Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Samppa esittäytyy - 2

Auringon

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Samppa esittäytyy
« Vastaus #15 : 01. Tammikuuta 2017 klo 18:37 »
  • Tykkää (0)

• Vuoden, ja viisi kuukautta oon nyt tässä kämpässä asunut. Tämä on tällanen pienkerrostalo. Kaksi kerrosta, kaksi asuntoa per kerros. Ikkunoita asunnossa on viisi. Neljästä ikkunasta näkyy omakotialuetta. Yhdestä ikkunasta näkyy ala-aste, sekä koulun kenttä, jossa pidetään liikuntatunteja. Samasta ikkunasta näen myös Citymarketin sisäänkäynnin, jonne on matkaa noin 400 metriä.

wow :) tosin makeeta saada jakaa tätä asumisasiaa! Miten elämä nyt sitten pyörii siellä? No jos näkyy ala-aste niin kello soi varmaan joka arki aamu kouluperioodeilla klo 8:45 -15:15 ... ja kun on kenttää niin siinä säpinää riittää - ite olen aina vähän kauhulla ajatellut koulun vieressä asumista kun olen aina tykännyt nukkua vähän pidempään. Kuvista näkyy että olis vanha rempattu kämppä joo. Keittiö on siististi rempattu kuten eteinenkin - itse tosin tykkää että molemmin puolin tiskiallasta olis vähän tilaa. Kaapin ovi toisessa huoneessa siinä ikkunan vieressä on vähän hankala avata - itse kääntäisin sen toisen oven aukeamaan samaan suuntaan kuin se ikkunan viereinen eli huoneeseen päin - olen vähän tollasia aina käännellyt kuten tykkään esim ettei tiskikuivauskaapissa ole ollenkaan ovia niin on helpompi hoitaa niitä perushommia keittiössä. Mun pitäs omassa keittiössä järjestää laatikostoja vähän uudelleen kun ne ei oikein toimi haluamallani tavalla. Mikro sulla on aika erinomaisen näköisesti sijoitettu. Itse olen laittanut keittiössä ikkunan eteen tasolle lundia hyllyä jolla mikrokin on vähän samaan tapaan nostettu kaapiston pohjaan kun sulla. On kamalaa jos mikro on pöytätasolla niin aina pitää kaikki pienetkin tavarat siirtää pois edestä avatessa luukun jos on siihen jotakin mennyt laittamaan - sulla ei sellasta tavaraongelmaa ainakaan kuvista päätellen näy olevan mutta itsellä on tavaaraa jokapaikassa pinottuna jopa toneiksi jokonkin nurkkiin - kirja hyllyä pursuamiseen asti täynnä on kymmenisen metriä x 2.5 metriä eikä riitä eikä tavallaan helposti mahdu lisää. No toi seinänviereinen kaappi siellä sulla keittiössä on kyllä vähän susi kun on tasossa kiinni - itse ottaisin oven kokonaan vekka. Semmosta :)

