Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Voimaeläimesi - 1

mariau

• Vieras
Voimaeläimesi
« : 02. Heinäkuuta 2017 klo 22:25 »

Nonniin nyt jutustelua voimaeläimistä! :)

Kuinka monelle voimaeläimet ovat tuttuja ja ketkä kokevat voimaeläimet mielenkiintoisiksi? Onko sinulla omaa voimaeläintä (vai useampiakin) ja jos on niin mitä eläimiä ne ovat? Millaisia ne ovat ja mitä ne merkitsevät sinulle? Miten olet kohdannut tai muuten saanut selville oman voimaeläimesi?

Itsellenihän voimaeläimeni on vielä täysi mysteeri, mutta kiinnostukseni ko aihetta kohtaan kasvaa jatkuvasti ja sen selvittäminen on tässä näin työn alla. :):)

Ps. Niille jotka ei voimaeläimiin ihan tosissaan usko tms niin voi tehä tämmösen leikkimielisen testin vaan: http://www.kuudesaisti.net/testit/quizzes/kuudesaisti-testit/mika-on-voimaelaimesi :D
Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
Vs: Voimaeläimesi
« Vastaus #1 : 03. Heinäkuuta 2017 klo 01:05 »

On perinteisesti ollut kettu ja jänis, mikä kuvaa minua hyvin – saalistaja ja saaliseläin samassa persoonassa, kaiken ja kaikkien yhdistäjä (wannabe?). Kerran pääsin näkemään eräällä pellolla junan ikkunasta, Hämeenlinnan ja Tampereen välillä, kun kettu ja jänis olivat samalla pellolla, aika lähekkäin, kunnes lähtivät eri suuntiin. Siinä oli jotenkin jotain olennaista.

Mutta nyt en ole nähnyt kettua pitkään aikaan. Joskus asuessani Itä-Tampereella yksi sellainen suhtautui minuun melkein ystävänä, ja näin muutenkin kettuja usein niihin aikoihin, mutta nyt näen enää jäniksiä. Minusta on tullut "pelkkä" saaliseläin, ja vaikka jäniksen näkeminen edelleen ilahduttaa, ketun kohtaaminen olisi se nimenomainen voimaannuttava kokemus, joka palauttaisi takaisin tähän päivään jotakin puuttuvaa, syvää minua.
Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 03. Heinäkuuta 2017 klo 02:23 »
  • Tykkää (0)

• Usea tuollainen on antanut vastaukseksi minulle joutsenen ja suden siten, että olen yksinäinen susi. :)

Hyvinhän tuo kuvaus kyllä muuten sopii.

"Joutsen tuo mukanaan kauneutta, joka ilmenee eri tavoilla. Musiikki voi alkaa kutsua syvällisemmin, musiikkimaku laajentua tai laulaminen tuntua tärkeältä. Myös runous on joutsenen suosiossa ja sulkakynällä kauniille paperille kirjoitetut maagiset sanat.

Kauneus voi liittyä fyysisiin ominaisuuksiin. Kertoohan vanhan kansantarinakin, miten rumasta ankanpojasta (joutsen kuuluu ankkalintuihin) kasvaa kaunis joutsen. Tarina saattaa toki toteutua sisäisillä tasoillakin, henkisen kehityksen avautuessa uuteen vaiheeseen. Jos sinulla on hankaluuksia itsearvostuksen ja ulkoisen olemuksen saralla, joutsen tuo itsevarmuutta ja turvaa. Se auttaa sinua muuttumaan tarpeellisella tavalla kokeaksesi itsesi kauniimmaksi. Usko siihen, että elämänvirta kannattaa ja johdattaa sinua.

Luonnossa joutsenet ovat toisinaan kovia puolustamaan reviiriään aina aggressiiviseen käytökseen asti. Mitä ajatuksia tämä mielessäsi herättää? Oman puolustaminen yhdistyy joutsenessa vahvaan uskollisuuteen ja kestävään parisuhteeseen. Joutsen on monogaaminen ja viihtyy saman puolison kanssa läpi elämän. Romanttisen rakkauden lisäksi se symboloi viattomuutta.

