Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Meditaatiosta... - 2

Baffa

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Meditaatiosta...
« Vastaus #15 : 15. Elokuuta 2011 klo 00:46 »
  • Tykkää (0)

• Itse ihmettelin pitkään meditoinnin tarkotusta, alkuun tuntui vaikealta saada päätä pysymään hiljaa, lopulta se onnistui paremmin ja paremmin, sitten alkoikin tulla veikeitä kokeuksia silloin tällöin, yleisesti ottaen ne suurimmat tunteet mitä meditoidessa on tullut ovat tulleet vain kerran. Tämä varmaan itselläni sen takia että matka jatkuisi, enkä jumittuisi mihinkään tiettyyn tms...

Tiettyjen valintojen kautta "pääsin" oppimaan mielen suurempaa hallintaa, meditoiden & hakaten puita luonnonkeskellä, niin ettei ajatuksen ajatusta kulkisi päässä. Tämä olisikin pidempi stoori, mutta oppi oli hieno :) Lisäyksenä tähän että sen jälkeen opettelin taas kuinka ajatukset saavat kulkea päässä... :)

sitten tähän

Totta kai pystyn olemaan ajattelematta lyhyen hetken tai joskus vähän pidemmänkin, mutta minkä ihmeen takia minun pitäisi harjoitella olemaan ajattelematta? Minusta ajatus on kummallinen. Ajattelepa nyt itsekin.

(Edit: Tähän ei tarvitse alkaa nyt alkeista asti ja juurta jaksaen selittää meditoinnin tarkoitusta. Luulisin jollain lailla käsittäväni sen, sentään.)

Käsittääkseni kaikki uusi kumpuaa jostakin, ei suinkaan vanhasta ajattelusta, ajatukset vain tulee "jostakin" ja mikä tämä jostakin on, niin mielestäni se on hiljaisuus, mihin sitten äkillisesti kimpoaa ajatuksen poikanen / oivallus tms...

Samaten keskustelussa ihmisten kanssa, missä oma pää on täysin hiljaa, ei mieti mitä aikoo sanoa tai minkä takia toinen sanoo mitäkin, on vain "läsnä" siinä keskustelussa. Siinä sitten tulee huomattua kuinka keskustelu lähtee eri ihmisten kanssa eri asioista käyntiin, jatkuu toisten kanssa siihen mihin viimeksi jäi (ilman että itse sitä edes muistaakaan...) jne.. Samaten keskustelussa voi yllättää itsensä kertomalla aikamoisia asioita ja oivaltamalla samalla itse suurempaa syvyyttä jakamassa asiassa :)

Nämä siis omia kokemuksia ja mietteitä. Uskon että tapoja ja polkuja on yhtä monia kuin on ihmisiäkin :)
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Paikalla Paikalla
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #16 : 06. Toukokuuta 2013 klo 12:25 »
  • Tykkää (0)

• Tässä on todella hyvin ilmaistu oleellinen, itseoivallus:

"When you rest in quietness and your image of yourself fades, and your image of the world fades, and your ideas of others fade, what’s left? A brightness, a radiant emptiness that is simply what you are."
    — Adyashanti

:sydamia
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hariel

• Hippi
    • Paikalla Paikalla
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #17 : 23. Toukokuuta 2013 klo 20:47 »
  • Tykkää (0)

• Ja sama Basharia mukaillen:

"I AM", it's the zero point.

It's not even "I am a field of consciousness", it's simply "I AM".
    « Viimeksi muokattu: 23. Toukokuuta 2013 klo 20:50 kirjoittanut Hariel »
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #18 : 24. Toukokuuta 2013 klo 16:26 »

On turhaa etsiä älyllistä elämää Maan ulkopuolella. Maanulkopuolinen elämä voi olla vähän samaan tapaan hyödyllistä kuin peruna 1700-luvun Euroopalle, mutta älyllinen elämä on vain lisää ihmisiä, sillä vastaus kysymykseen, olemmeko yksin, on, että universumin mielten määrä on pohjimmiltaan yksi, ja tämä on myös syy, miksi maanulkopuolisen elämän pitäisi olla kiinnostunut meistä.

lisäys: jos olen väärässä, tämä on pahinta zen sicknessiä :D
    « Viimeksi muokattu: 24. Toukokuuta 2013 klo 16:29 kirjoittanut Ksri »
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Paikalla Paikalla
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #19 : 24. Toukokuuta 2013 klo 23:40 »
  • Tykkää (0)

• Vitsi kun tietäisit mitä mie tiedän! :D
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #20 : 25. Toukokuuta 2013 klo 05:50 »
  • Tykkää (0)

• Ksri melko buddhalainen näkemys  :peukku

Hariel tietojesi tunteminen todellakin taitaisi olla vain vitsi  >:D
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #21 : 25. Toukokuuta 2013 klo 21:10 »

No mitä tiedät? Ei se mun mieltä voi tappaa!
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Paikalla Paikalla
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #22 : 26. Toukokuuta 2013 klo 20:25 »
  • Tykkää (0)

• Esim. että näin suuren valoaluksen Tampereen taivaalla helmikuussa 2010. Alus oli iso ja havainto tapahtui keskellä päivää, alus lensi melko läheltä (ts. ei mikään "pieni valopiste taivaanrannassa yöllä" -havainto). Se oli minulle henkilökohtainen todiste, että avaruusolentoja on olemassa!

Kirjassa Keskusteluja Jumalan kanssa Jumala sanoo, että avaruusolentoja on olemassa ja he kyllä tarkkailevat meitä.

Basharin sanotaan olevan avaruusolento, joka  puhuu ihmiskunnalle kanavoijan Darryl Ankan kautta. Kotisivu: http://bashar.org . Youtubesta löytyy useita videoita hakusanalla Bashar. Yleensä niissä annetaan auttavaa tietoa ihmisille, mutta välillä Bashar kertoilee myös itsestään ja maailmastaan; tässä sellainen klippi:

Bashar Talks About His World.wmv Small | Large

Sellaista.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #23 : 26. Toukokuuta 2013 klo 21:37 »
  • Tykkää (0)

• Olen kai hiukan skeptikko, mutta mun on hirveän vaikea uskoa vaikka tuon Basharin kaltaisia "kanavoijia". Mihin se juttu perustuu? Miten voi olla varma ettei kyseessä ole täysi huijari jolla on hyvä mielikuvitus? Anteeksi tämä epäilevä luonteeni...
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #24 : 26. Toukokuuta 2013 klo 22:01 »

Waking Universe with Darryl Anka & Bashar
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #25 : 26. Toukokuuta 2013 klo 22:11 »
  • Tykkää (0)

• Kattelin vähän tuon Basharin/Darryl Ankan juttua ja on kyllä aika vakuuttava... Ja todella hienoja asioita se kertookin :) Pitääkin kokeilla että miten ne opit vaikuttaa omaan elämään...
    « Viimeksi muokattu: 26. Toukokuuta 2013 klo 23:02 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #26 : 27. Toukokuuta 2013 klo 11:31 »
  • Tykkää (0)

• Jokainen uskoo mihin uskoo... jotkut asiat (kuten vaikka UFO:t) on toisille todellisempia kuin toisille. En itse usko moniin asioihin, mutta lähtökohtaisesti kunnioitan aina toisten näkemyksiä. Jos joku kertoo minulle uskovansa johonkin, mikä omasta mielestäni on täysin mahdotonta, niin sanon hänelle:"Jaahas, mielenkiintoinen näkemys! Kerro ihmeessä lisää!". Silloin saattaa omatkin näkemykseni laajentua (tai sitten ei). Mutta maailma sekä ihmisten näkemykset on kiinnostavia aina.

Ja mua ärsyttää ne "skeptikot", jotka koittaa vaan mollata muiden ihmisten näkemyksiä. Mielestäni se on vain ilkeyttä ja ylimielisyyttä.
    « Viimeksi muokattu: 27. Toukokuuta 2013 klo 11:39 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #27 : 27. Toukokuuta 2013 klo 12:07 »

Ja mua ärsyttää ne "skeptikot", jotka koittaa vaan mollata muiden ihmisten näkemyksiä. Mielestäni se on vain ilkeyttä ja ylimielisyyttä.

Agreed.

Itse elin koko helmikuun 2010 Tampereella (lukuun ottamatta 2.–3., 5.–7. ja 24.–26. päivää, joista lähtö- ja tulopäivää ehdin olla paikkakunnalla osittain), enkä nähnyt mitään valopalloja, vaikka liikuskelin jatkuvasti siellä täällä ulkona. Mutta minusta on tosiaan mahdollinen se asetelma, mihin Johnnyboykin viittaa: jotkin asiat vain ovat todempia yksille kuin toisille. Olen siis skeptikko yhtenäistodellisuutta kohtaan.
    Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #28 : 27. Toukokuuta 2013 klo 13:27 »
  • Tykkää (0)

• ^Agreed.

Todellisuus on ahdas paikka.
    Kannattaa elää uneksunnassa.

... Jos joku kertoo minulle uskovansa johonkin, mikä omasta mielestäni on täysin mahdotonta, niin sanon hänelle:"Jaahas, mielenkiintoinen näkemys! Kerro ihmeessä lisää!". Silloin saattaa omatkin näkemykseni laajentua (tai sitten ei). Mutta maailma sekä ihmisten näkemykset on kiinnostavia aina.

Ja mua ärsyttää ne "skeptikot", jotka koittaa vaan mollata muiden ihmisten näkemyksiä...

Puhumattakaan kuinka ärsyttävää on kun joku alkaa huutelemaan puskan takaa olevansa paremmassa kunnossa kuin paikallisteatterin balettitanssija, koska hakkaa halkoja enemmän.

Ei ufot ole mahdottomia, mutta olen nähnyt valaistuneita pilviä urbanian yllä tarpeeksi usein ollakseni skeptinen niiden sisältämää tietoisuutta kohtaan. Klassista ufoa en suota ylittävien voimalinjojen risteyksessä ole vielä nähnyt, mutta niitä kuulemma näkyy sopivissa olosuhteissa. Lentäessäni purjelentoa olen nähnyt mantelipilviä, jotka etenkin ilta- tai aamuauringossa näyttävät UFOilta. (tietenkin moiset olisivat looginen paikka UFOille piiloutua.)
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #29 : 27. Toukokuuta 2013 klo 13:31 »
  • Tykkää (0)

• Olen siis skeptikko yhtenäistodellisuutta kohtaan.

Voisiko asia todella olla noin? Että meistä jokainen kirjaimellisesti luo oman maailmansa. Eli vähän kuten se Basharkin puhui (en ota kantaa siihen että onko kyseessä todellakin olento vieraasta maailmasta). Sehän on radikaalisti erilainen käsitys kuin länsimainen ymmärrys maailmasta todellisena ja muuttumattomana paikkana, joka on kaikille havaitsijoille sama.

Mutta pitää tosiaan huomioida se, että jokainen maailmankuva perustuu kiistelyn yläpuolella oleville oletuksille sekä totuuksille.
    « Viimeksi muokattu: 27. Toukokuuta 2013 klo 13:34 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu