Voisipa sanoa, että pyrin aina lentämään! Täältä Pohjois-Suomesta on niin kallista ja tylsää laskeutua junalla alas etelään, että mieluiten sen tekee lentäen, mutta siltikin varmasti enemmän olen yöjunaa ja makuuvaunua käyttänyt! Sitä vanhanaikaista ja halpaa! Nämä uudet kalliit yösijat eivät minulta kiitosta saa! Ulkomaille "halvatlennot.fi" -kautta.

Euroopassakaan ei kannata piipahtaa viikonloppuvisiitillä, se on mielestäni turhaa kulutusta. Kun menee, niin viipyy sitten vähän pidempään, edes sen reilun viikon, tai kaksi. Yksi hauska tapa on ottaa lennnot yhteen paikkaan ja paluu toisesta paikasta! Junat kulkee hyvin, vaikka ei aina edullista olekaan.

Majoitusta on vaikka minkälaista, hotelli, hostelli, B&B (paras vaihtoehto, jos ei coach-surffaa). Onneksi on netti, sieltähän sitä löytää kaikenlaista!

Hotelli... Kuka nyt viiden tähden hotellissa haluaisi asua? Yhdesti olen kokeillut (en kyllä joutunut itse maksamaan), tylsää oli!

....Ne on pystyyn kuolleiden juttuja ne!

Automatkailu on myös hauskaa, mutta tuo menovesi, se on ihan järkyttävän hintaista! Vaan jos rahkeet riittää, niin ei kun menoksi. Enkä lähtisi kyllä asuntoautolla.... patjat pakun peräkonttiin ja/tai teltta, se on paljon hauskempaa.
Yksinkin voi matkustaa, mutta hyvä kaveri on paras tuki ja turva. Huonoa kaveria taas ei kannata ottaa mukaan...ellei halua jotain henkistä kehitystä ja luonteen jalostusta harjoittaa!

Mutta kyllä matkailu avartaa, se pitäisi olla pakollista kaikille teineille, vaikka kuukausi vapaaehtoistyötä jossain kehitysmaassa!

en nyt mene yksityiskohtiin sen enempää, ehkä joskus toiste....