enemmän silmääni kuin naisten pehmeät muodot. Tämän takia yleisin maalausaiheeni on homoerotiikka. Sarjakuvani pyörii myös aika pitkälti samassa aiheessa. Monesti kiinnostaa maalata myös rumia ja pervoja asioita.

Lempitaiteilijoihin kuuluu Kalervo Palsa, Martti Innanen ja tietenkin vanha kunnon Tom of Finland.
    « Viimeksi muokattu: 03. Maaliskuuta 2015 klo 17:47 kirjoittanut Rauhan Toveri »
    Kirjattu

baccata

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 03. Maaliskuuta 2015 klo 22:03 »
  • Tykkää (0)

• Innostus piirtämiseen syttyy vain ja ainoastaan silloin kun keskittymisen pitäisi olla jossakin aivan muualla. Esimerkiksi koulussa kaikki mahdolliset paperit ovat aina tunnin päätteeksi täynnä kaikenlaisia kuvioita ja hahmoja.
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 03. Maaliskuuta 2015 klo 22:35 »
  • Tykkää (0)

• Mulla välil sama ongelma. :)
    Mulla se on vielä vähän noloakin kun oon piirtäny kouluvihkoihin kaikkee häröä.
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #8 : 04. Maaliskuuta 2015 klo 10:37 »

Täällä kans yks koulupicasso, mikään ei ole niin inspiroivaa kuin ruutupaperi ja monotoninen opetus  :peukku

yleisin maalausaiheeni on homoerotiikka. Sarjakuvani pyörii myös aika pitkälti samassa aiheessa.

Löytyykö tuotantoasi netistä?
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 04. Maaliskuuta 2015 klo 20:25 »
  • Tykkää (1)

• Täällä kans yks koulupicasso, mikään ei ole niin inspiroivaa kuin ruutupaperi ja monotoninen opetus  :peukku

Löytyykö tuotantoasi netistä?

http://rauhan-toveri.deviantart.com/
    Sarjakuvaani ei löydy, koska se on kesken. Ja useat työt ovat pari vuotta vanhoja.
    Kirjattu