Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Keijut, haltiat, peikot ja muu luonnonväki - 2

annika

• Vieras
Vs: Keijut, haltiat, peikot ja muu luonnonväki
« Vastaus #15 : 10. Marraskuuta 2012 klo 16:38 »

Tottakai niitä on olemassa. Kärjistetysti sanottuna, tyhmähän se on joka luulee, että me ihmiset oltaisiin ainut älyllinen elämänmuoto tässä maailmankaikkeudessa.

aivan! Ja jostainhan ne "myytit" on alkunsa saanut  ;)
Kirjattu

tuulitukka

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
    • Burning in Water Drowning in Flame
« Vastaus #16 : 10. Marraskuuta 2012 klo 18:42 »
  • Tykkää (0)

• Lainaus käyttäjältä: Dreamer
    Ja jostainhan ne "myytit" on alkunsa saanut  ;)

Näin mäkin olen aina ajatellut. Vaikka sitten yleensä saankin kuulla että olen täysin höpsähtänyt.^^
    Mutta onneksi suvussa on muutamia ihmisiä jotka on perehtyneet vanhankansan tarinankerontaan ja myytteihin.
    Kirjattu
    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.”

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #17 : 10. Marraskuuta 2012 klo 20:10 »
  • Tykkää (0)

• Tottakai niitä on olemassa. Kärjistetysti sanottuna, tyhmähän se on joka luulee, että me ihmiset oltaisiin ainut älyllinen elämänmuoto tässä maailmankaikkeudessa.

Maailma on itsessään älykäs ja tietoinen. Maailma perustuu reaktioille ja reaktio vaatii tapahtuakseen tietoa siitä miten tulee reagoida. Ja tietoa ei ole ilman tietoisuutta. Joten maailman on pakko olla olemukseltaan tietoinen jotta se toimisi.

Eikä tiedostamattomasta maailmasta voi syntyä tiedostavaa olentoa kuten ihmistä. Jos tietoisuus ei ole osa maailman luonnetta, niin ei se voi olla osa maailman olentojen luonnetta.

Joten jos kaikki on siis tietoista, niin se että oletamme ihmisen olevan ainoa älyllinen olento, on suorastaan typerää.
    « Viimeksi muokattu: 10. Marraskuuta 2012 klo 20:13 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #18 : 12. Marraskuuta 2012 klo 11:31 »
  • Tykkää (0)

• En sinänsä kiellä sitä,että olisiko niitä olemassa, mutten ole saanut uskoani ehkä ihan siihen, että voisin olla varma että niitä on. Sinänsä surullista, mutta kyllä varmaan joskus voin uskoa niihin ihan täysillä! :D

Keijut peikot ja kummitukset taitavat olla itselläni niitä mihin uskon kaikkein eniten. :) Keiju fani, kun olenkin oli pakko saada ja vihdoin sainkin äidiltä synttäri lahjaksi The Book of the Flower Fairies. Aivan ihana kirja.
    Kirjattu

Daniel

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #19 : 11. Joulukuuta 2012 klo 13:52 »
  • Tykkää (0)

• Saattaapa olla. Meillä on keittiössä vanha nojatuoli, jostain autiotalosta pelastettu. Se öisin natisee, poikkeuksetta. Tiedä sitten, että mikä siinä käy istuskelemassa.
    Onhan sekin mahdollista, että kuulen harhoja. :D
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #20 : 29. Joulukuuta 2012 klo 17:40 »
  • Tykkää (0)

• Puiden kanssa olen joskus jutellut ... :)

Enkelit on pop.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Sakaalilapsi

• Vieras
    « Vastaus #21 : 29. Joulukuuta 2012 klo 17:57 »

Olen viime vuosina miettinyt kovasti omaa näkökulmaani siihen millaisia olentoja ja energioita ympärillämme on. Usein esimerkiksi luonnossa ollessa saan tunteen jonkun tai joidenkin muidenkin läsnäolosta. Siitä etten ole yksin. Koko luonnon koen yleensä feminiinisenä henkenä tai energiana. Sellaisena joka on kaikkialla ja ympäröi. Siihen kuuluvat puut, kasvit ja tuuli. Kaikki äänet ja tuoksut. Ja juuri luonnon koen olevan vahvimmin läsnä itselleni.
    Maailman tarkkailu kuitenkin jatkuu. ;)

Vähän samoilla linjoilla tuulitukan kanssa.