Voimaeläimenä joutsen opettaa intuition kuuntelemista. Sen pitkä kaula tähyää kohti tulevaisuutta ja moni joutsenihminen kykeneekin ennustamaan tulevia tapahtumia. Joutsen kannustaa haaveilemaan, katsomaan ruusunpunaisten lasien läpi ja uskomaan unimaailman viisauteen."

https://www.jerismithready.com/quiz/
    http://www.thuleia.com/voimaelaimet.html
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #3 : 03. Heinäkuuta 2017 klo 12:39 »
  • Tykkää (0)

• Miun voimaeläin on lintu. Ei mikään tietty kuitenkaan, vaan ihan yleisesti lintu. Sain tuon tiedon selväkuuloisesti joskus vuosia sitten.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

fårad

• Vieras
    « Vastaus #4 : 03. Heinäkuuta 2017 klo 19:24 »

Mä tein ton testin, jänön se antoi mulle tulokseksi.. Eräs mieleenpainunut eläinkohtaaminen mulla onkin ollut joskus Helsingin takamailla ojassa makoilleen jänön kanssa, joka makoili aivan hiljaa ja päästi lähelle. Ei hänestä semmost fiilist tullut että jokin olisi ollut hätänä...mutta tiedäppä tuota. Kauriit ovat kans joskus sykähdyttäneet, kun samoissa Keskuspuiston maastoissa ovat sattumoisin olleet lähietäisyydellä. Mikä vain luonnonosanen voimauttaa ja ihmetyttää, kun pysähtyy hetkeksi näkemään ja hämmästymään.
    Kirjattu

Kaffe

• Vieras
    « Vastaus #5 : 03. Heinäkuuta 2017 klo 20:53 »

Testistä karhu  ;D

Ajoittain jotkut satunnaiset eläimet toistuu ja ilmenee milloin missäkin yhteydessä, mutta ne on aina eri... joskus oli susi ja nyt taas norsua pukkaa joka puolelta.
    Kirjattu

mariau

• Vieras
    « Vastaus #6 : 08. Heinäkuuta 2017 klo 23:16 »

Mull tuli tosta ja muista testeistä susi mutta en oo vakuuttunut vielä... :D
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #7 : 09. Heinäkuuta 2017 klo 09:10 »

Tuos kun vastailin tähän joskus niin heti seuraavana päivänä näin kauriin pellolla autosta kun mentiin ohi. ....juuja jäniksen tienvarsiraadon kyllä näin myös, varikset sitä jo näykki. Kauriin näkeminen ilahdutti enempi :D
    Kirjattu

mariau

• Vieras
    « Vastaus #8 : 13. Heinäkuuta 2017 klo 16:40 »

Kauriit on kyllä kauniita...  :sydamia Olin kerran hepan kans metikössä ja ihmettelin et mitä se nyt höristelee niin siinähän olikin semmonen pikku vasa! Siinä sit tuijoteltiin. Harvoin pääsee niin läheltä näkee, oli siis joku 5 metrin päässä. Niin söpö.

Mä taas nään jäniksiä melkein joka päivä, en tiiä onko tää joku vihje vai johtuuko vaan siitä että ne tekee niin paljon poikasia joka vuos... :D
    Kirjattu

intergalacticsuperhero216

• Vieras
    « Vastaus #9 : 24. Heinäkuuta 2017 klo 11:40 »

Mua viehättää sellainen ajatusleikki että kun eri eläimiä ajaa elämässä eteenpäin erilaiset vietit ja vaistot ja niille kehittyy erilaisia kykyjä ja aisteja, että ihminen vois esmes ensimmäisten elinvuosiensa aikana, vaikkapa seitsemään ikävuoteen asti olla tekemisissä vaikkapa jäniksen kanssa, ja oppii jäniksen valppauden samalla kun voittaa sen arkuuden. Eli jollain tavalla voittaa sen vietin joka kuljettaa jänistä. Seuraavat seitsemän vuotta hän saattaa mitellä voimiaan vaikkapa kurjen kanssa, ja ansaitsee kurjen kärsivällisyyden samalla kun pystyy vastustamaan sitä viettiä joka kuljettaa kurkea. Lopulta nämä voimaeläimet jotka ihminen kohtaa saattavat hänet toisinaan sellaiseen parisuhteeseen, työhön tai elämäntilanteeseen, johon hän ei enää ihmisenä halua kun on jossain vaiheessa tehnyt luonnosta voimattoman itseensä nähden.

