Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Minä Summerpower - 1

Summerpower

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Minä Summerpower
« : 21. Lokakuuta 2015 klo 16:50 »
  • Tykkää (2)

• Heips!
    Eli minä olen Summerpower, oikealta nimeltäni Tiia. Olen 17 vuotias ja asun Ilomantsissa, Pohjois-Karjalassa, mutta käyn koulua Hyvinkäällä. Summerpower nimi tulee siitä, että rakastan kesää yli kaiken ja aurinkoa ja lämmintä ja olen kesällä yleensä energinen ja "latailen akkujani" pitkän ja pimeän talven varalle. Inhoan kylmää ja varsinkin pimeää yli kaiken. Pidän paljon ulkona ja metsässä ja pelloilla liikkumisesta. Minulla on kääpiövillakoira, Choco, jonka kanssa harrastelen ja olen sekä teen videoita YouTubeen. Tosin tällä hetkellä minulla on vasta yksi video, joka oli kouluprojektini etologiakurssilla. Harrastan trumpetinsoittoa orkesterissa. Tykkään piirtää ja piirrän paljon sekä luen paljon kirjoja. Teen myös unisieppareita. Lisäksi olen päihteetön. En juo alkoholia tai polta mitään tms. :)

Minulla on luonnostaan punertavat hiukset kuten kuvasta näkyy. ja silmäni ovat sekoitusta vihreästä, ruskeasta, harmahtavasta, ja sinisestä. Lempivärejäni ovat vihreä, keltainen, punainen ja oranssi.

Olen ollut mieleltäni ja ajatusmaailmaltani hippi varmaankin koko elämäni vaikken voi sanoa että täysin hippi koskaan olisin ollut. Luonnosta, eläimistä ja ihmisistä välittäminen on aina ollut lähellä sydäntä.

Olen luonteeltani äärimmäisen herkkä ja voisin sanoa, että pelokas. Minulle toisiin ihmisiin luottaminen on hyvin vaikeaa. Minulla on vain kaksi kaveria ja yksi todella hyvä ystävä joiden kanssa olen. Minulla ei koskaan olekaan ollut suurta kaveriporukkaa ympärilläni ja olen aina viihtynyt yksikseni. En ole puhelias vaan hieman ujo, mutta, jos innostun puhumisesta saatan puhua paljonkin.

Innostuin vastikään kirjoittamaan omaa kirjaa ja päätin myös saada sen valmiiksi. Pitkä aikahan siihen tulee vielä menemään, mutta kyllä siitä valmista tulee. Hitaasti, mutta varmasti.

Aion kirjoitella jatkossa tähän ketjuun omia juttujani. :)

Tietoa minusta

Kuka : Summerpower = Tiia
    Ikä : 17
    Horoskooppi : Vesimies
    Harrastan : Trumpetinsoittoa, koiran kanssa lenkkeily/harrastaminen, lukeminen, piirtäminen, juokseminen, jooga...
    Luonne : Herkkä, iloinen, positiivinen, kannustava, luotettava
    Lenpivärit : Vihreä, keltainen, punainen ja oranssi
    Pidän : Eläimistä, kesästä, lämpimästä
    Inhoan : Kylmää, Pimeää
    « Viimeksi muokattu: 21. Lokakuuta 2015 klo 20:03 kirjoittanut Summerpower »
    Kirjattu

Summerpower

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    Vs: Minä Summerpower
    « Vastaus #1 : 22. Marraskuuta 2015 klo 13:40 »
  • Tykkää (1)

• Hei taas pitkästä aikaa!!  ;)
    Siitä onkin jo kuukausi, kun edellisen kerran kirjoitin.  ::) Nyt kuitenkin päätin taas kirjoittaa! Kuukausi on kulunut mukavasti koulua käydessä, lapsenvahtina ollessa, neuloessa, lenkkeillen koiran kanssa, viettänyt päiviä löhöillen ja lepäillen kirjan kanssa. Tällä viikolla kävimme luokan kanssa Helsingin Tropicariossa, tutustumassa eksoottisiin matelijoihin. Täytyy myöntää, että matelijat eivät oikein ole minun juttuni... :-\
    Autokoulu lähenee vähitellen loppuuan, enää kaksi kuukautta ennen kuin saan kortin! ;D
    Kirjan kirjoittamiseen on kulunut paljon aikaa, mutta se on hauskaa puuhaa ja minulla on ihmisiä, jotka tukevat minua unelmieni saavuttamisessa. Eilen sain 7. luvun valmiiksi! Olen tyytyväinen ja iloinen, että minulla on intoa riittänyt näinkin pitkälle. Lähes valmis juoni pään sisällä, niin voi vaan kirjoittaa. :)
    Täytyy myöntää, että on se kieltämättä mukavaa, kun kotona on lunta. Kyllä sitä kaipasikin, vaikka en pidäkään kylmästä. Tänä aamuna oli todella upea aurinkoinen aamu, kun kävin pitkän ratsastuslenkin serkkuni kanssa. Nautin!! :sydamia
    « Viimeksi muokattu: 22. Marraskuuta 2015 klo 13:43 kirjoittanut Summerpower »
    Kirjattu

