(Saako tänne silti kirjottaa...?) (Moden kommentti: Toki.

)
Mä alotin tänään matofarmin, kun istutettiin kasveja ym. ja maasta löytyi paljon matoja. Halusin perustaa matofarmin, koska 1) haluan onkimatoja ja 2) olen aina halunnut kompostin, mutta vanhemmat ei halua normikompostia. Matofarmi ei ole kallis, vaikeahoitoinen tai tilaa vievä. Joten minun matofarmini ei häiritse vanhempia

Keräsin nopeasti madot talteen, ja lukaisin jotakin netistä matofarmeja koskien, mutta en ehtinyt hirveästi perehtyä. Eli miten tuota hoidetaan? Sen luin että pitää kastella niin että kun multaa puristaa käsissä, pitää valua muutama tippa vettä. Mä kaadoin vähän liikaakin vettä, niin että siinä oli ihan sellasia vesi"lätäköitä".... Pelkään että madot hukkui mutta en tiedä, ainakin äsken kun katsoin niin pinnalla oli ainakin 5-6 matoa liikkeellä. Madot on sellasessa suhteellisen isossa kattilassa (joka ei oo ollut pitkään aikaan ruokakäytössä, se on ollut pihalla esim. kukkaruukkuna), jossa on multaa meidän pihasta. Sitten sinnehän ois tarkotus laittaa biojätettä/mitä vaan biohajoavaa. Laitoin ihan aluks muutaman voikukan lehden, kun en ollut varma että pitääkö niillä olla koko ajan siellä jotain. Eli kuinka paljon mun pitää laittaa sinne sitä "ruokaa" niille? En oikein tiedä matojen määrää, mutta niitä on aika paljon. Veikkaisin että ehkä jotain 12-15.
Madot on nyt ollu koko ajan (minkä on ollu farmissaan) pihalla, aika aurinkoises kohdas. Mihin laittaisin sen? Sisälle en ainakaan laita, mutta meillä ei oo autotallia tai muuta sellasta... Voiko ne laittaa esim. vanhaan leikkimökkiin?