Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 32

Zoe

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #465 : 13. Helmikuuta 2012 klo 20:21 »
  • Tykkää (0)

• Hei kaikki!

Olen 35-v. nainen Helsingistä. "Hippiyteni" alkoi lukiossa jo parikyt vuotta sitten. Sillon tuli käytettyä paljon intian basaarin vaatteita ja ryhdyttyä kasvissyöjäksi. Olin myös kiinnostunut eri uskonnoista ja filosofioista. Nyt olen enemmän hipihtävä kuin varsinainen pesunkestävä hippi. Vältän muutenkin kategorioita, koska tuskin menen vain yhteen kategoriaan. Mutta lähimpänä taitaa olla silti hippiys. Olen myös aika rock-henkinen. Olen työssä ihmisläheisessä ammatissa, arvoni ovat hyvin vasemmistolaiset (jopa vihreää enemmän) ja olen ns. epäsovinnainen monella tapaa, en kuitenkaan mitenkään itsetarkoituksellisesti. Se porvarillinen elämäntapa ei vain koskaan ole ollut minua varten.. nykyisin olen palannut enimmäkseen pesco/vege -linjalle, mutta en ole asiassa niin ehdoton kuin teininä.  Tärkeää minulle on myös vapaus, meri, kesä, ystävät, musiikki, elokuvat jne. Mielenkiinnolla tutustun tähän foorumiin!
    Kirjattu

Hekuma

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Ei aina tarvii tietää minne on menossa.
    « Vastaus #466 : 14. Helmikuuta 2012 klo 12:44 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa.   :)
    Kirjattu
    Miksi et tekisi huomenna sitä minkä voit tehdä jo tänään.

tausmae

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #467 : 20. Helmikuuta 2012 klo 15:33 »
  • Tykkää (0)

• Minulla olisi tiesieni olemassa ja annan kaikille kuka tule hakemaan. marjetta1965@hotmail.com
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #468 : 23. Helmikuuta 2012 klo 02:00 »
  • Tykkää (0)

• Sydämellisesti tervetuloa kaikki uudet hipit ja toivottavasti viihdytte!  :sydamia2

Näitä hyviä ja mielenkiintoisia esittelyjä lukiessa alkaa tuntua siltä, että moni on ottanut tehtäväkseen määritellä sekä itsensä että hippiyden esittelytekstissään... joten ehkä voimme jonain päivänä kerätä "hipin" määritelmän tästä topicista.  ;)
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Falk

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #469 : 24. Helmikuuta 2012 klo 22:53 »
  • Tykkää (0)

• Iltaa... Olen rauhallinen heppu, välillä suupaltti joskus hissukka. Monessa suhteessa toimeen tuleva persoona, vaikkakin omat laiskuutensa kullakin hah... Katselin, että on mukavan oloinen foorumi ja tänne päädyin nyt aluksi lueskelemaan, mutta ehkä vielä jotakin tämän lisäykssksi uskallan kirjoitellakin.
    Kirjattu

kodin_hengetaer

• Vieras
    « Vastaus #470 : 25. Helmikuuta 2012 klo 10:33 »

Terve.

Mää oon 19-vuotias nuori mies, syntyjäni Oulunsuunnalta mutta muuttiin vasta Tampereelle. Tykkään hääräillä kotona siivoamassa ja tekemässä ruokaa, pakottaa itteni välillä mietiskelemään, treenaan ja joogaan, soitan kitaraa ja yritän oppia laulamaan. Mulla on pääsääntöisesti aika hyvä olla, mutta oon nyt lähiaikoina huomannu että istun liikaa koneella ja siitä tulee levoton ja laiska olo. En myöskään tunne hirveästi kotoa poistumisen arvosia ihmisiä ja haluaisin löytää niitä, varsinki nyt Tampereelta ku siellä asun. Oon aika häpeilemätön ja avoin ja oon omaksunu vähän sellasen pellemäisen asenteen etten enää osaa antaa hirveästi väliä mitä musta ajatellaan, ja musta tuntuu että oon vaivaannuttavan suorasukainenkin. Mutta koen olevani tosi hyväntahtoinen vaikka musta saakin herkästi vähän tuomitsevan kuvan. Hitto, onkohan tää viesti enemmänki syy olla tutustumatta muhun. :D Toivottavasti ei.

Ja rakkautta tietty kaikille. <3
    Kirjattu

tuulitukka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Burning in Water Drowning in Flame
    « Vastaus #471 : 25. Helmikuuta 2012 klo 11:05 »
  • Tykkää (0)

• Tervetulohalaukset uusille hippeilijöille, toivottavasti viihdytte! :)

Niin ja vielä sulle hengetaer;
    Hitto, onkohan tää viesti enemmänki syy olla tutustumatta muhun. :D
    Ei suorasukaisuudessa mitään vikaa ole niin kauan kuin antaa muidenkin mielipiteille tilaa, mikä tuskin on ongelma.  ;)

~ tuulis
    Kirjattu
    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.”

Torstai

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Roar
    « Vastaus #472 : 26. Helmikuuta 2012 klo 00:34 »
  • Tykkää (0)

• Oijoi, olen vain hetken poissa ja ihanaa porukkaa tullut tänne! Tervetuloa minunkin puolesta :)
    Kirjattu
    Jokainen tuntee laulun sen, jokainen kuulee sävelen, poluilta suuren tyhjyyden. kun löytää viimein rakkauden.

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #473 : 26. Helmikuuta 2012 klo 10:57 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa kaikille teille ihanille ihmisille  ;D
    Toivottavasti kaikki uskaltaa osallistua keskusteluihin
    Kirjattu
    We lay in bed day after yesterday

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #474 : 01. Maaliskuuta 2012 klo 14:08 »
  • Tykkää (0)

• Heipä hei.

Olen itseasiassa hyvinkin kiitollinen, että löysin tänne ja jotenkin tämä tuntuu juuri nyt todella hyvältä. Löysin tänne kun googlailin Rainbow Gathering juttuja joten oikein mukava piristys tähän Torstai päivään! Olen tällä hetkellä 22-vuotias nuori nainen Espoosta. Koko ikäni asustanut täällä pääkaupunkiseudulla jos ei lasketa parin vuoden opintoja Limingassa. Tällä hetkellä minua vievät eteenpäin elämässä tämä suuri rakkaus jota olen päässyt kokemaan niin viimeisten vuosien kuin päivien aikana. Olen vieläkin eräänlaisessa euforisessa tilassa lauantaisen keikan jäljiltä jonka fiilikset olivat aivan käsittämättömän upeita. Perheeni kutsuu minua viherpipertäjäksi eivät he täysin ymmärrä miten voin olla täysin tyytyväinen osa-aikatyöhön joka sijoittuu aamuun. Loppu ajan päivistäni keskityn elämään ja viime päivinä olen myös kertonut avoimesti ihmisille kuinka hienolta on ollut heidät tavata.

Tässä ei nyt ole päätä eikä häntää, mutta ei se mitään. En osaa oikein selittää miltä tuntuu tai kuka olen. Olen murrosvaiheessa jos jotain voisi sanoa. Ehkä elämäni suurimpiin saavutuksiin lasken viime kesäisen hiusten leikkuun jolloin itse fiskarseilla kynin polkkapituisen tukkani juurikasvua rajana pitäen.

Ehkä seuraavaksi niitä suurimpia asioita on vahva halu muuttaa pois vanhempien nurkista ja aloittaa oma elämä vaikka onhan sitä jo vahvasti elättykin jo monen monta vuotta. :)
    Kirjattu

Hanna

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #475 : 11. Maaliskuuta 2012 klo 14:20 »
  • Tykkää (0)

• Heipsan!

Olen paljon harmitellut sitä, ettei samanhenkisiä ihmisiä tunnu löytyvän mistään ja sitten törmäsin sattumalta tähän paikkaan, ja olihan sitä sitten heti rekisteröidyttävä.

Olen 24-vuotias uusimaalainen naisihminen. Elämä on jo tähän ikään mennessä onnistunut kaatamaan ämpäritolkulla kuraa niskaan, ja 10 vuotta sairastettuani erilaisia mielenterveyden sairauksia sekä noin vuosi sitten tapahtunut viimeisin romahtaminen saivat aikaan jotain sellaista, minkä seurauksena olen viettänyt paljon aikaa itseäni tutkiskellen ja etsien. On ollut pakko hidastaa.

Pyrin kovasti irti täydellisyysnipottamisesta, suorittamisesta ja kuristavasta kiireestä, vihasta ja katkeruudesta. Nautin käsitöistä, eläinten kanssa touhuamisesta ja enenevissä määrin kaikenmoisesta ekoilusta. Haaveena on rauha ja tasapaino itseni sekä ympäristön kanssa, itseeni tutustuminen ja oman tien löytäminen. Pidemmän aikavälin haaveena voisi olla oma tupa ja porkkanamaa, perhe, ehkä jopa jonkinmoinen yhteisöllinen asuminen.
    Kirjattu

Peltzi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #476 : 14. Maaliskuuta 2012 klo 00:24 »
  • Tykkää (0)

• 28 vuotias miehenalku etelä-suomesta.
    Veri on aina vetänyt maalle ja viime vuosina olen kokemut jonkinasteisen yleisheräämisen siitä, mitä oikeasti elämältä haluan ja mitä haluan itse antaa myös muille.
    Poistuin suuryrityksen oravanpyörästä pienempipalkkaiseen unelma-ammattiini joka liittyy erittäin vahvasti harrastukseeni tai sanoisinko elämäntapaani.