Siistii kun tää sun asumisjuttu innostaa! Itse asun puutalossa nyt noin saman aikaa ollut kun sä tuolla eli 2015 toukokuussa tänne pamahtaneena. Talo on ollut 35 vuotta asumaton ja viiteen vuoteen ei ole kun käyty säätämässä sähkölämmitystä keväällä pois ja syksyllä päälle jota ennen tutun vanhemmat on käyttänyt kesämökkinä 30 vuotta. Tuttu pyyteli sen viisi vuotta kun oli ihan käyttämätön ihmisiä jos jotain olisi kiinostanut asua talossa ja en oikein edes aluksi ottanut tosissaan niitä juttuja mutta sitten kerran muuten vaan juttelin hänen kanssa samaan aikaan kun piti remontinalta päästä pois ja kävin sitten katsomassa miltä näyttää. Aika paljon on saanut tehdä vaikka kuitenkin lopulta aika vähän että elämä tälläsessä vanhassa talossa jossa ei juuri ole muuta tehty kun ikkunat vaihdettu ja vesi/viemäröinti tehy 80 vuoden aikana - ja viemäröinti ei toimi kun sen verran että tiski ja suihkuvedet menee niin puucee toimii. Vaikka "asun" täällä niin asun kyllä muuallakin eli täällä tavallaan mökkeilen vaan vaikka kotina enemmän tätä mökkiä pidän kun kaverin kerrostalokämppää jossa "asun" kanssa. Huvittavaa skidinä n 16-20 vuotiaana oli kun mulla oli manneheimintiellä helsingissä tullinpuomin kohdalla yksiö jossa oli yksi ikkuna tielle, niin poltettiin usein kavereiden kanssa vessassa pilveä. Naapuri oli sanonut isovanhemmille ketkä omisti asunnon, postiluukusta nousee savua rappuun :) Siinä oli sellanen metrin pitkä eteinen jossa se vessakin sitten oli niin kai se savu sitten meni postiluukusta ulos jos siellä rapussa oli alipainetta esim kun alaovea avattiin :) Ei siellä kukaan välittänyt mitään kun pölyä melua jne oli alue täynnä. Kai vähintään kerran viikossa siinä tullintuomiin nordesködinkadun risteyksissä oli verisiä jalankulkijan allejäämisiä jne ... meno oli 80 luvulla vähän erilaista kun nyt. Sitten asuin etelä-haagassa kolmikerroksisessa kerrostalossa ylimmässä kerroksessa jossa kuulu asuntoon jos joku pierasi alimmassa kerroksessa ja jos joku avasi talon toisessa päässä olevan B rapun oven niin sekin kuulu vaikka itse asun A rapussa - se oli kyllä vähän hermojaraastava mesta ja aika nopee halusin sieltä vekka.
    « Viimeksi muokattu: 01. Tammikuuta 2017 klo 18:39 kirjoittanut Auringon »
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #16 : 01. Tammikuuta 2017 klo 20:28 »
  • Tykkää (0)

• wow :) tosin makeeta saada jakaa tätä asumisasiaa! Miten elämä nyt sitten pyörii siellä? No jos näkyy ala-aste niin kello soi varmaan joka arki aamu kouluperioodeilla klo 8:45 -15:15 ... ja kun on kenttää niin siinä säpinää riittää - ite olen aina vähän kauhulla ajatellut koulun vieressä asumista kun olen aina tykännyt nukkua vähän pidempään. Kuvista näkyy että olis vanha rempattu kämppä joo. Keittiö on siististi rempattu kuten eteinenkin - itse tosin tykkää että molemmin puolin tiskiallasta olis vähän tilaa. Kaapin ovi toisessa huoneessa siinä ikkunan vieressä on vähän hankala avata - itse kääntäisin sen toisen oven aukeamaan samaan suuntaan kuin se ikkunan viereinen eli huoneeseen päin - olen vähän tollasia aina käännellyt kuten tykkään esim ettei tiskikuivauskaapissa ole ollenkaan ovia niin on helpompi hoitaa niitä perushommia keittiössä. Mun pitäs omassa keittiössä järjestää laatikostoja vähän uudelleen kun ne ei oikein toimi haluamallani tavalla. Mikro sulla on aika erinomaisen näköisesti sijoitettu. Itse olen laittanut keittiössä ikkunan eteen tasolle lundia hyllyä jolla mikrokin on vähän samaan tapaan nostettu kaapiston pohjaan kun sulla. On kamalaa jos mikro on pöytätasolla niin aina pitää kaikki pienetkin tavarat siirtää pois edestä avatessa luukun jos on siihen jotakin mennyt laittamaan - sulla ei sellasta tavaraongelmaa ainakaan kuvista päätellen näy olevan mutta itsellä on tavaaraa jokapaikassa pinottuna jopa toneiksi jokonkin nurkkiin - kirja hyllyä pursuamiseen asti täynnä on kymmenisen metriä x 2.5 metriä eikä riitä eikä tavallaan helposti mahdu lisää. No toi seinänviereinen kaappi siellä sulla keittiössä on kyllä vähän susi kun on tasossa kiinni - itse ottaisin oven kokonaan vekka. Semmosta :)

