Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tunnustan, ennustan, ja pahempaa on luvassa!! Eli syntienpäästöketju --> - 4

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Keräilijöillä on varmaan syvälle haudattuja traumoja kun kokevat tavaroita tärkeäksi  :o Ei vaan, itse olen pikkupojasta lähtien kerännyt jotain. Kiviä, tarroja, jne. Se aina vaihtelee kiinnostusten mukaan. Sitten tulee näitä vaiheita, että luovutaan kaikesta ja ehkä pian tulee jokin seuraava mitä kerää. Elokuvia, musiikkia? Kuka tietää.
Keräämiseen voi olla monia syitä, useimmat ihan puhtaasti harmittomia. Esteettiset syyt varmaankin yleisimpiä.
Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi

Mäkin kerään. Lähinnä... kaikkea. ;D

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Mut se pitää sanoa, että se luopuminen antaa paremmat fiilikset kuin itse kerääminen antoi ikinä.  ;)
Joo näin on. Sitä kuitenkin tarttuu itselle tärkeisiin asioihin, ja kun niistä päästää irti, avautuu tilaa jollekin muulle. Vapauttavaa.  :)
Kirjattu

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Onkohan kukaan muu nähnyt niitä dokkareita pakkomielteisistä keräilijöistä? Missä se on jo sairaus, joka hallitsee kaikkea. Hyi ja hui!!
Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras

Huh, mä oon katsonu niitä. Mut se ei kai oo enää varsinaista keräilyä, paremminkin sairaalloista tavaran hamstrausta. Nehän on hamstrannu talot täyteen kaikkea roskista alkaen.  :o
Kirjattu

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Heidän sairaus "pakottaa" heidät säilyttämään kaiken, tai tapahtuu "jotain". Pakkomielteisen keräilijän vaikeutta luovuttaa tavaraa voi pitää mittarina itsellekin. Tuntuu niin tajuttomalta että esim. kymmenen vuotta vanha kuitti voi olla niin tärkeä että sitä ei heitetä pois. Itse olen monet kirjat ja elokuvat pistänyt kiertoon ajattelemalla, että halutessani joskus katsoa tai lukea uudelleen, menen kirjastoon tai vuokraamoon.  :)
Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras

Kirjat, lehdet ja leffat multakin lähtee kavereille kiertoon heti kun ne olen lukenut/katsonut.
Kirjattu

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Saanpahan harjoittaa luopumisen taitoa.

Miltei 40 eri myyntikohdetta väsännyt illan aikana. Henkisesti olen jo luopunut noista. Vihdoinkin  :)
Nyt tarvin siis uuden paheen itselleni. Ehdotuksia?  8)
Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
  • Poissa Poissa

Saanpahan harjoittaa luopumisen taitoa.

Miltei 40 eri myyntikohdetta väsännyt illan aikana. Henkisesti olen jo luopunut noista. Vihdoinkin  :)
Nyt tarvin siis uuden paheen itselleni. Ehdotuksia?  8)

Kyttää foorumilla uusien viestien tuloa..? Tai sitä varmaan jo jossain määrin ehkä teetkin. 8)
Kirjattu
"When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

hippu

• Hipahtava
  • Poissa Poissa

Kyttää foorumilla uusien viestien tuloa..? Tai sitä varmaan jo jossain määrin ehkä teetkin. 8)

Eikös sitä jossain määrin jo tee itse kukin?  8) Kirjoittaen tai vaan kytäten  ;)
Kirjattu
Joka aamu on armo uus.

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Eikös sitä jossain määrin jo tee itse kukin?  8) Kirjoittaen tai vaan kytäten  ;)

Syntilistalta se jo löytyy, ja olen sen jo tunnustanutkin  ::)
Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
  • Poissa Poissa

Syntilistalta se jo löytyy, ja olen sen jo tunnustanutkin  ::)

No mulla toi on kyllä kohta jo pakkomielle.. ???

Tuli mieleen että kyllähän mäkin kerään tavaraa. Kaapit pursuaa kankaita ja nuotteja..mutta toisaalta niillä tekee jotain, ne ei oo vaan siksi siellä että tykkäisin keräillä niitä ;D
Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
  • Poissa Poissa

Oon koukussa valkohomejuustoon.. ääk :(
Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras

^ Mä olin ennen, mutta se kummasti katosi tässä kesän aikana kun sain keväällä sitä 5 kiloa pakastimeen. Kolme viimeistä palaa odottaa vielä, mut jotenkin ei enää kiinnosta...  ;D
Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
  • Poissa Poissa

^ Mä olin ennen, mutta se kummasti katosi tässä kesän aikana kun sain keväällä sitä 5 kiloa pakastimeen. Kolme viimeistä palaa odottaa vielä, mut jotenkin ei enää kiinnosta...  ;D

5 kiloa..?!??!?! Eiiiiiiiih... intohimoa ei pidä tappaa ahnehtimalla ;D Ymmärrän ettei kiinnosta. :D
Kirjattu