Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Video/kirja/jokin muu joka mielestäni kaikkien pitäisi nähdä/lukea/kokea - 4

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa

What A Way To Go: Life at the end of Empire (full movie) Small | Large

Katsokaa itse.
Kirjattu
"Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi

Sean Plott eli Day9, kertoo elämästään ja tiivistä suhteestaan tietokonepeliin nimeltä StarCraft. Nykyään hän elättää itsensä selostamalla StarCraft II -matseja ympäri maailmaa ja pitämällä netissä omaa showtaan joka pyörii tämän pelin ympärillä. Vaikka video sisältääkin jokusen erikoistermin siellä täällä, on se täysin katsottavissa vaikkei peliä tunne. Se tunne ja sanoma joka videoon sisältyy, on koettava itse.

Anna lupa tämän videon katsomiseen avoimin silmin. Olen varma, että löydät ja ymmärrät jotakin arvokasta.

My Life of Starcraft - Day[9] Daily #100 Small | Large
« Viimeksi muokattu: 24. Tammikuuta 2013 klo 09:15 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
Kirjattu

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion

Kirja: Keskusteluja Jumalan kanssa (Neale Donald Walsch)
Leffa: The Secret (http://thesecret.tv)
Kirjattu
<3 Follow your bliss <3

Kaapro

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Hullu se on.

Carl Saganin Ensimmäinen yhteys. Siinä kyllä on lumoavaa kerrontaa ja kiehtova tarina! Ei elokuvakaan paha, mutta itse kyllä fiilistelen tuota kirjallista versiota mieluummin.
Kirjattu

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion

Leffa: Tuning In - Spirit Channelers in America
Kirjattu
<3 Follow your bliss <3

luna

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Asiallinen & ajankohtainen muutaman tunnin paneelikeskustelu psykedeeleistä - Aiheesta laidasta laitaan. Keskustelussa puhutaan aiheen ympärillä mm. tieteellisistä tutkimuksista ja tämän päivän tilanteesta, substanssin potentiaalista, ihmisten yleisistä asenteista, valistuksen epäkohdista, vaikutuksesta mielenterveyteen jne. Alla ensimmäinen osa keskustelusta, loput löydät luonnollisesti samasta paikasta.

"Miten psykedeeleihin suhtaudutaan? Millainen ilmapiiri niiden ympärillä vallitsee? Saako psykedeeleistä puhua? Pitäisikö niistä puhua? Onko niistä pakko puhua? Ja ketkä niistä sitten oikein puhuvat? Olisiko aihepiirin käsittelyssä kehitettävää? Mistä ollaan tulossa? Minne ollaan matkalla?

Aivokemiaa nylkyttävässä, kriittisiä kulmia esiinkaivelevassa paneelikeskustelussa mukana hiljattain psykedeelejä käsittelevistä tieteellisistä tutkimuksista kandityönsä kirjoittanut neurobiologian opiskelija Anton Laihi, provosoivista sarjakuvistaan tunnettu taiteilija, mystikko ja intellektuelli, itseoppinut psykedeeliasiantuntija Tuukka Virtaperko sekä luokanopettajana uutta sukupolvea tietoiseen elämään kannustava monitaituri, ex-päihdepsykonautti Mikko S.. Keskustelun järjestystä pyrkii parhaansa mukaan ylläpitämään muusikko, päiväkodin täti ja neuroaktivisti Henry Vistbacka."

Jos psykedeelit kauhistuttaa, suosittelen. Jos psykedeelit ilahduttaa, suosittelen.
Mahdollisesti ja parhaimmillaan päivittää vääriä luuloja tai lisää informaatiota aiheesta.

Miten psykedeeleistä puhutaan 1/3
Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa

Psykedeeleistä oon ollu kyllä kiinnostunut jo jonkin aikaa. Harmi ettei ole tullut tilaisuutta kokeilla...
Kirjattu
"Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

luna

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

^Se mahdollisuus tulee mitä luultavammin eteen jos niin on tarkoitus.. olethan silloin hereillä! ;)
Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa

^Se mahdollisuus tulee mitä luultavammin eteen jos niin on tarkoitus.. olethan silloin hereillä! ;)

Niin mäkin uskon. Ne löytää mut jos niin on tarkoitettu :)
Kirjattu

keltainen

• Hipahtava
  • Poissa Poissa

Luulin, että täällä olisi jo moneen kertaan mainittu Jon Krakauerin Erämaan armoille, mutta näköjään sain olla ensimmäinen. Kuulin kirjasta vasta viikko sitten ja olen vähän säästellyt sitä, joten vielä on parikymmentä sivua lukematta, mutta olen 150-prosenttisen varma, että jokaisen ihmisen kannattaa lukea se. Siitä on leffakin, mikä on ehkä tunnetumpi (Into the Wild), mutta minä en ole nähnyt sitä. Kuulemani mukaan sekin on kuitenkin ehdottomasti katsomisen arvoinen.

Toinen lukemisen arvoinen kirja on Jack Kerouacin Dharmapummit. Siinä päästään aika lähelle sitä, mikä elämässä on tärkeintä eli vapaus vaellella, katsella maailman kauneutta ja istua vuoristomökissä ystävien kanssa puhumassa runoudesta ja juomassa punaviiniä.
Myös Kerouacin Tristessa on aivan ehdottomasti yksi maailman parhaista kirjoista. Sen juoni ei ole niin kummoinen eikä välttämättä iloinenkaan, mutta se teksti! En ole koskaan tavannut yhtä kaunista ja lumoavaa tekstiä.
Pakko vielä muuten mainita, etten ole lukenut On the roadia. Muuten se saattaisi olla Kerouac-listani kärkipäässä. Olen säästänyt sitä oikeaan hetkeen. Yleisestihän sitä pidetään Kerouacin parhaana teoksena.
Kirjattu

Kaapro

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
  • Hullu se on.

Kuolleiden runoilijoiden seura (Dead Poets Society) on ehdottomasti leffa, joka on mun mieleen jäänyt. Se on tosi hyvä, jotenkin aito.

Ehdottoman ainutlaatuinen elokuvakokemus aikoinaan. Pysäyttäväkin monella tavalla. Harmittaa vieläkin sen yhden pojan kohtalo. Kuitenkin kyseinen elokuva ansaitsee kiitosta ainakin siitä, että sai allekirjoittaneen ylipäätään kiinnostumaan runoudesta.
Kirjattu

Hviduri

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
    • Hviduri
Kirjattu
We lay in bed day after yesterday

unni

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Katselin submarine elokuvan oli todella mielenkiintoinen ja hyvä. Muita hyviä trainspotting ja away days. Brittiläiset elokuvat on hyviä, kuulostaa ihanalta niiden aksentti  <3
Kirjattu

Ksri

• Vieras

The Sirius Documentary, vaikken ole vielä itse nähnyt sitä.  >:D
Kirjattu

metsähiiri

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa

Niitähän lukemisen/katsomisen arvoisia on varmaan miljoona, mutta ihan äkkiseltään tulee mieleen Desert Flower - Waris Dirie. Tästä on myös elokuva, joskin kertoo tarinan suppeammin, kuin kirja - niin kuin yleensä.
Kirjattu
“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”