Häpeä on negatiivinen tunne, joka painaa kehossa aivan uskomattomalla voimalla, kuten kaikki muutkin negatiiviset tunteet. Häpesin tänään. Hetken. Kuitenkin aina tällaisten pahalta tuntuvien fiilisten painaessa palaan ajatukseen siitä, kuinka luon itse itselleni todellisuuden. Jos tunnen pahaa oloa tänään, enkä päästä siitä irti, tulee paha olo olemaan myös huomenna (tai jossain lähitulevaisuudessa). Ajatusmaailmassa toisto on mielestäni ratkaisevaa. Se mihin keskittyy eniten ja toistuvasti, tulee olemaan itselle totta tässä fyysisessä maailmassa. Joten kysymys kuuluu: mitä tein eilen, menneessä, mikä rakensi maailmani tähän hetkeen niin, että nyt häpeän?
Vedät häpeää puoleesi, siis häpeän tunnetta. Mielenkiintoista kun sanoit sen olevan kausittaista. Oli kyseessä itsensä sisällä oleva tunne tai itsensä ulkopuolella havaittu tilanne tai asia, se tulee elämän kulussa toistumaan, jos siitä ei päästä irti.
Häpeä, viha, mikä tahansa, kokeilkaa keskittyä itse tunteeseen, ei tunteen kohteeseen, jos tämä kuulostaa järkevältä. Taisi olla Tolle, jolta bongasin tämän ajatuksen. Olen itse pyrkinyt irrottamaan tunteen itsestäni, ja tarkastelemaan sitä sen jälkeen. On helpohkoa siirtää riesana oleva fiilis sivuun kun sitä katsoo noin.