Siistii kun tää sun asumisjuttu innostaa! Itse asun puutalossa nyt noin saman aikaa ollut kun sä tuolla eli 2015 toukokuussa tänne pamahtaneena. Talo on ollut 35 vuotta asumaton ja viiteen vuoteen ei ole kun käyty säätämässä sähkölämmitystä keväällä pois ja syksyllä päälle jota ennen tutun vanhemmat on käyttänyt kesämökkinä 30 vuotta. Tuttu pyyteli sen viisi vuotta kun oli ihan käyttämätön ihmisiä jos jotain olisi kiinostanut asua talossa ja en oikein edes aluksi ottanut tosissaan niitä juttuja mutta sitten kerran muuten vaan juttelin hänen kanssa samaan aikaan kun piti remontinalta päästä pois ja kävin sitten katsomassa miltä näyttää. Aika paljon on saanut tehdä vaikka kuitenkin lopulta aika vähän että elämä tälläsessä vanhassa talossa jossa ei juuri ole muuta tehty kun ikkunat vaihdettu ja vesi/viemäröinti tehy 80 vuoden aikana - ja viemäröinti ei toimi kun sen verran että tiski ja suihkuvedet menee niin puucee toimii. Vaikka "asun" täällä niin asun kyllä muuallakin eli täällä tavallaan mökkeilen vaan vaikka kotina enemmän tätä mökkiä pidän kun kaverin kerrostalokämppää jossa "asun" kanssa. Huvittavaa skidinä n 16-20 vuotiaana oli kun mulla oli manneheimintiellä helsingissä tullinpuomin kohdalla yksiö jossa oli yksi ikkuna tielle, niin poltettiin usein kavereiden kanssa vessassa pilveä. Naapuri oli sanonut isovanhemmille ketkä omisti asunnon, postiluukusta nousee savua rappuun :) Siinä oli sellanen metrin pitkä eteinen jossa se vessakin sitten oli niin kai se savu sitten meni postiluukusta ulos jos siellä rapussa oli alipainetta esim kun alaovea avattiin :) Ei siellä kukaan välittänyt mitään kun pölyä melua jne oli alue täynnä. Kai vähintään kerran viikossa siinä tullintuomiin nordesködinkadun risteyksissä oli verisiä jalankulkijan allejäämisiä jne ... meno oli 80 luvulla vähän erilaista kun nyt. Sitten asuin etelä-haagassa kolmikerroksisessa kerrostalossa ylimmässä kerroksessa jossa kuulu asuntoon jos joku pierasi alimmassa kerroksessa ja jos joku avasi talon toisessa päässä olevan B rapun oven niin sekin kuulu vaikka itse asun A rapussa - se oli kyllä vähän hermojaraastava mesta ja aika nopee halusin sieltä vekka.

Oon kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa maanantaista torstaihin klo 8-14. Aamulla on herätys klo 6. Laitan aamupalaksi lautasellisen puuroa, ja kupillisen kahvia.  Oon takasin kotona siinä puoli kolme. Laitan ruokaa, jonka jälkeen juon kupillisen kahvia.

Syönnin jälkeen yleensä lähden kävelemään kylille. Takasin päin tullessa käyn kaupassa ostamassa ruokaa, jos tarvitsee. Siinä viiden jälkeen leivon teeleivän, jonka otan seuraavana päivänä evääksi sinne kierrätyskeskukseen. Syön iltapalan kuuden aikoihin. Loppu ilta menee rentoutuessa. Surffailen netissä, katson telkkaria yms. Viime aikoina olen paljon kuunnellut panhuilumusiikkia youtubesta.

Itsellä on tavaran määrä lisääntynyt noiden kuvien ottamisen jälkeen. Mutta ei sitä mitenkään liikaa ole. Pyrin pitämään tavaran määrän maltillisena. Oon jotain tarpeettomia tavaroita kerännyt muovipussiin, joka lojuu tällä hetkellä eteisessä. Jotain käyttämättömiä vaatteita vein syksyllä kehitysapu keräyssysteemiin kaupan parkkipaikalla

Leipomani teeleivän resepti:

1dl ruisjauhoa
    1dl täysjyvävehnäjauhoa
    1tl leivinjauhetta
    ripaus suolaa
    ripaus valkosipulijauhetta
    1rkl chian siemeniä
    1dl vettä
    1rkl rypsiöljyä

Sekotan aineet kulhossa, ja pidän uunissa noin 10 minuuttia 250 astetta. Laitan päälle kookosöljyä, kurkkua ja paprikaa.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #17 : 01. Tammikuuta 2017 klo 21:30 »
  • Tykkää (0)

• Oon kuntouttavassa työtoiminnassa kierrätyskeskuksessa maanantaista torstaihin klo 8-14. Aamulla on herätys klo 6. Laitan aamupalaksi lautasellisen puuroa, ja kupillisen kahvia.  Oon takasin kotona siinä puoli kolme. Laitan ruokaa, jonka jälkeen juon kupillisen kahvia.

Syönnin jälkeen yleensä lähden kävelemään kylille. Takasin päin tullessa käyn kaupassa ostamassa ruokaa, jos tarvitsee. Siinä viiden jälkeen leivon teeleivän, jonka otan seuraavana päivänä evääksi sinne kierrätyskeskukseen. Syön iltapalan kuuden aikoihin. Loppu ilta menee rentoutuessa. Surffailen netissä, katson telkkaria yms. Viime aikoina olen paljon kuunnellut panhuilumusiikkia youtubesta.

Itsellä on tavaran määrä lisääntynyt noiden kuvien ottamisen jälkeen. Mutta ei sitä mitenkään liikaa ole. Pyrin pitämään tavaran määrän maltillisena. Oon jotain tarpeettomia tavaroita kerännyt muovipussiin, joka lojuu tällä hetkellä eteisessä. Jotain käyttämättömiä vaatteita vein syksyllä kehitysapu keräyssysteemiin kaupan parkkipaikalla

Leipomani teeleivän resepti:

1dl ruisjauhoa
    1dl täysjyvävehnäjauhoa
    1tl leivinjauhetta
    ripaus suolaa
    ripaus valkosipulijauhetta
    1rkl chian siemeniä
    1dl vettä
    1rkl rypsiöljyä

Sekotan aineet kulhossa, ja pidän uunissa noin 10 minuuttia 250 astetta. Laitan päälle kookosöljyä, kurkkua ja paprikaa.

Kiitos reseptistä! Mä en käytä leivin jauhetta ja en oikeen jaksa leipoakkaan nyt, mutta aiemmin kun kärsin "kuolemankivuista" löysin suomalaisetakirjakaupasta yhden kirjan jossa olin jotain viitearvoja siitä mitä ravinteita hivenaineita ja mineraaleja jne kasviksista löytyy. Kirja oli makrobiotiikka ja luin kuin piru raamattua niitä arvoja sekä tein suunnitelmia miten saan valmistettua ravinnesisällöltään itseäni kiinnostavaa kasvispohjaista sapuskaa. Kiertelin kaupungin kaikki luomupuodit ja kasvisosastot läpi, vertasin hintaa tarjontaa ja laatua. Ositin foorumin kmarketista mustajuurta stokmannin naturasta kuivattua tofua ja shiitake sientä uudenmaankadun luomupuodista jotain muuta jne ... käytin vain lähdevettä puuronkin keitossa. Olin jonkin aikaa vegaani vaiken koskaan ollut sellaista sanaa kuullutkaan vielä silloin. Elin jossakin "spiraalin" kiivaassa kierteessä ikäänkuin ja koko ajan tuntu kun lentäisin keskipakousvoimasta kadotukseen. Nyt ei ole nuiin tarkkaa mutta leivinjauhe polttelee suussa, ruokatorvessa ja vatsassa.

No tästä sun jutusta tulee mieleen että olet ihan "vihannes" mutta et sentään niin "paha" kuin minä olin. Huomasin että haluaisit tosta ilmeisesti sitten irti kun tarkastelin aloitusviestiäsi. Kuka nyt haluaisi olla viranomaisten orja kuusituntia päivässä viisi kertaa viikossa minä ajattelen. Tietty tuo kuvio on tavallaan demokraattisen sisällä olevaa sanoisinko kommunismia - mulle ei ole väliä mihin siteihin ketäkin sotkeutuu kunhan vaan kaikki rekisteröinti yksilöltä poistetaan tahdon mukaan. Tälläisessä yhteiskunnassa "päämäärätön" kuntoutus ei välttämättä kyllä sytytä ainakaan mun sisäisessä mailmassa ja siksi sanoisinkin sinulle että on olemassa myös katu. Kadulla et ole kuntoutuksessa työtön tai asunnoton koska asuu kadulla ja vastaa vaan kadulle tekemisistään. Tällä en tarkoita sitä että pitäisi heittäytyä polvilleen kuppikädessä riittävästi palttoota niskassa pärjätäkseen pakkastaivaanalla pohjoisnavalla. Hatkat tosta rumbasta mä ainakin ottaisin kuten otin aina jo skidinä "himasta". Tässä nyt vähän vanhempana olen huomannut aikapaljon on pettymyksiä ollut monella johonkin kommuuniin mennessä - lapsia on syntynyt, tunnelma on ollut kylmää ja karkuun on pitänyt lähteä, seläntakana on mustamaalattu ja itekkin vähän kohenkisissä mestoissa aikaa viettäneenä olen huomannut esim. sapuskan häviävän ja tilanteiden muista syistä kärjistelevän epämielyttävästi useita kohtaan. Kun ite olin skidi niin kadulla hiffasin että on ihmisiä ketkä kaipaa piristystä tai muuta elämään ja jos itseään siihen tarkoitukseen tyrkyttää voi aallolla vähän aikaa "ratsastaa" ja palata kadulle. Joku hippihomma jossain toisessa kulttuurissa taitaa toimia paremmin kuin suomessa jos ajattelee noin tasapainoisen tilanteen kannalta. Jos ajatellaan vaikka 20 hengen yhteisöä jossakin elämälle suotuisemmassa ympäristössä jossa jokaien on tavallaan tullut erisuunnilta niin yhteisöhenki on varmasti enemmän huomioonottava kuin käsitykseni mukaan suomessa. Jos nyt ajatellaan vaikka että tonne sun majaan marssis hippiremmi roihutteleebudia ja bongoa niin taitas alasteen opet valittaa jne. Jos ite lähet tossa tilanteessa niin etsivä vainoava työtoimisto varmaan haluaisi päitä vadille kun kunnan "halpa" työvoima katoaa. Ekaks pitäs päästä systeemistä irti, eli löytää se työ maksaa vuokra ja sitten kun ketään ei enää kyttää, niin haihtua "savuna ilmaan" jos sitten vielä haluaa.

Kiva jutella "hyvässähengessä" - toivotaan etten sano mitään typerää kun en ole kovin viisas. Mietitään juttua :)

Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #18 : 03. Tammikuuta 2017 klo 16:39 »
  • Tykkää (0)

• Huhtikuulla 2012 aloin säästämään rahaa omaan kotiin muuttamista varten. Marraskuusta 2012 lähtien oon ollut tuossa kuntouttavassa työtoiminnassa. Eli yli neljä vuotta. 2014 kesällä aloin laihduttamaan, ja sain painoa pudotettua 16 kiloa. 2015 Heinäkuun viimenen päivä muutin yksin asumaan, jonka jälkeen lihoin takasin ne kilot. Aloin helmikuulla 2016 laihduttamaan uudestaan, ja oon saanut noin 20 kiloa painoa alas.

Joulukuulla allekirjoitin uuden sopimuksen kuntouttavasta työtoiminnasta toukokuun lopulle asti.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #19 : 07. Tammikuuta 2017 klo 20:21 »
  • Tykkää (0)

• Huhtikuulla 2012 aloin säästämään rahaa omaan kotiin muuttamista varten. Marraskuusta 2012 lähtien oon ollut tuossa kuntouttavassa työtoiminnassa. Eli yli neljä vuotta. 2014 kesällä aloin laihduttamaan, ja sain painoa pudotettua 16 kiloa. 2015 Heinäkuun viimenen päivä muutin yksin asumaan, jonka jälkeen lihoin takasin ne kilot. Aloin helmikuulla 2016 laihduttamaan uudestaan, ja oon saanut noin 20 kiloa painoa alas.

Joulukuulla allekirjoitin uuden sopimuksen kuntouttavasta työtoiminnasta toukokuun lopulle asti.

On iso juttu toi sun säästäminen ja kuntouttavat kanssa. Painokin on aika keskeinen. En hahmota mikä todellinen elopaino nyt sulla sitten on. Onhan vähän arveluttava juttu jos paino sahaa edes takas. Luulen että pitäs löytää joku muu ratkaisu kun painon pudottaminen. Sellaista voisi olla varmaankin vaihtaa jotakin ravinnossa. Myös hengitettävässä kaasussa voisi olla jotakin joka voisi vaikuttaa painoon.  Kehittynyttä solukkoa ei helposti saa muutumaan jos niin voi sanoa. En tiedä näitä painoasioita. Samantyypiset molekyylit tms vissin liuottaa parhaiten samantyyppisiä jos oikein ymmärrän niin pitäisi varmaan rasvalla irrottaa rasvaa jos rasva siis on kyseessä ja pitä huoli siitä että rasvat sitten poistuu jotenkin elimistöstä. Kai paino voi nousta  myös nesteestä niin silloin ei tietenkään rasvanpoistumisesta. En yhtään tiedä. Rasvaa löyty siemenistä ja varmaan jostain muustakin. Itse kokeilin kaikenlaisia juttuja skidinä mutta painon kanssa ei ollut ongelmia. Näin vähän vanhempana voisin ajatella että kannattaa seurata vaistoa. Onko josskakin polttoaineteollisuudessa krakkauksia tai jotakin mistä johtuu esim että diselöljyn saostumispiste on jotakin yms... no äkkiältään ajattelisin että jos et olisi vege niin söisi vaikka arktisten vesien rasvastakalaa ja turpeen tapaista perusravinnossa.

Aika rajua sopimuskuvioa on jossain kuntouttavassatoiminnassa. Musta kuntoutuva ei ole kykenevä sopimuksiin.

Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #20 : 08. Tammikuuta 2017 klo 18:33 »
  • Tykkää (0)

• Lapsena oon leikkinyt paljon yksin. Hiekkalaatikolla oli joskus poika viereisestä kerrostalosta leikkimässä. Muutettiin toiseen kerrostaloon asumaan, kun olin 8v. Oli sielläkin jotain lapsia, joiden kanssa kävin ulkona leikkimässä. Mulla oli oma sählymaila, ja pelattiin sählyä. Pihalla oli myös maali sitä varten.

Sain 90-luvun puolivälissä oman walkan kasettisoittimen. Nauhoitin levyiltä kaseteille musiikkia. En yleensä kirjoitellut biisilistoja mihinkään. Opin muistamaan ulkoa, mikä kappale tuli seuraavaksi.