Talvipäivänseisauksena tapahtui kuitenkin jotain erikoista, en ole aikaisemmin kokenut vastaavaa. Seisoin rauhaisessa niemenkärjessä lumista ja pimeää järvimaisemaa ihastellen. Läheisellä laiturilla n. 20 metrin päässä näin jotain hennon sinistä, mutta sen hahmoa oli vaikea erottaa. Niin hennosti sininen läpikuultava "asia" laiturilla liikkui ja erottui, etten ollut varma kuvittelinko vain kaiken. Lopulta se pysähtyi laiturin päähän ja "haihtui". En varmaan olisi pitänyt koko tapahtumaa aistiharhaa kummoisempana, jos ei seuranani ollut koira olisi tämän jälkeen juossut jäälle laiturin viereen aivan kuin silitettäväksi ja jäänyt sen päähän makaamaan hiljaa, vastaamatta edes kutsuhuutoihin.

Jäi mietityttämään :)
    Kirjattu

Mihemi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #22 : 31. Joulukuuta 2012 klo 17:36 »
  • Tykkää (0)

• Mä uskon luonnonväkeen. Haluaisin kovasti tehdä tuttavuutta, niitten kanssa. Eihän sitä tiedä, vaikka osa luonnonväestä olisi muuttanut tai jäänyt asumaan kaupunkialueelle.

Puiden kanssa olen joskus jutellut ... :)

Mäkin oon jutellut puiden kanssa, mutta en enää aikoihin. Kunnioitan edelleen puita.

Kummituksista sen verran, että luulen, että vaari on nähnyt kaksi kummitusta. Viime vuonna hän oli nokosilla, kun heräsi ja näki silmäkulmassaan kaksi nuorta naista pukeutuneena vanhanaikaisiin vaatteisiin. Se oli vain sellainen pieni vilahdus, mutta uskon, että kyse oli kummituksista.

Kyllähän, siltä tuntuu joskus, että joku seuraa metsästä tai muuallakin. Mutta kun katsoo taakseen, siellä ei ole ketään. Seuraaja voi hyvinkin olla keiju tai muu "taruolento".

Odonata, mitä kirjoja, nettisivuja yms. suosittelet lukemaan? Mä oon kiinnostunut näistä asioista, mutten tiedä mistä kannattaa aloittaa.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #23 : 28. Tammikuuta 2013 klo 10:22 »
  • Tykkää (0)

• Mielenkiintoista lueskella näkemyksiä ja kokemuksia asiasta :) Monien muiden tapaan haluaisin uskoa luonnonväen täällä meitä tarkkailevan. Jostain syystä kuitenkin pelottaa ajatus siitä, että näkisin tai kokisin jotakin "yliluonnollista". Mistäköhän tällainen johtuu? Onko muilla (ollut) samanlaisia tuntemuksia?

Yliluonnollisen pelko on aika yleistä. Kyllä muakin välillä ahdistaa hiukan tieto siitä että on olemassa näkymättömiä voimia, henkiolentoja ym. mitä ei voi hallita. Mutten usko että ne ovat pahantahtoisia. Tai eivät ne välttämättä ole hyväntahtoisiakaan. Enkä usko että ne pyrkivät vaikuttamaan meidän maailmaamme, vaan pysyttelevät omissa oloissan, missä ikinä ne sitten ovatkaan!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #24 : 28. Tammikuuta 2013 klo 11:34 »
  • Tykkää (0)

• Yliluonnollisen pelko on aika yleistä. Kyllä muakin välillä ahdistaa hiukan tieto siitä että on olemassa näkymättömiä voimia, henkiolentoja ym. mitä ei voi hallita. Mutten usko että ne ovat pahantahtoisia. Tai eivät ne välttämättä ole hyväntahtoisiakaan. Enkä usko että ne pyrkivät vaikuttamaan meidän maailmaamme, vaan pysyttelevät omissa oloissan, missä ikinä ne sitten ovatkaan!

Itseäni tuo noiden olemassa olo lähinnä vain kiehtoo.
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #25 : 28. Tammikuuta 2013 klo 12:15 »

Mutten usko että ne ovat pahantahtoisia. Tai eivät ne välttämättä ole hyväntahtoisiakaan. Enkä usko että ne pyrkivät vaikuttamaan meidän maailmaamme, vaan pysyttelevät omissa oloissan, missä ikinä ne sitten ovatkaan!

