Jos ketään kiinnostaa viimeisin liftaamis stoorini niin tässä tulee:
Ensin kävelin noin 1,5 tuntia liftipaikalle (valtatie 12, pikavuoropysäkki, lahti). Sää oli upea, aurinkopaistoi ja oli tyyntä. Sain nopeasti kyydin parilta papparaiselta hollolaan pikavuoropysäkille, papat oli mukavia ja meillä oli tosi hauskaa sen pienen hetken jonka kyyti kesti. Sain uuden kyydin myös nopeasti, tällä kertaa mut otti kyytiin nainen. Nainen oli mukava ja juteltiin paljon, välillä oltiin hiljaa ja vain nautittiin kauniista talvisesta maisemasta auton ikkunoitten läpi. Hän heitti minut kangasalalle lähelle tampereen ramppia, johon menin sitten liftaamaan. Ei kestänyt taaskaan montaa minuuttia kun sain kyydin. Oletettavasti äiti ja aikuinen tytär nappasivat minut kyytiin ja pääsin määränpäähäni tampereelle.
Paluumatka ei sitten sujunukkaan niin hyvin. Jouduin taas kävelemään hetken, mutta onneksi vain puolisen tuntia (teiskontie taysin pikavuoropysäkki). Satoi lunta, paljon, ja oli jäätävän kylmä. Jouduin odottamaan kyytiä noin 45 minuuttia, joku muori kävi välissä tyrkyttämässä mulle rahaa bussiin koska liftaaminen on vaarallista (se muuten voi olla sitäkin, mutta itsellä on aina ollut tarpeeksi turvallinen olo liftatessani). Ensin minut otti kyytiin 36 vuotias mies, se jutteli paljon ja jännä juttu, en kertaakaan katsonut miehen kasvoja, kaikki muut kyydin antajat ovat vielä mun kasvomuistissa, mut sitä mä en edes katsonut. Tätä miestä alkoi hermostuttamaan ajatus minun jättämisestä lähelle kangasalan vastaanottokeskusta (ja minua ehkä hieman alkoi hermostuttamaan se miten paljon tyyppi puhui raiskaamisesta..) No mies ajoi vähän etäämmälle heittääkseen minut kauemmaksi vastaanottokeskuksen kauhuista :'D Mun liftikyltti oli sylissäni ja mies koski siihen samalla koskien mun reittä, se oli epämukavaa mutta en usko kuitenkaan että mun hiplaaminen oli tarkoituksenmukaista. Mutta jotain epämiellyttävää tuossa kohtaamisessa oli. No olin jälleen pikavuoropysäkillä liftamassa, olin melkoisen huolissani siitä että näkeekö kukaan minua siellä tienposkessa koska lunta pyrysi heikentäen näkyvyyttä. Onneksi ei kuitenkaan tarvinut liftaa pitkään kun sain kyydin kahdelta miespastorilta. Matka sujui mukavasti ja toinen pappi, joka oli britti, kertoi kiinnostavia tarinoita. Pääsin lahteen asti ja melko lähelle kotia.