Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 33

tuulitukka

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
    • Burning in Water Drowning in Flame
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #480 : 20. Maaliskuuta 2012 klo 23:00 »
  • Tykkää (0)

• ^Ei täällä ikää katsella.  :)

Tervetuloa kaikille uusille ihanille ihmisille, joita näyttääkin tulleen oikein monta nyt lähipäivinä!
    Kirjattu
    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.”

Ankkadaami

• Vieras
    « Vastaus #481 : 23. Maaliskuuta 2012 klo 18:06 »

Koska minut tunnetaan monessa paikkaa uskomattomasta kyvystäni olla suorittamatta melkein mitään ajoissa, niin sen takia tämäkin esittely saapuu vähän jälkikäteen. En rupea aluksi uskottelemaan teille taikka itselleni, että täysiverinen hippi olisin. Tämä johtuu siitä, että niin monesti olen kuullut, ja varmaan tulen kuulemaankin, että olen vaikeasti kategorisoitava ihminen. Itsetuntoa hipoakseni tykkään välillä kuvitella, että se johtuisi siitä, että olen ihmisenä kategorioiden yläpuolella, mutta realistiselta kantilta katsottuna olen vain liian... monipuolinen ja liian monista asioista kiinnostunut. Olen kuitenkin monen monta kertaa saanut huomata, että "normaalia" (mitä se sitten onkaan) hipimmät ihmiset ovat minulle mieluisinta seuraa ja sinne sopeudun parhaiten. Siksi netissäkin, koska tätä viihdemedian muotoa (pitkään olen tuotakin sanakorviketta halunnut päästä käyttämään) eniten käytän, etsiydyin tänne. Tarkemmin itseäni esitelläkseni, voisin sanoa että omaan melkeinpä alati liikkeessä olevan mielen, vaikka itse saatankin istua tuijottamassa seinää paikallani. Ei minulla ole monesti tarvetta liikkua tai pitää kiirettä, kunhan annan maapallon heijata mukanaan. Osaan kuulemma olla myös kyyninen, enkä kiellä sitä. Se ei vain tarkoita sitä, kuten yleisesti yleistetään, että olisin apaattinen tai synkkä persoonaltani. Olen melkeinpä joka hetki iloinen, vaikka juttuni monesti muuta sanoisivat. Koska kun odotan aina tapahtuvaksi sen pahimman mahdollisuuden, niin monesti se mitä tapahtuu on paljon "parempi" mahdollisuus, jonka takia pystyn olemaan iloinen silloinkin, kun jotain vähän epämieluisampaa on tapahtunut. En aina kuitenkaan, koska muuttuisin suht yksipuoliseksi ihmiseksi, jos olisin aina iloinen, joka tarkottaisi myös jämähtämistä paikoilleen. Sanon ja kirjoitan asiat suoraan, kuten ajattelen, joten monesti teksti saattaa olla töksäyttämällä kirjoitettu, ja kuulostaa ikävämmältä kuin mitä olen tarkoittanut. Varoituksen sanana tämä. Olen kiinnostunut monista asioista, ja minulta voikin tulla kysymään vaikka mitä mieltä olen sukkien tarpeellisuudesta tai minä vuonna Helsinki perustettiin. Jos en tiedä, niin se ei tarkoita, ettenkö tietäisi sitä sitten tulevaisuudessa. Minulta ei tosin kannata kysyä kelloa tai päivämäärää. Ajantajuni on olematon ja kello on ikuinen vihollinen minulle. Piirrän, maalaan, muovaan myöskin. Kaikesta mahdollisesta voi saada aikaa jotain. Lumesta tai hiekasta, sanomalehteen tai piirustuspaperille. Puhun ja kirjoitan paljon, jos tästä sitä ei ihan huomaa. Käytän lauseessa sanoja välillä enemmän kuin kielioppi sallisi, koska pitkät lauseet ja sanat ovat mieleisiäni. Hyvää iltaa siis kaikille, koska iltapäiväksi tätä käsittääkseni ei voi enää kutsua, jos yleistietoni vuorokauden jaottelusta pitää paikkansa.
    Kirjattu