Summerpower

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 02. Joulukuuta 2015 klo 21:11 »
  • Tykkää (0)

• Holahopsansaa vaan taas!
    Viimeviikonloppuna miulla oli se joulukonsertti orkesterin kanssa Hyvinkääsalissa. Oli muuten hienoa olla soittamassa ja hyvin meni!
    Eilen tuli tehtyä hiukan tonttujuttuja, tai sinne päin... Kävin vähän jouluostoksilla. Alunperin tarkoitus oli käydä vain kirjastossa mut se kirjastoreissu venyi lopulta kuuteen tuntiin. :D
    Tänään koulussa oli normipäivä ja meni yllätyksekseni tooosi nopeesti! Sit koulun jälkeen oli puolitoista tuntia autokoulua ja ajo-opettaja vaa sano, ettei nyt ihan kuitenkaa rallia ajeta... Oliskohan rallin ajaminen kenties verissä? :D Mut kaikesta huolimatta meni hyvin! :)
    Sain kirjan luvun kymmenen valmiiks ja luku yksitoista on jo pitkällä! I'm happy!!
    Nyt just tulin orkesterista. Soiteltiin levytettäviä kappaleita ja tulevaan juhlakonserttiin kevättä varten. Nojaa, täytyy sanoo, et ei kyl orkesterissa tänään menny ihan silleen perfect, mut eipä sen aina tarttee mennäkkään! :P
    Mut heiii!!! Mie en tykkää yhttään. Sanon nyt et talviverisyys on kirous! Help me! Mie en tiiä mitä mie teen, ku miulle pitää olla joka paikassa vähintään + 22 °C, että mie pystysin olemaan ettei minnuu kylmäis, tosin ei aina tuokaan lämpötila ees riitä! Sisällä kylmää ja ulos ku menee nii tuntuu, että syväjäätyy saman tien. Vaatteiden lisääminenkään ei auta!! Kesä, aurinko ja lämmin sää, I miss you! :'(
    Kirjattu

Summerpower

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 06. Joulukuuta 2015 klo 22:38 »
  • Tykkää (0)

• Heippa!
    Tää viikonloppu ei nyt ollu todellakaan parhaasta päästä. Minnuu on loukattu, syyrjitty, haukuttu... :'(
    Kotona kukaan ei vaa ymmärrä minnuu ja tunne, etten kuulu joukkoon vaa kasvaa. Saanu vaa haukkuja siitä mitä oon tehny ja valitettu asioista mitkä ei oo totta. Aina tuntenu olevani erilainen ja tuntenu etten kuulu joukkoon. Tunnen, että minuu on hyväkskäytetty. Tää viikonloppu todisti sen. Ihmiset, jotka oon lullu olevan miulle läheisiä ja joiden eteen oon tehny suuria uhrauksia hylkää ja syrjii.
    Olo on masentunu, syrjäytyny, surullinen ja hyvin ahdistunu. :'(
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #4 : 07. Joulukuuta 2015 klo 16:35 »
  • Tykkää (0)

• Höh. :(

Tärkeintä on se mitä itse ajattelet itsestäsi, ei se mitä muut ajattelee.

Tsemppiä. <3
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 07. Joulukuuta 2015 klo 18:18 »
  • Tykkää (0)

• Höh. :(

Tärkeintä on se mitä itse ajattelet itsestäsi, ei se mitä muut ajattelee.

