Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 27

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #390 : 18. Syyskuuta 2011 klo 22:58 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa olkityttö ja Ihme@Intiaani! Kyllä tänne mahtuu :D. Ja luulisi että täällä pyörii jokunen "alkuperäinen" hippikin... ;)

dohi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • L
    « Vastaus #391 : 27. Syyskuuta 2011 klo 23:13 »
  • Tykkää (0)

• Hei.

Ensiksi: mahtava foorumi!

En tiedä olenko hippi. En edes tiedä mikä on hippi tämän päivän mittapuulla. Anyhow. Olen 20 -ikäinen poikanen torniosta. Kun 16 vuotiaana punk alkoi kuulostamaan lapsekkaalta ja jatkuva yhteiskunnalle vihaisena oleminen väsyttämään alkoivat punaiset arvot siirtymään vihreiden tieltä ja viha muuttui tietyllä tapaa ymmärrykseksi. Pari vuotta sitten pääsin todistamaan sitä oikeata lappia, hiljaisuutta, rauhaa ja mahtavan kireitä pakkasia. Sieltä palatessa kun katseli bussin ikkunasta hiljalleen muuttuvia maisemia aloin kummasti kaivata takaisin. Tällä tavoin rakentui oma yhteys luontoon.

Harrastuksiin lukeutuu Maalaaminen, musiikki ja runokirjallisuus.  Kiinnostuksia löytyy niin ihmisen, evoluution, intuitiivisen ajattelun ja terveyden saralta. Olen vannoutunut kasvissyöjä ja antimaterialisti. viime aikoina olen alkanut lahjoittaa pois kaikenlaista krääsää ja pienentänyt vaatekaappinikin vain niihin pakollisiin lahjottaen loput hyväntekeväisyyteen.

Matkusteluun en ole hirveästi innostunut kovin seikkailullinen persoona kun en ole :)

Vaikea keksiä mitään mielenkiintoista kirjoitettavaa itsestäni. Toivottavasti mahdun mukaan. Mukavan oloisia ihmisiä täällä tuntuu olevan :)

Unelmissa olisi jonain päivänä löytää rauhallinen koti mukavien ihmisten ympäriltä läheltä luontoa. En tiedä vielä missä se on mutta ehkä jonain päivänä tiedän.

Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #392 : 27. Syyskuuta 2011 klo 23:53 »
  • Tykkää (0)

• Heh, täällä sitä ollaan pohdittukin mikä se "hippi" mahtaa olla. :D Esimerkiksi tuolla: http://hipit.fi/foorumi/hippi-keskustelu/maarittele-%27hippi%27/

Mukaan mahtuu kyllä, huippua että tulit!

rauhanmies

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #393 : 01. Lokakuuta 2011 klo 14:31 »
  • Tykkää (0)

• Päivää päivää. Olen 18 vuotias nuorukainen uudenmaanalueelta.
    Mua on viime vuosina alettu kutsumaa hipiksi ja hipihtäväksi ihmettelen suuresti miksi ihmiset tai ainakin moni ihminen vihaa/inhoaa hippejä. Yritän olla suvaitsevainen kaikkia kohtaan. Ainahan se ei tietenkään onnistu.
    Minä tykkään erottua joukosta tekemisillä ja olemuksella. Ihme kyllä se ei käy kaikille. Ja minua häiritsee myös se että yleisesti ottaen millään muulla ei ole väliä kuin rahalla ja materiaalia. Nyt ajattelin että tältä foorumilta löytyisi kaltaisiani henkilöitä tueksi ja neuvojiksi.
    Kirjattu

Kirmilla

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #394 : 03. Lokakuuta 2011 klo 08:09 »
  • Tykkää (0)

• Heipparallaa!
     Minä eksyin tälle foorumille ihan vahingossa, kun kuukkeloin asioita omavaraisella tilalla elämiseen liittyen..se onkin suuri unelmani ja mielenkiinnon kohteeni.
    Olen luonnostani hipahtava, 28v kolmen lapsen yh-mamma. Asutaan n.60 km Tampereelta ihanassa tuppukylässä :)
    No joo, luulisin ja toivoisin että tältä foorumilta löytyisi minulle samanhenkistä seuraa, ihan vaan vaikka lätisemään niitä näitä, jollei muuta  ^-^
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #395 : 03. Lokakuuta 2011 klo 08:12 »
  • Tykkää (0)

• Heippa rauhanmies ja Kirmilla! Eiköhän täältä juttuseuraa löydy! :)

Kirmilla

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #396 : 03. Lokakuuta 2011 klo 08:36 »
  • Tykkää (0)

• Toivotaan :sydamia
    Kirjattu

Konna

• Vieras
    « Vastaus #397 : 17. Lokakuuta 2011 klo 20:14 »

Hello goddamn hippies!