Tämä tuntuisi jotenkin loogiselta.

Keijuista puhuttaessa täytyy muistaa, että sana on synonyymiytynyt englannin 'fairy'-sanan kanssa ja jälkimmäinen viittaa selvästi luonnonhengiksi määrittyvien olentojen sijaan 'pieneen hentoon kansaan', josta ainakin Länsi-Euroopassa on muinoin nähty vilauksia luonnossa. Tiedekin alkaa hyväksyä, että nykyihmistä on osin edeltänyt osin samaan aikaan elänyt pienempi ja hennompi ihminen. Minusta on kiehtova ajatus, että pienen kansan rippeitä on elänyt vielä varsin myöhään ja että nykyihminen on muutamin paikoin risteytynyt sen kanssa. Itse olen pieni, hento ja muutenkin välillä hieman toisesta maailmasta, joten samastun tuohon pikkukansaan aika mukavasti ja kuvittelen kantavani sen perimää. :)
    Kirjattu

erina

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #26 : 31. Joulukuuta 2013 klo 23:13 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen nähnyt enkelin. Hän ei näyttäytynyt minulle vaan hänet näytettiin minulle. Hän on meitä ihmisiä korkeampi olento, puhdasta, kirkasta valoa ja pelkkää hyvyyttä. Hän on osa minua, mutta minusta erillään. Hän kulkee kanssani oppimassa, kunnes me molemmat siirrymme eteenpäin. :)
    Kirjattu

Dancinginthedark

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #27 : 25. Helmikuuta 2014 klo 17:45 »
  • Tykkää (0)

• Itse uskon jollakin tavalla taruolentoihin, koska kun olen yksin mökkini takana olevassa metsässä voin tuntea jonkun seuraavan liikkeitäni. Uskon olennon olevan menninkäinen/ keiju, koska (nyt joku voi nimetä mut täydeks kahjoks) tunnen jonkinlaista uteliaisuutta ja vilpittömyyttä ilmassa. Uskon myös henkiin, mutta niiden läsnä ollessa ilmapiiri on erilainen, kuin metsänolentojen seurassa. Vaikka uskon myös uudelleensyntymiseen ajattelen, että henget ovat joko jumissa maan päällä, tai sitten he ovat jääneet pitämään huolta maailmasta ja sen asukeista.
       Metsänolentoihin uskon myös siitä syystä, että minä ja mökkinaapurini kasvoimme molemmat hippimielisiksi "höperöiksi" melkein täysin erillämme toisistamme. Joko saaremme vedessä on jotain ihmeainetta tai sitten saaren luonnossa on jotain ilmiömäisen upeaa ja tarunhohtoista.
    Kirjattu
    Dori me interimo

Petit

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #28 : 06. Kesäkuuta 2014 klo 21:19 »
  • Tykkää (1)

• Uskon, olen aina uskonut : ) Yksi unelmistani on joskus tavata joku heistä... Luonnossa tulee usein tunne, kuin keijut, haltijat tai jotkin sen tapaiset pyörisivät ympärillä. Joskus ajattelen, että olisi ihanaa muuttaa metsään ja elää sielä  harmoniassa luonnon ja luonnonhenkien kanssa...Kyllä, olen vähän hullu : )
    Kirjattu

Hippikissa

• Kamala tomppeli
    • Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #29 : 16. Heinäkuuta 2014 klo 03:23 »
  • Tykkää (1)

• Joo, onhan noita. Ykskin kerta kun oltiin mökillä niin näin luonnonhengen omin silmin. Isä oli laittanut pari hehtaaria metsäämme ihan matalaksi joten ajattelin että parempi lepytellä niitä, En keksinyt konkreettista lahjaa mitä niille voisi viedä, joten menin kitaran kanssa metsään pienen lammen reunalle ja aloin soitella metsänväelle. Ei mennyt kauaa niin vierelläni leijui sellainen ohut valkoinen valo iltahämärässä, ehkä pienen lapsen kokoinen. Yllättävän lähelle tuli, eikä ollut mitenkään vihamielisen oloinen yhtään.
    Kirjattu