Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Ajan henki dokumenttielokuva - 1

Aitokissanminttu

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Ajan henki dokumenttielokuva
« : 05. Huhtikuuta 2011 klo 17:26 »
  • Tykkää (0)

• www.ajanhenki.com
    Täällä ei tainnut olla vielä juttua aiheesta. 
    Juuri oli Bassoradiossakin tekijöiden haastattelua.

r
    elokuvassa kohdasta alkaen 1.35.35 oli hieno "määritelmä" hipeistä.

Aikamoisia visioita tuossa venusprojektissa, tulevaisuuden ekokaupungit yms. vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Itse olen pitkään haaveillut jonkinlaisesta omavaraisesta ekokylästä...pitänee palata aiheeseen myöhemmin.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Ajan henki dokumenttielokuva
    « Vastaus #1 : 05. Huhtikuuta 2011 klo 20:58 »
  • Tykkää (0)

• Jahas, taidanpa viettää illan katsomalla dokumenttielokuvan  ;D
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #2 : 06. Huhtikuuta 2011 klo 11:07 »
  • Tykkää (0)

• Katsoin tuon leffan ja olin vaikuttunut. Erittäin hyvin tiivistettynä kaikki mikä on vialla ja myös ihastuttavan konkreettisia toimia muutoksen aikaansaamiseksi. Rahan hegemonian murtaminen on tärkeistä asioista tärkein ja se onnistuu vain kun alamme tehdä tekoja ihmisteltä toiselle, virallisten järjestelmien ohi. Kaikki puheet veroista ja velkaantumisista on tarkoitettu huijaamaan meitä jotta jatkaisimme vallanpitäjien elättämistä vaikka he eivät tee mitään mikä todella palvelisi yhteisön hyvää. Poimisivat vaikka mustikoita, sekin olisi hyödyllisempää.
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 06. Huhtikuuta 2011 klo 17:12 »
  • Tykkää (0)

• Katsoin noin puolet eilen ja katson loput tänään. Varsin vaikuttunut siitä, että tekele on suomalainen.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 12. Huhtikuuta 2011 klo 19:48 »
  • Tykkää (0)

• Todella hieno dokkari, kuten Zeitgeist Addendum ja Moving Forward. Tolla porukalla on todella paljon tärkeää asiaa, mikä kaikkien tulisi ymmärtää.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #5 : 12. Huhtikuuta 2011 klo 20:38 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen vielä passannut dokkarin katsomisen, ajattelin säästää sen kunnes menen käymään vanhemillani, ja ajattelin katsoa sen siellä ja näyttää sen samalla heille. :))

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 12. Huhtikuuta 2011 klo 21:32 »
  • Tykkää (0)

• Dokkarissa tulee niin upeita ajatuksia herättäviä juttuja, että olen jo kolmatta kertaa sitä katsellut.  :D
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #7 : 13. Huhtikuuta 2011 klo 19:27 »
  • Tykkää (0)

• Ajan henki-sivustolla on katsottavissa muitakin hyviä dokkareita mitä kaikkien pitäisi katsoa: http://ajanhenki.com/wp/?page_id=19
    Katsoin peräkkäin nuo "money fix" ja "money as debt", enkä osaa sanoa kummasta tykkäisin enemmän. Nuo pitäisi näyttää ihmisille niin että jälkimmäinen ensin ja sitten pienen sulattelun jälkeen ensimmäinen.

Varsinkin tuo Money as debt selvittää rahan luonteen niin rautalankamallina ettei varmaan paljoa enempää voi selventää. Siksi se on tuon nimenomaisen asian kohdalla parempi kuin itse Ajan henki, jossa taas käsitellään enemmän asioita ja näkökulmia. Jos haluaisi oikeasti huomioida kaiken mikä liittyy aiheeseen, tarvitsisi varmaan kymmenosaisen dokkarisarjan... Mikäpä ettei jos tekijöitä löytyy :D
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #8 : 28. Joulukuuta 2011 klo 23:34 »
  • Tykkää (0)

• Minäkin katsoin viimein tämän. Yhdyn edellisiin kehuihin, hieno dokkari. Ennakkoon mietin että onkohan kyseessä vain Zeitgeist editoituna ja käännettynä suomeksi mutta ei, kyllä tämä on ihan omaa tuotantoa. Tietty osin samoja teemoja mutta myös omia, lisäksi rauhallisempi ja vähemmän dramatisoitu kuin Zeitgeist; ehkä vetoaa suomalaisiin keskimäärin paremmin näin.

Zeitgeist-sarjastakin tosin vielä katsomatta kolmas osa "Moving Forward", ensimmäisen ja Addendumin katsoin jo pari kolme vuotta sitten. Laitoin tuon kolmannen juuri valumaan levylle.

Arto
    Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 29. Joulukuuta 2011 klo 00:11 »
  • Tykkää (0)

• mieki oon kattonu tän :] erittäin hyvin tehty ^^ ja asiaa oli kyllä!
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

Auroravalon

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 29. Joulukuuta 2011 klo 17:53 »
  • Tykkää (0)

• Olen muutaman kerran yrittänyt katsoa, mutta vasta nyt koneeni jaksoi pyörittäää....
    Paljon antoi ajattelemisen aihetta!  ::)
    Elämme hyvin haavoittuvaisessa yhteiskunnassa. Kuten olemme saaneet huomata, sähköjen puuttuminen vie pohjan arjelta! Ei valoa, ei lämpöä, ei vettä! Ruoka ei säily! Junat ei kulje!  :joulunyrpistys

Mikä vielä pahempaa, sähköä tuotetaan aika paljon öljyllä!
    Ilman öljyä ei kulje autot, ei traktorit, ei toimi moottorisahat. Ilman öljyä ei ole halkoja!  :jouluihmetys Kuka jaksaisi käsin tehdä?!

Olen myös miettinyt tuota yhteisöasiaa. Mutta rehellisesti sanoen, joku lämpimämpi maa olisi houkuttelevampi! Ei tarvitsisi karjasuojia, eikä itsellekään niin kummoista mökkiä. Kreetalla olisi jo valmiina hippiluolia, tosin en ole tutustunut paikanpäällä!  :jouluwirn

Kirjattu