Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kaikki maailman ihmeet ja ihanuudet (ja meidän ihmisten pienuus) - 1

odonata

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
  • Hui hai Hippi!

Oli vaan pakko vuodattaa tää tunne jonnekin  :D

Miten onkaan meitä ihmislapsia siunattu luonnon suurella kauneudella! Tulin juuri pimeästä pikkupakkasesta sisälle, ja sydän on jälleen kerran pakahtua taivaankannen kauneudesta. Miljoonat tähdet tuikkivat meille ja ihan ilmaiseksi  ;)

Ja oi miten ennen hämärää, laskeva aurinko kimalsi huurteen kuorruttamissa lepänoksissa ja heinänkorsissa. Ei lie taiteilijaa, joka kauniinpaa voisi loihtia.

No, uutisissa samaan hengenvetoon peloiteltiin jälleen tulivuoren purkautumisesta, vaan mitäpä me inehmoiset sillekään mahdamme? 
Kirjattu
Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara

Colourflower

• Vieras
Vs: Kaikki maailman ihmeet ja ihanuudet (ja meidän ihmisten pienuus)
« Vastaus #1 : 02. Marraskuuta 2010 klo 20:11 »

Nimenomaan. Tyhmät ihmiset uskottelevat itselleen ja toisille ihmisille, että luonto on pelottava ja uhka. Vaan ei. Yhä uudelleen ja uudelleen saa häkeltyä siitä, miten luonto nimenomaan on ystävällinen. Kaunis, syleilevä, luotettava. Se toimii tiettyjen lainalaisuuksien mukaan ja niitä ymmärtämällä pystymme aina vain paremmin elämään sen kanssa ja nauttimaan sen läsnäolosta ja läheisyydestä.
Kirjattu

Papillon

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Yhdyn edellisiin kommentteihin. Valitettavan usea ei enää huomaa luonnon kauneutta ja sitä suurenmoista kokonaisuutta. Ei ihmisen hienoinkaan rakennelma vetäisi vertoja luonnon omalle kauneudelle. :)
Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi

Samoilla linjoilla! Mutta ei ihmisen rakennelmatkaan huonoja ole, mutta joskus ihminen asettaa itsensä muun luonnon edelle, ja silloin jälki on ikävää. Heh, kohta tulee talvi ja jännät maisemat. :)

Papillon

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Uusia maisemia odotellessa!
Kirjattu

Colourflower

• Vieras
Vs: Kaikki maailman ihmeet ja ihanuudet (ja meidän ihmisten pienuus)
« Vastaus #5 : 02. Marraskuuta 2010 klo 21:05 »

ei ihmisen rakennelmatkaan huonoja ole, mutta joskus ihminen asettaa itsensä muun luonnon edelle, ja silloin jälki on ikävää.

Juu, siis tähän yhdyn. Olen varsinainen inhimillisten visuaalisten aikaansaannosten ihailija, mutta samalla vihailija. Ihminen osaa kaunistaa ympäristönsä ja valitettavasti myös rumentaa vähintään yhtä lailla.
Kirjattu

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Toistaiseksi ainakin lumi peittää maan. Kaunista, etten sanoisi  ;D Terassin ikkunat kauttaaltaan upeiden kuurankukkien peitossa..
Kirjattu

odonata

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
  • Hui hai Hippi!

Voi että ulkona on taas kaunista!!!

Eilisen lumisade + -10 astetta pakkasta... Oon koko päivän kävellyt hurmoksessa, suorastaan humaltuneena kaiken kauneudesta. Sydän meinaa pakahtua kun katselee kimaltavia huurteita puiden oksilla, höyhenen keveää lunta varvuilla. Ja ne kuurankukat eteisen ikkunoissa! Käsi ei niin herkkää taidetta kykene tekemään, kuin millä luonto meitä taas hemmottelee.

Kauniita on myös linnunsiiven jäljet hangessa, koskematon lumivaippa peltojen yllä. Tummana kaartuva taivas, pehmeä sininen hetki ennen pimeää...
Kirjattu
Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara