Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Indonesia tammi/helmi/maalis -14 - 1

erina

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Indonesia tammi/helmi/maalis -14
« : 21. Joulukuuta 2013 klo 13:50 »
  • Tykkää (0)

• En ole koskaan matkustellut, mutta nyt haluan vihdoin toteuttaa haaveen siitä, että pääsen jonnekin paratiisisaarelle työntämään varpaat hiekkaan. :) Yksin en uskalla lähteä, joten olisi kiva löytää samanhenkisiä ihmisiä (ehkä kokeneempia matkaajia) seuraksi. Indonesiaan haluaisin, mutta olen avoin muillekin ehdotuksille. Matkaan voisin lähteä oikeastaan koska vaan, mutta ajattelin tammi-, helmi- tai maaliskuuta. Lyödään aika ja suunta lukkoon, kun saadaan joku pieni porukka koottua.

Itsestäni sen verran, että olen 28-vuotias parisuhteessa oleva nuori nainen. Yritän suhtautua asioihin ja elämään avoimin mielin. Päämääräni elämässä on oppia. Henkiset asiat on alkaneet viime aikoina kiinnostaa. Harrastan lukemista, ratsastusta, koirien kanssa lenkkeilyä ja joogaa. Ammatiltani olen yrittäjä. Siirryin juuri kasvissyöjästä vegaaniksi. Minulle tärkeitä asioita: rakkaus, luonto ja eläimet, asioiden näkeminen laajemmassa mittakaavassa, viisastuminen, ihmisen mielen syöverit jne. :)
    Kirjattu

kirkasmieli

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    Vs: Indonesia tammi/helmi/maalis -14
    « Vastaus #1 : 01. Helmikuuta 2014 klo 16:03 »
  • Tykkää (0)

• Saitko porukan kasaan?

Minä lähtisin mielelläni, mutta rahatilanne ei valitettavasti nyt ainakaan anna periksi :/

Suosittelen erittäin lämpimästi "yksin" matkustamista. Aasiassa varsinkaan et tule olemaan montaakaan hetkeäkä yksin, aina tulee joku ihmettelemään että miksi ihmeessä yksin reissaat =) Itse olen reissannut "yksin" kaakkoisaasiassa yhteensä vajaan vuoden (thaimaa, kambodja, malesia, singapore, indonesia), ja todella harvoin on tarvinnut olla oikeasti yksin, jos vaan olen seuraa halunnut. Myös pidempiaikaista matkaseuraa viikon-parin trekeille tms on tarvittaessa helppo löytää, menee vaan käymään reppureissaajien suosimissa paikoissa.

Toki yksin liikkuessa joutuu hieman varovaisempi olemaan, mutta terveellä maalaisjärjellä itse ainakin olen pärjännyt - toki olen sukupuoleltani mies niin sen puolesta on vähän vähemmän pelättävää. Aina voi sanoa että "kaveri odottaa tuossa nurkan takana", jos tulee kuumottava tilanne. (elämäni ylivoimaisesti kuumottavimmat tilanteet ovat kaikki tapahtuneet suomessa, jossa edes tuo kikka ei auttane ;))

Aasiassa kaikki tapaamani ihmiset ovat olleet harvoja poikkeuksia lukuunottamatta todella ystävällisiä. Indonesiaan jos _yksin_ suuntaat, niin suosittelen ennemmin Javaa tai Balia kuin Sumatraa. Paikalliset kertovat ihmisluonteiden eroksi seuraavan: javalaiset ovat kasvissyöjiä ja sumatralaiset lihansyöjiä.. En tiedä pitääkö kuinka laajasti paikkaansa, mutta selittää ehkä jotain myös ihmisluonteiden selkeästä erosta kyseisten saarien välillä, sumatralaiset ovat vähän sulkeentuneempia jurottajia kun taas naapurisaari Javalla valtaosa on hymy korvissa :) .. Toki Sumatraltakin löytyy huikeita paikkoja ja ihmisiä! Bali taas on ihan kuin eri maahan astuisi..

Jos harkitset yksin reissausta niin laita viestiä, voin suositella jotain "helpompia" paikkoja jossa ei tarvitse käyttää energiaa kuumotteluun.
    « Viimeksi muokattu: 01. Helmikuuta 2014 klo 16:05 kirjoittanut kirkasmieli »
    Kirjattu