Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uskontonne - 2

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Vs: Uskontonne
« Vastaus #15 : 05. Kesäkuuta 2011 klo 17:01 »
  • Tykkää (0)

• Usko ja uskonto ovat eri asioita. Luonnonlait ovat meitä suurempia voimia, mutta niihin ei liity mitään älyllistä suunnitelmaa. Sellainen syntyy vasta, kun luonnonlakeja ja niiden ilmenemismuotoja ryhdytään analysoimaan ja tutkimaan. Tarkoitus on pelkästään abstraktin ajattelun suure, todellisuudessa millään ei ole tarkoitusta ilman subjektia, joka antaa asioille tarkoituksen omassa tietoisuudessaan.

Mistä tiedät ettei luonnonlakeihin liity mitään älyllistä suunnitelmaa?

Se, että selittää jonkun itsensä ulkopuolisen älyllisen voiman vaikuttavan elämäänsä, on nimenomaan mielikuvutusta ja merkki jonkin asteisesta mielenvikaisuudesta.

Miten tiedät tämän olevan mielikuvitusta?
    « Viimeksi muokattu: 05. Kesäkuuta 2011 klo 17:05 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Kari Luoto

• Vieras
    « Vastaus #16 : 05. Kesäkuuta 2011 klo 17:15 »

Yksi filosofian perusasioita on, että olematonta ei voi todistaa. Se, että luonnonlakien älylisen taustan puuttumista ei voi todistaa tieteellisesti, ei tarkoita, että sellainen olisi olemassa. Sama pätee jumalaan.

Ajatus, joka syntyy henkilön loogisena päätelmänä itse keksittyjen, tai opittujen dogmien perusteella pelkästään hänen tietoisuudessaan, on hänen mielikuvituksensa tuote. Eikö tämän pitäisi olla tavallaan itsestään selvää.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #17 : 05. Kesäkuuta 2011 klo 17:19 »
  • Tykkää (0)

• Yksi filosofian perusasioita on, että olematonta ei voi todistaa. Se, että luonnonlakien älylisen taustan puuttumista ei voi todistaa tieteellisesti, ei tarkoita, että sellainen olisi olemassa. Sama pätee jumalaan.

Se ei tarkoita myöskään sitä, ettei sellainen voisi olla olemassa.

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #18 : 05. Kesäkuuta 2011 klo 17:53 »
  • Tykkää (1)

• Mun on aivan pakko pasteta tämä irkkilogin pätkä tähän väliin. Kokemus oli niin absoluuttisen jumalallisen täydellisen ylitsevuotavan rakkaudellinen, etteivät mitkään sanat tee sille oikeutta. Jokainen voi etsiä saman ikuisen valon itsensä sisältä.

14:15 <@Miffy> kävästiin happomatkailemassa
    14:15 <@Miffy> voi että oli ihanaa
    14:15 <@Miffy> nousut oli kyl aivan jotakin käsittämättömän hirveetä
    14:15 <@Miffy> semmosta pyöritystä et meinas oksentaa
    14:16 <@Miffy> ku se kiihdytti oikeen lujaa
    14:16 <@Miffy> ja lopulta päästiin valon nopeuteen ja nähtiin kaikki kvanttisesti
    14:16 <@Miffy> miten kaikki olemassaoleva kirjaimellisesti pullahtaa tähän tyhjästä
    14:16 <@Miffy> semmonen ihan ihme kukkuluuruu-fiilis
    14:17 <@Miffy> kuunneltiin miten maailmankone jyrisee ja katteltiin miten kaikki liike jättää tracereita energiakenttään
    14:17 <@Miffy> sit pysty tosi helposti muuttaan asioita ajattelemal ne toisiksi
    14:17 <@Miffy> ja auringonpaistetta kesti ihan älyttömän hyvin
    14:17 <@Miffy> join ehkä litran koko päivänä vaik oltiin suoras paahtees
    14:17 <@Miffy> enkä syöny ku kaks lautasellista kevyttä salaattia koko päivänä
    14:18 <@Miffy> mut en saanu mitään kuivumisoireita enkä palanu tai mitään
    14:18 <@Miffy> sitä oli niin täydellisen yhtä luomakuntansa kanssa ettei siinä voinu tarvita mitään

17:57 <@Miffy> siitä tripistä viel
    17:58 <@Miffy> tajusin miten äärettömän syvällisiä on esimerkiksi crazy frog, joka on ihan ku se kaiken luova valonsäde ja maailmankoneen meteli
    17:58 <@Miffy> ja trollface joka näyttää aivan siltä ilmeeltä joka kurkkaa koko maailmasta takasin sit ku uskaltaa ottaa energiaa tarpeeks vastaan
    17:58 <@Miffy> sillon kattoo suoraan itteensä eli tyhjyyteen
    17:59 <@Miffy> ja jos ymmärtää sen niin et siitä tulee itsestään selvää todellisuutta niin voi luoda tietosesti
    17:59 <@Miffy> luoja ei vaan usko itteensä ja pitää puheita luomisesta naurettavina

