Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 36

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #525 : 13. Kesäkuuta 2012 klo 08:17 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa kaikille uusille käyttäjille! Rohkeasti vain mukaan jutusteluun!  :D
    Kirjattu

Greenfeel

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #526 : 13. Kesäkuuta 2012 klo 20:34 »
  • Tykkää (0)

• Moromoro.

Tuli etsittyä noit tie-dye -ohjeita netistä niin jotenkin eksyin tänne, vaikutti ihan lepposalta paikalta niin päätin liittyä joukkoon.
    Juu, hieman alle parikymppinen pikkupoika etelä-suomesta. En nyt voi kutsua itseäni täysveriseksi hipiksi, mutta jotenkin hippihenkiseksi ja luontoa rakastavaksi enemmänkin. Omat "hippipirteet" löytyi aika pitkän etsiskelyn kautta, hylkiöstä vihaiseksi misantrooppiöriörihaistakaavittukokomaailmateinistä ja sitten jossain vaiheessa kuoriutui minä: lupsakka ja rauhaa rakastava eliö. Muutenkin olen aina ollut normeista poikkeava, babylon ja valtavirta eivät ole koskaan olleet se mun juttu. Pitää uskaltaa olla oma itsensä ja elää, sen minä olen oppinut.

Mitä diggailen tehdä? No en mitään ihmeellistä, nauttia hetkestä ja ottaa lungisti. Keskusteleminen on myös se mun juttu, senhän takia olen täällä ;D
    Kirjattu

Yöelläin

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #527 : 18. Kesäkuuta 2012 klo 05:37 »
  • Tykkää (0)

• Heipä vaan!

Laitanpa nyt muutaman rivin tänne, vaikka äkkiseltään tuntuu aina hankalalta itseään kuvailla muutamalla sanalla vain. =) Oon reilu kolmekymppinen nainen/tyttö ja omia polkujani oon aina tottunut kuljeksimaan. Nuorempana yritin kyllä sinnikkäästi kulkea samoja polkuja valtaväestön kanssa, mutta se oli aina niin kovin hankalaa, joten nyt meen suosiolla sinne mihin nenä näyttää ja sydämen ääntä seuraillen. Kiinnostuksen kohteita on paljon ja ne vaihtelee usein, mutta viimeisimpiä on kaikenlaisen nuukailun ja pienellä toimeen tulemisen opettelu muiden muassa. Se onkin kiintoisaa, kun koko ajan saa hämmästyä siitä, miten paljon kaikkea voi saada aikaan, niin vähälläkin energian ja varojen tuhlauksella!

Luonnosta saan rauhaa ja voimaa ja toivon voivani joku päivä asuakin lähellä luontoa ja voimaantua siitä joka päivä. Maanläheisyys, luonnollisuus, oivaltelu, innostuminen, lapsenmielisyys, käsityöt, vieraat kielet ja kulttuurit... ja paljon paljon muuta kaikkee jännää maailma pitää sisällään mulle.

Hipin näköinen en ole ollut kovin kauaa. Kaikenlaiset hiustyylit olen kokeillut, mutta lopulta päädyin rastoihin, koska ne tuntuu hyvin helpoilta, edullisilta ja ekologisilta. Vielä joitain vuosia sitten katsoin kadulla kulkevia hipin näköisiä ja mietiskelin, että mystisiä olentoja.. Toivoin pääseväni sisälle heidän maailmaansa, mutta ne näytti niin kovin järkeviltä ja itsetietoisilta ja mietin, että ei mulla oo mitään järkevää puhuttavaa niille. Ihailin niiden olemusta, josta mielestäni kuvastui se, että he uskaltavat olla itsensä näköisiä, ilman välttämättömiä pakkelikerroksia ja hiusvärejä.. Kantavat olemustaan niin tyynen rauhallisesti, vaikka oiskin tukka sekaisin ja vaatteet vähän koin syömiä.. Siis kerrassaan aidon tyylikästä porukkaa!  ^-^  No nyt olen tainnut päästäkin jo mukaan heidän maailmaansa ainakin jossain määrin, omalla tyylilläni ja tunnen olevani oikealla tiellä.
    Kirjattu

ThePsychedelicRabbit

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #528 : 19. Kesäkuuta 2012 klo 21:06 »
  • Tykkää (0)

• Heipähei :>
    Olen tällä foruumilla pitkän aikaa jo lueskellut juttuja mutta nyt sain vasta aikaseksi rekisteröityä  :)
    Että joo, täältä löytyy tämmönen 17v tunteellinen ja taiteellinen hippityttö, joka rakastaa valokuvausta ja piirtämistä, luontoa, eläimiä, kirppiksiä, musiikkia ja laulamista.
    Yleisesti olen melko rauhallinen, positiivinen ja rento, ehkä hieman ujo ja haaveilija.
    Parin vuoden aikana olen vasta enemmän löytänyt itseni ja tajunnut olevani hippi, ja koko ajan vain enemmän mennään hipinpään suuntaan :) Olen huomannut, että yritän aina nähdä jokaisessa asiassa jotain kaunista ja koitan rakastaa ja kohdella hyvin kaikkia maapallon olentoja.   :sydamia
    Kirjattu

taiteilijasielu

• pedagogi
    • Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • elä, kuolet kuitenkin
    « Vastaus #529 : 20. Kesäkuuta 2012 klo 00:45 »
  • Tykkää (0)

• Heissan

Löysin tänne puoli vahingossa, mutta ihan loistohomma, että löysin.
    Oon 31v. sosiaalinen, luova,syvällinen,empaattinen eläin ja ihmisrakas taiteilijasielu.
    Ammatiltani olen erityispedagogi ja olin tänään unelma työhaastattelussa, pääsisin kasvattamaan lapsia taiteen keinoin ja opettamaan taiteita.

Harrastan: soittamista, säveltämistä,laulamista, pohdiskelua,runoilua,teatteria ja sanottamista.Rakastan filosofointia ja muitakin harrastuksia koko sydämestäni.
    Kaipaisin kovasti uusia samanhenkisiä ihmisiä elämääni:)

Kirjattu

Öttiäinen

• Vieras
    Esittele itsesi!
    « Vastaus #530 : 21. Kesäkuuta 2012 klo 22:27 »

Heip kaikki hippiäis asukit!

Avaa elämässäsi uusi ikkuna.. se ikkuna on voinut jo pitkään olla peitettynä. Se on ikkuna, joka voi avata portteja ihan minne vaan, vain mielikuvitus on rajana. Mieti, mitä näet ympärilläsi? Mieti miten paljon tuskaa, murhetta ja kärsimystä kaikille aiheutuu, sekä ihmisille että myöskin eläimille. Mitä kaikkea ikkunan avattuaan näkee.. Ymmärrätkö, mitä on maailmantuska, mitä se on, kun kaikki kamala maailman touhu iskee yhtäkkiä ihmisen harteille? Ymmärrätkö omat aatteesi ja osaatko perustella ne? Millaisen maailman tahdot rakentaa ympärillesi? Osaatko myös arvostaa toisten aatteita ja ajatusmalleja, vai ovatko vain sinun teoriasi oikeat? Oletko empaattinen ja kiltti, ei pidä kuitenkaan olla liian kiltti, jottei jää jalkoihin tallattavaksi. Valitsetko ekologisen vai eettisen kannan ylipäätään asioissa, mutta pääasiassa eläinoikeuksista puhuttaessa? Miten näiden aatteiden kanssa voi elämässään pärjätä ja pitää ne tasapainossa? Nämä ajatukset voivat olla aivan täydellisen pahasti solmussa mielessä ja niissä voi olla paljon ristiriitoja.

Jos joku tarvitsee apua, autatko? Pienikin ele voi olla jolle kulle suuri huomionosoitus.
    Esim.
    Kuvitellaan tilanne, että olet astunut linja-autoon, bussi lähtee yhtäkkiä liikkeelle, nytkähtää ja vanhus kaatuu. Kuski ei noteeraa, välitäkö sinä? Menetko auttamaan tuota huonokuntoista vanhusta, että hän pääsee ylipäätään lattialta ylös. Menetko kertomaan kuskille, jos sattuisi käymään pahasti, että vaikka vanhus ei pystyisikään nousemaan ylös.

Miksi riidellä tai raivota, jos asiat voi selvittää puhumalla? Miksi kylvää vihaa rakkauden sijaan, miksi loukata toisia ihmisiä? Jos joku loukkaa sinua, onko siihen pakko loukata takaisin? Ei kannata alentua haukkujan/syyttäjän tasolle. Paras tapa on vain antaa olla. Valehtelua ei pitäisi olla lainkaan. Mikseivät ihmiset voi olla rehellisiä? Mikä kaikkia riivaa? Miksi emme ajattele muita?

Mm. Näitä ajatuksia pohtii 25v. nuori kuopiolaistyttönen. Hän on aloitteleva kasvissyöjä ja omaa suhteellisen vahvat aatteet asiaan liittyen. Ei määrittele tai lokeroi itseään mihinkään kastiin. Täältä vaan voisi ehkäpä löytää samanhenkistä sakkia. Tällä hetkellä tämän hippiäisen kotona asuu pieni koiruus ja elokuusta lähtien myös rakkaani, elämänkumppanini.

Harrastuksia: Kirjoittaminen, öiset kävelyt rakkaan kanssa, koiruuden lenkkeily (muukin liikunta), musiikin kuuntelu, leffa-kerho, joutokäynti ja asiaton oleskelu

Kiitos ja kumarrus,

Öttiäinen
    Kirjattu

Aarrematkailija

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Maailma on kaunis
    « Vastaus #531 : 22. Kesäkuuta 2012 klo 07:20 »
  • Tykkää (0)

• Öttiäinen, täytyy sanoa, että hieno aloitus! Tervetuloa foorumille  :)
    Kirjattu

Öttiäinen

• Vieras
    « Vastaus #532 : 22. Kesäkuuta 2012 klo 14:09 »

Kiitos! =)
    Kirjattu

latenuu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #533 : 30. Kesäkuuta 2012 klo 19:23 »
  • Tykkää (0)

• 33 vuotias luonnossa viihtyva hipehteleva mies, joka oravanpyora koneistosta hypannyt pois, tai oikeastaan reistaileva koneisto sylkaisi minut pois parivuotta sitten. Aika yksinaiseksi oloni olen valilla tuntenut, kun ei ole oikein samanhenkista porukkaa tahtonut loytaa. Talla hetkella ei ole kotia missaan, tai oikeastaan kotini on kaikkialla :) Parivuotta on tullut reissailtua aika paljon, valilla yksin ja valilla joku on ollut mukana. Omaa paakoppaa on myos tullut tutkailtua ja funtsailtua elaman ihmeellisia asioita.

Kirjailijoista Krishnamurti ja sunmuut kumppanit ovat pitaneet seuraa yksinaisina hetkina. Talla hetkella espanjassa Valenciassa matkalla cala san pedroon, jonne tarkoitus menna oleskelemaan muutamaksi paivaksi.

Minulle saa sahkopostia laittaa, tykkaan kirjoitella, mutta viela enemman haluaisin tavata samanhenkisia ihmisia.
    « Viimeksi muokattu: 30. Kesäkuuta 2012 klo 19:33 kirjoittanut latenuu »
    Kirjattu

Nyyti

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #534 : 10. Heinäkuuta 2012 klo 16:35 »
  • Tykkää (0)

• Heissan!
    Olen jo jonkin aikaa selaillut tätä foorumia ja päätin nyt sitten rekisteröityä, kivaa löytää samanhenkisiä ihmisiä :)

Olen 17-vuotias tyttö ja käyn tällä hetkellä lukiota, jonka jälkeen olisi tarkoitus jatkaa joko historian tai psykologian opiskelua. Harrastan lukemista ja musiikin kuuntelua, mutten osaa kummastakaan sanoa suosikki tyylilajia, sillä joka genrestä tuntuu löytyvän jotain mistä pidän. Lenkkeilen sekä yksikseen että koiran kanssa, ja suunnitelmissa olisi aloittaa jokin "oikea" harrastus syksymmällä, kenties jooga. En erityisemmin näytä hipiltä, mutta silti sitä termiä minusta aika usein käytetään, enkä pistä sitä ollenkaan pahakseni :D En oikeastaan vihaa ketään tai mitään ja pyrin aina ymmärtämään toisia, kaikella on varmasti syynsä. Olen lakto-ovo-vegetaristi, mutta viime aikoina olen panostanut entistä enemmän vegaaniseen ruoanlaittoon, on ollut hauska huomata, että musta on kasvissyönnin myötä tullut ihan hyvä kokki :D

Eipä kai tässä sitten sen kummempaa lisättävää, olen hieman ujo, mutta siitä huolimatta viestiä saa laittaa jos tahtoo jutella, hyvää kesää kaikille :)
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #535 : 12. Heinäkuuta 2012 klo 10:13 »
  • Tykkää (0)

• Onpa suloinen kuva töpselikärsästä Nyytillä!
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Nyyti

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #536 : 12. Heinäkuuta 2012 klo 21:28 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos Brooks, possut ovat ehkä söpöimpiä eläinvauvoja mitä löytyy ^-^
    Kirjattu

Limosa

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #537 : 13. Heinäkuuta 2012 klo 16:23 »
  • Tykkää (0)

• Hellou!
    Pohjois-Savosta esittäydyn, päälle kolmikymppinen nainen.  Palstaa seurannut jo parisen vuotta  :)
    Tykkään liikkua luonnossa, metsässä ja vesillä. Harrastukset siis liittyvät luontoon. Eläimet on rakkaita, omia lemmikkejä ei ole, mutta jonain päivänä haaveissa olisi oma talo jossain korvessa jonne voisi sitten kaikenlaisia eläimiä ottaa. Ja tietty saisi mahdollisimman paljon itse kasvatettua ruokaa.
    Olen kyllästynyt systeemiin miten arjessa "pitäisi" pelata...ja nyt taistellut vuoden kaksi päästäkseni "ulkopuolelle", omilleni. Ei ole helppoa, mutta olen henkisesti voinut sen ansiosta paremmin. Tällähetkellä elämä on hypännyt taas kehittymisen asteelle,positiivisella ja jännittävällä tavalla, etsiytyen johonkin uuteen. Kunhan sitä vain uskoo itseensä ja omaan tiehensä..   Opin paljon uutta unistani ja ne ovatkin viimeaikoina olleet hyvin mielenkiintoisia.
    Tätä palstaa on ollut ilo lukea, saa hyvälle tuulelle  :sydamia2 Hyvää kesää kaikille!
    Kirjattu

Rastas

• Vieras
    « Vastaus #538 : 16. Heinäkuuta 2012 klo 23:12 »

Näin alkuun sanon, että onhan se kiva, että tällane sivusto on olemassa :)
    Olen yläasteikäinen tyttö ja jos nyt luokittelen, mitä en yleensä tykkää tehdä, niin käsitän itseni ainakin hieman hippinä. Mulle tärkeitä asioita ovat musiikki, kaverit, kirjoittaminen, kirjat, elokuvat, rauha & rakkaus ;)
    Suosikkibändejä/-artisteja mulla on Bob Marley, Nirvana, Bob Dylan, The Beatles, Janis Joplin, Steppenwolf, Jonny Lang & Toto.
    Vähän aikaa sitten, noin 2-3 kuukautta siitä on aikaa siis, mun ruokavaliosta jäi pois kaikenlainen liha, paitsi että kalaa syön kyllä. Kasvatettuun tai uhanalaiseen kalaan en tosin koske. Koen, että eläimiä ei pitäis tappaa ihmisten ruuaksi - maitotuotteet, kananmunat + muu tällainen on mun mielestä eri asia, koska lihaa vartenhan ne eläimet oikeastaan tapetaan.
    Tässä selvennän, että laitoin vuosi sitten rastat ja siitä tämä mun lempinimi Rastas (jonka nyt laitoin käyttäjänkin nimeks) on tullut, jos joku miettii että onko mulla läheinenkin suhde lintuihin ;D
    Eläimistä kyllä pidän paljonkin - on meillä koiria kotona, ja kissat ovat musta myös ihania... Nyt ei tule mieleen ainuttakaan eläintä, josta en pitäisi. Mutta tässä tämä sitten :)
    « Viimeksi muokattu: 16. Heinäkuuta 2012 klo 23:29 kirjoittanut Rastas »
    Kirjattu

kynteli

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #539 : 20. Heinäkuuta 2012 klo 18:25 »
  • Tykkää (0)

• Moi vaan kaikille! :)

Mä oon 17 vuotias tyttönen pirkanmaalta. Opiskelen siis lukiossa, viimeinen vuosi alkaa syksyllä. Itselleni tärkeitä asioita ovat muun muassa kaverit, musiikki, kirjat, luonto, eläimet sekä jooga, jota siis harrastan(astanga). Vapaa-aikani kuluu siis helposti näiden asioiden ympärillä. Musiikki on elämässäni todella tärkeässä osassa. Kuuntelen musiikkia aika paljon laidasta laitaan, mutta reggae musiikki on silti ehdoton ykkönen minulle. Muun muassa Soul captain band, raappana, puppa j sekä monet muut kuuluvat suosikkeihini.

Olisi todella mukavaa tutustua enemmän samanhenkisiin ihmisiin, joten olisi kiva jos joku laittaisi vaikka viestiä jos löysi minusta(erittäin lyhyen sepustuksen jälkeen) sielunsiskon tai- veljen! :)
    Kirjattu