Aarrematkailija

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Maailma on kaunis
    « Vastaus #482 : 25. Maaliskuuta 2012 klo 12:04 »
  • Tykkää (0)

• Moikka kaikille!
    Olen tämmönen 20 vuotta täyttävä naisenalku. Enpä osaa sen enempää kertoa itsestäni, mitä nyt luonnonläheinen ihminen olen ja opiskelut sujuu tällä hetkellä puutarhurin papereita tavoitellessa. Olen myös jonkinlainen taiteilijasielu, mutta hipiksi itseäni en lähtisi luokittelemaan.

Elän tällä hetkellä suhteellisen kiireistä elämää; harrastukset vievät aikaa, koulu vie aikaa ja kavereitakin pitäisi ehtiä tervehtimään. Sen verran voisin vielä sanoa että minulla on pitkä urheilutausta. Olen harrastanut ja tehnyt paljon kaikenlaista ja mm. judoa olen nyt harrastanut 12 vuotta, ja tavoitteitahan riittää ! Liityin tänne kun nämä keskustelujen aiheet kiinnostivat ja muutenkin tuntuu olevan mukavan oloista porukkaa täällä :)
    Kirjattu

tuulitukka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Burning in Water Drowning in Flame
    « Vastaus #483 : 26. Maaliskuuta 2012 klo 17:10 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa mukaan keskusteluun vain molemmille oikein paljon!  ^-^
    Kirjattu
    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.”

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #484 : 28. Maaliskuuta 2012 klo 17:12 »
  • Tykkää (0)

• Joo, hei vain kaikille!

Tiedän, että nimimerkkini on tosi klisee hippifoorumille, mutta olen ruvennut käyttämään tätä nimimerkkiä yleisesti netissä siellä täällä, koska ajattelin että se voisi ärsyttää vähän ääriahdasmielisiääärioikeistolaisia...

Olen 17-vuotias naispuolinen kaupunkilaisihminen. Harrastuksiini kuuluu maalaaminen ja piirtäminen, kirpputoreilla kiertely, yleisen hämmingin aiheuttaminen. Saatan innostua helposti ja silloin saatan herättää jonkin verran huomiota - jopa paheksuntaa (olen kuullut että koulussa minua sanotaan ärsyttäväksi ja oudoksi). Tapaani kuuluu hyräillä ja lauleskella paljon, ja välillä olen tosi hajamielinen ja poissaoleva. Tykkään pukeutua pitkiin mekkoihin, tykkään käyttää kangaskasseja, ylläni on usein paljon maanläheisiä sävyjä (melkein stereotyyppinen hippi, puuttuu vain pitkät hiukset). Minun hiukseni ovat melkein aina ihan sekaisin ja vallattomat - kiharat ne kun ovat. :D

Pidän kovasti eläimistä ja luonnosta. Olen kasvissyöjä. Haluaisin elää ekologisemmin, ehkä yksi niistä syistä miksi tulin tänne. Ihailen paljon ihmisiä, jotka uskaltavat olla oma itsensä.

Tulin tänne, koska olen yksinkertaisesti hippi. Minua myös ahdistaa vähän kaikenlaiset "yhteiskunnalliset" paineet kuten, millainen minun pitäisi olla ja miten minun pitäisi käyttäytyä ja pukeutua, mitä musiikkia minun pitäisi kuunnella... yms. Tulin tänne koska ajattelin että täällä tuskin välitetään paljon niin turhista ja pinnallisista asioista. Toivon olevani oikeassa paikassa... :3

EDIT// Tuntuu niin vapauttavalta ja mukavalta lukea kuinka samanhenkisiä ihmisiä täällä on. ;')
    « Viimeksi muokattu: 28. Maaliskuuta 2012 klo 17:14 kirjoittanut Rauhan Toveri »
    Kirjattu

Cig

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #485 : 28. Maaliskuuta 2012 klo 23:10 »
  • Tykkää (0)

• Hei!

