Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Miten v-ttuilu vastaanotetaan? + kokemuksia huutelusta - 1

Kurre

• Vieras
Miten v-ttuilu vastaanotetaan? + kokemuksia huutelusta
« : 08. Huhtikuuta 2015 klo 19:40 »

Tässä muutama päivä sitten vastaanotin tuntemattomalta laitapuolenkulkijalta tarpeetonta päänauontaa. Suljin oven perässäni ja vedin parin kertaa kahvasta varmistaakseni, että se meni lukkoon. Edellä mainittu vastaantulija kysyi, oikein sellaisella venyttelevällä, ivaavalla äänensävyllä, että menikö varmasti kiinni, ja kun en vastannut mitään, huusi vielä perääni, että menikö. Voi toki olla, että tulkitsinkin häntä täysin väärin ja hän oli todella huolissaan oven lukkiutumisesta (:D), mutta sillä ei ole väliä, sovitaan, että tässä esimerkkitarinassa kyse on nimenomaan vittuilusta, koska jäin tilanteen jälkeen miettimään, miten tuntemattomien ihmisten toteuttamaan vittuiluun pitäisi suhtautua. Onko ignooraminen paras tapa, vai pitäisikö ihmisille sanoa jotain?

Kuvaamani tilanne on aika lievä eikä sinänsä ketään loukkaava, joten kuvitellaan, että joku huutaa sen klassisen "huoran" tai haukkuu vaikka "vitun hipiksi". Onko näissäkin tilanteissa vaikeneminen kultaa, vai pitäisikö niissä heittää jotain "mutsis on"-tason läppää takaisin? Minua ei ole siunattu millään neljän gigan nokkeluudella, joten en ainakaan itse lähtisi tekemään tuota, koska sanailun mahdollisesti jatkuessa olisin varma häviäjä. Huutaisitko sinä takaisin?

Kertokaa myös kokemuksia huutelusta ja siitä, miten olette reagoineet tapauksiin ja mitä siitä on seurannut.

Kerran 16-vuotiaana elin reunalla ja näytin huutelijalle keskisormea, mutta muuten tulee vaan käveltyä ohi, välillä ehkä hymyiltyä passiivisaggressiivisesti.
Kirjattu

Brooks

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Miten v-ttuilu vastaanotetaan? + kokemuksia huutelusta
« Vastaus #1 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 21:04 »
  • Tykkää (0)

• Hyvä kysymys.

Rupesin tässä muistelemaan, eikä minulle tullut mieleen kuin yksi tuontapainen tilanne. Joskus hyvin kauan sitten joku hieman maistanut nuori mies (olin itsekin nuori) pyysi - tai melkein vaati - minulta rahaa kahvilassa, ja kun minulla ei ollut antaa, hän tokaisi minulle tuon klassisen "haista vittu."

Niinpä olen tässä kysymyksessä vähän kuin avioton avioliittoneuvoja eli vailla kokemusta.

Mutta tuossa kertomassasi tilanteessa olisin varmaankin ihan asiallisesti, ikään kuin en olisi hänen mahdollista ivaansa huomannutkaan, vastannut jotakin sellaista kuin: "Joo, täytyy varmistaa, että menee varmasti takalukkoon." Asialinja tai sitten pieni leikinlasku varmaankin auttaa, kuittailu tuskin koskaan.

Minun ikäistäni kukaan tuskin "homottelee", mutta jos joku niin tekisi, antaisin sen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Homottelemalla tai huorittelemalla ihminen viestittää ympäristölleen ihan korkeimman omakätisesti, ettei hän ole penaalin terävin kynä.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Ninni Laurén

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Kuisketta
    « Vastaus #2 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 21:32 »
  • Tykkää (0)

• Tämä aihe on aika tuttu minulle kun olen muutenkin tällainen vähän poikkeava yksilö. (lyhytkasvuinen) Olen siis kuullut tämän pienen ikäni aikana jos jonkinlaista ja paljon ja kommenttien kolahtavuudesta ja muista tilannetekijöistä riippuen, olen joko ohittanut tilanteet joko kypsän kylmänrauhallisesti tai vaihtoehtoisesti vittuilemalla takaisin samalla mitalla. (Ei kannata aloittaa,  ellei ole sopivassa vireystilassa viedäkseen sanasotaa kunnialla ja oveluudella voitokkaasen loppuun asti. :D) Eli oikeesti... mäkin kaipaisin vinkkejä miten kasvattaa nahkaa nenän päälle ja jättää huutelijat omaan arvoonsa. Hjälp.
    Kirjattu
    Askelta painaa murheiden lasti.
    Aurinko hohtaa vaatimattomasti
    ja saa maailman kimaltamaan.
    Kuin lapsi, kavahdan kauneuttaan.

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 09. Huhtikuuta 2015 klo 07:49 »
  • Tykkää (0)

• Mä en oikein usko siihen, että "kasvattamalla nahkaa" tekisi hyvää itselleen. Kokemukseni mukaan se ottaa enemmän kuin antaa. Oon toki itse erityisherkkä ja siksikään tuo kovetus ei toimi, kokeiltu on... Käytänkin monesti mantraa (vaikka ihan sanon mielessäni) "ei taimea voi syyttää siitä, että se ei ole vielä puu" ts. uskon, että on nuoria ja vanhoja sieluja ja ne käyttäytyy sen mukaisesti. Eli koitan suhtautua nuoriin sieluihin (millä ei siis mitään tekemistä fyysisen iän kanssa) ymmärryksellä - hiukan kuin vaikka 5v. lapseen.

Humalaiset ja juopot taasen pyrin aina ohittamaan täysin. Se, että ihminen vetää päihdettä ja sen varjolla huutelee on säälittävää. Narkit kierrän kaukaa jo hyvissä ajoin, tähän hyvä HSP:lle tyypillinen havainnointikyky antaa melko hyvät edellytykset.
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #4 : 09. Huhtikuuta 2015 klo 09:52 »

Riippuu kuka huutelee, mitä huutelee ja mikä tilanne siinä. Juopot + tillintallin taivasalla-tapaukset voi ohittaa olemalla hiljaa ja noteeraamatta. Kannattaa muistaa, ettei se huutelu ja mitä ikinä sieltä tuleekaan,  ole hlökohtaista, eli sillä ei ole väliä kuka oot ja että satut kohdalle just sillon.
    Muille huutelijoille ja pysäyttelijöille sitten: joutuu miettimään kahdesti.. Näille harvemmin tulee oltua (tippaakaan) ystävällinen jos jotai tulee sanottua, koska Ei Kiinnosta >:D
    Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 10. Huhtikuuta 2015 klo 06:05 »
  • Tykkää (1)

• Itsehän huudan takaisin suu vaahdoten &ohimosuonet poxuen, mutta olen 180 cm &noin 80 kg rad- &X3meurheilija. Jos on pieni mimmi, niin kannattaa ehkä katsoa pakoreitti sinne lukitun oven taa valmiix (tai ottaa mut mukaan) jos alkaa huutelemaan. Nokkeluus ei ole niin välttämätöntä; asenne jolla huutaa on. Kannattaa huutaa kuin raivotautinen pikku-Myy. Mahdollisesti heitellä jotain tai huitoa kassilla kohteen suuntaan. Voi vaikka toistaa itseään huutaessaan. "Saatanan paska! PASKA. SAATANAN PASKA!!" Näin saa aikaa keksiä parempia solvauxia, eikä vasta puoli ehdi sanoa mitään! Jos vastapuoli yrittää huudella, laittaa kädet korville &huutaa TÄYSIÄ "ÄLLÄLLÄLLÄÄ MÄ EN KUUNTELE SUA! SAATANAN PASKAAAAA! ÄLLÄLLÄLLÄÄ!"

Sain männä kesänä tappouhkauxen. Puhelimeni soi ensin puolilta öin, mutten ehtinyt vastata. Soitto tuli rapajuopon X-avokkini kännykästä. Ajattelin hänellä olevan jotain hätänä, kun taas aamuneljältä puhelin soi. Soittaja olikin juopporakennusmestari, joka soitti, koska X:äni oli harhaisessa mielessään keksinyt, että ahdistelen häntä. (Viiteen vuoteen ainoat yhteydenotot ovat olleet hänen puoleltaan, mutta ehkä ahdistelen häntä telepaattisesti huomaamattani  :'( ) Soittaja uhkasi "vetää mut fileix". Sain paskaraivarit &huusin kurkku suorana suu vaahdoten Suomalaisen järvenrannalla luuriin. Solvasin helvetin kusipäätä &haastoin kaksintaisteluun. Lopputulos oli, että vasta puoli sulki luurin "todettuaan ensin lakonisesti X:lleni "ei sille voi puhua; se on hullu..."

Mielestäni edellinen on toivottu lopputulos takaisin huutelussa; saada hullun koiran leima; hullun koira, joka varmaan myös puree...
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 08. Toukokuuta 2015 klo 22:04 »
  • Tykkää (0)

• Mulle harvoin on auottu päätä suoraan, enemmänki kiusattu. Supateltu ja osoitettu sormella, ihastuttu ivallisesti ja kiehnätty. Tuntemattomille päänaukojille en tavallisesti oikein osaa suuttua. Ajattelen et ne on jotai piripäitä tai niil on jotain maanisia ongelmia. Joskus kun itte oon vähä agressiivisella tuulella voin vittuilla takaisin. Voin ol et "Mitä vittuu sä siin huutelet?!" eli enemmänki kummastun sellasesta et joku random tulee raivoo, mut jos se tulee lähelle uhkaavasti ni kyl mulle sellane itsepuolustusvaisto tulee. Ku joku huutaa ja raivoo jotai ylimäärtäistä, niin tunnen ku se viha tarttuu muhun. Kai se on aika luonnollista.

Mul joskus huudettii "hippi! hippiiiii! hipppiiiiii!" mun perään, mut ignorasin. Jos joku vaa ilkkuu ni ignooraan. Jos joku on uhkaava ja vihanen niin tulee itsepuolustusraivo.
    Kirjattu