Olen aina ollut muidenmielestä vähän vastarannan kiiski,koska en ole jaksanut innostua uusimmista trendeistä taikka muuten vaan mainstream meiningeistä.
    En tiedä, mutta ainakin oma mielipiteeni on se, että ostan ennemmin vaatteen joka on tehty käyttöön eikä vaan pelkkään esittelyyn.
    Sama pätee kaikkeen muuhunkin asiaan, esineeseen , tjms...

Pienestä pojasta lähtien on tullut kierrettyä koskien varsilla kalastelemassa ja näin hivenen vanhempana tuli kuvioihin myös eri metsäneläimien elintapoihin perehtyminen.
    Perhokalastusta intohimoisesti harrastanut pienestä lähtien ja nykyään sydämmenasiana on klassiset perhokalastusmenetelmät/välineet sekä uhanalaisten taimenkantojen puolesta puhuminen ja tuhottujen koskien entisöinti kalakantojen hyväksi.

Kesäisin olen viettänyt aikaani omassa kesäasuttavassa "mummonmökissä" rentoutuen ja luonnosta nauttien.
    Nyt kun tuli ajankohtaiseksi muutto pääkaupunkiseudun läheisyyteen aloin etsimään lähimaaseuduilta itselleni omaa pientä vanhaa torppaa.
    Itseasiassa vuokrasopimuksen allekirjoittamista vaille valmista tämäkin elämänmuutos. Unelma torppa maalta ja vielä järvenrannalta, siinä on oma unelmani toteutettuna
    jo hyvinkin pitkälti.

Rekisteröidyin tänne lähinnä samanhenkisten ihmisten takia ja se, että on mahdollisuus jutella ja ehkä jopa tavata samanlaisia elämänarvoja noudattavia ihmisiä.
    Ja eihän tälläisistä tiedä jos vaikka samanhenkinen nainenkin löytyisi samaa polkua kulkemaan kanssani.
    Ottakaapa rohkeasti yhteyttä, ystäviä ei ole koskaan liikaa!!
    Kirjattu
    "Mikään, kelpo oppilaani, ei ole yhtä miellyttävää kuin onkimiehen hyvin järjestetty elämä. Lakimiehen hyöriessä hoitamassa asioitaan ja valtiomiehen punoessa juonia tai vastajuonia me istumme esikkoja kasvavilla törmillä, kuuntelemme lintujen laulua ja elelemme yhtä rauhallisesti kuin nämä hiljaiset hopeavirrat, joiden näemme äänettömästi soluvan ohitsemme."  - Izaak Walton - Compleat Angler-

Hyyka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #477 : 17. Maaliskuuta 2012 klo 19:34 »
  • Tykkää (0)

• Palattuani onnistuneen epäonnistuneesta retriitistä eksyin ja löysin. Nyt olen tässä. Kotikaupunkini on Oulu, mutta Helsingin kautta olen päätynyt lopulta Kainuuseen. Toistaiseksi elämänrytmi ja oleminen ei ole koskaan tuntunut yhtä hyvältä kuin mitä korpimaisemat ovat pystyneet viime kuukausina tarjoamaan.

Olen siis 23-vuotias nainen, jonka elämää erityisellä tavalla läpäisee luomakunnasta, luonnon pyhyydestä, esoteriasta, kristillisestä perinteestä sekä suomalaisesta kansanuskosta nouseva ihmettelevä ja avoin hengellisyys. Menneessä elävä, nostalgiasta hengittävä, aatehistoriaa opiskeleva perinteenpitäjä ja uniennäkijä. Lyhykäisyydessään näin.

Liityin foorumille, jotta voisin tavata samaa arvomaailmaa jakavia kummallisia otuksia.  :)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #478 : 18. Maaliskuuta 2012 klo 01:50 »

^ Tervetuloa. Enpäs ole pitkiin aikoihin nähnyt täällä näin kiehtovaa esittelytekstiä. Ja se ei ole ihan vähän.
    Kirjattu

Pekkos

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #479 : 20. Maaliskuuta 2012 klo 13:48 »
  • Tykkää (0)

• Moi kaikille!

Mie taijan olla jonkin sortin kummajainen jossa hippiäkin löytyy.  Sovinkohan tänne ollenkaan kun ikää jo 50-vuotta ja maalla asun suht omavaraista taloutta harrastaen.
    Oman tieni kulkija jota kylällä kauhistellaan elämäntavan takia vaikka työssäkin käyn. Olisin halunnut osallistua  Leppävirran leirille ja katsoa millaista hippielämä oikeasti on mutta työ esti sen. Onkohan täällä ketään Itä-Suomesta tällaista vanhempaa väkeä?
    Kirjattu