Voisko joku vähän avata tätä asiaa et mitä kanavoiminen tarkemmin on? Tai eniten mua kiinnostaa että miten se tapahtuu? Onko kaikilla potentiaalia siihen? Miksi niin tapahtuu? Miten joku saa päähäsä jotain sellaista? Onko tätä harjoitettu kauankin kautta historian vai onks tää joku uus juttu? Miten voi ite saada yhteyden henkimaailmaan? Pieni kysymystulva, mutta olen utelias ja hämmentynyt. 
Nää on kysymyksiä, joihin on vaikea vastata lyhyesti. Mutta katso vaikka dokumentti Tuning In - Spirit Channelers in America (
https://www.youtube.com/watch?v=Z9gHAOSY_H0). Pääosa dokumentista on kanavoijien viestejä, mutta he myös kertovat miten heillä aktivoitui nämä kyvyt ja miten he päätyivät kanavoinnin pariin. Dokkarista näet myös miten puhekanavointi tapahtuu.
Itse olen selväkuuloinen, ts. minulla on kyky viestiä henki- yms. olentojen kanssa mieleni avulla (telepaattisesti). Nykyisin minulla on yhteys opasenkeliin, suojelusenkeliin, korkeampaan minääni (yksilösielu/sieluenergia) ja Kaikkeen mikä on (Jumalaan), myös pariin muuhun olentoon. Osaan myös automaattikirjoittaa, siinä pidän kynää muistivihkon yläpuolella ja kättäni liikutetaan ja sieltä tulee tekstiä, joskus myös yksinkertaisia kuvia. Tämä toimii myös tietokoneen näppäimistöllä. Käytän näitä kykyjä nykyisin henkilökohtaisessa elämässäni, mutta olen aiemmin kokeillut viestien välittämistä muille sekä puhumalla että kirjoittamalla. Ns. kuolleiden kanssa en kommunikoi, mutta olen sitäkin kyllä kokenut.
Vastaan vielä yksittäisiin kysymyksiin.
Voisko joku vähän avata tätä asiaa et mitä kanavoiminen tarkemmin on? Tai eniten mua kiinnostaa että miten se tapahtuu?
Selvisi varmaan jo alkuviestistä. Sen lisäksi ketjun aiempiakin postauksia voi tutkia.
Onko kaikilla potentiaalia siihen?
Uskoisin että on, kunhan tekee oikeat jutut.
Edit: Kaikki ihmiset kanavoivat jo tietoa itselleen, mutta he eivät vain ole prosessista tietoisia.
Miksi niin tapahtuu? Miten joku saa päähäsä jotain sellaista?
Henkimaailmaan, toisille planeetoille jne. ei ole vielä puhelinyhteyttä

, joten kommunikoidakseen täytyy käyttää näitä muita keinoja. Joskus myös aloite kommunikaatioyhteyteen ei tule ihmiseltä vaan yhteyden toisesta päästä.
Onko tätä harjoitettu kauankin kautta historian vai onks tää joku uus juttu?
Varmaan todella kauan, mutta ei kovin laajamittaisesti. Tietääkseni ilmiö on viime vuosikymmeninä laajentunut aika paljon, erityisesti netin aikana, kun tieto asioista leviää vähän paremmin. Planeetalla on myös sellainen henkisen heräämisen aikakausi alkanut, sekin selittänee osan siitä että kanavointia tehdään niin paljon nykyisin.
Miten voi ite saada yhteyden henkimaailmaan?
Esim. Doreen Virtuen kirjassa 'Kuiskauksia: enkelten kertomaa' on ohjeet selväkuuloisuuden (ja selvänäköisyyden) aktivoimiseksi. Nyt ei tule mieleen missä olisi valmiit ohjeet automaattikirjoitukseen, mutta voin itse antaa ohjeita jos joku oikeasti haluaa kokeilla sitä.
Edit: Kanavointitapoja on muitakin, mutta tässä viestissä käsitellään puhe- ja kirjoituskanavointia.