Esimerkiksi kun kääpiömerihevosta hallitseva luonto alkaa toteutua ihmisessä hän valitsee elinikäiseksi kumppanikseen toisen ihmisen jota hallitsee sama voima ja he tuntevat suurta kiintymystä toisiaan kohtaan. Sitä samaa joka pitää kääpiömerihevoset yhdessä koko elinikänsä. Mutta jossain kohtaa he saattavat ylittää sen luonnon, heidän voimansa kasvavat suuremmaksi kuin se rakkaus joka pitää kääpiömerihevosia avioliitossa. Voisiko voimaeläiminä tässä tapauksessa pitää kaikkia niitä joita jo hallitsee. Ajatusmalli on samankaltainen kuin joissain kung-fu-filosofioissa, joissa on kuitenkin keskitytty kokoajan tämän luonnon voittamiseen, havannointiin ja hallitsemiseen. Melkeimpä nämä muuten jäisivät länsimaisessa elämänrytmissä ja filosofisessa kulutustyhjiössä huomaamatta.

Olin susipoika, melkein kuin viidakkokirjan mowgli.
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #10 : 24. Heinäkuuta 2017 klo 12:22 »

Kääpiömerihevonen  :) <3 jotenkin ihana ajatus että joku nimeäisi voimaeläimekseen kääpiömerihevosen, ja että on kääpiömerihevosten voimien haltioimia ihmisiä.
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #11 : 25. Heinäkuuta 2017 klo 19:52 »

Jäi mieleen roikkumaan, että voimaeläinajatus on melko antroposentristä. Jäin miettii esim. että voisko ihmislaji toimii yhtälailla voimaeläimenä ja onko muilla eläinlajeilla voimaeläimii. Sitten oikeestaan jäi vähän tyrmäävä olo koko hommaan.

Ehkä tavallaan kun ihmismaailma on jotenkin melko tekninen kupla, niin ehk semmost eläinkosketusta tarvitaan väylänä luontoon ja luonnolliseen elämään/kokemiseen? Tai ehkä tuollaisen eläinhenkien hahmottelu vihjailee sielunvaellusta yms.....njuu ei mulla mitään valmista ajatusta tästä tullut  :)
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #12 : 25. Heinäkuuta 2017 klo 20:27 »

^ Kyllä tuossa minusta oli paljonkin ajatusta, faråd.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 26. Heinäkuuta 2017 klo 02:24 »
  • Tykkää (0)

• Mä ainakin pidän hämähäkeistä ja oon alkanut uskoo että muurahaiset muita ötököitä. Musta on kiva unohtaa tiskipöydälle joku esim omenan pala ja antaa muurahaisten syödä se. Häädin parivuotta sittwn savupiipusta ampiaiset ja viime kesänä niitä ei siellä ollut, mutta nyt tuli ja rupesin ajattelee josko ne jotain pölyttäis keväällä en tiedä mutta vähän kyllä ei huvittais pitää ampiaisia piipussa.
    Kirjattu

intergalacticsuperhero216

• Vieras
    « Vastaus #14 : 27. Heinäkuuta 2017 klo 23:05 »

Jäi mieleen roikkumaan, että voimaeläinajatus on melko antroposentristä. Jäin miettii esim. että voisko ihmislaji toimii yhtälailla voimaeläimenä ja onko muilla eläinlajeilla voimaeläimii. Sitten oikeestaan jäi vähän tyrmäävä olo koko hommaan.
    Musta tuntuu että eläimet elää luonnossa ikään kuin ihmiset näkevät unta, tai kaikki elollinen luonto muodostaa samalla tavalla yhden ykseyden ja tietoisuuden maapallolle kuin solut ihmisen sisällä ihmiselle. Ihminen on herännyt tästä ykseydestä suureen huomioon, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Tämä on kammottava paikka herätä, vaikka herääminen tuntuukin ihanammalta kuin mikään. Useimmiten asiat on toisin kun musta tuntuu, joten mutu-tuntumastanikaan en saa oikein otetta.

Engalnnin(mä oon meinannut ainakin kolme kertaa korjata tän sanan kirjoitusasun, mut en kyllä enää aio alistua millekään kielioppisäännöille) sana "individual" tuo mieleen jakamattoman, mut täytyy löytää joku vielä eksaktimpi tapa määrittää se maapallon kosmisesta tietoisuudesta irrottautunut yksilö. Ikään kuin nolla nollan sisällä, ihminen maailmankaikkeudessa.

Ei voi miljardia ihmistä tuomita 999.999.999 perusteella. Saattaa susillakin olla tuntemattomasta syystä canissentrinen maailmankuva, tai sit ne tosiaan elää ilman mitään kuvaa. Tai ihan mikä tahansa toinen eläin jonka konnotaatiot ovat miellyttävämpiä jos sudet pelottavat. Harakka, sillä on mustavalkoinen minäkuva, mutta se ei kerro vielä maailmasta mitään. Ehkä se on harakalle peili ja varikselle ikkuna.
    Kirjattu