olen 20v äijä helsingistä, tykkään hippitytöistä ja löysin tälle foorumille etsiessäni otsachakrasta tietoa.. ^^
    itse en ole hippi (vaatetyyliltäni siis), mutta ajatusmaailma on suhteellisen samanlainen... plus tykkään ganjasta aaaika paljon  O0
    Kirjattu

mehiläinen

• Vieras
    « Vastaus #486 : 31. Maaliskuuta 2012 klo 20:13 »

Hola!
    Voisinpa minäki tähä jotain pistää. Olen 19 vuotias tyttö Oulun perukoilta.
    Löysin tänne sivustoon sattumalta. Ensin huvitti jotenki tämä foorumi, mutta sitten tarkemmin tutustuttua tämä paljastui kivaksi ja jopa käytännölliseksi paikaksi:)
    Olen kiinnostunut eri kultuureista, uskonnoista, musiikista, tanssista, joogasta ja tietysti erilaisista ihmisistä. En hankkiutunut tänne nimen omaa etsiäkseni "hippi"kavereita, mutta tietysti uudet tuttavuudet jotka jakavat kanssani saman arvomaailman/mielenkiinnon kohteet (iästä ja sukupuolesta riippumatta) ovat aina lämpimästi tervetulleita.
    Mielelläni vaihdan ajatuksia kanssanne.
    Kirjattu

Annika

• Vieras
    « Vastaus #487 : 02. Huhtikuuta 2012 klo 09:52 »

Hei kaikille tasapuolisesti  :D

Imagine all the people
    living life in peace

You may say I'm a dreamer
    but I'm not the only one

Elikkäs siis tällainen -73 syntynyt uneksija Hämeenlinnasta hyppää joukkoonne mukaan :)
    Kirjattu

peikkotytyy

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #488 : 03. Huhtikuuta 2012 klo 20:39 »
  • Tykkää (0)

• Helou! Olen 17-vuotias naisenalku pohjoisesta päin.  Olen todella huono kertomaan itsestäni joten kerronpas vaikka, mistä pidän ja mistä en:)
    En tykkää: materian ja rahan "palvomisesta" , Itsekkäistä ihmisistä,  epäkunnioittavista ihmisistä, eläinten kaltoinkohtelusta , enkä etenkään tykkää siitä jos joku yrittää vaikuttaa siihen millaista elämää elät tai millainen olet!
    Tyksin: Eläimistä,erilaisuudesta, huolehtivista ja toisiaan kunnioittavista ihmisistä, kirppiksistä, musiikista etenkin (räp-reggae ,tecno, reggae jne.) teestä, pitkistä kävelylenkeistä luonnossa (omissa ajatuksissaan  :sydamia

No siinä pientä infoo itestäni:) 
    Kirjattu
    Rakastan yli kaiken,
    suurta voimaa joka loi sen,
    kaiken olevaisen,
    olen sitä olen vain sen.

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #489 : 04. Huhtikuuta 2012 klo 12:43 »
  • Tykkää (0)

• Elikkäs siis tällainen -73 syntynyt uneksija Hämeenlinnasta hyppää joukkoonne mukaan :)

Jee! Lisää meitä vanhuksia! Eiku  ::)
    Mutta samalla tervetuloa ihan kaikille teille uutukaisille - Peikkotytyy, mehiläinen, Cig, Rauhan Toveri, tuulitukka, Ankkadaami, Aarrematkailija, Pekkos, Hyyka, Peltzi, Hanna, MirkaCerena.  Hurjan paljon on tullut uusia immeisiä, saattoi jäädä joku mainitsemattakin. Osa onkin jo uskaltautunut kirjoittamaan, ei muutakin kuin loputkin mukaan :D
    Kirjattu

Esmeralda

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #490 : 06. Huhtikuuta 2012 klo 18:45 »
  • Tykkää (0)

• Apua!  :D  En tiedä oonko hippi, mut oon kauan "etsinyt" itseäni ja tiedostanut että oon ajatusmaailmaltani hirveän erilainen kuin ns. normaalit ihmiset ja kokenut ajoittain suurtakin ahdistusta tän asian vuoksi. Nyt kun eksyin tänne foorumille ja hetken aikaa lueskelin näitä kirjoituksia täällä niin mä olin ihan haltioissani. Siis voiko olla näin paljon ihmisiä jotka ajattelee asioista mun tavallani  :sydamia Ihan ku olis kotiin tullu! :)

