Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 38

smile86

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #555 : 04. Lokakuuta 2012 klo 00:46 »
  • Tykkää (0)

•  ;D ei mitään käsitystä siitä että oonko hippi mutta semmotteeks itteni luokittelisin! käyn töissä, maksan asuntolainaa, 2 lasta ja eukko...koiraa ei oo  ;D !! esim. oon saanu naiseni ajatuksia muutettua sen verran että käyttää hiuslakka merkkiä missä on merkki (harmiton otsonikerrokselle) ja muita "pikku juttuja"! eli yritän opastaa/valistaa/(ja varmaan tuntuu muista välillä)saarnaan siitä mitä pitäis tehä luonnon hyvin voinniks! eli oonko puun halaaja..... no kyllä väilliä tekis mieli sanoo "ja vitut" ja lähtee puolustaan noin sataa eri asiaa!!  :'(  >:( sekaisia tuntemuksia!? mut sit tohon sanaan Hippi... mun käsitys hipistä on rakkaus ja välittäminen ja no oon kuullu monesti että oon liian hyväsydämminen ja murehdin turhia!! öööööööööööö.... mut tässä asiassa en haluu sanoo "ja vitut"!! haluun rakstaa,halata lähimpiä ihmisiäni (välillä myös tuntemattomimpia) ja auttaa!! musiikista sen verran et kuulin/aloin kuunteleen 60-70 luvun musiikkia ja niihin pändeihin tutustuesani tajusin et ehkä oon hippi!  ;D mussa on piirteitä jotka vois laitaa suoraa stereotyypiseen kuvaan hipistä mutta on myös ääripää... tai jotain!  :D
    Kirjattu
    shit dont just happen, shit takes time

smile86

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #556 : 04. Lokakuuta 2012 klo 00:58 »
  • Tykkää (0)

• jaa niin joo ja EN kysy seuraavaa ärsyttääkseni!!!!! mut vastakkaa et mikä helvetti siinä on että kun jossain porukassa sanoo että oon mielestäni hippi niin suraava kysymys on "syötkö lihaa?"  ja vastaus kuuluu "syön???" niin mulle sanotaan että "et ole oikea hippi!" mikä määrittelee että hippi ei saa syödä lihaa? >:(  mun mielestä vegaani ja hippi on kaks eri asiaa???
    Kirjattu

annika

• Vieras
    « Vastaus #557 : 04. Lokakuuta 2012 klo 08:50 »

kaikissa *ryhmittymissä* on myös näitä *ääri immeisiä*, jotka kuvittelevat, että heidän tapansa toimia on se ainoa oikea tapa...
    ei niistä kannata välittää. Tärkeintä on se miltä susta tuntuu  :peukku
    Tarkoitus ei ole elää elämäänsä muiden mieliksi vaan omaksi ja muiden iloksi  :sydamia
    Kirjattu

sammakko35

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    Vieläkin hippihenkinen!
    « Vastaus #558 : 07. Lokakuuta 2012 klo 13:10 »
  • Tykkää (0)

•  8) Hyvää päivää.

Olen vieläkin hippihenkinen. Nuorena poikana, kun en ollut vielä perheellinen, olin enemmän hippihenkinen.
    Makasin nurmikoilla savukkeita poltellen ja viiniä juoden pullon suusta. Nykyään enää en pysty samanlaiseen toimintaan, koska minulla on lapsia.
    Hippeys ei ole kadonnut vieläkään...
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #559 : 07. Lokakuuta 2012 klo 17:17 »
  • Tykkää (0)

• jaa niin joo ja EN kysy seuraavaa ärsyttääkseni!!!!! mut vastakkaa et mikä helvetti siinä on että kun jossain porukassa sanoo että oon mielestäni hippi niin suraava kysymys on "syötkö lihaa?"  ja vastaus kuuluu "syön???" niin mulle sanotaan että "et ole oikea hippi!" mikä määrittelee että hippi ei saa syödä lihaa? >:(  mun mielestä vegaani ja hippi on kaks eri asiaa???

Lihan syönti on luonnollinen asia, ja monet muutkin eläimet kuin ihmiset syövät lihaa. :)
    Mutta monilla hipeillä on sellainen piirre, joka pyrkii ettisyyteen, ja sen vuoksi monilla hipeillä on omat perustelunsa ja kantansa lihansyönnistä. Oma moraalini ei kiellä lihan syömistä, jos liha ei ole massatuotantolihaa, koska lihan massatuotanto on haitaksi ympäristölle, se on aliarvioivaa lihatuotantoeläimille ja kaiken lisäksi se ei ole terveellistä edes ihmiselle itselleen, koska ihmiset syövät nykyään aivan liikaa lihaa, jolloin kasvisruuan arvokin heikkenee ihmisten silmissä. :)
    Mutta tämä on minun henkilökohtainen näkemykseni asiasta, ja sinulla on myös omasi.