Me nähdään tätä unta, ja me törmätään toisiimme täs unen sisällä. Jokaisen uni on kuitenkin omansa eikä me voida lopulta ikinä olla varmoja mistään muusta kuin siitä että kun me katotaan toisiamme, me tunnetaan se tyyppi joka sieltä kattoo takasin. Itsensä katsominen on kuitenkin äärettömän raskasta puuhaa; se on kuin menisi kahtasataa moottoritiellä ilman tuulilasia tai ajolaseja tai edes verkkokalvoja pupillien suojana. Kokemusta suoraan vastaanottimeen ja energia virtaa päästä varpaisiin niin että kipeää tekee. Ei voi suositella heikkohermoisille :D
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #19 : 05. Kesäkuuta 2011 klo 17:57 »
  • Tykkää (0)

• Se vielä pitää selittää kun menin kokemuksen ytimeen ja otin suoraan vastaan aivan kaikki inhimmilliset tunteet sellaisina kuin ne ovat. Näin kaiken niin äärettömän pyhänä ja kauniina kun joku on sitä rakkaudella vaalinut; kaikki puutarhakukat ja asetelmat ja mikä tahansa mikä on jollekulle tärkeää. Tulin niin täyteen sitä uskomattomalla tavalla pursuavaa myötätuntoa että tuntui kuin olisin tihkunut sitä ja jättänyt omaa rakkauttani paikkoihin joissa kävin. Ymmärsin äärimmäsen syvästi miten en todellakaan halua käyttää ketään hyväksi tai käyttäytyä piittaamattomasti. Jotta voin itse olla onnellinen, mun on omistettava elämäni muiden hyvinvoinnille.

Tää oli kyl äärettömän puhdistava kokemus :D
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Kari Luoto

• Vieras
    « Vastaus #20 : 05. Kesäkuuta 2011 klo 18:15 »

Matkojen merkitys paljastuu hitaasti. Se, miten täysin merkityksettömät asiat tuntuvat aivan käsittämättömän merkityksellisiltä, on loppujen lopuksi ainoa hyödyllinen asia, jonka nuo psykotoksiinit voivat antaa, koska se opettaa sisäistämisen kautta, että merkitys on olemassa ainoastaan subjektin tajunnassa.
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #21 : 05. Kesäkuuta 2011 klo 19:12 »
  • Tykkää (0)

• Matkojen merkitys paljastuu hitaasti. Se, miten täysin merkityksettömät asiat tuntuvat aivan käsittämättömän merkityksellisiltä, on loppujen lopuksi ainoa hyödyllinen asia, jonka nuo psykotoksiinit voivat antaa, koska se opettaa sisäistämisen kautta, että merkitys on olemassa ainoastaan subjektin tajunnassa.

Aamen.
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Kari Luoto

• Vieras
    « Vastaus #22 : 05. Kesäkuuta 2011 klo 19:44 »

Merkityksellisyys tai arvo on kahle, joka pitää meidät kiinni siinä mekanismissa, jossa jollakin asialla mielestämme on merkitystä. Línjì Yìxuán kehoitti tappamaan kaikki, ystävät, vanhemmat, opettajat, jopa Buddhan, jos haluat sisäistää Dharman. Luovu opeista, käännä silmäsi todellisuuteen, ja tarkastele maailmaa ja elämää analyyttisesti, aivan kuten nekin ihmiset ovat tehneet, jotka sitten ovat kirjoitelleet kirjoja ihmisille, jotka eivät tiedä, että heidänkin silmänsä ovat auki.

Ei tieto ole tärkeää. Tärkeää on tiedon löytämisen ja ymmärtämisen tuoma ilo. Se ilo on paljon suurempi oman työn tuloksena, kuin kirjasta luettuna.

Valaistumisen prosessi on tärkeä, koska vain liikkeessä on elämää. Valaistuneisuutta ei voi olla olemassa tilana, koska pysähtynyttä tilaa ei ole olemassa. Et voi tulla mestariksi koskaan, olematta aina oppipoika.

Siinä missä Tao johdattaa tietoisuuden oikeanlaiseen ajatteluun, zen vie tarpeen ajatella.

Olen itse, politiikkani vuoksi, tilanteessa, jossa olen menettänyt kaiken. Isänmaani ja kansani, ihmisoikeuteni, kotini, vaimoni, lapseni, ystäväni ...

Minulla ei ole uskontoa, ei poliittista vakaumusta, ei sosiaaliturvaa, eikä enää neljän vuoden kuluttua tulojakaan. Minulla on hyvin kevyt olo. Näin vapaaksi en ole koskaan tuntenut itseäni.

En tarvitse uskoa tai uskontoa tuekseni. Tunnen itseni. Tunnen ihmisen, ja joka päivä nauran jollekin asialle. Ja joskus itken, mutta sillä ei ole mitään tekemistä uskon kanssa.
    « Viimeksi muokattu: 05. Kesäkuuta 2011 klo 19:48 kirjoittanut Kari Luoto »
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #23 : 06. Kesäkuuta 2011 klo 09:58 »
  • Tykkää (0)

• Merkityksellisyys tai arvo on kahle, joka pitää meidät kiinni siinä mekanismissa, jossa jollakin asialla mielestämme on merkitystä. Línjì Yìxuán kehoitti tappamaan kaikki, ystävät, vanhemmat, opettajat, jopa Buddhan, jos haluat sisäistää Dharman. Luovu opeista, käännä silmäsi todellisuuteen, ja tarkastele maailmaa ja elämää analyyttisesti, aivan kuten nekin ihmiset ovat tehneet, jotka sitten ovat kirjoitelleet kirjoja ihmisille, jotka eivät tiedä, että heidänkin silmänsä ovat auki.

Jeps. Tämä joskus turhauttaa kun haluaisi auttaa jotakuta: yrität siinä saada toisen näkemään miten hän aivan itse luo oman kurjuutensa, mutta mitään muuta ei voi tehdä. Ainoa, ainoa asia jonka voi tehdä on katsoa todellisuutta kerrankin, katsoa voiman ytimeen sitä loputonta tyhjyyttä ja toivoa ettei pasko allensa kun kurkkaa sieltä takaisin itseään silmiin. On meinaan pelottavinta ikinä. Jos totuuden haluaa löytää, on kuitenkin pakko luopua kaikista sanoista mitä siitä on kerrottu, sillä jokainen sana ja lause on aina kokonaisuuden sisällä. Mikään kuva ei voi näyttää koko maailmankaikkeudelta eikä millään sen sisäisillä ajatuksilla voi kaikkeutta kuvata.

Lainaus
    Ei tieto ole tärkeää. Tärkeää on tiedon löytämisen ja ymmärtämisen tuoma ilo. Se ilo on paljon suurempi oman työn tuloksena, kuin kirjasta luettuna.

Eikä sitä kirjasta opikaan. Lopulta on pakko mennä ulos ja hengittää elävän luonnon paksua, huumaavaa tuoksua ja koskettaa sitä uskomatonta virtaavaa voimaa, jos sen haluaa tuntea. Pelkkä teoretisointi ei vaan *pysty* viemään sinne missä ymmärrys on. On myös muistettava että jumala eli voima auttaa niitä jotka auttavat itseään, ja niin kauan kun keskityt vain toivomaan ymmärrystä, muutosta tai mitä tahansa, peli junnaa paikallaan. Liiku itse niin pelikin menee eteenpäin.

Lainaus
    Valaistumisen prosessi on tärkeä, koska vain liikkeessä on elämää. Valaistuneisuutta ei voi olla olemassa tilana, koska pysähtynyttä tilaa ei ole olemassa. Et voi tulla mestariksi koskaan, olematta aina oppipoika.

Tämähän se luo mielekkyyden elämään  ;D Tää on aina astetta kummallisempi kuin me osataan ajatella.

Lainaus
    Olen itse, politiikkani vuoksi, tilanteessa, jossa olen menettänyt kaiken. Isänmaani ja kansani, ihmisoikeuteni, kotini, vaimoni, lapseni, ystäväni ...

Minulla ei ole uskontoa, ei poliittista vakaumusta, ei sosiaaliturvaa, eikä enää neljän vuoden kuluttua tulojakaan. Minulla on hyvin kevyt olo. Näin vapaaksi en ole koskaan tuntenut itseäni.

Suuri menetys voi olla suurin siunaus. Itse olen kokenut työttömyyden ja rahattomuuden niin järisyttävän suureksi siunaukseksi tällä etsimisen ja oppimisen matkallani etten voi kuin nauraa ja kumartaa ja vuotaa rakkautta sen edessä.

Lainaus
    En tarvitse uskoa tai uskontoa tuekseni. Tunnen itseni. Tunnen ihmisen, ja joka päivä nauran jollekin asialle. Ja joskus itken, mutta sillä ei ole mitään tekemistä uskon kanssa.

