Asioiden olemassaolosta tai olemassaolemattomuudesta väittely on kuulemma taidotonta, siispä sivuutan sen tässä.
Kuulopuheesta voi omassa päässään muodostaa auktoriteetin, niin kuin mistä hyvänsä muustakin. Myös kaikki fasistiset ja totalitaristiset aatteet perustuvat auktoriteetin olemassaoloon. Omalla vapauskäsitykselläni ja yleisellä vapauskäsityksellä on yhteys samaan asiaan: mitä voimakkaampi auktoriteetti, sitä enemmän pakkovaltaa ja pakkovallan hyväksyntää, ja nimenomaan kaikenlainen pakkovallankäyttö riistää yksilöltä vapauden. Jos vapaus, tai ainakin mahdollisuus vapauteen on, sitä voi tietysti itse kahlita itseltään niin paljon kuin lystää; mutta on ihan sama, kuinka "vapaa" yksilö on sisäisesti, jos pakkovalta torppaa hänen yrityksensä toteuttaa vapauttaan.
1) Rakkaus ja viha. Täytyy muistaa, että Saksan kansallissosialistinen puolue NSDAP valittiin kansanäänestyksellä. Olen huomattavasti valmiimpi uskomaan, että Saksan kansa teki sen isänmaanrakkaudesta, kuin mistään vihasta. Tokikaan isänmaanrakkkaus ei välttämättä ole kosmopoliitin "yksi ihmiskunta"-henkisen hipin mielestä kunnon rakkautta ollenkaan, ja onhan se koko kosmosta syleilevään asenteeseen verraten kapea-alaista ja spesifiä. Rakkautta kaikki tyynni.
Tarkoittanet, että NSDAP pääsi valtaan demokraattisin keinoin. Tämähän on yleistietoa ja klassinen esimerkki siitä kuinka demokratian olemassaolo ei takaa demokratian säilymistä. Itse tiedän Weimarin tasavallan oloista sen yleistietopuolen, eli saksalainen yhteiskunta oli ihan kuralla ja uusi vahva johto (auktoriteetti) tuntui kansalle hyvin houkuttelevalta vaihtoehdolta. On kuitenkin naiivia ajatella, ettei kansa tiennyt mitään Hitlerin rotuopeista (jotka hän oli kirjoittanut julki jo vuosikausia sitten) tai hahmottanut saksalaisen kansan puolustamisen tarkoittavan muuta etnistä syntyperää olevien ihmisten (varsinkin juutalaisten) sortamista. Lisäksi sillä saksalaisella kansallakaan ei ollut väliä, jos sattui olemaan sosialisti tai kommunisti, joita vastaan Hitler ja natsipuolue avoimesti yllyttivät kansaa. Rakkautta vain?

Ja juu, luonnon kunnioittaminen, luonnollisuus ja ympäristöaate ≠ eläinsuojelu. Tämän yhden, kokonaisuuden kannalta erittäin pienen tekijän ansiosta natseja ja natsismia on viherpesty vuosikymmenestä toiseen.