Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

värien näkemisestä - 1

jeihi

• Vieras
värien näkemisestä
« : 13. Toukokuuta 2011 klo 11:23 »

Hei. Olen uusi täällä  :)

Olen nähnyt värejä joitain kertoja ja olen yrittänyt miettiä miten niitä "tulkitsisin". Tai mitä niistä pitäisi tai voisi ajatella. Olen aikaisemmin nähnyt mm kerran omassa kehossani eri värisiä väritäpliä. Täplät vaihtoivat paikkaa ja väriä ja "näin" niitä myös poskieni ja otsani kohdalla, vaikka niihin kohtiinhan itseään ei silmin voi nähdä. Vaikea selittää sitä kokemusta... Se oli jokatapauksessa tosi vaikuttava, vaikken siitä paljon ymmärtänytkään. Eilen minulla oli vastaavanlainen juttu, mutta nyt en nähnyt värejä itsessäni vaan toisessa ihmisessä, samanlaisina täplinä.

Tämä kuulostaa nyt tosi hörhöltä. En kehtaa tällaisista oikein jutella ja yleensä yritän suhtautua maltillisesti ja kriittisesti kaikenlaisiin ns yliluonnollisiin juttuihin. Kuitenkin mietityttää ja haluaisin kysellä, että onko täällä joitain samantyyppisiä juttuja kokeneita? Olisi mielenkiintoista kuulla.
Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Vs: värien näkemisestä
« Vastaus #1 : 13. Toukokuuta 2011 klo 12:24 »
  • Tykkää (0)

• Terve tuloa jeihi! Kuulostaa mielenkiintoiselta. :) Itselläni ei ole kokemuksia samankaltaisesta, mutta oletko huomannut jotakin erityistä milloin värejä näet, vai tapahtuuko niiden näkeminen sattumalta?

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 13. Toukokuuta 2011 klo 20:36 »
  • Tykkää (0)

• Hei Jeihi ja lämpimästi tervetuloa! :)

Värien näkemisestä ei kannata huolestua että olisi sekaisin. Kiinnostavalta kuulostaa! Ehkä siussa on selvänäkijän vikaa, who knows. Olen itse harjoittamassa tämän tyyppisiä asioita, kehitystä tapahtuu toisinaan, nyt olen ehkä hiukan havainnoida auraani, joskin on päiviä jolloin tuntuu etten aisti mitään. Tällä hetkellä pyydän ohjausta henkiolennoiltani siihen että oppisin parantamaan ja parantumaan. Auraani olen välillä nähnyt sen verran että näen kimaltelevia hiukkasia paljaan ihon vieressä, toisinaan näen "sieluni silmillä" värejä.

Minkä värisiä täpliä olet nähnyt? Ja missä kohden kehoa? Voisiko olla kyse aurasta vai onko väri ikään kuin sisälläsi? Minkälaisia tuntemuksia se sinussa on herättänyt?

Kun aloin aistia jotain "yliluonnollista" eli luonnollisuuden toista puolta, säikähdin kovasti, mutta samalla myös innostuin ehkä vähän liiaksikin  ::) Alku oli tosi vaikea kun aloin ns. puhdistua, nyt on alkanut helpottumaan ja tasoittumaan, meditointi on hyvä konsti! Toki sitä kaipaisi lisää vertaistukea ja apua siinä miten tästä kehittyisi. Hiljalleen tietoja etsimällä tietysti jotain oppiikin! Ja itseään kuuntelemalla. Omaksi ongelmakseni tällä hetkellä nousee itseilmaisun puute.
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #3 : 14. Toukokuuta 2011 klo 00:09 »

Minulle nämä "värien näkemiset", aurojen näkemiset ym. ovat aina niin jännä juttu, koska 1) itse en näe "mitään" "tavanomaisesta" "poikkeavaa" (tosiaan nuo lainausmerkit tarvitaan), 2) jostain syystä kuitenkin ymmärrän niitä värejä. Tämä on koettu erään aurojen värejä näkevän ystävättären kanssa, joka on arvuuttanut minulta niitä useamman kerran. Yhtä mahdollista kertaa lukuun ottamatta en ole nähnyt mitään erityistä, mutta aina on mennyt suunnilleen oikein. Pieniä sävyeroja on ollut, mutta suunta on aina ollut perin juurin oikea.
    Kirjattu

jeihi

• Vieras
    « Vastaus #4 : 14. Toukokuuta 2011 klo 18:25 »

Kivaa kun on tullut vastauksia :)

Kyllä niiden näkeminen on tapahtunut sattumalta, ainakin siltä vaikuttaisi. Ihan yllättäen. Jos jotain samankaltaista niistä tilanteista haen, niin ainakin olen ollut aika keskittynyt siihen hetkeen jotenkin. Keskusteluun tai muuhun vuorovaikutukseen tai sitten tosi syvällä omissa mietteissä.

Olen nähnyt liiloja, oransseja, punaisia ja vihreitä ainakin. Itsessäni molemminpuolinkehoa, oikealla ja vasemmalla puolella. Rinnassa, vatsassa, poskissa, otsassa. Joskus on ollut hiukan erilaistakin kun noita täpliä... En osaa sanoa onko väri sisälläni vai ulkopuolella. Tuntemuksia on ollut useimmiten sellainen, että vai tällaista nyt. Ja sitten oon tarkkaillut ja ihmetellyt. Keskittyminen kaikkeen muuhun menee kyllä aikalailla pois. Olen vaan hämilläni.

Mitä Nefi tarkoitat itseilmaisun puutteella? Ai ettet osaa selittää niitä asioita..? Olen myös harkinnut meditoimisen aloittamista. Kehittäisi varmaan jonkunlaista herkkyyttä ja ei tarvitsisi niin paljon ihmetellä.

Colourflower, kuulostaa jännittävältä. Mulla on ollut ajatuksena, että värit olisi jokaiselle ihmiselle erimerkityksisiä, mutta en minä siitäkään oo varma. Voisitkohan kertoa, miten tulkitsisit sellaisen täplän, joka on vihreä ja siinä on keltainen reuna? Saatan pyytää ihan tyhmiä :D
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 14. Toukokuuta 2011 klo 19:40 »
  • Tykkää (0)

• Colourflower, sävyeroja on yhtä monta kuin havainnoitsijaakin, sillä jokainen katsoo maailmaa oman auransa ja näkökulmiensa kautta.

Mitä Nefi tarkoitat itseilmaisun puutteella? Ai ettet osaa selittää niitä asioita..? Olen myös harkinnut meditoimisen aloittamista. Kehittäisi varmaan jonkunlaista herkkyyttä ja ei tarvitsisi niin paljon ihmetellä.

Itseilmaisun puutteella tarkoitan sitä etten ole löytänyt tähän elämäntilanteeseen sopivaa taide tms muotoa jolla saisin purettua tuntemuksiani ja ajatuksiani, itseäni. Toisinaan saatan piirrellä ja maalailla, mutta tällä hetkellä se ei tahdo oikein luonnistua. Töitä toivon tuonkin takia! Meditoidessa usein huomaan tämän puutteen kurkkuchakrassani. Asioiden selittäminen mielestäni sen sijaan on turhaa koska sillä ei juurikaan saavuta mitään. Tärkeintä on vain ymmärtää että kaikki on, omat teoriat vain vangitsevat todellisuuden rajoihin, jotka eivät ole niille luonnollisia tai totuudenmukaisia.

Kuulostaa täysin luonnolliselta että hetkessä eläminen on laukaissut sinut havaitsemaan näitä tuntoja! Periaattessahan väreillä kyllä on merkityksensä, joskin sävyerojen uskoisin pohjautuvan johonkin henkilökohtaiseen, kuitenkin eri sävyilläkin samoja "normeja". Yleismaailmalliset säännöt on kuitenkin jossain määrin "sovittu". Esim. oranssi (myös sakraalichakran väri) viittaa toiminnan tuottamiseen, muutokseen, joskin pitkittyneenä viittaa paikoilleen juuttumiseen. Oranssin positiivisiin ominaisuuksiin kuuluu mm. taiteellisuus, myötätunto, parantaminen. Punainen (myös juurichakran väri) viittaa mm. materialistiseen ajatteluun, elinvoimaisuuteen, mentaalisella tasolla kuvaa vihaa ja ylpeyttä. Vihreä (myös sydänchakran väri) kuvaa mm. ruumiin ja sielun välistä yhteyttä, empatiakykyä mutta myös petollisuutta tai mustasukkaisuutta. Jos tahdot lukea lisää niin hyväksi kirjaksi olen havainnut Brian Snellgroven Aurat ja chakrat.

Suosittelen meditoimista sillä alkusi vaikuttaa hyvältä! Yritin pyytää eilen henkiopastasi ohjaamaan sinua, mutten tiedä kuinka se onnistui kun oli omia asioita käsiteltävissä niin paljon..   :o Jos havaitset värit molemminpuolinkehoa niin se on hyvä, miulla on toisinaan ongelmia nähdä asioiden molemmat puolet (maskuliininen/feminiininen, äly/tunne). Meditoimisen hyödyn näkee siitä että pyrkii vapautumaan teorioista, lisäksi hetkessä elämisen oppimiseen!
    Kirjattu

jeihi

• Vieras
    « Vastaus #6 : 15. Toukokuuta 2011 klo 09:25 »

Olen osittain samaa mieltä kanssasi siitä, että kaikkea ei tarvitsekaan selittää tai tulkita vaan ottaa sellaisenaan vastaan...  Luulen että tiedän mitä tarkoitat. Olen samaa mieltä kaikenlaisista teorioista, enkä haekaan keltään sellaisia vastauksia, jotka suoraan ottaisin omaksi käsityksekseni. Kiinnostaa vaan kuulla erilaisia näkemyksiä ja kokemuksia. Jos niiden värien on tarkoitus kertoa mulle vaikkapa jotain siitä ihmisestä ja sitten se meneekin multa ihan ohi. En voi sille mitään että tekee hieman mieli järjestellä näitäkin juttuja mielessä :)

Olen joskus aikaisemmin tehnyt tuollaista chakroihin perustuvaa meditointia ja silloin perehdyin jonkin verran niihin chakrojen väreihin yms. Kuitenkaan ainakaan nuo värit eivät ole olleet kehossa niillä kohdilla missä olevalle chakralle se väri kuuluisi. Mutta eihän se tarkoita ettei niillä väreillä voisi olla niitä merkityksiä... Kiitos kirjavinkistä!
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 15. Toukokuuta 2011 klo 12:36 »
  • Tykkää (0)

• Olen joskus aikaisemmin tehnyt tuollaista chakroihin perustuvaa meditointia ja silloin perehdyin jonkin verran niihin chakrojen väreihin yms. Kuitenkaan ainakaan nuo värit eivät ole olleet kehossa niillä kohdilla missä olevalle chakralle se väri kuuluisi. Mutta eihän se tarkoita ettei niillä väreillä voisi olla niitä merkityksiä... Kiitos kirjavinkistä!

Värit joista puhuin ja niiden merkityksistä, viittasivat siis aurojen väreihin! Eli punaisuus aurassa voi viitata materialistiseen ajatteluun, oranssi taiteellisuuteen jne. Anteeksi, kirjoitin epäselvästi! :) Auran värit voivat olla käsittääkseni missä kohtaa vain aurassa.

Mielellä on väkisinkin järjestellä asioita ja sillä on aina syynsä. Täysin totta että jotain asioita haluaa selittää ja täytyykin. Jos sinulla on kyky nähdä toisen sairaus muttet ymmärrä mikä se on, ei taidollasi ole mitään hyötyä.
    Mukavaa kuulla että olet samoilla  linjoilla kanssani oman käsityksen muodostamisesta. Minua toisinaan hämmentää jonkun uskonlahkon edustajat, jotka ovat suoraan oppineet "oman" näkemyksensä ja keskusteltaessa eivät osaa astua sen ulkopuolelle näkemään uutta näkökulmaa ja etsiäkseen vastauksia oman elämänsä/läheistensä ongelmiin tai vastoinkäymisiin. Sanoipa eräs puistossa jeesuksesta puhumaan tullut nainen "tepä olette miettineet näitä asioita" kuitenkaan kertomatta mitään omaa, vain opetettuja sanahelinöitä. En sano että mikään usko olisi toista korkeampi, mutta sinä itse kerrot maailmasta enemmän kuin valmiit tarinat. Kannustan ja toivon ihmisten ajattelevan omilla aivoillaan, mikäpä tämä maailma taas olisi jos kaikilla olisi yhteinen mieli!
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #8 : 15. Toukokuuta 2011 klo 17:36 »

Nefi kirjoittelee viisaita. Respect. 8)
    Kirjattu