Uskohan on vain sana, mutta on tärkeää uskoa todeksi sen minkä tietää todeksi. Muuten ohjaa takaisin unohdukseen. Sekin on täysin mahdollista. Ruvetaan mielummin kaikki tietoiseksi niin voidaan luoda kimpassa ihan erilainen maailma. Ajatuksillahan tää kaikki meidän infra ja byrokratia on alunperin saatu aikaan. Nyt  voitais luoda vaikka sellainen mikä olisi kuin jättimäinen huvipuisto joka pursuaa syötävää jokaiselle ja jossa keskitytään enemmän tekemään ympäristöstä mahdollisimman kaunis ja nautittava kuin tuottamaan mahdollisimman paljon tuotteita ja palveluita. Jookos immeiset?
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Northwind

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #24 : 08. Kesäkuuta 2011 klo 02:12 »
  • Tykkää (0)

• En ole niin uskonnollinen kuin hengellinenkään. Tämä maailmamme on niin äärettömän mielenkiintoinen ja ihmeellinen paikka, että vietän lyhyen elämäni paljon mielummin sitä tutkien ja ihaillen kuin stressaten hölmöistä synneistä tai matkalipusta taivaaseen.
    « Viimeksi muokattu: 08. Kesäkuuta 2011 klo 02:19 kirjoittanut Northwind »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #25 : 08. Kesäkuuta 2011 klo 13:03 »

En ole niin uskonnollinen kuin hengellinenkään. Tämä maailmamme on niin äärettömän mielenkiintoinen ja ihmeellinen paikka, että vietän lyhyen elämäni paljon mielummin sitä tutkien ja ihaillen kuin stressaten hölmöistä synneistä tai matkalipusta taivaaseen.

Olenko jotenkin hassu, kun minulle tuo mielenkiintoisen ja ihmeellisen maailman tutkiminen ja ihaileminen on nimenomaan se hengellisen ja uskonnollisen kokemuksen lähde? En minäkään mistään synnistä tai taivasmatkalipusta välitä. Silti tykkään sanoa ateisteille olevani uskovainen. :sydamia2
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #26 : 08. Kesäkuuta 2011 klo 13:17 »
  • Tykkää (0)

• Jos olet hassu, minä myös! Minulle henkisen kokemisen lähde tulee katsellen ja kuunnellen maailmaa. :)

Northwind

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #27 : 08. Kesäkuuta 2011 klo 14:08 »
  • Tykkää (0)

• Ajatukseni lähti siitä, kun kuulin muutaman uskovaisen ihmettelevän, että eikö tämä maailma tunnu täysin turhalta ja masentavalta jos ei usko luojaan tai johonkin syvempään tarkoitukseen. Minusta taas tieto siitä, että olen vain pienoinen piste maailmankaikkeuden keskellä ja saan itse luoda elämälleni merkityksen, tekee elämästä entistäkin kiehtovamman ja kauniin.

Mutta tärkeintä on se, että itse on onnellinen omien uskomuksiensa kanssa eikä sitä toisille tuputa.  :)
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #28 : 09. Kesäkuuta 2011 klo 10:51 »
  • Tykkää (0)

• Ajatukseni lähti siitä, kun kuulin muutaman uskovaisen ihmettelevän, että eikö tämä maailma tunnu täysin turhalta ja masentavalta jos ei usko luojaan tai johonkin syvempään tarkoitukseen.

Hupsuja uskovaisia!

Mie pidän siitä että uskon, en mihinkään tuomitsevaan jumalaan, joka vihaisena meitä tuomitsee. Olen pienoinen piste maailmankaikkeudessa, pienoinen piste joka on osa sitä suurta kokonaisuutta, yhtä ihana ja kaunis kuin mikä tahansa muukin ympärilläni tai kauempana. Jokainen luo elämälleen juuri ne kehykset kuin tahtoo, mahdollisuutemme ovat miltei rajattomat. Olemme kaikki yhtä suurta rakkauden voimaa. On ihanaa että saamme elää juuri tätä elämää ja pyrin kiittämään siitä joka päivä! Luon myös oman uskoni, ja olen uskovainen. Ylpeäkin siitä  ^-^
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #29 : 09. Kesäkuuta 2011 klo 11:54 »
  • Tykkää (0)

• Mie pidän siitä että uskon, en mihinkään tuomitsevaan jumalaan, joka vihaisena meitä tuomitsee. Olen pienoinen piste maailmankaikkeudessa, pienoinen piste joka on osa sitä suurta kokonaisuutta, yhtä ihana ja kaunis kuin mikä tahansa muukin ympärilläni tai kauempana. Jokainen luo elämälleen juuri ne kehykset kuin tahtoo, mahdollisuutemme ovat miltei rajattomat. Olemme kaikki yhtä suurta rakkauden voimaa. On ihanaa että saamme elää juuri tätä elämää ja pyrin kiittämään siitä joka päivä! Luon myös oman uskoni, ja olen uskovainen. Ylpeäkin siitä  ^-^

Aamen sille! Luodaan kimpassa kivempaa maailmaa <3
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe