Hei hui te kauniit ihmiset! Viimein uskaltaudun ottamaan osaa keskusteluun parin viikon jossittelun jälkeen ja pääsemään yli 'olenko tarpeeksi hippi' -epäroinnistä
Juu siis olen 18-vuotias nuori neitonen Oulusta, täällä syntynyt ja kasvanut. Toivon mukaan tulevat polkuni vievät minut kuitenkin maailmalle. Ensimmäinen askel siihen toivon olevan vuoden päästä pääkaupunkiimme lähtö kehitysmaantiedettä opiskelemaan. Näin voisin päästä toteuttamaan 'kutsumustani'. (Kun ihmiset kysyvät mitä tekisin sitten työkseni valmistuttuani, vastaan 'maailmanparannusta'

)
Sanoisin kuuluvani kastiin hippihenkiset. Koen maailmantuskaa ihmisten aiheuttamista ongelmista rakkaalla planeetallamme, niin kanssaeläjille kuin ympäristölle. Tähän auttaa kuitenkin aina maailmanparantajahenkisten ihmisten kanssa puhuminen, sillä silloin vakuutun hyvyyden olemassaolosta ja muutoksen mahdollisuudesta. Rakkaus, rauha, vapaus ja vihreys ovat arvoja, jotka koen omikseni. Sotaa ja aseita tulee vastustaa, heikoimpia auttaa, lähimmäistä (ja vaikka kaikkia) rakastaa sekä antaa muille mahdollisuus elämään ja onnellisuuteen. Kamppailen jatkuvasti heikon itsehillintäni kanssa ympäristöasioissa. Yritän koko ajan kuluttaa vähemmän ja kestävämmin, suosia kirpparikamaa ja vähentää lihan kulutusta, kierrättää jne. Tarvitsisin vain kannustavamman ympäristön nykyisen jarruttavan sijaan. Tilanne paranee kunhan pääsen omilleni.
Mitähän vielä.. Henkielämään en ole oikein päässyt kosketuksiin (vielä?). Perheen puolesta uskontotyhjiössä eläneenä olen ajautunut luonnontiedeihmiseksi, aivan kuin täyttänyt sillä tämän uskontovajeen. Iän myötä kun sai jotain ajatuksia, yritin etsimällä etsiä sitä 'mun uskontoa', mutta turhaan. Buddhalaisuus olisi eniten se oma, mutta tuntuu vaikealta omaksua mitään oppeja. Olen tajunnut lopettaa aktiivisen etsimisen

Uskontoa ja elämänfilosofiaa on minulle tarpeeksi elämän ja luonnon arvostamisessa ja rakastamisessa. Jonkinlaista panteismia kenties?

Sitä Oikeaa en ole vielä kohdannut, vaikka välillä on tullut ehkä jopa epätoivoiseti sellaista haettua. Tällä hetkellä olen hyvää vauhtia toipumassa ensimmäisestä rakkaudestani ja onnellisesti etsin itseäni omin voimin

Elämä on ihmeellistä. Vaikka olenkin nyt nauttinut yksin olemisesta, huomaan olevani sellainen ihminen, joka todella tarvitsisi sen jonkun ja rakkaus tekisi elämästäni täyttä. Ennen muinoin rakkautta odotellessani yritin analysoida ja järkeistää tätä kummaa olotilaa, mutta huomasin sen olevan toivotonta eikä se johtanut mihinkään. Ja kun sitten sellaisia tuntemuksia on, ei sillä ole enää väliä mitä se on. Nyt vain odottelen kohtaavani tämän maailmanparantajatoverin, joka veisi jalat alta. Luulen, että hänen tulisi olla miespuolinen henkilö, mutta ahdistus, en halua määritellä itseäni!

Epäröin tutustua ihmisiin, vaikka rakastankin ihmisten seuraa ja haluaisin tuntea lisää, etenkin hippihenkisiä ihmisiä. Ehkä siis voisi sanoa, että saa häiriköidä elämääni, jos siltä tuntuu

Olette aivan huikeita olentoja, olemassaolonne pelastaa päiväni! Olette maailman(i) toivo!

<3