Viime yönä näin unta joenpätkästä, joka oli harmaa, kiehuvan näköinen ja ruma. Ympärillä oli kaunista, kristallisen lumen peittämää metsää, puita jotka nuokkuivat lumen painosta ja aurinko joka siivilöityi puista.
Lumihiutaleet tekivät pyörteen joenpätkän päälle tanssien ja se yhtyi pieneen puhtaaseen puroon. Miun teki pahaa siinä unessa katsoa sitä kiehuvaa, harmaata joenpätkää, joka yhtyi ihanaan puroon metsän keskellä.
Siinä unessa sanottiin että siinä joenpätkässä on kaikenlaisia alkoholituotteita joita oli joutunut luontoon.
Aloin pohtimaan unen merkitystä. Luin illalla buddhalaisuuden myötätunnosta ja nyt pohdin riittääkö oma myötätuntoni myös ihmistä kohtaan? Olenko jo menettänyt toivoani sen suhteen että ihminen kykenisi tekemään parannuksen?
En ole aikoihin jaksanut enää kapinoida yhteiskunnan epäkohtia vastaan (eläinoikeus, luonto, katkeruus, ahneus etc.) vaan melko lailla luovuttanut näiden suhteen. Ennen olin aktiivisempi ja voimakkaampi.
Kesän jälkeen olen alkanut pohtia luontoa ja sen voimaa, energiaa jota se antaa minullekin päivittäin. Jos itse pyrin onnellisuuteen, samalla mahdollisesti herättäen läheiseni siihen, voisiko olla että se riittää? En ole kykeneväinen yksinäni puuttumaan epäkohtiin jotka minua häiritsevät ja kuitenkin uskon luontoon ja sen mahtiin. Olen lähes vakuuttunut että saamme vielä opetuksen, jollaista emme ole vielä edes osanneet odottaa.
Ja eikö ole mukavampi kuollessaan havaita tehneensä kaikkensa onnen eteen

Sekä itsensä että läheisten ja niiden joita elämässään tapaa.