Iältäni oon 36-v. ja asustelen Länsi-Suomessa. Mulla on vakituinen työ ja oma asunto. Oon 13 vuotta ollut lakto-ovo, mutta kova halu olis ryhtyä täysin vegaaniksi, tai ainakin täysin vegetaristiksi. Suosin luomutuotteita (ja vältän eineksiä), luonnonmukaisia pesuaineita, kierrätettäviä ja kestäviä tuotteita ja  kirpparit on suosikki ostospaikkoja :) Suurin unelma olisi päästä muuttamaan jonnekin ihanaan ekokylään, jossa elettäisiin löyhässä kommuunissa, tuotettaisiin omavaraisesti elintarvikkeet ja suurin osa arkipäiväisistä käyttötavaroista. Haluaisin rakentaa olkipaalitalon ja myydä pois auton ja lopettaa nykyisen työni. Pääsääntöisesti haluaisin elää luontoa ja eläimiä kunnioittavasti ja ekologisesti. En ole kristitty enkä halua viettää kirkollisia juhlapyhiä. Luokittelen itseni agonistiksi jos johonkin uskontokategoriaan on pakko kuulua.Kaikenmaailman joulu- ym korttien lähettelyä vihaan ylikaiken! Mua ahdistaa tää nykyinen ahdasmielinen ja tuomitseva yhteiskunta jossa ihmiset jaotellaan tiettyihin normeihin. Jos et täytä näitä normeja, olet epänormaali ja sinua syrjitään. En voi sietää äärioikeimmistolaisia ja perussuomalaisia :D

Olen sairastanut vaikean masennuksen ja siihen liittyvän kolmevuotisen psykoterapian aikana olen ruvennut kyseenalaistamaan itseäni ja sitä millainen olen versus millainen haluan oikeasti olla. En ole kauheasti perehtynyt mihinkään tämän "alan" kirjallisuuteen tms. koska nyt vasta löysin tiedät samanhenkiset ihmiset (joita oikeasti luulin ettei teitä ole olemassakaan!!). Olen aina ollut kiinnostunut yliluonnolisista (jos niin voidaan jostain sanoa) asioista, itsensä henkisestä kehittämisestä ja itseensä tutustumisesta. En jaksaisi enää suorittaa ja olla täydellinen ja epäonnistua molemmissa.

Ja anteeksi jos kirjoituksellani jotain loukkasin, se ei ollut tarkoitukseni. Halusin vain rehellisesti ja suorasanaisesti kertoa millainen olen (sillä olen suorasanainen, välillä liiankin :) ) ja olen huomannut, että niin tekemällä usein loukkaan jotain toista tahtomattani  :-[

Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #491 : 06. Huhtikuuta 2012 klo 19:19 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa kaikille! Ja Esmeralda, jos tuosta esittelytekstistäsi joku loukkaantui, saa olla melko herkkähipiäinen persoona. :D

Esmeralda

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #492 : 07. Huhtikuuta 2012 klo 12:27 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos vihreäkaupunki!  :)  Ajattelin nyt ihan varmuuden vuoksi laittaa anteeksipyynnöt jo etukäteen JOS vahingossa olisin loukannut jotain  :) En tiedä miten mä sen teen, mutta aina onnistun jotain vierasta ihmistä loukkaamaan puheillani, vaikken sitä koskaan yritä. Sanon vaan sen mitä ajattelen ja toivon samaa myös muilta ihmisiltä. Aina en ymmärrä, että joku voi loukkaantua jos en pidä tai arvosta jotain heille tärkeää asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn sen etteivät kaikki (lue suurin osa ihmisistä) myöskään arvosta minun ajatusmaailmaani, mutta mitä sitten. Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu  :) Siksi ehkä lauon edelleen suoraan näitä ajatuksiani ilman suurempia ajatteluita ja huomaan kerta toisensa jälkeen että jaahas, taas oon sanonut jotain koska musta ei pidetä tai mua pelätään. Varsinkin naisten kanssa tulee näitä yhteentörmäyksiä kun en koe olevani mitenkään kauhean naisellinen (en itke elokuvissa, en katso romanttisia komedioita, en lässytä vauvoille yms. yms.) ja muut naiset eivät tätä hyväksy tai jotenkin se on heille uhka. En tiedä  :-\

