Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Josva - 1

Josva

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Josva
« : 17. Joulukuuta 2015 klo 19:31 »
  • Tykkää (2)

• Elettiin armon Vuotta 1964, silloin hippiliike otti ensi askeleitaan kuten minäkin.
    Nimekseni olisi pitänyt tulla suvussa olleet Joosua tai Josva, ei löytynyt almanakasta niin antoivat Jounin.
    Otinkin siis käyttäjätunnuksekseni Josvan joksi minua nuoruudessa kutsuttiin, eli seuraanne on astunut vanha hippi, vai olenko edes hippi? Sen saatte te päättää ja jos en olekkaan, poistun vähin äänin.

Vähän aluksi itsestäni.
    Äärimmäisen herkkä ja taiteellinen luonne, rehellinen ja totuudenmukaisesti toimiva, vaatii kanssaihmisiltään myös oikeudenmukaista käyttäytymistä. Lyhyesti sanoen siis aika vaikea ja vaativa tapaus!
    Elänyt elämänsä luonnon läheisyydessä luonnon ehdoin, mottona maata ilmaa ja vettä ei voi omistaa ne on vain hetken lainaa.
    Elänyt elämänsä alkuvuodet luontaistaloudessa ja keskivaiheen kiihkeän markkinatalouden pyörteissä, nyt elon päivien kääntyessä jo myöhäiseen iltapäivään hyvää vauhtia palaamassa lähtöpisteeseensä.

Aluksi elämäni oli kuin ehjä kristallipallo kunnes se rikottiin pirstaleiksi, kokosin palaset takaisin ehjäksi palloksi. Mutta liian nopeasti ja huonolla liimalla joten se ei pysynyt kunnolla kasassa, purin kasasin ja liimasin paremmin kunnes eräänä päivänä huomasin sen olevan lujempi kuin alkujaan oli ollutkaan. Nyt se on narussa roikkuva peilipallo johon suuntaan asiat valonsäteen lailla, asiat heijastuvat monimutkaisina valonsäteinä pallosta. Valon pirstaleista kokoan sitten johtopäätökseni jonka mukaan elän ja toimin.

Miten on. Onko kiinnostutusta tällaiselle tyypille täällä?
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    Vs: Josva
    « Vastaus #1 : 17. Joulukuuta 2015 klo 21:22 »
  • Tykkää (0)

•  En minäkään hippi oo, mutta viihdyn "täällä" ihan hyvin joten välkommen  :)
    Kirjattu

Josva

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    Vs: Josva
    « Vastaus #2 : 20. Joulukuuta 2015 klo 14:16 »
  • Tykkää (0)

• 3ha viljelymaata 3lypsävää lehmää, paikkana taivaanalla oli Euroopan itäisimmässä kolkassa oleva Ilomantsin kunta. Ajanjakso oli1960-70 ja 80 luvun alku, kaupassa käytiin kerranviikossa ja ostokset liittyi vain tuiki tarpeellisiin hyödykkeisiin. Kaikki mitä suinkin pystyi itse tuottamaan/valmistaman tehtiin itse, tällaisen elämänmuodon harjoittaminen vei kaiken liikenevän ajan niin ettei olut minkäänlaisia ajanvietto ongelmia. Tämä elämänmuoto oli siis alkanut sotienjälkeen ja päättyi tarkalleen 1982 pienviljelytilan lopettamiseen syystä että hyppäsin markkinatalouden oravanpyörään paremman elämän toivossa, sitä on nyt tahkottu näihin päiviin asti ja alkaa tuntumaan että tämäkin touhu on taputeltu. Ikää on kertynyt 51v ja asun edelleen maaseudulla hankkimallani entisellä pienviljelystilalla Polvijärvellä, siellä on kaksi paikkaa joita kutsun Kesä/Talvi leireiksi ja niiden välimatka toisistaan on linnuntietä 5 km. Kesäleirillä ei ole sähkö/vesi/viemäri eikä tietoliikenne yhteyksiä, joitain mukavuuksia sinne on tullut kuitenkin rakennettua. Nestekaasu jääkaappi/hella-uuni yhdistelmä, 12v akkusähköjärjestelmä aurinkokenoilla lisättynä 7kw agrekaatilla jota pääasiassa käytetään polttopuiden tekemiseen.

Vähän listausta millaisesta hörhöstä onkaan kyse.
    Koko elämäni olen pyrkinyt kaiken tekemään itse, en taloudellisista syistä vaan jostain sisältä kumpuavasta tahdonvoimasta.
    Olen vuosien saatossa nähnyt kuinka ihminen sikailee luonnon kustannuksella ja en koskaan voi alentua samalle tasolle, en omaa mitään aatemaailmaa ja toimin vain omantuntoni mukaisesti
    Kokeilin kaupunki asumista ja voin pahoin, ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin mennä sinne missä on hyvä olla.
    Kevyen musiikin kultakautena pidän 60-luvun lopun ja 70-luvun alun tuotoksia, Doors, Pink Floyd, Deep Purple, Led Zeppelin jne.
    Avovaimo vuodesta 1984 jonka kanssa kolme tyttölasta 25. 20. 15 vuotiaita, vanhin valmistui juuri Biologian opinnoista Filosofian maisteriksi ja keskimmäinen opiskelee Sosionomiksi, nuorin aloittaa ensi Syksynä lukion opinnot. Avovaimo työskentelee vanhuspalveluiden ohjaustehtävissä ja itse olen työmaapäälikkö talonrakennus alalla.
    Harrastuksekseni sanon Kotoilun, eli kaikenlainen tihnehtiminen kodin/perheen eteen. Vähäisen vapaa ajan vietän perheenkanssa vaellusretkeillen ja veneillen. Netissä pyörin vähän ja aloitin täällä kun lopetin 10v kestäneen kirjoittelun toisaalla, syy kai täytyy kertoa.
    Trollien torjuntaan nostettiin monta rivikirjoittajaa moderaattoriksi, näistä ainakin kolme rupesi touhuamaan kaikkea muuta saamillaan valtuuksilla. Jos näkökulma ei ollut heidän katsantokantansa mukainen, poistivat kirjoituksia. Viimeinen niitti oli kun yksi moderaattori poisti koko aloittamani viestiketjun. Tämä mode oli ollut vasta vajaan vuoden sillä palstalla ja hänen kirjoituksistaan huomasi milloin oli alkoholilla osuutta. Poisti kai koko ketjun kännipäissäni? En nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin poistua moisesta porukasta.
    Eli tällaisen seuraan tyrkyttäytyjän olette saaneet.

Kirjattu