Mutta oon lapsesta asti viihtynyt myös paljon yksinäänkin. Katselin usein vhs-kasetilta. Yksi suosikki oli prätkähiiret, ja oli niitä muovifiguureina myös. Pokemonia katsoin telkkarista, ja omistin niitä kortteja ison läjän aikoinaan. Aku Ankka-lehti tuli meille tilattuna, ja niitä kertyi meille iso läjä. Varmaan likimain 1000 lehteä. Aku Ankan taskukirjoja sekä Roope-sedän taskukirjoja oli molempia useita kymmeniä.

2000-luvun alussa säästin viikkorahoja playstationiin. Sain ostetuksi sen, ja eka peli oli formula one 98. Kaupassa oli alelaari, jossa oli playstationin pelejä 69 markalla.

Yläasteella vielä pelailin joitain pelejä. Kasettien nauhoitusta tuli harrasteltua 2000-luvulle asti. Telkkarista tapasin katsoa salkkareita. Pari muuta katsomaani ohjelmaa viime vuosikymmenellä oli Bel Airin prinssi, ja Serranon perhe.

Olin ekassa kesätyössä kesällä 2007, ja ostin mp3-soittimen. Siirsin cd-levyiltä musiikkia tietokoneelle, ja sitä kautta sinne mp3-soittimeen. Aloitin opinnot ammattiopistossa syksyllä 2007. Kuljin sinne ammattiopistoon bussilla, ja bussimatkoilla kuuntelin musiikkia sillä ostamallani mp3-soittimella.

Ammattiopistossa kun oli koulupäivä ohi, niin oli joskus aikaa norkoilla kylillä, ennen kun bussi lähti. Matkahuollon vieressä oli Anttila, josta monia elokuvia ja cd-levyjä kävin ostamassa.

Aloitin kesällä 2014 kirjoittamaan omasta elämästä sellaista elämäkerran tyyppistä tuotosta muistikulle. Vois lukea sen läpi pitkästä aikaa, ja jatkaa sen kirjoittamista.
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #21 : 16. Tammikuuta 2017 klo 17:24 »
  • Tykkää (0)

• Tuosta laihdutuksesta vielä. Ruokavalion muutoksen jälkeen oon huomannut aineenvaihdunnan olevan nopeampaa. Eineksiä menee nykyisin vähempi kuin ennen. Niitten käyttö väliaikaisesti lisääntyi, kun alkoi tulla markkinoille vegaanisia eineksiä. Viime kesänä tuli kokeiltua paljon näitä tällaisia puolivalmisteita. Italianpataa, karibianpataa jne. Lisää vain liha ja vesi. Tai siis itse laitoin soijarouhetta.

Omilleen muuton jälkeen söin proteiinin lähteenä enimmäkseen erilaisia kana nugetteja, makkaraa, kebabbia yms korkeasti prosessoituja tuotteita. Kyllä silloin jo käytin jonkun verran soijarouhetta, kun olin päättänyt jo vuotta ennen omilleen muuttoa, että vähitellen siirryn vegaanisempaan suuntaan.

Oon muuten nähnyt myynnissä sellaisen mukin, jossa lukee: "Tosimies painaa yli 90 kg, kevyemmät punnitaan neuvolassa". Minä en nykyisin enää ole tosimies. Ainakaan tuon määritelän mukaan.
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #22 : 29. Maaliskuuta 2018 klo 16:26 »
  • Tykkää (0)

• Viime marraskuulla tein excel-taulukkoon listan yhden päivän syömisistä. Laitoin siihen mitä syön, ja minkä verran. Merkitsin siihen ruokien hinnat, sekä ravintoarvot. Paljonko desissä kaurahiutaleita on hiilihydraattia, proteiinia, kaloreita jne. Joka raaka-aineen kohdalla sama juttu. Perehdyin netissä, paljonko mitäkin ravintoainetta pitäisi saada suositusten mukaan.

Suunittelin uuden ruokavalion vastaamaan paremmin saantisuosituksia. Syön nykyään kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Proteiinin saanti oli aiemmin vähäistä.
    Kirjattu