Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Vieraanvaraisuusverkostot - 1

ajt

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
    • Kotisivu
Vieraanvaraisuusverkostot
« : 03. Joulukuuta 2011 klo 00:48 »
  • Tykkää (0)

• Kuinkas moni täällä on jäsenenä jossain vieraanvaraisuusverkostossa, joiden kautta voi matkaillessa kysyä ilmaista majapaikkaa, seuraa tai vinkkejä, sekä tietty itse majoittaa ja auttaa muita matkailijoita? Niille joille tämä on ihan uusi juttu, tässä linkkejä joita voi käydä tutkailemassa: BeWelcome (bewelcome.org), CouchSurfing (couchsurfing.org), Global Freeloaders (globalfreeloaders.com), Hospitality Club (hospitalityclub.org), Servas (servas.org), Tripping (tripping.com), Warm Showers List (warmshowers.org).

Mitä olette tykänneet? Tai jos ette ole kokeilleet niin millaisia ajatuksia herättää?

Mä oon ollut koukussa noihin viimeiset kuusi vuotta.  :)

Arto
    Kirjattu

Alva

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    Vs: Vieraanvaraisuusverkostot
    « Vastaus #1 : 03. Joulukuuta 2011 klo 11:37 »
  • Tykkää (0)

• Oho, en tiennytkään, että noita verkostoja on jo niin paljon. Olen ollut sohvasurffaaja puolisentoista vuotta. Pari kertaa olen reissussa ollessa yöpynyt paikallisten sohvasurffaajien luona ja jonkin verran enemmän majoittanut reissaajia kotiini. Nyt on ollut viime kuukaudet hiljaista, koska nykyisin kun asun yksikseni en mielelläni ota vieraita miehiä tänne, ja jostain syystä kukaan nainen ei koskaan pyydä multa yösijaa. Niinpä osallistun sitten vaihtelevalla aktiivisuudella CS-tapahtumiin, joita kaupungissa järjestetään.

Kokemukset ovat pääosin erittäin myönteisiä. Mätiä hedelmiä on joukossa aika vähän, ja kun valikoi tarkkaan, kenet päästää kotiinsa, riskit ovat suhteeellisen pienet. Olen myös saanut pari kaveria tällä tavalla. Pidän edelleen sähköpostilla yhteyttä erääseen unkarilaiseen, joka yöpyi luonamme keväällä.

Kirjattu
    Whenever people agree with me I always feel I must be wrong. - Oscar Wilde

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 03. Joulukuuta 2011 klo 17:23 »
  • Tykkää (0)

• Jossain ketjussa tästä kait oli puhetta..
    Oli miten oli, itse kuulun surffaajiin, ja aiemmin olen majoittanut hospitalityclubin kautta porukkaa.
    Mukava tapa tutustua ihmisiin, sitä saa itsensä tilanteisiin joihin ei muutoin koskaan törmäisi  ;D
    Surffaajien kautta tulee kausittain pyyntöjä; viimeisin tilaisuus meni mönkään kun liian pienellä varoajalla tuli pyyntö, en ehtinyt työvuoroja vaihtaa. Olisi ollut mielekästä majoittaa amerikkalainen kiertävä taikuri nurkkiin pyörimään ja taikoja tekemään  ;D
    Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 04. Joulukuuta 2011 klo 19:46 »
  • Tykkää (0)

• ois kiva liittyä noihin,mutta epäilen ettei täällä hirveesti oo tarvetta tollaselle.. mutta eihan se ota jos ei annakkaa ;D

ois taas tosi kiva joskus majottua jonkun luo,mutta tähän mennessä on ollu aina joku tuttu jonka luo on 'pitäny' mennä yöks :D
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #4 : 04. Joulukuuta 2011 klo 22:19 »
  • Tykkää (0)

• Kyllähän sitä kuulun Bewelcome ja CS.
    Nyt tuo tuo cs tosin epäilyttää, kun siitä tuli osittain maksullinen palvelu.

Usein kuitenkin tulee käytettyä ja nytkin on joulun aikoihin tänne tulossa muutamat.

Tosi käteviä,tapaa ihania ihmisiä ja melkeen aina saa kavereita.
    Pitkä aikasia kavereitakin on löytyny.

Koukuttavaa tosiaan.
    Kirjattu
    We lay in bed day after yesterday

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #5 : 05. Joulukuuta 2011 klo 00:18 »
  • Tykkää (0)

• Kyllähän sitä kuulun Bewelcome ja CS.
    Nyt tuo tuo cs tosin epäilyttää, kun siitä tuli osittain maksullinen palvelu.

CS on nykyisin kaupallinen yritys, mutta kyllä sitä saittia voi edelleen käyttää ilmaiseksi. Tyrkyttävät maksullista "verification"ia joka välissä, mutta ei se onneksi kuitenkaan pakollista ole.

Arto
    Kirjattu

Viljakaisla

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 07. Elokuuta 2013 klo 14:44 »
  • Tykkää (0)

• CS on kyseenalainen, mutta liian suuri jäädäkseen käyttämättä. Siellä siis olen. Ja kaikille hipeille löytyy takuuvarmasti yösija Münchenistä, jos täälläpäin reissaatte  ;)

Meillä lapsi vähän rajoittaa, että kuka otetaan nurkkiimme. Siksi meillä onkin pitkäaikaissurfereita enemmän, parin viikon tai kuukauden.
    Kirjattu