Tsemppiä. <3
    Näin. Vaikka nuorena se voi tuntua erityisen pahalta, että ei kuulu joukkoon, niin parhaiten pärjää ne, jotka seuraa omaa tietään.
    Kirjattu

Summerpower

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 08. Joulukuuta 2015 klo 19:16 »
  • Tykkää (1)

• Kiitti ihanat ihmiset!
    Te autatte minnuu jaksamaan päivästä toiseen, sekä pari tosi läheistä ystävää. <3
    Hieman alle vuos sitten kärsin voimakkaasta ahdistuksesta, mut sain siihen apuu. Miulla oli siinä kaikenlaista, harhoja yms.
    Tosin oon kyl taikauskonen ja uskon kaikkeen mahollisiin. :) Tunnen et joka puolella on jotain koko ajan, vaikken sitä näkiskään.
    Itteni oon hyväksyny jo aikoja sitten ja oonki oma kahjo itteni. :D Mut vaikka ei pitäis sillä tavalla toisten mielipiteistä välittää, nii mie oon vaa herkkä ja varsinki, jos joku läheinenki sanoo jotain sellasta, nii kyllä se satuttaa. :/
    Nyt ku oon viikon pois kotoo taas koulussa täällä kaukana, nii jollain tapaa helpotus. Voi olla et tulevana viikonloppuna kaikki on toisin, ku edellisenä.
    Kirjattu

Summerpower

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 14. Joulukuuta 2015 klo 21:13 »
  • Tykkää (1)

• Heippa!
    Viikonloppuna minulle heräsi kysymys, jonka sitten kysyin itseltäni. Kysymys kuului: Mitä joulu minulle merksitsee?
    Tätä pohdiskelin sitten pitkän aikaa, enkä oikein siihen osannut vastata. Kaikki varmasti kuitenkin tietävät miksi joulua vietetään, mutta mitä joulu juuri sinulle merkitsee vai merkitseekö se sen enempää?  ???
    Pinempänä minulle joulu oli ehkäpä vain lahjoja lahjoja ja joulupukki. Ainainen kilpailu siitä, kuka sai eniten lahjoja. Ei osannut arvostaa kaikkea mitä sai. Pehmeät paketit eivät olleet mukavia. Isot, kovat ja painavat paketit olivat se ykkösjuttu. Jouluaattoa vietettiin isommalla porukalla perheen ja perheen lähisukulaisten kanssa, (mummot, tädit, sedät, serkut...) kuusen ympärillä pyörien laulaen ja joulupukkia odotellen. Joulupukki toi kaikille aina paljon lahjoja ja lapset saivat jakaa lahjat kaikille. Aikuiset olivat tietenkin lukutaidottomia auttamassa.
    Nykyisin joulukäsitykseni on muuttunut. Ajattelen joulusta, että se on rauhaisaa ja hiljaista yhdessäoloa läheisten ja rakkaimpien kanssa. Muutamaa päivää ennen aattoa alkaa perinteiset jouluvalmistelut, kuten pieni joulusiivous, leipominen, ruokien valmistelu ja lahjojen paketointi. Jouluaatonaattona syödään puuroa ja paistetaan kinkku sekä karjalanpaisti. Jouluaattona aamulla herätessä odottaa jo yksi pieni paketti kuusen alla jokaiselle. Se on ollut meillä perinteenä pienestä asti. Joulusauna tunnelmallisessa kynttilävalaistuksessa sekä haudoilla käyminen kuuluu jouluaattoon. Nykyisin jouluaattoilta on rauhaisaa lepäämistä ja nauttimista olosta oman perheen kesken. Voimme rauhoittua ja vaikka katsoa elokuvan. Ei ole kiire mihinkään ja on kuin maailma pysähtyisi pieneksi hetkeksi. Sitä joulu minulle on. ^-^

Tänään koulussa oli leppoisa päivä. Äikän tunnilla askarreltiin joulukortteja ja matikan tunneilla teimme rästiin jääneet kotitehtävät, joiden jälkeen koulupäivä sitten oli ohi.  :)

Taas valitan, mutta olen niin viluinen. Asuntolahuoneen ikkunoista vetää ja kylmä pakkasviima tulee sisälle. Lämpöpatteri on päällä, mutta ei auta. Kivinen ja kolkko yli sata vuotta vanha rakennus. Sormet ja varpaat umpijäässä. Kyllä sitä kodin lämpöä ja leivinuunin lämmintä pankkoa kaipaa. Uunin pankolle oli pienempänä mukava kiivetä ja istuskella siellä lämpimässä.
    Nyt kaakaomukin ääressä istuskelen. Tosin hyvin meni, kun onnistuin polttamaan kaakaon mikrossa ja kaakao valui mukin reunojen yli pitkin mikrolautasta. :peukku 
    Hyvää yötä!
    Kirjattu