Ennen minäkin olin kova jätkä.Nykyään (viimeiset vuodet) harrastan kierrätystä ja yritän olla ystävällinen kaikille,aina se ei onnistu koska minulla ei ole pitkää tukkaa vaan olen kalju eli siis tekohippi vai ekohippi,mistä noista tietää?
    Kuitenkin tällä ulkonäöllä ei ole helppo olla "kiltti".

Hehe, ei kannata ajatella noin naiivisti, kyllä kaljukin voi olla hippi. :)
    Minun isänikin on kalju, ja hän on täysi pasifisti ja sivarimies, eikä mikään  "rasistisuomileijonaklanipää", mitä valitettavasti kaljuista ihmisistä yleensä ajatellaan. Minäkin olen naispuolinen ihminen ja minulla on lyhyet hiukset.
    Kirjattu

ms. green

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #560 : 15. Lokakuuta 2012 klo 14:21 »
  • Tykkää (0)

• Hei kaikki! Täällä esittäytyy 25-vuotias mimmi Etelä-Suomesta. Rauhaa rakastava, vihreitä arvoja kunnioittava vege :) Tunnistat minut rastapehkosta, ei sillä ettei tänne saisi kaljupääkin kirjoittaa :)
    Ollaan kuulolla! :-*
    Kirjattu

smile86

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #561 : 18. Lokakuuta 2012 klo 00:25 »
  • Tykkää (0)

• Lihan syönti on luonnollinen asia, ja monet muutkin eläimet kuin ihmiset syövät lihaa. :)
    Mutta monilla hipeillä on sellainen piirre, joka pyrkii ettisyyteen, ja sen vuoksi monilla hipeillä on omat perustelunsa ja kantansa lihansyönnistä. Oma moraalini ei kiellä lihan syömistä, jos liha ei ole massatuotantolihaa, koska lihan massatuotanto on haitaksi ympäristölle, se on aliarvioivaa lihatuotantoeläimille ja kaiken lisäksi se ei ole terveellistä edes ihmiselle itselleen, koska ihmiset syövät nykyään aivan liikaa lihaa, jolloin kasvisruuan arvokin heikkenee ihmisten silmissä. :)
    Mutta tämä on minun henkilökohtainen näkemykseni asiasta, ja sinulla on myös omasi.

no perkele!enpä oo tullu tota ajatelleeks!mistäs saan tietää onko liha massatuotannosta?saako kaikista kaupoista ei massa tuotettuja lihoja? ja voinkyl sanoo et voisin panostaa enemmän tohon kasvis puoleenkin....
    Kirjattu

kaller

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #562 : 30. Lokakuuta 2012 klo 21:23 »
  • Tykkää (0)

• Keräsinkin rohkeutta ja voimia varsin pitkään tätä itseni esittelemistä varten, mutta tokkopa sillä väliä - nyt mennään.

Olen 20-vuotias poika Satakunnasta. En tiedä kuinka hippi varsinaisesti olen, mutta koen itseni kyllä aika hipiksi. Lauloihan Jefferson Airplane aikoinaan "You're only pretty as you feel, only pretty as you feel inside", ja ehkä sama pätee hippeyden kanssa. Olet niin hippi kuin koet olevasi hippi. Njaa, tiedä häntä.

Hippeyden kokemukseni lähtee pitkälti pasifistisista ajatuksistani (olen parhaillani sivarissa vakaamukseni takia) ja pyrkimyksestäni jonkinlaiseen universaaliin rakkauteen. Kuitenkin itsessäni olisi runsaasti parannettavaa ja kehityttävää ihmisenä. Näin on asian laita tosin varmasti suurimmalla osalla ihmisistä.

Minussa on runsaasti piirteitä, jotka eivät sovi (stereotypiseen?) hippiyden muottiin. En käytä päihteitä, en usko yliluonnollisuuksiin (vaikka tykkään leikkiä ajatuksella keijumaisista ihmisistä ja muuta hölmöä), olen varsin epäspontaani (ja kadehdin suuresti spontaaneita ihmisiä (kadehtiminen taas ei ole kovin hippiä)) ja lisäksi olen myös aika epäsosiaalinen ja varsin yksinäinen - hipithän nähdään elämäniloisina ja sosiaalisina; itse olen tuosta ihanteesta varsin kaukana.

En kuitenkaan yritä sanoa, että pyrkisin eroon kaikista noista edellä mainituista epähippimäisistä piirteistä. En koe niistä kaikkia vastenmielisenä alkuunkaan. Päihteettömyys on tietoinen valinta ja epäspontaanius kai jokseenkin itsestä riippumatonta. Ehkä tarvitsisin vain spontaanin elämänkumppanin  :D

Äh, kadotin tästä tekstistä punaisen langan jo lähes alkumetreillä. Noh, pähkinänkuoressa: olen rumahko itseni näköinen anarkopasifistinen sosialisti & feministi, pitkätukkainen karvanaama ja rakastan 70-luvun alun musiikkia.

Katsotaan, onnistunko kirjoittamaan seuraavan foorumipostauksen pienemmällä itserohkaisulla.  :)

(Jos satut irkkaamaan, nyppää minua hihasta T: kaller @ quakenet.)

edit: ja päädyinkin uuden sivun ensimmäikseksi viestiksi, voi ei.
    Kirjattu
    Master Builder, tell me how you make a temple?
    Tools and moon stones, you don't really need them, you know...
    Master Builder, tell me what the temple is made of?
    Deep inside you, you can build an invisible temple in your own imagination if you will!

tuulitukka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Burning in Water Drowning in Flame
    « Vastaus #563 : 09. Marraskuuta 2012 klo 23:58 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa vain uusille hippiäisille!

Ja kaller, hippiyttä on monenlaista. Ei täällä ketään katsota nenänvartta pitkin vaikkei pukeutuisikaan kaikkiin sateenkaarenväreihin ja kasvattaisi omia itujaan ikkunalaudalla.  ;) Tervetuloa vain ja rohkeasti juttelemaan ja jakamaan ajatuksiasi foorumin mitä moninaisimpiin keskusteluihin!

~tuulis
    Kirjattu
    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.”

maketeanotwar

• Perushoitaja, vaatesuunnittelija. Tällä erää.
    • Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Intiaanikesä
    Esittelyni
    « Vastaus #564 : 24. Marraskuuta 2012 klo 01:56 »
  • Tykkää (0)

• Heimoii!
    Turussa asun ja olen 25-vuotias. Kiitos vanhempieni pääsin vaihto-oppilaaksi 16-vuotiaana Brasiliaan vuodeksi ja siitä se loppumaton jano uusia kulttuureita kohtaan alkoi. Sen jälkeen lähes kaikki rahani olen säästänyt reissuihin, sekä pitkiin että lyhyempiin.
    Maailma muokkaa minua. Suurin toiveeni on saada antaa takaisin sitä tarvitseville. Hyväntekeväisyyta teen jo nyt vaikka rahani eivät riitä edes kunnolla itseni elättämiseen ja opiskeluun. Tunnen olevani etuoikeutettu. Mielestäni olen sitä ollut koko elämäni koska olen saanut niin paljon henkistä rakkautta kotona. Senhän ei pitäisi olla etuoikeus, kaikilla pitäisi olla samanlainen tausta ja myönnän, joskus kärsin siitä että miksi juuri minulle on annettu se lapsuus mikä kuuluisi jokaiselle.
    Olisi ihana tavata samanhenkisiä ihmisiä täältä puolen Suomen. Kerroin itsestäni vain sen prosessin, joka on muuttanut minua kohti parempaa ja ymmärtävää elämäntapaa.
    Toivottavasti joku kirjoittelee takaisin!  :sydamia2

Mutta nyt tarvitsen myös jonkun, joka opastaa minua tän sivuston käytössä, en siis ole teknologian next best thing hoho.
    Haleja, suukkoja, beijos, besos, abraços, carinho, paz, bijou toivottelee joku, joka etsii rauhaa ja rakkautta.
    Kirjattu
    Until the quiet
    and
    peace comes.

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #565 : 24. Marraskuuta 2012 klo 07:16 »
  • Tykkää (0)

• Voi olla, että oon jo tähän kirjottanu, mutta en jaksa selata läpi koko threadia.  O0

Olen 21-vuotias nuorimies Kymenlaaksosta, meren rannalta. Täällä koko ikäni majaillut. Olen kai aina ollut hippi, tai joku semmoinen, tuntuu ainakin siltä. Tosin vasta tässä muutaman viimevuoden aikana on alkanut muodostamaan omia aatoksiaan erinäisistä asioista. Kaikkeen tekemiseen pyrin ottamaan sen ekologisen/eettisen kannan. Olen siis sivarin suorittanut pasifistin retale ja maailmanparantaja(jos niin sopii sanoa).

Olen myöskin täysi taiteilijasielu.  ;D Musisoin, runoilen, piirrän, maalaan (etenkin taivaanrantoja ::) ) Pidän raskaasta musiikista, vaikka olenkin tälläinen sielunrauhaa etsivä yksilö. Mutta jollain lailla raskaskin musiikki sitä minulle antaa. Pääpainona kuitenkin etenkin post-rock ja kaikki tunteellinen himmailumusiikki, jonka tahdissa voi vain olla ja kelata tätä hetkeä. Ja rakastan luontoa sekä reissaamista.

Niin, ja hedonistikin vielä.

Tulipas hirveän kuuloinen teksti, joten suokaa anteeksi  ::)
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #566 : 24. Marraskuuta 2012 klo 20:47 »
  • Tykkää (0)

• Olen tallainen 13 vuotias hippi. Tykkään olla yksin, mutta huomasin että olen olut liikaakin yksin. Nykyään en edes halua olla yksin. kiinnostuin myös vihreistä arvoista. Nykyään minulle on tärkeintä seksuaalinen tasa-arvo ja pasifismi. Kun kirjoittelen foorumille, niin saatan kirjoittaa epäselvästi, ja minut ymmärretään usein väärin.
    « Viimeksi muokattu: 27. Marraskuuta 2012 klo 17:47 kirjoittanut JazzDj »
    Kirjattu

paljain jaloin

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • piisiä ja lovee
      • lantataide
    « Vastaus #567 : 30. Marraskuuta 2012 klo 10:26 »
  • Tykkää (0)

• Helouta!

Olen hippi Janakkalasta. Odottelen lumisadetta,ihmeellisiä leijailevia olentoja taivaalta.
    Piisiä ja lovee kaikille tänä ihmeellisenä päivänä.
    Kirjattu

dark avenger

• Vieras
    « Vastaus #568 : 16. Joulukuuta 2012 klo 19:26 »

Hei olen vastarinnankiiski hippiliikkeen äärilaidalta, kannatan väkivallattomia ja muutenkin vallattomia toimintamuotoja. Uskon raamattuun ja Chossudovskiin, eikä herra ole herra ellei ole rakkauden orja. En pidä hymiöistä enkä epäaidoista tunteenilmaisuista, vihaan tekopyhyyttä ja sitä mitä se kätkee alleen. Ensisijaisesti pidän tärkeänä ihmisten ja eläinten pelastamista kapitalismin ja pahan hampaista. Pidän yhteiskuntaa jossa elämme kontrolloituna ja sairaana.
    Kirjattu

inkkarihippi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Toisinajattelija kaapista ulos!- valtavirrasta elämään
    « Vastaus #569 : 18. Joulukuuta 2012 klo 05:43 »
  • Tykkää (0)

• Terve kaverit!  Olen uusi jäsen, vaikkakin enemmän ja vähemmän ollut hippiäisten asialla ikäni. Maaseudun luonnonhelmassa lähes 20 vuotta asuneena ja muutenkin "pieneen tyytyväisen" elämäntavan omaksuneena (noin materiaalisella tasolla) ,on aina löytynyt empatiaa ja huolta maailmanmenolle. Muutama vuosi sitten heräsin (nyt olen 27v vaikkei numerolla merkitystä) ihan konkreettisesti mitä se Babylon merkitsee ja miten aivopesty ihmiskunta on ollut jo ajat. "Ei ollut oikees pukumies vaan hippi", niin kuin nuori, oiva räppärimme Jujukin laulaa. Niin minusta tuli niin sanottu toisinajattelija, joku ymmärtämättömämpi voisi sanoa foliopääkin. Aloin huhkimaan ihmisten tietoisuuden herättämisen parissa ja teen sitä vieläkin esim blogin muodossa (juttuja julkaistaan toisinaan Verkkomediassa), toimimalla eri facebook-ryhmissä ym. Olen saanut paljon aivan mahtavia tuttuja ja ystäviäkin tätä kautta ja todennut etten todellakaan ole yksin asioiden kanssa. Toisinajattelijoista kehittyy vielä uusi hippien nousu, sillä "sienten kasvu" on kuin sateella!

Hopi-intiaanien ennustus "Maailma sellaisena kuin olemme oppineet sen tuntemaan, lakkaa olemasta", on juurikin tätä universaalia heräämistä, joka on nyt vauhdilla tapahtumassa:) Sitä kautta itsekin olen yhä enenemässä määrin hippeytynyt. Piilevä hippi minussa on aina ollut, en ole ikinäkään jaksanut murehtia yhteiskunnan perusnormistoista ja vaateista uraputkineen ja velkataakkoineen. Ravitsemukselliset asiat olen näinä varsinaisina heräämisen vuosina saattanut hyvään kuosiin, syön paljon luomua, superfoodia ym toisin sanoen annan itselleni sen arvon, jonka kaikkienkin pitäisi itselleen suoda. Värikkäitä vaatteita käytän itseni ja ympäristöni piristämiseen ja kotonani on paljon kasveja. En saarnaa, mutta mielelläni kerron esim superfoodeista ihmisille, jotka niihin osoittavat kiinnostusta. Ajat ovat jänskät, mutta valo on voittamassa<3!   
    Kirjattu