Tämän vaiherikkaan ja opettavaisen elämäni varrella olen huomannut, että toiset ihmiset eivät kestä jos olen heidän kanssaan eri mieltä asioista ja ilmaisen sen. Mun arvomaailmassani täytyy antaa kaikkien kukkien kukkia (hei, mähän OON hippi!  ;D ), olla suvaitsevainen ja (ja ainakin yritän olla parhani mukaan, vaikka tässä onkin mulla vielä paljon opettelemista) ymmärtäväinen myös niitä ihmisiä kohtaan joiden kanssa ajatukset eivät ihan aina kohtaisikaan. Mut niin kuin jo esittelytekstissäni sanoin, täällä teitä ihania ihmisiä tuntuu olevan  :)
    Kirjattu

Pekkos

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #493 : 07. Huhtikuuta 2012 klo 13:52 »
  • Tykkää (0)

• Esmeralda, tuo on niiiiiiiiiiiiin totta.
    "Tämän vaiherikkaan ja opettavaisen elämäni varrella olen huomannut, että toiset ihmiset eivät kestä jos olen heidän kanssaan eri mieltä asioista ja ilmaisen sen. Mun arvomaailmassani täytyy antaa kaikkien kukkien kukkia (hei, mähän OON hippi!  ;D ), olla suvaitsevainen ja (ja ainakin yritän olla parhani mukaan, vaikka tässä onkin mulla vielä paljon opettelemista) ymmärtäväinen myös niitä ihmisiä kohtaan joiden kanssa ajatukset eivät ihan aina kohtaisikaan."

Ite uskaltanu työpaikalla olla eri mieltä näiden "täti täydellisyyksien" kanssa ja todella yrittävät kaikkensa savustaakseen pois ja kääntääkseen työkaverit ja pomot sinua vastaan. No kävikin niin että porukka ei lähtenyt mukaan ja kaikki kolme joutuivatkin etsimään itselleen uuden työpaikan. Kymmenen vuotta sitä vainoa kesti mut nyt se on ohi.
    Jaksamista kaikille jotka ovat samassa tilanteessa.
    Kirjattu

Kukka

• Vieras
    « Vastaus #494 : 08. Huhtikuuta 2012 klo 08:59 »

En tiedä, kuulunko oikeastaan kunnolla hippien joukkoon, mutten tunne kuuluvani minnekään muuallekaan. Jonkinlainen ulkopuolisuuden tunne on vaivannut koko ikäni. Olen tämmöinen 20v hieman outo ikuinen haaveilija. Pidän luonnosta, kirjoittamisesta ja lukemisesta, kesästä, vapaudesta ja eläimistä... Vapaa-aika kuluu ulkona liikkuen (välillä pelkästään päämäärättömästi harhaillen, heh), kirjoja lukien ja mietiskellen elämän monia kummallisuuksia. Hiljaisuudesta löytää vastauksia sisimpänsä kysymyksiin, mutta pidän myös musiikin kuuntelemisesta. Inhoan kiirettä ja ilkeitä ihmisiä.
    Nykyään ei enää tule vietettyä aikaa tietokoneella niin paljon, kun ennen seikkailin monilla foorumeilla, joten en osaa sanoa kuinka paljon tulen tänne kirjoittelemaan. Heti tämän paikan löydettyäni tunsin kuitenkin jollain tavalla kuuluvani joukkoon - ja silti en kuitenkaan - että päätin liittyä joukkoonne.
    Vai olisiko vastaus siinä, että yleensä hipit ovat iloisia ja elämänhaluisia ja tulevat toimeen itsensä kanssa...
    Kirjattu