Olen yleensä tamperelainen, mutta tällä hetkellä opiskelen ulkomailla. Kiinnostuin joskus buddhalaisuudesta ja päätin lopulta ottaa siitä ihan käytännön tasolla selvää. Ja se kolahti toden teolla. Sillä polulla kulkiessani minussa on ikään kuin sivutuotteena herännyt hieman hippimäisiä (jopa miltei ITUhippimäisiä) piirteitä. Niinpä tätä foorumia vilkaistuani tuli sen verran kotoisa olo, että panin liittyen.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #398 : 17. Lokakuuta 2011 klo 23:04 »
  • Tykkää (0)

• Tervetulloo Konna! Huippu avatar! :D

Konna

• Vieras
    « Vastaus #399 : 17. Lokakuuta 2011 klo 23:25 »

Kiitos! Se on Herra Sammakko, jonka adoptoin eräästä Dresdenin hippikaupasta.  :))
    Kirjattu

Barbamama

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #400 : 29. Lokakuuta 2011 klo 10:47 »
  • Tykkää (0)

• Hei vaan, täällä Barbamama!

Olen äiti, vaimo, tytär, opiskelija, hippi, ekohörhö, vapaaehtoistyöntekijä, ystävä, sisko jne. Vaikka mitä. Ulkonäöltä olen hyvin tavanomainen, jostain syystä onnistun haalimaan itselleni kirppisten tylsimmät vaatteet. :D Haaveillaan puolison kanssa omavaraistaloudesta, joskin se on ristiriidassa sen kanssa, että kummallakin meistä on myös urahaaveita. Itse haaveilen yrittäjyydestä ihmisläheisellä alalla, jota opiskelen. Olen herännyt elämälle viime vuoden aikana, vaikeiden vaiheiden jälkeen. Lapset kasvattivat minusta vaikeimman kautta kokonaisen, naisen. Viime aikoina olen löytänyt elämääni muutamia uusia orastavia hörhöilyn lähteitä. Ollaan mm. tehty aarrekarttaa puolison kanssa ja sen lisäksi olen herännyt kehotietoisuuteen ja kaipaan kovasti tanssia. Tanssinkin joka päivä vähän, ujosti ja tunnustellen. Harrastan vaihtelevasti eri urheilulajeja, juoksusta joogaan ja uinnista kamppailulajeihin. Innostun ja kyllästyn. Olen esteetikko ja kulinaristi. Elän arkeani välillä hieman liian lennokkaasti enkä siksi ole kovin käytännöllinen perheenäiti. Rakastan kuitenkin ehdoitta ja paljon.

Miksi tulin tänne? Mieleni on avautumassa pikkuhiljaa. Sieltä löytyy mielettömän hienoja, mutta myös rankkoja asioita. Melko usein kun puhun ihmisille rehellisesti, kohtaan vastaanottajan päässä vain tyhjän katseen ja se turhauttaa minua. Haluaisin löytää sellaisia ihmisiä, joille voin puhua omilla kummallisilla kielikuvillani ja kohdata ymmärrystä. Minäkin haluan olla läsnä muille. Mitään muuta en pysty antamaankaan, ihminen kun olen.
    Kirjattu

Tippa

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #401 : 02. Marraskuuta 2011 klo 10:30 »
  • Tykkää (0)

• Hei siskot ja veljet,

Tässä "uusi" hippien toiminnasta kiinnostunut yksilö painamassa näppäimistön nappeja. Vaikka en oikeastaan pidä itseni esittelemisestä, koska se sisältää itseni määrittelemistä joksikin, joka ajoittain tuntuu kovin hankalalta, niin koitetaan nyt kuitenkin.

Hämmennyin tässä yksi päivä omista sanoistani, kun työkaveri käytti sanaa "mielenkiintoinen" ja kommentoin siihen, että "Eikö kaikki ole mielenkiintoista. Hassu adjektiivi tuo mielenkiintoisuus. Eikö se kerro enemmänkin kyseisen sanan käyttäjästä, kuin puheen aiheesta."

