Noniin, koneella jälleen.
Se, mikä minua eniten kiusasi, oli persujen poliittiseen kulttuuriin oleellisesti kuuluvan, Vuonna 1984 -henkisen asioiden ylösalaisin kääntämisen ilmaantuminen tällekin, aiemmin niistä puhtaana ja neitseellisenä säilyneelle foorumille. Persut voivat ainoana tuoda järkeä maahanmuuttoon, persut ajavat ainoana etnisten ryhmien välistä tasa-arvoa ja niin edelleen. Ei kai tuohon nyt oikeasti usko persupoliitikot itsekään.
Tästä olemme näemmä (yllätys yllätys) täsmälleen eri mieltä. Minusta esimerkiksi tuo rasismin vastainen julkilausuma on hyvä esimerkki siitä, että ainoastaan perussuomalaiset sitoutuvat ajamaan todellista tasa-arvoa ilman sellaista "toiset ovat hieman tasa-arvoisempia kuin toiset" -mentaliteettia. Poliittinen trendi on ollut ignoorata täysin varsinaiset perussuomalaisten ajamat asiat, kuten tuon julkilausuman
sisältö ja kääntää kaikki ylösalaisin. Miksi muut puolueet eivät voi sitoutua syrjinnän kieltämisen lisäksi myös etnisen, kulttuurisen, uskonnollisen tai kielellisen taustan perusteella tapahtuvan suosimisen kitkemiseen? Toisen suosiminen on
aina toisen syrjimistä. Miksi juuri perussuomalaisten James Hirvisaari puuttui esimerkiksi tuon vietnamilaisen perheen eriarvoiseen kohteluun? Ainiin. Populismiahan se.
Samaan kuvioon kuuluu, että persupropagandan levittäjä ei koskaan ilmoita hyvissä ajoin kannattavansa persuja, vaan on olevinaan ikään kuin luonnollisesti ajautunut persukannalle. Me muut poliittisesti suuntautuneet sentään pelaamme avoimin kortein, oli sitten kysymys minun äärivasemmistolaisuudestani tai erään toisen kirjoittajan sosiaalidemokraattisuudesta.
Heitä huolesi, en ole Mestari Halla-ahon lähettämä homma-agentti, jonka tehtävä on soluttautua hippifoorumille korruptoimaan hippiäisten mielet. Minulle poliittinen kanta ei ole se mielenkiintoisin ja tärkein asia uuteen ihmiseen tutustuttaessa - siksi en heti ensimmäisessä viestissäni julistanut kovaan ääneen omaani. Keskustelen siitä kuitenkin mielelläni avoimin kortein esimerkiksi nyt, kun keskustelu on siihen johtanut.
+Edit: Niin ja joo, en usko tältä palstalta löytyvän paljon potentiaalisia persujen äänestäjiä. Arvot, ne arvot.
Kyllä minä sen tiedän. Keskustelufoorumin tarkoitus on minusta kuitenkin keskustelu, eikä se ikävä kyllä ole aina yksimielistä hyminää. Jos sitä kaipaa, on turvallisinta keskustella peilin kanssa.
Arvot, arvot... Minulle tärkeitä arvoja ovat mm. tasa-arvo ja se, että ihmisiä kohdellaan yksilöinä. Ei niin, että "Ahaa, sinä olet maahanmuuttaja, niinpä kohtelemme sinua tällä tavalla" ja "Sinua suomalaista kohtelemmekin näin". Perussuomalaiset on tällä hetkellä puolue, joka heijastelee parhaiten omaa arvomaailmaani (ei toki aivan kaikessa). Kunnioitan silti muitakin mielipiteitä, ja luen niitä mielelläni.
Loppukevennys: Minusta eduskunnan ehdottomasti hipein kansanedustaja on Veltto!