Mielikuva, mikä tuosta vuoropuhelusta tulee, kuvaa mielestäni jokseenkin olemustani tällähetkellä. Olen tässä kuluneen vuoden aikana tutustunut tietoisuuden luentoihin ja olettaisin sisäistäneeni ainakin osan, sillä se jotenkin tuntuu totuudenmukaiselta. Vielä on kuitenkin kokemuksen kautta varsinainen vahvistaminen tekemättä, jos ei arjen sosiaalista vuorovaikutusta lasketa. Siksi haluaisinkin osallistua johonkin tapaamiseen. Kokeilla, kokea, tuntea, nähdä, olla. On eri asia uskoa jotakin, kuin tietää jotakin. Eikö kaikki ole vain todennäköisyyksiä ja teorioita, kunnes asiaa pystyy tarkkailemaan käytännössä. Todennäköisyyksien maailmassa yksilön uskolla ei ole suurta merkitystä, vaikka toki yksilön näkökulmasta asia on toisin.

Asun Kajaanissa, aurinko on kierretty 29 kertaa, opiskellut ammattikorkeassa insinöörin taitoja ja käyttänyt niitä työ-elämässä, vaikkei niitä valmitumispapereita vielä olekkaan. Ehkä suoritan opinnot jossain vaihteessa loppuun. Ulkoisesti olen tavis vaalea sinisilmä. Asun koiran kanssa kaksin. Pohdin parisuhteen dilemmaa ja siksi pidän tuttavuudet mieluummin kavereina.

Rauhaa ja rakkautta.
    Kari

ps. Nimimerkki on peruja lapsuudesta, jolloin lenkkeilin mielelläni vesisateessa.
    Kirjattu

Robin Huudi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #402 : 06. Marraskuuta 2011 klo 22:24 »
  • Tykkää (0)

• Moikkelis,

sain joskus bännit täältä foorumilta, koska mainostin niin paljon.

Nyt tulin tekemään aiheen torikokouksesta/occupy Finland liikkeestä.

Asia koskettaa meitä jokaista, koska on kyse yhteisestä asiasta, joten se mielestäni ansaitsee aiheen myös täällä foorumilla.

- Kiltamestari
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #403 : 07. Marraskuuta 2011 klo 01:19 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa tippa, Barbamama, Konna ja Robin Huudi!

Hauskaa nähdä Robin sinut täällä taas! Toivottavasti tällä kertaa homma luonnistunee paremmin kuin viime kerralla!

Valonia

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #404 : 10. Marraskuuta 2011 klo 15:34 »
  • Tykkää (0)

• Moippis kaikille!  :sydamia

Nämä sivut löysivät minut tässä päivänä eräänä ja heti kävi ilmeiseksi miksi -ihanan samanhenkistä ihmislasta tuntuu täällä olevan! <3

Tällä puolen ruutua on siis 32-vuotias tyttölapsi ja Helsingin Puu-Vallilassa asustelen. Muutama vuosi sitten kävin reikikurssin ja siitä se kaikki sitten lähti... ;) Asiat alkoivat loksahdella paikoilleen kun tajusin että on niin paljon asioita jotka olen aina luontaisesti tuntenut omaksi ja itselle oikeaksi mutta kuinka tämä ympäröivä yhteiskunta on yrittänyt sulloa minua tiettyihin laatikoihin. Uskon siihen että ihminen on lähtökohtaisesti hyvä ja me kaikki olemme samaa Rakkautta. Tämä kaikki on vain päässyt hämärtymään tässä matkan varrella ja Raha, Kuluttaminen, Itsekkyys ja Pelko on ottanut valtaa. Nyt kuitenkin meistä yhä useampi on alkanut kaivata takaisin siihen elämään mikä on meille Aitoa ja Luontaista. Uskonpa että juuri siksi mekin olemme täällä foorumissa kirjoilla... ;)

En luokittele itseäni mihinkään uskontokuntaan kuuluvaksi -juttelen päivittäin kuitenkin Universumille ja meditoidessa haen maadoitusta Äiti Maasta ettei ihan mene leijumiseksi tämä homma... On ihanaa huomata miten intuitiivinen herkkyys meillä monella on tämän kuluneen vuoden aikana vahvistunut -kuinka usein sitä saakaan kiinni toisen ihmisen ajatuksista tai näkee "etiäisiä" asioista. Ei tässä kohta kännyköitäkään tarvita kun saadaan tuo surkastunut Kuudes Aisti kaikilla taas futaamaan...  O0

Onpa mukavaa siis tutustua teihin lisää! Hymyillään kun tavataan täällä!

Piis änd lööv,
    Hippis
     :sydamia2

Kirjattu
    "Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto"